[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 15:01

Lindo92 succes met de verbouwing :)

Welkom kimwilliam! Leuk paard! Jammer dat er voor je debuut droes op stal werd geconstateerd :( hopelijk kan je snel op pad.
Ik heb geen tuiger maar meer een boerenknol type :p ze noemen het ook wel een schwarzwalder


Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:51

kimwilliam schreef:
hallo allemaal!

lees nu al even een paar dagen mee en wat een leuke groep hier!

ik ben l1 start gerechtigd met mijn tuigertje. ik wilde van de zomer ons l1 debuut gaan maken maar net een dag voor de wedstrijd was er droes bij ons op stal.

nu zitten we in de laatste weken en hopen dat het zich niet meer op doet bij de paarden. gelukkig heeft William (willem) (of ook wel wims) het niet zelf heeft gekregen.

nu hopen we dat op vakantie kunnen en na de vakantie ons l1 debuut!

william is van Nando.
nog meer tuigers in de groep of familie?

dit zijn wij:

[ [url=m/olq1Kt.jpg]Afbeelding[/url] ]


Welkom! Ik rij ook met een tuiger!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:27

Balen van de droes kimwilliam! Bij ons is 2 jaar geleden ook droes op stal geweest, gelukkig alle 3 de paarden weer helemaal gezond maar het was net 1 dag voor een speciale wedstrijd en we zouden op trektocht gaan. Daar was ook niets aan te doen maar wel echt super balen.
Maar heel veel succes met je komende L1 debuut straks!

Ik heb volgende week zaterdag weer wedstrijd. Het is een selectie wedstrijd maar dat is meer toeval omdat ik alleen onder de man naar wedstrijden ga en deze enigszins in de buurt is. Wel helaas maar 1 proef, dat is echt jammer want ik rij met dagpassen en dan is het gelijk 2 keer zo duur voor een proef die dag. Maar zo veel wedstrijden zijn er bij mij niet in de buurt dus nog wel goedkoper dan een jaarpas.
Maar ik ben erg benieuwd naar het niveau op de selectie.
Ik heb nu sinds 2 weken een ander bit en het is echt zo'n verschil! Ik ben benieuwd hoe zich dat op wedstrijd laat zien.
Was ook wel toeval, ik kreeg een hoofdstel van een vriendin die zij weer had gekregen en welke haar paard niet paste. Dus die mocht ik hebben. Helaas zat het hoofdstel niet helemaal goed maar er zat ook een bit bij het hoofdstel. Dat bleek een myler bit te zijn, level 2,en precies vera haar maat :wow: Heb er nu een paar keer mee gereden en het is zo'n verschil! Dus wat een toeval allemaal maar zo veel geluk dat ik die gewoon heb gekregen :$ :):)

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:50

Wat vervelend kimwilliam, droes op stal. Hopelijk kun je binnenkort alsnog gaan starten! Welkom trouwens :D Ik heb zelf geen tuiger, maar kennissen starten wel met een tuiger en dat gaat super goed :)

Oh ik wist niet dat je echt een dagpas moet kopen per proef, dat maakt het wel gelijk een stuk prijziger ja. Ik snap dat je dan maar een proef rijdt. Wat een gelukje met het bit, snap dat je benieuwd bent hoe het nu op wedstrijd gaat. Een ander bit kan ook echt enorm veel uitmaken, heb het bij mijn paard ook gemerkt. Dat zelfs bij bitten die in mijn ogen bijna hetzelfde leken, maar dat volgens haar echt niet zo bleek te zijn haha


Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:58

Lottekuhh_x schreef:
Oh ik wist niet dat je echt een dagpas moet kopen per proef, dat maakt het wel gelijk een stuk prijziger ja. Ik snap dat je dan maar een proef rijdt.


Nee, je koopt een dagpas per dag maar als je dan maar 1 proef kunt starten is dat natuurlijk 2 keer zo duur dan als je 2 proeven op dezelfde dag kan starten. Daarom baal ik dat we volgende week maar 1 proef kunnen starten.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:29

Fleury schreef:
Lottekuhh_x schreef:
Oh ik wist niet dat je echt een dagpas moet kopen per proef, dat maakt het wel gelijk een stuk prijziger ja. Ik snap dat je dan maar een proef rijdt.


Nee, je koopt een dagpas per dag maar als je dan maar 1 proef kunt starten is dat natuurlijk 2 keer zo duur dan als je 2 proeven op dezelfde dag kan starten. Daarom baal ik dat we volgende week maar 1 proef kunnen starten.


Oh zo! Ik dacht al haha. Nu begrijp ik het. Dat is idd wel een duur proefje dan, snap dat je daarvan baalt.


melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 20:32

Lindor succes met de verbouwing! Ik hoop komende week de sleutel van mijn eigen huis te krijgen, dan kan hier het klussen ook beginnen :)

Welkom kimwililam! Balen van de droes, hopen dat jullie gauw weer op pad mogen

fleury idd dan wordt 1 proef wel prijzig! zo'n dagpas is sowieso al best prijzig toch?

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:52

Dag allemaal! Ik zou graag meepraten in dit topic!
Sinds 15 mei rij ik een nieuw paard en we hebben afgelopen zaterdag de laatste nodige winstpunten gereden. Ik ga 6 juli L1 starten, het liefst in die week nog ergens maar dat is in afwachting van de wachtlijsten. Ergens heb ik het gevoel dat we nog beter door kunnen oefenen, aan de andere kant probeer ik het graag om te zien hoe het gaat. We zijn nu 4x op wedstrijd geweest met punten in de 190 en 200. Mocht het niet gaat in de L1 kunnen we daarna altijd weer terug naar de B vanwege het flexibele starten.

Dit zijn wij! Paard heet Paragon’s Diable, 11 jarige ruin. Gekocht als springpaard maar tot nu met mij voornamelijk dressuurmatig. Hij heeft nog niet eerder dressuurwedstrijden gelopen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Paragon’s Diable, ♥♥♥ B+10 L1+12 L2+12 M1+2
The Little White Guy, ♥♥♥ Eindstand L1+2
        Pieter, ♥♥♥ Eindstand: L1+4
        Luna, ♥♥♥ Eindstand: M1+8!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 05:52

Knap paard joh! Leuke combi zijn jullie! Met die punten in de B komt de L1 ook wel goed! En het is maar net met welk doel je L1 gaat starten of het wel of niet gaat lukken. Wat zou de meerwaarde zijn voor nog meer B wedstrijden?

Ik zou morgen weer wedstrijd hebben maar om 12 uur starten als het 35 graden wordt gaat mij echt te ver. Ik heb dus afgemeld, eigenlijk belachelijk dat ze dat zelf niet doen, ik ben benieuwd of ik mijn inschrijfgeld nog moet betalen.

De wedstrijd een paar 100m verderop die gelijktijdig werd verreden hebben ze wel geheel afgelast. Het verschil was dat daar de trailers/inrijden in de volle zon was en bij mijn wedstrijd meer schaduw is maar toch vind ik het best pittig en ik ben iemand die nog best lang door rij in de warmte omdat ik en pony (half arabier) er goed tegen kunnen mits goed koelen drinken en naverzorgen.

Ik baal wel want dit was 1 van de weinige wedstrijden in de buurt en heb geen trailer dus ga onder de man.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 08:08

Inderdaad erg leuke combi, goeie punten ook in de B gereden :j

Groot gelijk dat je niet gaat, veel te warm zeg :=

Wij hebben even een wedstrijdstop, zit er zelfs aan te denken om mn startkaart op te zeggen. Ik ben altijd afhankelijk van anderen qua vervoer, zelf op dit moment niet de mogelijkheid om het zelf aan te schaffen, waarschijnlijk na mn afstuderen wel, als ik aan het werk ben :) erg jammer, Cadans doet het zo goed..

Rock this day like there is no tomorrow

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:21

Fleury schreef:
Knap paard joh! Leuke combi zijn jullie! Met die punten in de B komt de L1 ook wel goed! En het is maar net met welk doel je L1 gaat starten of het wel of niet gaat lukken. Wat zou de meerwaarde zijn voor nog meer B wedstrijden?

Ik zou morgen weer wedstrijd hebben maar om 12 uur starten als het 35 graden wordt gaat mij echt te ver. Ik heb dus afgemeld, eigenlijk belachelijk dat ze dat zelf niet doen, ik ben benieuwd of ik mijn inschrijfgeld nog moet betalen.

De wedstrijd een paar 100m verderop die gelijktijdig werd verreden hebben ze wel geheel afgelast. Het verschil was dat daar de trailers/inrijden in de volle zon was en bij mijn wedstrijd meer schaduw is maar toch vind ik het best pittig en ik ben iemand die nog best lang door rij in de warmte omdat ik en pony (half arabier) er goed tegen kunnen mits goed koelen drinken en naverzorgen.

Ik baal wel want dit was 1 van de weinige wedstrijden in de buurt en heb geen trailer dus ga onder de man.


Ja precies, ik weet de meerwaarde van in de B blijven ook niet. Het enige zou kunnen zijn de indoor kampioenschappen maar dat duurt nog zo lang! Zeker met het idee dat ik heel erg de ambitie heb ooit nog Z te gaan rijden (of in iedergeval M). Ik zou dat graag zo snel als dat het kan (dus wanneer we het beheersen) doen, dus dan is blijven hangen in de B denk ik zonde van de tijd.

Wat stom dat dat concours niet is afgezegd. Ik vind eerlijk gezegd dat ze dan boven de 35 graden wel bijna kunnen afzeggen hoor... toch altijd lastig wat je dan moet doen.

Ik start plots extra dinsdagavond ook L1, op een rustig concours dus dat vind ik ook wel fijn.

Paragon’s Diable, ♥♥♥ B+10 L1+12 L2+12 M1+2
The Little White Guy, ♥♥♥ Eindstand L1+2
        Pieter, ♥♥♥ Eindstand: L1+4
        Luna, ♥♥♥ Eindstand: M1+8!

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:30

Sharon, wat jammer zeg! Ook wel heel lastig denk ik afhankelijk van anderen te zijn...

Paragon’s Diable, ♥♥♥ B+10 L1+12 L2+12 M1+2
The Little White Guy, ♥♥♥ Eindstand L1+2
        Pieter, ♥♥♥ Eindstand: L1+4
        Luna, ♥♥♥ Eindstand: M1+8!

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:41

Ik start morgen wel en paar stalgenoten ook. Hier is het wel wat verschoven waardoor er op iets koelere momenten gereden wordt. Er zal hier ook niet veel afgezegd worden aangezien we hier nog volop in de selecties zitten. Helaas. Wij gaan dus goed voorbereid met heel veel water op pad.

Heel veel succes iedereen die dit weekend toch gaat.

En jammer van het niet hebben van trailers :(. Ik ken helaas het probleem, gelukkig genoeg lieve stalgenoten die bereid zijn me te helpen.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:41

Ja ontzettend vervelend inderdaad, ach we genieten maar van de wedstrijden die we gehad hebben :) altijd winst gereden! Wie weet hoe het gaat lopen en komt er wel een oplossing, ik zal hier dan ook braaf blijven lezen :D

Rock this day like there is no tomorrow

kimwilliam

Berichten: 1160
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:58

oeh! wat gaat het weer kriebelen als ik de berichten van jullie lees!
WE HEBBEN WEL GOED NEUWS DE DROES IS OVER!!!!!!
dus willem mag over 3 weken mee op vakantie!
er is nog we een wedstrijd bij mij in de buurt maar denk niet dat ik hem start daar. hij heeft een paar dagen vrij gehad ivm mijn examens en vind het dan niet eerlijk om over 2 weken te starten en dan weer 2 weken niet en dan weer volop wel.
ik denk dat ik hem gewoon oppak in het trainen en dan na de vakantie weer de wedstrijden plan.

zo happy dat hij mee mag en weer op pad mag!

-Kimmy Shots-
william Motafko ( v. Nando ) B+14 l1+11 l2+..
Chanorka ( v. tuschinski ) PSG/Inter 1 ... mommy to be : [KS-MK] unforgettable change - Chanorka x Negro

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 12:05

Ja komt vast wel goed Sharon. Op dit moment is het nog niet voor jullie, maar dat gaat echt nog wel komen :).

Oh wat super fijn Kimwiliam!!! Heel veel succes, ik zou persoonlijk inderdaad lekker even rustig wachten tot na je vakantie. Ze zijn stiekem gevoeliger dan wij denken :).


Hier gisteren met succes gestart. Ik heb gelukkig een pony onder mijn bips die erg goed tegen de warmte kan. Hij heeft dus ook een fantastische 1e en 2e plek bij elkaar gesleept met 197 & 194,5. Vond het stiekem wel zuur van dat halve puntje :=. Maar ik ben meer dan trots. Hij kon een anderhalve maand geleden nog niet wijken, het is nog verre van perfect, maar hij doet zooo zijn best en begint echt met sprongen vooruit te gaan :D. Echt top. Hier staat de teller nu op 8 winstpunten, dus mag al bijna naar de L2. Maar daar wacht ik nog lekker even mee. Achterwaarts is nu toch echt nog te moeilijk.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 19:53

Jeetje wat jammer dat sommige wedstrijden dan niet afgelast waren dit weekend. het was super heet!

Ik heb dit weekend een festival gehad dus ben sowieso niet gegaan,

Ik heb 11 juli een avond wedstrijd! ben benieuwd.

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:07

Gister L1 debuut gehad. Niet zo fijn gereden, spannend van mezelf en fouten. 175&173 en 1e prijs en andere proef alleen een 2e plaats maar geen prijs. Op die manier is zelfs een prijs stom... balen van 2x zelfde jury.

Vandaag herkansing en het ging veel beter. Lekker gereden en het ging naar wens. Beloond met 186 en 192 punten. Zaterdag mogen we weer!

Zijn er nog meer mensen gestart?

Paragon’s Diable, ♥♥♥ B+10 L1+12 L2+12 M1+2
The Little White Guy, ♥♥♥ Eindstand L1+2
        Pieter, ♥♥♥ Eindstand: L1+4
        Luna, ♥♥♥ Eindstand: M1+8!

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 18:41

Ik kom me hier even afmelden, omdat ik binnenkort eindelijk officiewl kan gaan starten met mijn verzorgpaard! Dus ik ga weer verhuizen naar het B topic :wave:

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^


Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 18:47

Helaas nog geen debuut gehad in de L1, had aanstaande vrijdag in de planning, maar no way dat ik met m’n paard op pad ga.

Succes in de B murphy, tot snel :D

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 18:52

Sakura789 schreef:
Helaas nog geen debuut gehad in de L1, had aanstaande vrijdag in de planning, maar no way dat ik met m’n paard op pad ga.

Succes in de B murphy, tot snel :D


Haha hopelijk tot snel inderdaad! Ik denk dat als we eenmaal gestart zijn dat we met 3/4 wedstrijden alweer hier zijn, 2 proefjes per wedstrijd rijden met een paard wat al T/M M2 heeft gestart en alles beheerst t/m het ZZ-licht. Maarja je weet het maar nooit he er kan vanalles gebeuren! Eerst nog even lekker elkaar leren kennen en goed oefenen.

Alvast succes iniedergeval

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 19:16

Succes Murphy! Hopelijk weer tot snel :).

Groot gelijk Sakura.. Heb het laatst wel gedaan, paard kon het goed handelen. Ik niet :+.

Hier staan we even stil.. Ponylief viel ineens heel flink in, veearts er bij gehaald omdat ik vreesde voor een vitamine gebrek of iets anders in het bloed. Weidegenootje heeft dit jaar bloedworm gehad, onze is wel ontwormd maar niet gecheckt. Ontdekt de veearts flink wat vocht in zijn rechter achter knie. We wisten dat hij rechts achter niet top was en in zijn rug ook niet. Schijnt dat gewoon een cirkel te zijn waardoor hij steeds zo veel spierpijn heeft en alles er omheen. Nu nog even lab afwachten wat vrijdag komt en daarna gaan kijken of we de knieën gaan inspuiten of niet. Ik wil het wel graag, want hij heeft gewoon blijkbaar echt flink pijn. Hij is gruwelijk hard voor zichzelf en gaat altijd over zijn grenzen heen. Maar niet mijn paard, vanavond horen hoe en wat :(.

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:40

Ik wil graag met jullie meekletsen! :o

Ik heb Jillz sinds januari, we rijden wedstrijden sinds maart. Jillz is vorige maand 5 jaar geworden, en ze is een Sorento x Vivaldi.

We hebben ons afgelopen zondag weten te plaatsen voor de Hippiade eind augustus in de klasse B, en hebben ons L1 debuut staan op 25 augustus!

Tot nu toe is het eigenlijk allemaal erg makkelijk gegaan, met regelmatig scores van boven de 70%. Ik ben erg benieuwd of we dit ook kunnen voortzetten in de L1!


Afbeelding

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 09:01

Goedemorgen allemaal! Ik kom me ook graag melden :) Morgen L1 debuut met mijn 8-jarige Friese merrie. Ik heb haar sinds november en rij nu voor het eerst wedstrijden (ben er een jaar of 10 uitgeweest, vroeger alleen recreatief met eigen pony). Het gaat dus best wel goed, maar vind L1 wel spannend! Het paard kan het allemaal maar vooral ik moet nog heel veel leren haha. Maar we gaan gewoon voor de ervaring en zien het wel!

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 09:22

Succes! Ik mag aanstaande zondag. Helaas ging mijn geplande debuut niet door vorige week ivm de hitte.

Ik ben vooral heel benieuwd hoe het zal gaan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers