Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26210
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 19:10

Kelly_ann schreef:
Een mooie elegante set johdpurs met chaps. Liefst in bruin.
Ben al tijden Ariat gebruiker, daarvoor had Kentaur mooie chaps.

Maar nu... Het chaps tijdperk lijkt over in de winkels. Laarzen in alle kleuren wel te krijgen :j Ariat is er nog, dus als ik niets kan vinden wordt het dat.


Epplejeck heeft nog ruime keuze!
Chaps: https://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoen ... /?count=36
Jodhpurs: https://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoenen/jodhpurs/

Divoza idem dito.
Chaps: https://www.divoza.com/nl/ruiter/paardr ... enen/chaps
Jodhpurs: https://www.divoza.com/nl/ruiter/paardr ... n/jodhpurs

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1


Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 20:04

Kelly_ann schreef:
Een mooie elegante set johdpurs met chaps. Liefst in bruin.
Ben al tijden Ariat gebruiker, daarvoor had Kentaur mooie chaps.

Maar nu... Het chaps tijdperk lijkt over in de winkels. Laarzen in alle kleuren wel te krijgen :j Ariat is er nog, dus als ik niets kan vinden wordt het dat.


Bij de Kroo misschien: https://www.dekroo.nl/c/mini-chaps

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 23:27

Lizz schreef:
Ben je al bij Sinke geweest? Die heeft uitverkoop, alles 50% ze gaan er mee stoppen namelijk.


Jup, die hadden wel wat restanten maar zeker geen complete sets meer....


Ik denk dat ik maar eens moet rondsnuffelen in de grotere ruitersportzaken. De Kroo en Epplejeck zijn in de buurt voor mij.

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 00:06

Ik zoek een royale aktetas voor dames in de kleur cognac, liefst leer, maximaal 150 euro.
Mijn werklaptop moet er in kunnen, inclusief oplader, muis en kladblok. Daarnaast neem ik graag nog een broodtrommel mee en een bakje met snacks, alsmede mijn portemonnee, brillendoosje en een deo.

Wie heeft er tips voor merken en modellen? Ik zie heel veel, Travelbags, Marlington. En het is allemaal prachtig, maar vind het lastig beoordelen of er voldoende ruimte in zit voor wat ik graag mee wil nemen.

Ben het gesjouw met twee tassen een beetje heel erg zat :+

_Jody_

Berichten: 2640
Geregistreerd: 29-08-02
Woonplaats: Nijverdal

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 00:27


;) Elke minuut dat je je druk maakt om je verleden, gaat af van je toekomst! ;)
:) F.N.R.S F14+2 Boktlid*2991* :)

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 01:44

Ik weet niet echt of hier iets voor bestaat :') het klinkt waarschijnlijk ook heel raar.
Maar ik wordt soms heel misselijk van tanden poetsen. Ik denk omdat ik gewoon heel de tijd iets in m'n mond heb steken ofzo. Laatst was ik m'n tanden aan het poetsen maar was m'n pa bij de wastafel bezig waardoor ik niet m'n tandenpasta binnen 2 seconden kon uitspugen en ik ging gelijk kokhalzen. Ik dacht misschien hebben meer hier last van en eventueel een tip voor? :P

JM :#

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 09:20

Shaggy09 schreef:
Ik weet niet echt of hier iets voor bestaat :') het klinkt waarschijnlijk ook heel raar.
Maar ik wordt soms heel misselijk van tanden poetsen. Ik denk omdat ik gewoon heel de tijd iets in m'n mond heb steken ofzo. Laatst was ik m'n tanden aan het poetsen maar was m'n pa bij de wastafel bezig waardoor ik niet m'n tandenpasta binnen 2 seconden kon uitspugen en ik ging gelijk kokhalzen. Ik dacht misschien hebben meer hier last van en eventueel een tip voor? :P


Klinkt misschien heel stom, maar kan een psycholoog hier niets mee?
Ooit op stage bij zwaar autistische jongen een jongetje gekend die dus panisch was voor alle eten wat groen is.
Schil een groene appel, dat eet ie. Laat de schil errond en hij is panisch. Kokhalzen, etc.
Die zijn ze spelenderwijs en met veel psycholoog bezoekjes gaan aanleren dat groen eten lekker is, geen reden tot kokhalzen.
Toen ik daar vertrok dronk/at hij al gladde smoothies van groenten en fruit!
Om even de vergelijking te maken dat je kokhalsreflex misschien tussen je oren zit?

meintje

Berichten: 1834
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: Waterlandkerkje

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 09:33

Mwa, niet persé. Ik heb iets vergelijkbaars. Bij mij is het wel iets fysieks. Ik word niet misselijk.

Een negatieve houding is als een lekke band; je komt er nergens mee tenzij je hem vervangt.

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 09:44

_Jody_ schreef:
Ik weet niet hoe groot je laptop is? Maar deze ziet er groot uit: https://www.gusti-leer.nl/aktetas-colle ... 3kQAvD_BwE


Er kan een ordner in.... Dat is net te weinig voor wat ik verder nog mee wil ben ik bang.


Shaggy09 schreef:
Ik weet niet echt of hier iets voor bestaat :') het klinkt waarschijnlijk ook heel raar.
Maar ik wordt soms heel misselijk van tanden poetsen. Ik denk omdat ik gewoon heel de tijd iets in m'n mond heb steken ofzo. Laatst was ik m'n tanden aan het poetsen maar was m'n pa bij de wastafel bezig waardoor ik niet m'n tandenpasta binnen 2 seconden kon uitspugen en ik ging gelijk kokhalzen. Ik dacht misschien hebben meer hier last van en eventueel een tip voor? :P


Ik heb een collega die dit ook heeft... :j

Britta31

Berichten: 13127
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 09:47

Stop je niet gewoon de tandenborstel te ver in je mond of te veel tandpasta?Probeer eens een kindertandenborstel.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 09:51

Britta31 schreef:
Stop je niet gewoon de tandenborstel te ver in je mond of te veel tandpasta?Probeer eens een kindertandenborstel.


Je moet toch ook gewoon je verstandskiezen kunnen poetsen? Dan zit je ook praktisch bij je huig... Zeker als je ze binnenkant of achterkant poetst. Met een kindertandenborstel moet je ook je halve hand naar binnen schuiven... Wordt het echt niet beter van...
De een heeft nu eenmaal een snellere reflex dan de ander...

Britta31

Berichten: 13127
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 10:03

Maar de kop is wel kleiner.En de steel kan je zelf verlengen.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 10:03

Ik heb dat ook, vooral als ik eraan denk wat ik aan het doen ben is het erg. Dus volgens mij is het echt een mentaal iets. als ik ergens anders aan denk gaat het goed :+

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 10:09

Janine1990 schreef:
Ik zoek een royale aktetas voor dames in de kleur cognac, liefst leer, maximaal 150 euro.
Mijn werklaptop moet er in kunnen, inclusief oplader, muis en kladblok. Daarnaast neem ik graag nog een broodtrommel mee en een bakje met snacks, alsmede mijn portemonnee, brillendoosje en een deo.

Wie heeft er tips voor merken en modellen? Ik zie heel veel, Travelbags, Marlington. En het is allemaal prachtig, maar vind het lastig beoordelen of er voldoende ruimte in zit voor wat ik graag mee wil nemen.

Ben het gesjouw met twee tassen een beetje heel erg zat :+


https://www.travelbags.nl/tassen/aktetassen/

Edit:

Cowboy bags heeft ook laptop tassen, staan ook wel op de site van travelbags.

Ik heb zelf een cowboy bag, en daar past veel in, ik zal hem bij wijze van als weekendtas kunnen gebruiken terwijl hij niet eens zo overdreven groot is van formaat en gewoon onder de noemer handtas valt.
Laatst bijgewerkt door Lay_D op 21-07-19 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Pablo, A star in heaven. 7-7-1997- 15-04-2013
Minipret, Woezel en Pip <3 <3
Maak de kleine dingen groots.
Als het even niet kan zoals het moet,dan moet het even zoals het kan!

Angelaa2
Berichten: 4225
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 10:13

Shaggy09 schreef:
Ik weet niet echt of hier iets voor bestaat :') het klinkt waarschijnlijk ook heel raar.
Maar ik wordt soms heel misselijk van tanden poetsen. Ik denk omdat ik gewoon heel de tijd iets in m'n mond heb steken ofzo. Laatst was ik m'n tanden aan het poetsen maar was m'n pa bij de wastafel bezig waardoor ik niet m'n tandenpasta binnen 2 seconden kon uitspugen en ik ging gelijk kokhalzen. Ik dacht misschien hebben meer hier last van en eventueel een tip voor? :P


Heb je er bij andere tandpasta varianten ook last van? Ik heb er bij sommige merken ook last van :+

                live together die alone

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 10:30

Lay_D schreef:
Janine1990 schreef:
Ik zoek een royale aktetas voor dames in de kleur cognac, liefst leer, maximaal 150 euro.
Mijn werklaptop moet er in kunnen, inclusief oplader, muis en kladblok. Daarnaast neem ik graag nog een broodtrommel mee en een bakje met snacks, alsmede mijn portemonnee, brillendoosje en een deo.

Wie heeft er tips voor merken en modellen? Ik zie heel veel, Travelbags, Marlington. En het is allemaal prachtig, maar vind het lastig beoordelen of er voldoende ruimte in zit voor wat ik graag mee wil nemen.

Ben het gesjouw met twee tassen een beetje heel erg zat :+


https://www.travelbags.nl/tassen/aktetassen/

Edit:

Cowboy bags heeft ook laptop tassen, staan ook wel op de site van travelbags.

Ik heb zelf een cowboy bag, en daar past veel in, ik zal hem bij wijze van als weekendtas kunnen gebruiken terwijl hij niet eens zo overdreven groot is van formaat en gewoon onder de noemer handtas valt.


Zoals ik zei, die site heb ik al gekeken. Ik vind het alleen lastig oordelen of er voldoende in past....

Maar ik ga even naar Cowboys bags kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 10:41

Shaggy09 schreef:
Ik weet niet echt of hier iets voor bestaat :') het klinkt waarschijnlijk ook heel raar.
Maar ik wordt soms heel misselijk van tanden poetsen. Ik denk omdat ik gewoon heel de tijd iets in m'n mond heb steken ofzo. Laatst was ik m'n tanden aan het poetsen maar was m'n pa bij de wastafel bezig waardoor ik niet m'n tandenpasta binnen 2 seconden kon uitspugen en ik ging gelijk kokhalzen. Ik dacht misschien hebben meer hier last van en eventueel een tip voor? :P

Afleiding?
Filmpje kijken tussendoor, kleding voor de volgende dag uitzoeken etc? Alles waarbij je niet denkt aan de tandpasta :P

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 10:46

Grappig, dat van die tandenborstel heeft mijn ex ook. Hij heeft het met alles dat hij moet 'vasthouden' in zijn mond.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 10:48

Janine1990 schreef:
Zoals ik zei, die site heb ik al gekeken. Ik vind het alleen lastig oordelen of er voldoende in past....

Maar ik ga even naar Cowboys bags kijken.



Als je de specificaties bekijkt van de tassen die je wat lijken, dan staan de afmetingen van de tas er ook bij, zelf even uit/na meten zodat je een idee krijgt van de omvang van de tas.

Pablo, A star in heaven. 7-7-1997- 15-04-2013
Minipret, Woezel en Pip <3 <3
Maak de kleine dingen groots.
Als het even niet kan zoals het moet,dan moet het even zoals het kan!

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 10:51

Lay_D schreef:
Janine1990 schreef:
Zoals ik zei, die site heb ik al gekeken. Ik vind het alleen lastig oordelen of er voldoende in past....

Maar ik ga even naar Cowboys bags kijken.



Als je de specificaties bekijkt van de tassen die je wat lijken, dan staan de afmetingen van de tas er ook bij, zelf even uit/na meten zodat je een idee krijgt van de omvang van de tas.


Probleem is dat het de buitenkant van de tas is die wordt uitgemeten. Het heeft geen idee van hoe goed de afscheiding met de laptop meegeeft.

Echt zuur dat de V&D niet meer in Groningen zit, want ik weet zo echt geen andere shop waar je deze tassen kan krijgen in Groningen. Cowboys Bags, Burkely beetje die merken denk ik aan.
Op Marlington staat ook gewoon vaak een foto met een gevulde binnenkant. Maar die houden het bij een fles water en een appel. >;) Ik doe mijn snacks graag in bakjes... :')


Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 10:58

Afbeelding

Zoals ik het las zijn het de uiterste afmetingen, trek daar bijv 2 cm vanaf en dan zit je denk ik zo'n beetje op het binnenformaat.

Is er bij jou geen 'luxere' tassenwinkel in de omgeving?
De cowboy bag wordt in de meeste luxere tassenwinkels wel verkocht.

Pablo, A star in heaven. 7-7-1997- 15-04-2013
Minipret, Woezel en Pip <3 <3
Maak de kleine dingen groots.
Als het even niet kan zoals het moet,dan moet het even zoals het kan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 11:07

Shaggy09 schreef:
Ik weet niet echt of hier iets voor bestaat :') het klinkt waarschijnlijk ook heel raar.
Maar ik wordt soms heel misselijk van tanden poetsen. Ik denk omdat ik gewoon heel de tijd iets in m'n mond heb steken ofzo. Laatst was ik m'n tanden aan het poetsen maar was m'n pa bij de wastafel bezig waardoor ik niet m'n tandenpasta binnen 2 seconden kon uitspugen en ik ging gelijk kokhalzen. Ik dacht misschien hebben meer hier last van en eventueel een tip voor? :P

Heel bewust door je neus ademen helpt misschien wel. Heeft de tandarts mij geleerd, ik ga ook altijd kokhalzen als ze foto's maken of dingen doen waarbij je die dingen in je mond hebt. Ik probeer aan iets anders te denken en zit nu als bijna als een oud paard te snuiven maar het helpt bij mij wel :')

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 11:40

Angelaa2 schreef:
Shaggy09 schreef:
Ik weet niet echt of hier iets voor bestaat :') het klinkt waarschijnlijk ook heel raar.
Maar ik wordt soms heel misselijk van tanden poetsen. Ik denk omdat ik gewoon heel de tijd iets in m'n mond heb steken ofzo. Laatst was ik m'n tanden aan het poetsen maar was m'n pa bij de wastafel bezig waardoor ik niet m'n tandenpasta binnen 2 seconden kon uitspugen en ik ging gelijk kokhalzen. Ik dacht misschien hebben meer hier last van en eventueel een tip voor? :P


Heb je er bij andere tandpasta varianten ook last van? Ik heb er bij sommige merken ook last van :+


Ik heb geen ervaring met dergelijke ‘klachten’ maar het deed me meteen denken aan dental tabs. Ik vind gewone tandpasta ronduit smerig, ik ben een tijd terug overgestapt op dental tabs (ik haal ze bij levenzonderafval.nl), deze zijn een atuk neutraler qua smaak en geur en dat bevalt mij iig uitstekend :)

"I'd rather regret the things I've done than regret the things I haven't done."
Volg me op Facebook! :D

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 11:53

Wow veel reacties zeg! Super :D
Het ligt niet aan de smaak van tandenpasta want die vind ik opzich helemaal niet erg. Het is vooral wanneer ik idd m'n verstandskiezen en achterste kiezen moet poetsen. Gewoon het heel de tijd iets in mijn mond hebben steken, daar wordt ik vooral misselijk van.

Ik ga de tips meenemen en eens uitproberen! :) Die van een filmpje kijken en afleiding zoeken is ook een goede. Bedankt!

JM :#

Britta31

Berichten: 13127
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 12:05

En als je telt?

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot, desi92, fotolijstje, FrNo, goesju, Iselda, IvankBacardi, LiannePuthzy, maj0, manonutjuh, Mondy, NinaCharlie, Nustice, Polarize, Roosch, Sorro, supertammy en 206 bezoekers