Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 10:30

Britta31 schreef:
Ik had een keer bezoek en het bezoek zei ' nou die staat er ook gezellig bij' staat mijn ruin voor het raam met zijn piemel uit zijn koker :=


Ja, dat vind ik altijd wel sneu voor mannen.........Krijgen vast minderwaardigheidscomplex :+ }>

Onze nieuwe ruin showde hem ook steeds vanwege de hengstige merrie en dan was ik blij aan een rustige./doodlopende weg te zitten. Maar 3 gezinnen en kids moeten daar toch dagelijks vaak langs, hahaha

En kinderen die af en toe bij het hek staan stellen echt de leukste vragen :o


Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 11:00

Robijntjah schreef:
Ik heb gedroomd over de hooiruiters :+

Whahaha :D

Paardenpiemels, toen ik nog les gaf, was dat altijd het biologiemomentje :+ Sexuele voorlichting.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 13:07

Zo begon de dochter van mijn vriend net over dat modesta een baby moest maken met haar billen :+
Geniaal!

Heb eindelijk weer een klein rondje gereden, was nodig want mijn singel kan 2 gaten minder strak!

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 13:32


Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 14:58

Interessant topic, Antheman!

Hier heeft het wat gedrupt, maar het mag geen naam hebben. Het weiland stoof mooi toen mijn paardjes er net doorheen renden. Inmiddels is het ook meer een paddock met een beetje gras, zo droog. Nouja, ze hebben in elk geval extra ruimte om de benen te strekken en ondertussen voer ik flink hooi bij. Op mijn andere weitjes staat nog wel wat gras, maar daar zaten veel meer dazen en dat vinden ze ook niet leuk. Als het wat koeler wordt, mogen ze daar wel weer heen. :)

De kunst is om zo snel te vallen
dat je jezelf voorbij vliegt
en nog net op tijd bent
om jezelf op te vangen.


Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 15:29

ik heb vanmorgen weer een paar uur de sproeier aan gehad :=

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 16:14

Wij liggen in ons zwembad :)

Colien

Berichten: 1293
Geregistreerd: 29-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 16:22

Interessant topic over de hooiruiters!
Ik heb mijn eerste kruiwagen mest opgeschept, naast onze wei zitten moestuintjes die het graag willen hebben. Ruilhandel, de mest in ruil voor stukken groente :P scheelt mestafvoer kosten :D

We're all stories in the end...
Witje & Mellow
† 25-10-13, Gina

JudithO

Berichten: 7032
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 16:24

Goeie ruil!
Dat herinnert me eraan dat ik nog iemand eraan moet herinneren de mest bij mij op te komen halen :D

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 19:20

Echt handig antheman. Ik weet wel mensen die het van een kleine wei los in de schuur gooide, maar zo is het wel beter misschien om het goed droog te krijgen.

Wij hebben veel teveel mest en dan zit er niet eens vlas of stro bij. 1 buurman kwam een keer wat halen voor zijn rozen, maar toen ik 2x schepte schrok hij al en was dat genoeg.......

Het is echt kurkdroog. Ons weitje is dor en ik laat het nu maar zo. Ga de moeite niet doen......

Maar bij de zadelkamer en het hooi stond het gras groen, dus staan ze samen op iets van 6x4 het gras kort te houden elke dag 5 minuutjes......
Grappige is alleen dat ik weleens het hek open zet en ze daar altijd keurig achter blijven wachten. Nu kwam vd week mn man en die zei dat ze wat zeurde bij het hekje..........ja, hahahaha
Nu komen ze even en daarna lopen ze weer met me mee, dus is echt voor de leuk/lekker.
Daar maak ik elke dag het hooi nat, dus zal daarom wel groener zijn.

Ben druk in huis. Wil het verkoop klaar hebben en dacht, ik doe nog even dit en dat. Maar het is opeens een puinhoop.......Ik ga van het een naar het ander, zie weer wat, wil weer wat en ondertussen 1 chaos.

Morgen hypotheek man en woensdag makelaar hier. Hij zal alleen moeten accepteren dat de tuin ook deels te lijden heeft van het weer.

O, ja, bij ons vallen dus al kleine groene eikeltjes. Meesten nog in het hoedje. Vorig jaar vielen ze al vroeg en groen, maar dit is wel heel erg, zijn ook echt heel klein.

Karin_deB

Berichten: 8221
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 21:05

Viel mij toevallig vandaag ook op dat de eikeltjes vallen. Erg vroeg idd!

I love you to the moon and back

belle_boef

Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 21:11

Door de droogte zijn veel vruchten noodrijp.

Lynn_Nikita

Berichten: 25425
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 21:12

Hier ook maar het is ook pas het eerste jaar dat ik eiken heb dus wist niet wat normaal is

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 00:18

Ze zijn piepklein en zit nog vaak een hoedje op. Wel groen dus en die haal ik wel weg.

Er valt ook veel blad wat ook nog gewoon groen is. Ook geel blad hoor, maar valt me op hoeveel groen blad er overal valt.

Lynn_Nikita

Berichten: 25425
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 05:38

Dat is wel iets waar ik van baal, zowel boven de paddock als de bak groeien ontzettend veel eikels. leuk nu met de processierups en de eikels. Voorheen had ik 1 bosje wat niet over het perceel hing dus alleen de voordelen van schaduw maar geen nadelen

Klussers zijn al aan de slag. Wij zijn gisteren tot 22.30 bezig geweest aan het dak om af te breken en wij mogen ook zo verder ermee. Vooruitgang!!

greendragon
Berichten: 515
Geregistreerd: 26-04-15
Woonplaats: Betuwe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:22

Klinkt goed LN! volgende keer mét fotos ? ;)

Gelukkig hier geen vervelende bomen bij het land, sterker nog, er staat helemaal geen boom, dus ook geen schaduw. Normaliter staat alles open en kunnen ze vrij van land naar paddock naar stal lopen en is er altijd wel ergens schaduw of een winderig plekje. Maar nu shetje niet land in mag vanwege HB staat paard in het land met draad dicht. Dus goed in de gaten houden als ze er weeer uit wil.
Zat ooit te denken om paar bomen te planten, maar ja vóór die een beetje formaat hebben ben je jaren verder... Dus nog niet gedaan.

Shetje gaat al beetje beter, loopt vooral op harde nog slecht, op zachte zand gaat in stap best ok. Ik ga nu hoefschoentjes voor hem bestellen, hopelijk kunnen we dan voorzichtig weer beweging opbouwen, zodat hij weer beetje fitter kan worden. Ik loop nu een rondje door de paddock aan touwtje, maar daar vind hij niets, maar dan ook niets aan. En gaat dan na een rondje in staking. En dan weet ik niet of dat komt omdat zijn voeten pijn doen of omdat het gewoon een eigenwijze shet is... Ik durf dan ook niet door te zetten nog.

Ik sprak van de week met de buurman over ons idee om paar schapen te halen om het gras op te laten eten. Hij bood aan om zijn schaapjes over een paar weken even bij ons te weiden. Hij gaat de lammeren afspenen van de ~30 ooien en als dat een beetje gekalmeerd is, komen ze weekje of wat bij ons te staan. Kan het 1,5 meter hoge gras even gesnoeid worden. Kunnen daarna de paard(en) er weer op. En kunnen wij rustig op zoek naar een paar leuke schapen. We zijn toch wel stiekem geïnteresseerd in ruischapen, die hoef je niet te scheren :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:44

Lynn, klus ze

Greendragon, Als je die boompjes toen had geplant, waren ze nu misschien al groot :)

Ik hou wel van groen, maar met paarden moet je natuurlijk wel nadenken en ook voor jezelf naar de praktische kant kijken.
Ik vind den in het bos mooi en heerlijk ruiken, maar die staan aan 2 kanten van de bak en die ligt dus vol dennenappels.

Schaapjes zijn leuk! En het is wel handig als je dan wat aan d buurman kan vragen als je net begint met schaapjes houden.

xXutopiaXx

Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 12:19

Fijn dat het al iets beter gaat met het Shetje greendragon, is niks om je beestje zo te zien :n :(:)

Mooi dat je vooruitgang boekt LN! :D

Jolijn lekker bij het zwembad :+:

Zag bij ons ook dat er al wat eikeltjes waren gevallen.. en helaas zag ik ook 2 rupsen op de oprijlaan liggen ;( Da's wel heel erg balen... maar kon ook niet anders, met zoveel eiken rond het huis..

Want... het is nu wel écht officieel ons huis!! :oo Gistermiddag was de sleuteloverdracht, dus nu zijn we echt grootgrondbezitters :):)

Afbeelding

In m'n topic heb ik nog meer staan en zal ik ook vaak kleine updates plaatsen, hier klets ik vooral lekker mee :D
Maar ook hier al heel veel dor en deze boom, was 2 weken geleden nog helemaal mooi groen:

Afbeelding

Nu al gele blaadjes en al heel veel gevallen! Altijd een mooi sfeertje, maar nog veel te vroeg voor de herfst!

belle_boef

Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 12:45

Gefeliciteerd

belle_boef

Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 13:13

Naast ins huis zit een oude waterput. Vorige bewoners hadden hem gedicht met kiezels en er een speciekuip met waterornament in gezet. Helaas was alles overgroeid met onkruid en was het geen fraai gezicht.

Afbeelding
Hier inmiddels bijna leeg en diep enige uitgespit.

Vandaag de nieuwe bewoners en plantjes erin gedaan.

Afbeelding
Afbeelding

Er moet nog een pompje bij zodat er wat stroming ontstaat

rover_
Berichten: 1352
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 14:49

Interessant topic Antheman.

Gefeliciteerd Utopia.

Mooie waterput zo met de nieuwe bewoners BB.

Succes met verkoop klaar maken SP.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 16:32

Utopia, gefeliciteerd!

Belleboef, dat is wel leuker om naar te kijken zo.

Thanx rover, ik heb alleen maar meer rotzooi gemaakt. Ik ga echt van het een naar het ander, zie dit en dan ook weer dat en uiteindelijk ligt hele huis overhoop, waar het eigenlijk gewoon prima was......

Hypotheek gesprek gehad en nu is het wachten tot verkopers voorlopig contract tekenen.

xXutopiaXx

Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 18:36

Dankjulliewel! :D :):)

Wat een leuk vijvertje is het zo geworden! <3

Spannend superpony!! Zullen ze vast wel doen :D Leuk!!

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 19:51

Wat een toffe waterput zo zeg!

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 20:13

Van harte gefeliciteerd Utopia!

Oh Belleboef, zo'n waterput hebben wij ook. De deksel zit er nog op haha, maar hoop dat het niet zo'n bende is als bij jou.

Superpony, succes met alles!! :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 2 bezoekers