[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
SteffiiY

Berichten: 22539
Geregistreerd: 26-04-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 13:04

Ik heb dit weekend geen wedstrijd gehad maar wel een fotoshoot gehad waar zulke ontzettend mooie foto's uit zijn gekomen :+: Ben helemaal verliefd!

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)


mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 15:08

Dan deel je heir toch wel wat :o

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 15:19

Steffi delen die foto's!
Cindy wat fijn dat hij weer rad is. En ind voor de zekerheid even checken kan nooit kwaad.

Nou instructie heeft douwe vandaag weer gereden en wauw wauw wauw wat ging hij ruig door de baan en 3 goede wissels gesprongen ik zat trots langs de baan. Het kwartje qwa anders trainen is gevallen hij deed zo goed zijn best ze zei gelijk zo goed heb ik hem nog niet gehad. Ondanks dat het best warm was bleef hij gaan dus na 40 min lekker gestopt en uitgestapt op harde en daarna lekker in bad geweest. Nu even vrij met warmere weer en hopelijk houd hij dit vast!

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 15:42

Wow super gaaf Laura, dat lijkt me genieten om ‘m zo te zien lopen!

Steffy, ben ook erruggg benieuwd naar je foto’s!

Cindy, wat fijn zeg, dat is wel een opluchting denk!

Mellamoshan bedankt!
Niet echt gevierd, bakkie met taart bij m’n ouders, verder lekker niks... :D

Noukie, dat klinkt inderdaad simpel zo met die stang erbij, Haha, maar inderdaad waar, niet te moeilijk mee doen is het wel denk.
Ik blijf ‘m er ook wel op rijden, hij pakt de stang gewoon zoveel beter aan dan een trens.
En ik was er best bang voor, want bij het uitproberen van allerlei bitten ging hij dus enorm panieken en rennen op een ongebroken trens.
Heel bizar, terwijl hij overal sterk op wordt en op gaat hangen.
Heb daarna nog weken problemen gehad met de galop...
Dressuurstang was daarentegen gelijk goed...

Haha maf beest van jou met de reactie op de stang, maar aan de andere kant ook wel weer een beetj fijn als ze zo gevoelig zijn, al is het niet altijd handig...

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 15:46

Nouvel soms weten ze gewoon niet wat ze met een mond vol of andere vorm in de mond aanmoeten dus jou stap van ik blijf ermee rijden snap ik helemaal.

Ja ik glimlach nu nog hahaha nu ik met voetjes op de bank en oh voor ik het vergeet gratis op te halen veel te warm plakkerig weer! Dat worden pittige dagen pfff nog maar 7 weken te gaan.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

SteffiiY

Berichten: 22539
Geregistreerd: 26-04-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 16:58

Nou ik weet niet of ik dat durf hoor om die foto's te delen :=

@ Laura: lijkt me zo leuk om je eigen paard door de baan te zien gaan, kan me voorstellen dat je trots bent!

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 17:01

Als ze zo mooi zijn geworden is dat toch juist leuk om te delen? :)

SteffiiY

Berichten: 22539
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 17:01

Ik heb natuurlijk nog niet alle foto's binnen maar een klein voorproefje :o
let niet op mijn hoofd. Laten we het houden op concentratie en warmte :')


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 17:02

Heel mooi steffy niets om je voor te schamen! Dat roze staat mooi ps of sweden?

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

SteffiiY

Berichten: 22539
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 17:03

Laura1982 schreef:
Heel mooi steffy niets om je voor te schamen! Dat roze staat mooi ps of sweden?

Dankjewel! Nee is Lemieux :)

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 17:15

Mooie foto's! Tot en met bontje onder de kin in stijl hé ;)
Nice!

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 17:35

Ik vind ze gaaf! *\o/*
Zitten echt mooie plaatjes bij!
En dat roze is echt super leuk bij een schimmel!
Ik heb ‘m ook voor de fries... 8-)

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 20:16

Heerlijk Laura! Knappe Douwe :)

Ik vind ze gaaf Steffy! Mooi kleurtje dat roze en stoer dier!

SteffiiY

Berichten: 22539
Geregistreerd: 26-04-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 20:36

Dankje dames! :D

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 09:46

Gisteravond echt fijne les gereden, hij was voor zijn doen best actief en daardoor ook gelijk lichter op m’n hand.
Instructeur was heel tevreden over hoe hij weer stapjes vooruit zet en vond hem in zijn houding stukjes heel mooi en het voldoende voor de Z dus die nemen we mooi mee!
Volgens hem kan ‘ie op z’n tijd nog best een stukje verder komen, dat is ook altijd leuk om te horen, we trainen rustig door!
Ik heb mijn nieuwe zadel ook weer terug en begin er aardig aan te wennen, wie weet komt alles nog goed, hahaha!
Sterkte met de hitte allemaal!

Oren naar voren was stom, Haha!
Afbeelding

Afbeelding

Moe maar voldaan na de les...
Afbeelding


SteffiiY

Berichten: 22539
Geregistreerd: 26-04-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 10:04

Leuke foto's en wat fijn dat hij goed zijn best deed :D! Zadel ziet er mooi uit! Zit hij ook lekker?

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:39

Dank je, en ja zeker fijn!
Zadel begin ik aan te wennen, hij is ook terug geweest om de zit aan te passen, en ik begin nu steeds meer te denken wat zit ‘ie eigenlijk lekker!
Dus nu gaat het vast goed komen... :D

Poe begint warm te worden nu...
Ineens ook mega veel van die vieze plakvliegen op de paarden?
Bij jullie ook?

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 13:37

Douwe eerder naar binnen gehaald zat onder de vliegen. Eerst lekker afgespoeld ingespoten met spray en op stal extra elektrolyten gegeven. Nu thuis de hondjes buiten gehad en ook hun verplicht kalm aan doen.
Laatst bijgewerkt door Laura1982 op 23-07-19 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

SteffiiY

Berichten: 22539
Geregistreerd: 26-04-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 13:48

Heerlijk. Mijne is ook om 11 uur naar binnen gegaan en gaan vanavond nog paar uurtjes naar buiten.

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 13:59

Douwe zag mijn auto en kwam al naar het hek. Dat is wel het teken dat hij er klaar mee is en naar binnen wil. Morgen gaat hij pas weer naar buiten op stal is het koeler dan buiten. Iedereen succes met deze hitte.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 14:19

Hier zaten ze vandaag dus ook ineens helemaal vol met die vieze plakvliegen, bah!
Net alles binnen gezet met een hooinet, eind van de middag kijken of ze weer naar buiten kunnen.
Ze wilden graag mee naar binnen inderdaad!

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:04

Hier doen we het ook lekker rustig aan vanwege het weer.

Noukie: Wat heerlijk dat je paard zo fit is!
Cindy: Wat een goed nieuws dat Fes weer zuiver loopt! Wat zul je opgelucht zijn.
Snowwhite: Mooie foto's hoor en je houding is ook echt heel netjes.
Nouvel: Ik heb de S&T ook vast zoals jij het beschrijft. Het is toch een kwestie van blijven oefenen dan wordt het vanzelf beter.
Mellamoshan: Gefeliciteerd met je winstpunt *\o/*
Janine: Heerlijk om lekker voor jezelf kleding te shoppen. Vorige week heb ik dat ook gedaan. Nu heb ik het geluk dat een teamgenootje van mij bij de Up to date werkt en heel goed is in mensen aankleden. Toen ik kwam had ze al een rek vol kleding hangen waarvan ze wist dat ik het mooi zou vinden en het mij goed zou staan. Dat is toch echt wel een verademing :) Af en toe mag je best heel erg lief zijn voor jezelf :D
Laura: Zo te horen zit Douwe ook lekker in zijn vel! Ik vind het ook zo gaaf om mijn paard onder iemand te zien die er meer uit kan halen. Een vriendin van mij rijdt nu ook regelmatig op Beer en dan zie ik hem ook zo gaaf lopen.

Nou ik heb even getwijfeld maar ik laat jullie toch even twee filmpjes zien (omdat ik weet dat dat in dit topic kan). Ik ben best trots op het verschil namelijk :o Het eerste filmpje is van vorig jaar mei en het tweede filmpje is van de selectiewedstrijd. Ik vind vooral dat ik Beer eindelijk voorwaarts rijd in de proef (man wat heeft dat lang geduurd voordat dat kwartje bij mij gevallen is.... :') ) Nu nog wat meer lengtebuiging, wissels die iets minder eenvoudig zijn en dan zijn we al weer een heel eind verder :)

https://youtu.be/H4sN1oEQ4xQ

https://youtu.be/YbspUv9tvF0

(Als het goed is moeten ze te zien zijn met de link.)

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 18:17

Fijn dat je les zo goed ging en je zadel begint te wennen Nouvel!
Hier inderdaad ook vandaag ineens meer vliegen dan voorgaande dagen

Mijne gaat nu ook van 6-10 of nog iets eerder op de wei en daarna weer lekker op stal. Stal eigenaar zei ook al dat ze t ook duidelijk zat zijn tegen tienen. Kunnen ze daarna binnen lekker aan hun hooi.
Net wel nog heel fijn gereden eigenlijk en niet extreem warm. Viel me alles mee! Morgen en donderdag krijgt ie wel vrij gok ik zo, stukje door de wijk wandelen in de schaduw ofzo, vrijdag maar weer zien hoe t weer is.
Zo richting fysio, kijken of ze mn nek weer een klein beetje in model kunnen krijgen.

Mahitri, je eerste filmpje viel me alles mee nog eigenlijk! Tenminste, als ik vergelijk met de mijne als ie dichtsloeg, dan was jullie tempo echt nog hard zeg maar :+ Maar het verschil is duidelijk ja, qua energie, maar ook in de verbinding en aanleuning vind ik m nu veel mooier. Gaaf hoor, dat je doorzettingsvermogen zoveel gebracht heeft!

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 18:42

Inderdaad echt verschil!
Hij lijkt ook fijner op de S&T en inderdaad een stuk actiever, ziet er goed uit!
Friezen tonen altijd gelijk zoveel mooier van voren door dat front, vergeleken met mijn laag halsje...
Leuk dat je de filmpjes laat zien!

Ik kreeg van mijn beide instructeurs de tip om de teugels zo vast te houden, sindsdien geen kapotte vingers meer en veel fijner rijden!

Janine1990

Berichten: 43798
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 21:04

Gefeliciteerd met je punt Mella!!! *\o/*

Steffi, gave foto's! <3 Prachtige schimmel heb je! Wat hield je tegen om ze te delen joh? :P
Ik zou willen dat ik zulke gave foto's had! Meer dan filmpjes af en toe heb ik helaas niet :(

Laura, genieten hoor dat hij het zo lekker doet met je instructeur! Dat geeft je wat om naar vooruit te kijken! Komt je instructeur regelmatig?

Nouvel lekkere les gehad... Toch vind ik je bericht nog niet zo enthousiast... Moeite met zelf overtuigd te raken? Ook in het kader van zijn gezondheid?

Mahitri, ik vond het gebrek aan voorwaarts op je eerste filmpje helemaal niet zo schokkend eigenlijk. Ik heb het idee dat Wietse dat veel erger had. Maar hij liep wel een stuk slechter in verbinding dan Wietse als die dichtsloeg. Ik vroeg me echt af of ik de goede link wel had aangeklikt omdat ik je ook wel eens heb zien rijden.
En toen zag ik dat tweede filmpje... Jeeetje wat een vooruitgang!! :oo Echt heel knap!!! Nu nog wat meer op het achterbeen, in de overgangen terug lijkt hij wat te blijven drammen (lekker Fries)
Welk kwartje moest er bij jou vallen?

Ik heb gisteren nog even gereden, dat was goed te doen. Vind het nu ook niet meer zo heel erg warm moet ik zeggen. Morgenavond ga ik even naar stal om hem lekker af te spoelen.
Met rijden wil het allemaal even niet meer. Moet focussen op recht zitten en ontspannen van mijn rechterheup, maar dan vergeet ik weer voorwaarts te rijden enzo. :roll: Ellende...
Les wordt pas weer na 12 augustus ben ik bang... Jammer :(


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Daantjuh88, Zeepsop en 41 bezoekers