[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 20:19

Ik was liever thuis wat zekerder Mahitri! :')
Keuring een beetje overleefd? Zag een mooie kampioen, knap na een koliekopname! :oo

Baaaaah Laura... het waren ook wel regelrechte plaknachten! Hier vandaag nog gewoon 31 graden trouwens :+ Gelukkig heb ik geen kwaaltjes er van verder :P

Ik heb me net ingeschreven voor Team By Jill... Vind het een ontzettend leuk mens in haar vlogs, en de filmpjes die ik zie zijn gewoon erg tof! Zeer benieuwd!


Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 20:49

Zo en na een heerlijke regenbui is de temperatuur ineens nog maar 22.5 graden!wat zal ik lekker slapen vannacht.

Janine ik volg haar op fb vind haar sympathiek overkomen zo en moet vaak lachen om de filmpjes en foto's

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

miicchhellee

Berichten: 1340
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 11:00

Ik heb vorige maand een clinic van Jill gehad! Het was zo inzichtelijk en zooo leuk en gezellig! Volgend jaar krijgen we weer een vervolg

Golden Magic (voorheen. Coehoorn's Pinksterblom / Princess Of Paradiso); Muchacho; Alcapone MB; Elmo ~ RIP
Lincom's Celebration; Caretino x Corofino ~ Z1 + 12 ~ Z2 + 11

Karri 'f' Lee; Fleetwood Mac CL x Caretino ~ geb. 14-03-2015

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 11:18

Leuk Michelle, het lijkt mij ook heel erg leuk om een keer bij haar te rijden.
Een uitzondering wat mij betreft, want ik rij liever niet bij mensen van mijn eigen leeftijd of jonger...

Maar ik ben sowieso heel zinnig :D

Laura, dat komt ook echt terug in die team by jill filmpjes, heerlijke uitspraken :') Maar inderdaad zoals Michelle zegt, heel logisch en inzichtelijke verhalen.

Krijg er zin van om te trainen :D Maar eerst nog ff een paar dagen zweten :P

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 11:35

@Janine: Wat bedoel je met diegene waar jij en Mahitri komen? Ben nu wel benieuwd!
Ik zal je topic eens gaan lezen!

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 11:35

miicchhellee schreef:
Ik heb vorige maand een clinic van Jill gehad! Het was zo inzichtelijk en zooo leuk en gezellig! Volgend jaar krijgen we weer een vervolg

Tof :D Ik heb 2 jaar geleden eens een clinic van haar gereden, doet ze leuk :)

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 11:38

SteffiiY schreef:
@Janine: Wat bedoel je met diegene waar jij en Mahitri komen? Ben nu wel benieuwd!
Ik zal je topic eens gaan lezen!


Ik heb vorig jaar echt een rotperiode gehad, Mahitri komt hier uit de buurt en herkende dat. Zij tipte mij Janna Kroes, die ik ook wel kende. Heb hier stress release gedaan, en echt... Wat heb ik daar ontzettend veel aan! Ik kom er nog steeds hoor :) Lichaam en geest in balans heeft onwijs veel goede invloed op het rijden.

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 14:55

Laura, voor iedereen wel fijn denk ik, maar voor jou dubbel lekker dat t afgekoeld is!

Janine, leuk! Benieuwd wat je eraan gaat hebben! Maar zin om te trainen is iig al een hele goede start!

Mahitri, hoe ben je gegaan vanmorgen?

Mijne heeft gister met mama gelopen. Voor t eerst sinds maanden dat ie ook bij haar in de proeven goed naar voren was. Alleen in de afwerking en aanleuning nog genoeg te doen. Al met al wel tevreden. Qua voorbereiding niet ideaal natuurlijk, ze had zelf maandag voor t laatst erop gezeten en mist dan net het goede gevoel. Plus dat t gewoon nog flink warm was. Paard was wel fit, die heb ik zelfs donderdag nog kort gereden om 20u. Straks mag ie weer ruzie maken met alle bitten _O-

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 16:01

@Janine: Ik ken Team by Jill niet dus ik heb even gespiekt op de website. Ziet er uit als iets waar je heel veel van kunt leren. Ben erg benieuwd hoe je het gaat ervaren.

@Michelle: leuk dat jij dan weer een clinic gevolgd hebt bij Jill en daar enthousiast over bent.

@Noukie: Wat top dat hij bij je moeder nu ook naar voren was. En de voorbereiding was inderdaad niet ideaal dus dan helemaal knap dat het netjes ging. Ben benieuwd hoeveel ruzie je gaat krijgen met je bitten :D

Ik heb vandaag redelijk gereden. Met het losrijden veel focus gelegd op het losmaken en houden in de appuyementen en travers. Dat ging echt heel goed! Helaas wordt hij er nu nog wel wat gespannen van dus in de proef vond ik hem net niet lekker in de nageeflijkheid. Was niet slecht maar we kunnen beter. Tweede proef niet gestart omdat het voor mij niet zinvol voelde hem nog zo'n proef te laten lopen waarbij hij net niet helemaal lekker er doorheen is. Eerste proef was nog wel 208 punten dus de teller staat inmiddels op Z1+7 :oo

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 18:52

Toch gefeliciteerd met je punt! Ook wel mooi dat zelfs een mwah gevoel nu al goed genoeg is. Volgende keer kijken of het echte top gevoel ook in de ring wil lukken, en zien wat je dan scoort :) Snap je afweging voor die tweede proef ook wel, als je voor je gevoel net niet aan t rijden bent, heb je ook niet t idee dat het echt wat toevoegt (hooguit had t nog een punt kunnen opleveren :P)

De ruzie viel erg mee! Ik vind m nog steeds stugger aan de voorkant en in zn hele lijf minder los. Plus achter het zadel echt minder. Aan de andere kant loopt ie wel stukken mooier op lengte en blijft veel beter naar de hand, waardoor ik in de oefeningen veel stabieler kan rijden en wel weer juist meer lengtebuiging kan pakken. Ik hink zelf nog op twee gedachten, maar een stalgenoot (en ZZ-licht jurylid) gaf terug dat ie voor het oog echt mooier is op stang, juist vanwege de zelfhouding en het open front. Ook zij ziet wel wat ik bedoel achter, dat ie met minder rug loopt en wat slapper wordt daardoor, maar in het totaalplaatje vindt ze het wel een verbetering.
Dus...… ik denk dat ik echt door moet zetten :+ Wel ook afwisselen met trens, anders wordt ie te strak, maar voor de proef maar even kijken hoe t op S&T gaat.

Heb nu alleen steeds t feest dat als ik de diagonaal op rijdt voor uitgestrekte galop ik wissels om mn oren krijg. Dán ineens wel :') Maar na een appuyement netjes op de hulp.... not :+

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 19:43

Wauw jullie hebben gewoon gereden met deze temperaturen. Nou douwe heeft dan echt vrij ga ik hem niet aandoen.

Winstpunten gereden ondanks mindere gevoel gefeliciteerd!
Getraind met stang en trens fijn zn stadgenoot die je het punt van uit se jury laat zien geeft je net dat beetje vertrouwen.

Vandaag weer gelongeerd en ik had een heerlijk blij ei die gillend en bokkend door de longeerton ging omdat het weer een normale temperatuur was hahaha.
Zelf heerlijk geslapen vannacht.

Onverwachts langs mijn hengstenveulen geweest en wat word hij leuk. Heerlijk om een stabiele groep te zien die lekker samen spelen en eten. Ik hoop hem voor mijn bevalling nog keer te zien anders zie ik hem als hij weer op stal is hij is de grootste fries van alle 8 Dus dat geeft goede hoop voor de toekomst.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 19:46

Gefeliciteerd Mahitri!! *\o/* Dat wil ik straks ook, een mwah gevoel en zulke punten :)
Goede overweging ook gemaakt!!!

Had je mams nog een punt Noukie? :D Wat rijdt zij ook alweer met hem?
Misschien gewoon lekker doorrijden op S&T, dat kwartje valt straks vast ook!


Ik vind de filmpjes van Jill echt kraak en kraakhelder! Ik las op Bokt iemand die ook dat van DressagePro heeft met Rien, maar die dat toch wel enigszins vaag vindt en liever de helderheid van Jill ziet. Ze doet het echt in Jip en Janneke taal, met veel humor. Ik word er in ieder geval erg enthousiast van.

Zo enthousiast dat ik nog een wedstrijd heb op gegeven, 10 augustus. Dus ik hoop dat het deze week weer wat gaat afkoelen zodat ik weer kan gaan trainen :P Ik ga maar één proef starten, eind van de maand een kleine competitie waarbij ik 2 x 2 proeven moet starten dus vandaar hier een beginnetje :P
Ach en wie weet krijg ik 'm dan nog voor mijn verjaardag sport :D

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 08:04

@Noukie, wat fijn dat de ruzie toch meegevallen is. En fijn dat er iemand aan de kant even met je mee heeft gekeken. Ik denk dat je overweging om op S&T te rijden en dat af te wisselen met trens een goede is. Met dat mooie plaatje ga je ook punten scoren en je weet dat je ondertussen blijft werken aan het losser te krijgen op S&T. Fijn ook al die ongevraagde wissels :D

@Laura, wat heerlijk een blij ei aan de longeerlijn! En lekker dat je weer een goede nacht hebt gehad. Deze temperaturen zijn zeker beter voor de nachtrust. Wat voor afstamming is je hengstveulen?

@Janine, jij gaat ook mwah proeven rijden en toch punten scoren :) Ik had ook nooit gedacht dat ik dat zou kunnen maar het is echt mogelijk. De opmerking over de cursus van Rien van Dressagepro herken ik wel. De basisfilmpjes zijn echt heel duidelijk en hebben mij ook verder geholpen. De filmpjes over de verzameling vind ik ook minder sterk. Ik merk ook dat ik bijna nooit meer inlog om te kijken naar de filmpjes misschien moet ik dat ook maar weer eens doen. Heb er toch behoorlijk wat voor betaald.
Wat goed dat je door de filmpjes van Jill weer zo enthousiast bent geworden dat je weer gaat starten. Gewoon rustig beginnen dan komt het helemaal goed. Op naar het sportpredicaat!

UltimOo

Berichten: 3759
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 18:11

Oepsie, mega veel pagina's om bij te lezen :o ik zit niet zo veel op bokt, en zit nu op mn mobiel, dus bijlees post houden jullie nog te goed! :)

Ik had vorige week de hele week de wekker op 5 uur staan zodat ik m'n paard voor werk tijd nog kon trainen, heerlijk zo vroeg in de ochtend!

Gisteren weer wedstrijd gehad, weer 2 mooie punten er bij en een 3e prijs, nog 2 punten te gaan, en dan mogen we al weer Z2 starten :=

Had nog een paar heeeele stoere foto's van gisteren, lekker beest is het toch! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Z2 + 3, pr 216

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 21:28

haha Laura, die van mij is echt een Surinamer denk ik (in de positieve zin), die blijft ook met hitte wakker.
Moet m vooral tegen zichzelf beschermen dan, want hij blijft wel gaan.

Lekker dat Douwe ook weer zo fris was nu de temperatuur gezakt is! En sowieso: heerlijk dat de temperatuur gezakt is :D

Lekker bezig Janine!
Mams helaas geen winst, was t nog te rommelig voor. Maar nu hij voorwaarts is, heeft ze iig iets waarmee ze kan werken. Dat is zoveel fijner (zoals we allemaal weten :D) dan als ze gewoon nergens op reageren.

Gefeliciteerd Ultimo

Iemand hier ervaring met leuke trainingsweken? Ik ben echt niet in staat te verzinnen waar ik heen wil op vakantie, dus misschien moet ik maar gewoon gaan paardrijden dan :') Bartels zit al vol voor de rest van t jaar, maar er zijn wellicht andere leuke opties? 4-6 dagen en max uurtje rijden vanaf Utrecht?

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 21:54

Leuk Janine dat je 10 aug weer gaat starten :D!

Trainingsweek bij Bartels is heel leerzaam maar die is inderdaad al vrij snel vol. Ruitergevoel geeft ook trainingsweken.

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 22:39

Je hebt vast gelijk Mahitri! :D

Gefeliciteerd Ultimo

Noukie, jammer dat mams geen punt heeft gereden. Maar wat is het toch heerlijk om een voorwaarts paard onder je te hebben! :D
Trainingsweken moet je niet bij mij zijn :') Ik zou het echt niet weten... Niet helemaal mijn ding, denk ik... :o

SteffiiY, nu jij nog :D Komt echt goed hoor! Als je de eerste stap maar zet :D En dat is die zenuwen parkeren op een of andere manier.

Ik heb vanavond voor het eerst weer gereden... Heel tevreden met de handgrepen uit TBJ!
Daarnaast heb ik gisteren ook weer een begin in mijn Mindfulness boek gemaakt en probeer ik een beetje yoga voor beginners... Dat is niet heel makkelijk, maar wel super lekker!

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 22:42

Ja mijn tijd komt ook wel hoor, ik ga morgen weer lekker lessen en misschien volgende week maar even proefjes oefenen :=

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 06:46

@Noukie, DressagePro organiseert ook trainingweken met Rien van der Schaft.

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 10:26

Mahitri Ilias is een nakomeling van Elias 494 de hengst van Marc Peter Sphan. En dan aan mama zijn kant zit een zoon van Ripke weet zijn naam zo snel niet. Zij is uit de Ripke affaire toen der tijd.

Ik ben heel benieuwd naar hoe hij straks is zit nu al een mooie kap op en lieve uitstraling maar wel karaktertje wat hij niet wil doet die ook niet hahaha

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 11:10

Sorry, ik had het even echt heel erg druk en een beetje een dip want mijn lijf werkt helaas niet meer zo mee als ik zou willen. Ik doe even alleen bijlezen vanaf deze pagina, anders is het zoveel. Sorry!

@Janine, leuk het team By Jill. Ik heb een keer een clinic van haar georganiseerd bij ons op stal, echt een leuke meid! Ben benieuwd 10 augustus, wordt in ieder geval weer minder warm dus er kan weer actief getraind worden :D
@Mahitri, gefeliciteerd met je winstpunt!
@Noukie, leuk dat je moeder er mee gestart heeft, hoe is het met je bitten discussie? ;)
@Ultimo, gefeliciteerd met je resultaat en mooie fotos!
@Laura, ben ik het nou gewoon vergeten of wist ik het niet dat jij ook een jaarling hebt van Elias?! Heb je een foto? Ik heb zelf een merrie van Elias in de opfok staan :)

Ik heb zelf trainingsweken gevolgd in Drachten, ze zitten nu ergens anders. Was toen erg leuk, wel groot verschil in niveaus en de instructeurs die je het minste had, waren het fijnst :+ Ik wil ook nog een keer naar Bartels maar ik vind het wel heel erg prijzig...

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 11:51

DR ik weet niet of ik zijn afstammeling genoemd heb Hahaha.
Vervelend dat je lijf niet wil is altijd erg confronterend.


Afbeelding
Staat hij vooraan.

Noukie PMO heb ik in verleden een week getraind was erg leuk en gezellig zaten in drachten en zitten nu zuidelijker.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8


droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 12:13

Nee dat denk ik dan niet dan had het me zeker opgevallen. Heb je niet een duidelijkere foto? Hij is zover weg ;)


Afbeelding


Afbeelding

Dit is ons Eliasje afgelopen voorjaar :)

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 12:17

Haha helaas niet op dit moment wat recent is. Iets met Nee ik wil niet op de foto...

Heeft die van jou nou een kolletje of lijkt dat maar zo?


Afbeelding
Niet de mooiste maar toch wat gevonden.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 12:27

Ohja dat is beter! Leuk :D
Nee klopt ze heeft een mini kolletje, hij was wel wat groter als veulen maar gelukkig wordt die steeds kleiner en heeft ze een enorme voorpluk die hem bedekt :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers