[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 07:32

Verven is ook zo zonde he
Mooi zadeltje!


Kimley

Berichten: 9118
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 08:25

TurboTinker schreef:
Verven is ook zo zonde he
Mooi zadeltje!


Daar is het zadel mij ook echt te duur voor _O-

Mouse <3
Beleren, Doorrijden, Trainen & Verkoop -> Stal Kuperus
JLourafotografie

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 21:15

Ik vind het strand ook echt leuk om eens te rijden, ben er alleen nog maar 1x geweest met Ciarra. Ik had juist altijd schone sokken van in het water rijden en daar door het zand, eenmaal thuis waren ze super schoon.

Fryso zijn fijne zadels, die heb ik ook gehad voor Ciarra toen we nog wedstrijden reden.

Vanmiddag heb ik met een vriendin foto's gemaakt van Ciarra, klein stukje vanaf stal staat de natuur super mooi in bloei. Buiten de foto's die een vriendin gemaakt heeft van ons hebben vogelaars ook nog een aantal foto's van ons gemaakt omdat ze het zo mooi vonden. Deze heb ik via de e-mail gehad! Ben er super blij mee.

Hier een aantal foto's, kwaliteit is wel heel erg achteruit gegaan door het uploaden


1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. hier beloon ik dr net haha
Afbeelding

7.
Afbeelding



Wil er ook eentje af laten drukken want heb nog een leeg plekje in de gang die ik graag op wil vullen met een foto van Ciarra op hout of canvas ofzo. Twijfel heel erg welke ik moet doen. Heb er nog veel meer haha.

JoycexEnya

Berichten: 5943
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 10:02

Ik loop een beetje achter dus reageer nu even niet op iedereen.

Super gave foto's en verhalen komen er voorbij.

Super mooie foto's ik zou ook niet weten welke ik zou kiezen.


Ik had gisteren met Betsy weer crossles in Lelystad, ik kan er maar 1 ding over zeggen she is Amazing <3
We hebben alles gesprongen, waar de vorige keer echt dood en dood eng vind, was ik nu alleen zenuwachtig tot het moment dat ik op haar zat.

Nog een foto van vorige keer

Afbeelding

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 15:38

Ellen1983 schreef:
Joyce

Op 4 mei heb ik alles eraf gehaald.

Nu een dikke 2 maanden later is het zo, het gaat best wel snel (foto's zijn van gisteren):


Dat gaat zeker best snel! Wat was de reden dat je álles er af hebt gehaald?

@kimley, wat fijn dat je zo'n heerlijk passend zadel hebt gevonden!

@Iris92, wat een gave foto's, heerlijke omgeving volgens mij om te rijden!

@JoycexEnya, ziet er stoer uit 8-)

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 14:57

Urosa ziet er goed uit hoor!

Iris mooie foto’s

Kim, goede keus zadel hahaha

Joyce leuk! Ik heb ook weer zin om te crossen.


Hier ook alles zn gangetje. Komende week zet ik Xaf denk ik weer stil, omdat het echt weer super warm word! Maandag denk ik nog even lessen en daarna paar dagen vakantie voor hem.

Afgelopen donderdag nam hij nog een 3e prijs mee in de M1/M2 rubriek.

Afbeelding
Afbeelding


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

Nientsje

Berichten: 5242
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 17:06

Hallo allemaal!

Het is even geleden... ik heb wel af en toe meegelezen, maar mijn leven is de laatste tijd een aardige rollercoaster.

Nog steeds een hoop heen en weer geschommel met mijn Pake (Hij ligt nu in een hospice)... Drukte op werk, mijn beide cavia's zijn plotseling overleden... en Feike...

Hij werd begin dit jaar kreupel... we dachten dat hij uitgegleden was in de paddock (wantja winter) en de dierenarts heeft hem toen op Metacam gezet. Het leek goed te gaan, maar hij werd opnieuw kreupel... dik been... hoge koorts (42graden) niet meer willen eten...

We hebben vanalles geprobeerd... met kliniekbezoek, echo's, röntgenfoto's en bloedonderzoek aan toe.

Uiteindelijk heeft de laatste behandeling geholpen, godzijdank. Zag me al bijna terugkomen met een leeg halster |(

Zo'n 4 maanden gevochten. Heeft me veel bloed zweet, tranen en ook geld gekost. Maar Feike is er nog. Beter dan voorheen zelfs.

Hij is gezond, vrolijk, blij en werkt 200x zo hard als voorheen.

Ik zal niet veel reageren nog de komende tijd, door alles wat er nog wel speelt (gelukkig niet Feike gerelateerd) maar wilde toch even van me laten horen.

Vanmorgen heeft mijn vriendin en bijrijdster Tineke (Megane@bokt) wat foto's van Feike gemaakt.

Hij is weer mijn heerlijke blije boef, zit super in zijn vel, glimt en heeft appels en energie voor 10 :D

Hier 2 foto's van mijn knapzak <3
Afbeelding

Afbeelding

Liefs,
Hannah en Feike

Lytse Feike
♫ ♪ You are the song of my heart ♪ ♫
|| 08-06-'12 ||
ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ


Ellen1983

Berichten: 106
Geregistreerd: 18-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 07:48

Joyce schreef:
Ellen1983 schreef:
Joyce

Op 4 mei heb ik alles eraf gehaald.

Nu een dikke 2 maanden later is het zo, het gaat best wel snel (foto's zijn van gisteren):


Dat gaat zeker best snel! Wat was de reden dat je álles er af hebt gehaald?



Joyce

Vooral omdat hij zó zweet eronder,zelfs gewoon in de weide, het voelt aan als een broeihaard.

Óók wel een beetje omdat als het in vlechten zit hij er zo 'penny' uitziet, en los is vind ik het slordig en enorm veel werk om het proper te houden. Dus ook een beetje voor mijn eigen gemak.

Kimley

Berichten: 9118
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 13:30

Afbeelding

Ik ben er ook wel erg blij mee <3
Nu nog een bijpassend hoofdstel _O-

Mouse <3
Beleren, Doorrijden, Trainen & Verkoop -> Stal Kuperus
JLourafotografie

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 19:13

Wat doen jullie allemaal leuke dingen met de paarden!

Kim, ik ben zo blij voor je dat je eindelijk een Fryso hebt!

Nientsje, heee jou herken ik nog van 't Barock Pinto topic. Wauw wat wordt Feike knap! Gelukkig gaat het nu weer beter met hem... Wat een tegenslag.

Shelly, gave foto's! Ik volg je ook op insta dus blijf altijd goed op de hoogte. Jullie zijn echt een leuk team!

Joyce, lekker crossen! Dat staat bij ons ook nog op de bucket list haha.

Hier is het rustig momenteel.
Met het warme weer is het ook niet echt leuk om wat te doen. Ik ga zo nog even naar stal om een rondje buiten te stappen. Lekker zonder zadel, in een korte broek.

Volgende maand ga ik Carrera verhuizen naar een andere stalling.

Heeft iemand van jullie ervaring met de Bucas Power Turnout? Deze deken lijkt me echt ideaal.
Ik heb nu een Bucas Irish turnout. Maar wil Carrera van 't winter scheren en heb dan geen zin om elke keer dekens te wisselen. Alhoewel ze dat op de nieuwe pensionstal misschien ook wel voor me doen... Nog niet gevraagd.

Foto van na onze les vorige maand, wat super ging!

Afbeelding

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 19:25

Ik heb de bucas smartex voor in de winter. Heel blij mee Xaf staat er altijd lekker warm onder en niet kapot te krijgen!


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 21:37

Dat klinkt goed! *\o/*

Kimley

Berichten: 9118
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 16:32

Mijn knappie met haar nieuwe zwarte hoofdstel <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mouse <3
Beleren, Doorrijden, Trainen & Verkoop -> Stal Kuperus
JLourafotografie

Jodym

Berichten: 4933
Geregistreerd: 19-11-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 19:27

@kimley oeh mooi hoofdstel!
Al vond ik de vorige ook niet verkeerd!

ღ The words love, hope and dreams are synonymous with horses.ღ

Kimley

Berichten: 9118
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 20:48

Jodym schreef:
@kimley oeh mooi hoofdstel!
Al vond ik de vorige ook niet verkeerd!


Ik ook zeker niet! <3
Maar ik ga niet met een cognac hoofdstel en zwart zadel rijden :')

Mouse <3
Beleren, Doorrijden, Trainen & Verkoop -> Stal Kuperus
JLourafotografie

Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 04:31

Mooi hoofdstel zeg!

Pff, ben blij dat dit de laatste extreme dag is.

urosa

Berichten: 2452
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 18:15

Kimley: wat fijn een nieuw zadel *\o/* Fryso's vind ik ook meestal fijn zitten :j ben ook niet heel kieskeurig. Tot nu toe vind ik alleen de KM S line verschrikkelijk :+ Hoofdstel is mooi en staat haar echt goed!

Iris92: wat een mooie foto's zo! Ik vind 1,6 en 7 het mooist :D

JoycexEnya: fijn dat je nu zo kon genieten van de crossles!

Shelly21: Hij blijft stoer! En nog gefeliciteerd met je 3de prijs!

Nientsje: och jeetje wat heftig allemaal :(:) gelukkig is Feike er weer helemaal bovenop gekomen, hij ziet er goed uit <3

Esaqar: Leuke foto! En fijn dat de les zo goed ging! Waar ga je heen qua pensionstalling?

Luna is vandaag verhuisd naar de nieuwe stalling, daar hebben ze ook een 20x60 bak, zin om verder te trainen. Reden nu altijd in een 20x30 bak, en wel heel fijn om wat langere zijde te hebben om te oefenen met schakelen in de galop, en dan voornamelijk het terug schakelen :+ Morgen ga ik dan voor het eerst kijken, even met mijn zusje afgesproken en dan ga ik dinsdag weer rijden.

Had donderdagochtend een hele fijne les gehad met Luna! Instructrice:'Oh, ze loopt al helemaal mooi in 3 sporen de schouderbinnenwaarts, M1 gaat makkelijk lukken!!' Ik: ff rustaaaagh :') scheelt dat ik toch niet versneld kan promoveren haha. Mag alleen direct L1 starten.

Pathos aus der Schuetzenden Hand L2+10 PR 200 / M1+12 PR 197 / M2+10 PR 208,5 / Z1+13 PR 232,5 / Z2+10 PR 225 / ZZlicht+10 PR 69,29% / ZZZ+6 PR 62,7% <3

Onlylienn

Berichten: 95
Geregistreerd: 05-03-18

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 09:08

Afbeelding

Eerste ontspannen ritje gemaakt, nu alles knipjes bevestigd zijn mag ze een jaar op het weiland, lekker uitgroeien *\o/*

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 12:17

@Urosa, wat fijn dat je instructrice zo positief is! En fijn dat je nu een betere bak hebt om te trainen. Succes!
Ik ga naar een stalling in de buurt van Ommen. Ligt op de route van huis naar werk, dus ideaal. Verder is het qua accommodatie best chill. 20x60 bak (maar die had ik nu ook al, ghehe), 's nachts op stal en overdag buiten, longeerbak en in totaal 10 paarden. :)

@Onlylienn, wat fijn! Succes! En wat een leuke hoofd aftekening!

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 19:40

Vandaag was de keuring van het ICS!
Mercedes kreeg een 1e premie!

Carrera werd gemeten op 152...? :')
Mijn paard is 158 lol.

Ook heb ik toevallig bokker Urosa uit dit topic ontmoet! :)

Daarna onverwachts Carrera verhuisd.
Even gejankt omdat ik Mercedes nu 20 dagen eerder moet missen dan gepland stond.

Carrera vind het in ieder geval wel prima!

Afbeelding

Kimley

Berichten: 9118
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 20:19

Carrera <3
Fijn dat je zo gauw op haar plekje is!
Hopelijk hebben jullie het snel naar je zin daar! :D

Hier laatst wat foto's gemaakt :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mouse <3
Beleren, Doorrijden, Trainen & Verkoop -> Stal Kuperus
JLourafotografie

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:45

@Kimley, knappe Mouse! Ze is zo leuk! Ziet er goed uit! Ik wil foto's met je nieuwe Fryso zadel ^^

Tot nu toe heb ik het er naar mijn zin!
Mijn staleigenaar is ook tevreden, zijn woorden: "Wat een braaf en gezellig paard!"

Carrera is wel binnen anderhalve dag van een B naar een G cup gegaan... :7 De melk spoot er net uit toen ik haar even in de longeercirkel had om de druk er wat af te lopen.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:52

Wat fijn dat ze zo snel op haar plekje is inderdaad sharon!

Kim lekker ontspannen!

Wij hebben afgelopen zaterdag een clinic working equitation gedaan wat we beiden echt heel leuk vonden! Helaas geen beeld materiaal was alleen met hem op pad :) zo fijn als je alleen weg kunt met je paard!


Xaffier B +26 l L1 +23 l L2 +21 | M1 +8

urosa

Berichten: 2452
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 14:41

Shelly21: fijn dat je zo'n leuke clinic hebt gehad en alleen op pad kunnen geeft wel heel veel vrijheid ja!

Esaqar: was leuk om je even in het echt te zien :D Fijn dat Carrera gelijk zo op haar plek is en ze goed bevalt. En oeps van de uier, hopelijk snel rustig en geen uierontsteking etc :+

Kimley: lekker ontspannen ritje zo van de foto's!

Wij zijn zondag dus ook naar de ICS keuring bij Stal 't Heideveld geweest, Luna heeft een mooie 1ste premie gekregen met 147 punten. Verder heeft ze haar werkproef ook gehaald! Werkproef was aan het einde van de dag, en Luna is nogal een binnenvetter (stond al een paar uur in een paddock) dus die ging even in de staak nadat ik opstapte, wel goed kunnen begeleiden naar de ontspanning maar de puf was er wel uit. Voordeel van een proef uit je hoofd rijden is dat ik hem onderweg makkelijk kon inkorten, dat was wel nodig :') Zelf was ik er trouwens niet veel beter aan toe haha. Dan merk je toch even extra dat je niet meer gezond bent. Nouja zaten we mooi samen op één lijn :')

Vandaag even lekker weer wezen trainen, weer het verruimen en terug schakelen in de galop opgepakt, dat vind ze nog wel erg lastig, voorruit is een stuk makkelijker dan terug. Daarna bezig met stap-galop oefenen, daar had ze zo'n lol in dat ik aan de hand moest uitstappen, anders ging ze steeds aandraven, zo fanatiek wilde ze verder aan het werk, dat was wel grappig :+

Foto's van zondag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pathos aus der Schuetzenden Hand L2+10 PR 200 / M1+12 PR 197 / M2+10 PR 208,5 / Z1+13 PR 232,5 / Z2+10 PR 225 / ZZlicht+10 PR 69,29% / ZZZ+6 PR 62,7% <3

Kimley

Berichten: 9118
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:46


Mouse <3
Beleren, Doorrijden, Trainen & Verkoop -> Stal Kuperus
JLourafotografie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AM_Horses, XXleonieXX en 11 bezoekers