[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 22:00

Frummels: Fijn dat hij zo braaf was met het inspannen! Voor je het weet ben je er gewoon mee aan het rijden.

Susanne: Klopt, is daar!

Hier gelukkig nooit gezeur gehad met stalling etc, paarden hebben altijd aan huis gestaan.
Al zou het zo en dan wel eens fijn zijn om de zorg uit handen te geven, zeker op slechte(re) dagen.

Ik kan gelukkig heel goed tegen de warmte, enkel mijn longen niet als voormalige luchtwegenpatiënt (voor m'n operatie was longcapaciteit 60%, nu begin de 90). Heb dus met regelmaat de warmte opzocht afgelopen dagen, maar ook de koelte in huis..lang leven een airco hihi.

Vandaag opnieuw het water opgezocht, kan ik hun alsnog trainen maar dan aangepast aan de temperaturen hihi


Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 08:33

Hallo dames ik heb alles bijgelezen maar ga niet op alles reageren wel leuk om te zwemmen met pony's, zou dat ook terug graag eens doen maar wij moeten helemaal naar de zee daarvoor wat met zo een hitte in de trailer geen goed plan is helaas.

Hier rond stalling ook geen gezeur niet dat ze aan huis houden altijd allemaal perfect gaat. Je ziet altijd punten van verbetering die niet altijd kunnen verbeterd worden of toch niet zonder een aardige som geld. Had zo een zeil besteld ook voor over het hooi moest vrijdag binnen zijn, nee natuurlijk niet de winkel was zo lief om het pas vrijdag te verzenden 8)7 . Had wel een oud zeil liggen en dat over het hooi gegooid maar niet 100% water dicht en heeft eindelijk eens goed geregend hier nu dus tja... even weg gaan op vakantie zit er ook niet zo snel in en als je vroeg weg bent om te gaan werken is hooi aanbieden maar niet onbeperkt schrokmaaltijd geven (tussendoor takken, stro etc) toch nogal puzzelen maar zou ik ze op een pension willen absoluut niet :o .

Cookie zijn oedeem vorming aan zijn buik is eindelijk aan het wegtrekken, hopelijk is die snel minder in de war. Smeert zijn mest al wat minder in het rond en loopt al minder te brullen naar die van mijn zus.

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 15:00

Fijn dat Cookie zo goed gaat Lori :j


Ik heb een leuk ‘paarden weekend’ *\%/*

Gister zijn Willem en ik districtkampioen geworden in de klasse Z dressuur *\o/* Zo trots op het boefje! Trotser dan trots <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ennn vandaag mijn nieuwe aanwinst opgehaald! Omdat het nu ‘officieel’ is; dit is James!
NRPS (Shet x Welsh, met een scheut Arabier).

Afbeelding

Afbeelding

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 15:04

Gefeliciteerd Susanne, Kiekeboefje en Lindsey met de resultaten op het district!

En wat een leukerd is James <3 !

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 15:14

Mijn zeil is gelukkig gisteren nog binnen gekomen, eenmaal thuis er snel over gegooid. Lekker stevig is een vrachtwagenzeil, zo kan ik ze onverpakt hooi voeren, hebben er 2 die gevoelig op de darmen zijn dan haal ik liefst zoveel mogelijk onnodige ballast weg.

Pony van zusje is jarig vandaag en met wat geluk komen mijn sidepulls en kaptooms binnen volgende week te danken aan een topic genootje :D . Er dan 2 verder beginnen oppakken in hun tuig terug en met Cookie begin ik hopelijk eind de zomer.

@Susanne, Wennen zeg James en mijn Jamie is nu een maand verhuisd :') . En proficiat met de goede prestaties van jij en Willem.
Laatst bijgewerkt door Lori op 28-07-19 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 15:14

Hij is gaaf!!

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 16:01

Afbeelding
Hier ook trots op de pony's Beauty kampioen M dressuur en Caya ticket ZZ vaardigheid hippiade

Gave pony Suus.
Zwemmen is inderdaad altijd leuk.
Fijn dat Cookie ook weer goed gaat.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 16:21

We hebben het trouwens allemaal in het topic goed gedaan hè op het district kampioenschap

Mandyy

Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 16:45

Suus, nogmaals gefeliciteerd! Super goed van jullie. Ik herken de locatie, is op loopafstand van mn ouders. Als jullie ooit daar weer starten wil je het laten weten?
Je nieuwe aanwinst is echt een showdier. :~

Patricia ook zo goed gedaan! Toppers in dit topic idd!!

Hier mindere dagen, dus maak weinig mee. :\
Morgen is de eindinspectie van mn appartement, dat is heel fijn!

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 17:08

Wauw Suus Willem 2.0! Ook echt! Gefeliciteerd met James <3 en natuurlijk ook met je overwinning in het Z. :D

Iedereen gefeliciteerd, jullie hebben het allen heel erg goed gedaan! *\o/*

Ik heb mij ingeschreven voor een eerste hobbyklasse dressuur wedstrijdje. Schiet nu al 7 kleuren oliebol := komt vast goed.

Wij hebben gezwommen <3
Afbeelding

Sunshinedaan

Berichten: 640
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 17:30

Susanne, James is leuk, daar ga je veel plezier van hebben!

Mandy wel fijn dat je het dan kan afsluiten...

Jenny, wat leuk dat je gezwommen hebt! Hidde ziet er blij uit!

Ik ben gisteren reserve kampioen geworden met Fleurtje vaardigheid klasse M *\o/*
Totaal niet verwacht (Ik hoopte geen laatste te worden :') ), dus echt zo supertrots op die kleine <3
Laatst bijgewerkt door Sunshinedaan op 28-07-19 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Volg mijn avonturen met welshpony Charlie in Portugal op Instagram

Mandyy

Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 17:31

Netjes!!

Lekker zwemmen!
Hier is het nu echt afgekoeld, bij jullie ook?

Sharani
Berichten: 4667
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 19:53

Patricia_86 schreef:
We hebben het trouwens allemaal in het topic goed gedaan hè op het district kampioenschap


Sorry :o , jouw helemaal vergeten ook te feliciteren! Jij hebt het ook super gedaan!

Ben er niet helemaal met mijn hoofd bij door persoonlijke omstandigheden Y;(

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 21:43

Ja hier ook afgekoeld.
Ingrid hoe is het met Alf zijn luchtwegen?

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 07:40

Gefeliciteerd allemaal nogmaals!

Wat heerlijk Jenny, lekker zwemmen

Sterkte Bianca.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Susanne <3

Ik ben zaterdag natuurlijk ook op het districtkampioenschap gestart. Toliene liep in de dressuur niet heel fijn, veel stomme foutjes en ze had haar koppie er niet helemaal bij. Maargoed niet erg! De vaardigheid ging echt als een speer, ging de pionnen makkelijk door, zou ruim binnen de tijd binnen komen, tot ik zelf even in de war raakte en 2 extra voltes moest draaien.

Dus enkele seconden buiten de tijd, maar wel alle ballen laten liggen. Dus KAMPIOEN vaardigheid sulky, voor het 2de jaar op rij. Enorm trots *\o/* <3

Afbeelding

Afbeelding

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 09:28

Gefeliciteerd iedereen met de behaalde resultaten! Er zijn wel veel Shetlanders die starten in west! Lijkt me gezellig!

~Eddy~
L+21 Dressuur
L+7 Vaardigheid

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 11:41

Knappe man Susanne, maar dat wist je al hé. Zal een knap span worden met Willen! <3 <3

Ik ben jaloers op jullie resultaten en natuurlijk ook omdat jullie starten! Hopelijk kan ik volgend jaar ook starten, al is het dan wel in BE en is het eigenlijk steeds tegen grotere pony's/paarden. Gisteren nog eens met Magic gereden en hij begint nu echt pas de vooruitknop door te krijgen, maar dat komt ook omdat hij stabiliteit begint te vinden. Ik hoop in januari mijn nieuwe wagen aan te schaffen.

Projectje mocht gisteren op de foto
Afbeelding

Afbeelding

StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 11:44

Gefeliciteerd dames top gereden allemaal

Susanne knapperd zeg, overheen gelezen ook ruintje?

Mandy succes vandaag met de laatste inspectie
Kiekeboefje spannend voor wanneer ?

Jolynne knap koppie hele zachte uitstraling

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 11:50

Gefeliciteerd met de mooie resultaten allemaal! Hopelijk kunnen Pepper en ik volgend jaar ook meedoen :)

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 12:50

Mooie pony Jolynne :)

24/8 gaan wij hobbyklasse dressuur starten :D Hier is momenteel niet veel in de buurt kwa wedstrijiden..

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 12:52

Leuk Jenny! Veel plezier en succes :D

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 14:48

Ahhh vet leuk Jenny! Veel plezier en succes alvast.

Heel leuk Kymberley, straks wordt peppie ook een echte dressuurpony :))

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 15:06

Gefeliciteerd iedereen, wat een mooie behaalde resultaten zeg!! Echt super leuk voor iedereen!

En Susanne gefeliciteerd met je nieuwe pony! Ben benieuwd naar nog meer foto's!

Hier ben ik even niet zo blij. Alf kreeg plekjes op hals onder manen en aangezien stal zo stom was geweest om een pony met erge schurft naast Alf en vriendje te zetten (:-) ) wilde ik zeker weten wat het was al dacht ik van begin af aan al 'ik denk dat het staart- en manenexceem is' Vanochtend veearts geweest en ze is er zo goed als zeker van dat dat het inderdaad is. Ze heeft nog wel een afkrabsel genomen om voor complete zekerheid onder de microscoop te bekijken en daar krijg ik uiterlijk morgen de uitslag van.
Hij had vorige jaren ook redelijk wat jeuk aan manenkam maar dan bleef het alleen bij schilfers. Maar het kan zomaar dat hij opeens meer laat ervan gaat krijgen. Kan ook komen doordat weer nu aan de rand van een "bos" staan. Midden in polder is dan toch beter.
Als het toch schurft is gaat de rekening naar stal.

Ik had er ook al iets over losgelaten, de stal waar ik sta maar ik ga sowieso verder zoeken. Echt zooooo zonde, het had zo mooi kunnen zijn. Maar er gaat zo vreselijk veel mis. Maar de druppel is voor mij toch wel dat de 24/7 paddock die in april klaar zou zijn er misschien ooit nog wel gaat komen mar dat hij erg klein gaat worden. Nog kleiner dan hoe ze nu staan. Dat is prima misschien als ze nog elke dag beweging krijgen maar omdat Alf met pensioen is gegaan vind ik dat dan echt veel te klein. Ik wil wel dat hij dan wat meer zelf moet wandelen. Dus ik was heel voorzichtig al wat om me heen aan het kijken.

Zijn longen zijn ook niet 100% goed. Dat wist ik al, in zoverre dat Franklin van de Raaphorst al eens had gezegd dat hij een lichte vorm van equine asthma heeft maar toen had hij eigenlijk alleen wat hoesten bij aandraven. Nu lijkt hij er toch zo af en toe wat last van te hebben dus binnenkort maar weer eens naar de raaphorst terug voor misschien een bronchoscopie.

Gelukkig mankeerde hij nog niets :+

Dus sorry dames, ben even van slag. Afgelopen weken ook veel te druk geweest en de stress erbij toen Alf zo'n hoge koorts had. Plus dan de stress van de stal die er bijna dagelijks was. Het is gewoon even teveel. Gelukkig heb ik vakantie en kan ik rust nemen.

Volgende keer reageer ik weer meer op jullie :-)

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 16:16

Heftig Ingrid! Probeer je het goed te doen voor je vriendje krijg je dit. Hopelijk vind je snel een goede plek!

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 16:31

Net uitslag gekregen het is inderdaad staart- en manenexceem. Sneu voor m'n bitterballetje!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers