[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:43

En de stoeltjes :P

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:52

Tegen ons zei hij vorig jaar dat hij eventueel ging kijken voor een extra hand die kan helpen bij het maken, omdat er teveel vraag zou zijn. Ik moet zeggen dat ik naast de prijs eigenlijk helemaal niets te klagen heb, zelf m'n stoel is na een jaar heel..alleen moet ik m'n banden wel met regelmaat oppompen, maar dat kan liggen aan de soort ondergrond waarover ik moet rijden.

Morgen komt mijn poownie terug na een maandje weg geweest te zijn voor het beleren. :):)

Vandaag eens testgereden en ging allemaal zeer goed, al heeft hij wel enkele keren proberen te testen. Morgen ga ik dus gewoon rijden alsof er niets aan de hand is, al weet ik dat er kans in zit dat hij morgen wel omhoog zal proberen gaan, omdat het een nieuwe omgeving is. Omdat ikzelf ook beleer heb ik gewoon gevraagd om hem in te spannen, ervoor lopen etc..maar stemcommando's, basis etc. moest nog niet bevestigd zijn, dit wil ik graag doen. Dus nu kan ik eindelijk weer rijden en hopelijk gaat het nu gewoon in één stijgende lijn, zonder allerlei tegenslagen.

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:59

Spannend! Veel succes alvast morgen.

HCA tja er zijn wel wat verbeterpunten. :P

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 20:54

Jolynne schreef:
Tegen ons zei hij vorig jaar dat hij eventueel ging kijken voor een extra hand die kan helpen bij het maken, omdat er teveel vraag zou zijn. Ik moet zeggen dat ik naast de prijs eigenlijk helemaal niets te klagen heb, zelf m'n stoel is na een jaar heel..alleen moet ik m'n banden wel met regelmaat oppompen, maar dat kan liggen aan de soort ondergrond waarover ik moet rijden.

Morgen komt mijn poownie terug na een maandje weg geweest te zijn voor het beleren. :):)

Vandaag eens testgereden en ging allemaal zeer goed, al heeft hij wel enkele keren proberen te testen. Morgen ga ik dus gewoon rijden alsof er niets aan de hand is, al weet ik dat er kans in zit dat hij morgen wel omhoog zal proberen gaan, omdat het een nieuwe omgeving is. Omdat ikzelf ook beleer heb ik gewoon gevraagd om hem in te spannen, ervoor lopen etc..maar stemcommando's, basis etc. moest nog niet bevestigd zijn, dit wil ik graag doen. Dus nu kan ik eindelijk weer rijden en hopelijk gaat het nu gewoon in één stijgende lijn, zonder allerlei tegenslagen.

Waarom zou je niet eerst de basis bevestigen?

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 21:08

De basis wat er hoort te zijn voor het inspannen is er ook gewoon, dit voorwerk heeft hij bij mij gehad. Voor de wagen is er ook een goede (dressuur)basis op galop na (galop wou ik zelf doen). Op stemcommando's reageert hij ook gewoon zoals het hoort, maar voor wagen is hij nog wat zoekende en reageert hij enkele seconden later, dus het tot op de laatste puntjes perfectioneren (in de zin van draf is gelijk draf en niet eerst enkele seconden twijfelen) wou ik zelf doen. Zij rijden bv. anders als mij, dus dat zal voor hem ook een omschakeling zijn waar hij mogelijk gevoeliger op zou reageren..omdat hij vanzelf heel gevoelig is voor veranderen en hij nog even zal moeten wennen aan mijn hulpen. Mijn linkerarm werkt bv. zo goed als helemaal niet, dus voor een richting aan te geven doe ik dit dmv van mijn zweep etc. Hij is dus gewoon goed beleerd, alleen reageert hij op bepaalde dingen niet gelijk zo eentje die al enkele maanden/jaren beleerd is, omdat hij nog heel erg zoekende is. :)
Laatst bijgewerkt door Jolynne op 18-07-19 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 21:09

Beperking of geen beperking zou ik eerst altijd de basis er eerst goed in hebben. Vooral stemcommando's al voordat je überhaupt gaat nadenken om in te spannen. Eerst zonder wagen de basis goed. En daarna pas inspannen.
En je eigen commando's heb je er altijd zo op. Ik beleer ook pony's maar ook al gebruik ik net andere stem commando's iemand anders rijdt er zo zonder spanning mee weg.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 21:10

Oh zie dat je nu een ander antwoord hebt terug getypt

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 21:11

Heb even m'n tekst aangepast, want vorige was helemaal niet echt goed neergezet (slecht in schrijven gezien andere moedertaal)..ik hoop dat dat wat duidelijker is. :)

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 12:18

ik weet dat dit een openbaar forum is. en dat als iemand goed googlet je alles vind. wat ik wel heel vervelend vind is dat wanneer ik een keuze van mij hier neerzet het gelijk word doorgeappt naar het persoon over wie het gaat. is misschien helemaal niet verkeerd of onaardig bedoeld. maar stuur mij volgende keer even een privé berichtje voor je het doet.

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 12:23

Kan je een HCA nog verstellen bij de druppel onder het stoeltje? Hoe zit dat?

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 12:35

Kcinarual schreef:
Kan je een HCA nog verstellen bij de druppel onder het stoeltje? Hoe zit dat?

Je kan hem onder je stoel verstellen en ook een stukje van de druppel afvijlen

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:12

Ik vind het afstellen van de HCA zitting door het verschuiven van de druppel echt heel handig. Hoe werkt dat dan bij die HCA lookalike?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 15:46

Jolyn leuke pony's zeg!

Susanne, ik hoop dat alles snel beter gaat! Heel vervelend!

Linsey dat klinkt pijnlijk!

Mandyy; heel vervelend ziet dat eruit haha. Waar is het?

Lilian, ik snap je berichtje niet. Misschien heb ik ergens overheen gelezen....

Eindelijk na lange weken teveel werken was gisteren de diploma uitreiking, de middag waar we eigenlijk het hele jaar naartoe werken. Meer dan 500 examendossiers gecontroleerd, cijfers ingevoerd en diploma's gemaakt. Mega klus elk jaar weer. Volgende week nog ma t/m woe werken en dan lekker 4,5 week vakantie. Lekker veel bij Alfje zijn, heerlijk!
En ik ben vandaag bij iemand kennis wezen maken om haar shet bij te rijden. Leuke shet, leuke meid, spullen goed op orde, en ik mag lessen etc. Wilde eerder niet bijrijden omdat het toch altijd moeilijk en lastig is, maar dit zou zomaar iets kunnen worden :-)
Verder zijn mijn Alf zorgen nog niet helemaal van de baan want ik denk dat hij nog wat last van zijn longen heeft. Heel lichtjes. Anders maar weer naar de kliniek. Pfff wat voor pony heb ik toch |(

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 15:47

2 x was beetje overdreven :D
Laatst bijgewerkt door IngridM op 19-07-19 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 15:52

sharani die van tjeu heeft geen druppel.

laura ik heb mijn druppel naar voor staan, als ik er niet opzit staat mijn stoeltje naar voor gekanteld. als ik er dan op ga zitten neem ik de voorkant makkelijker omhoog

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 16:56

Uh lillian die snap ik niet helemaal

Verder doorbeleren dat je dit zelf wil doen snap ik wel. Je hebt de ervaring fus dat vind ik een verschil als dat een leek dit zo zou doen.

Morgen laatste dagje camping twee weken weg geweest.
6 aug mri en dan 9 aug de uitslag ben benieuwd. Nu ook vanwege vakantie weinig handel en ook niet erg actief met opkopen

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 17:28

Genoten op de camping? Waar was je heen?

Ingrid, 600 meter van het centrum van Antalya. :D

Lekker zo lang vakantie! Hoe is het nu met Alf? Oh ik lees het al, wat naar. :(:)
Bijrijden in de zin van mennen bedoel je? Zou toch leuk zijn als het iets gaat worden.

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 17:34

Wij staan al jaren op de paal in bergeijk /eersel

Iedere dag kan ik dan terug op en neer voor de ponys. Normaal neemt me zusje dit over maar die is hoogzwanger dus nu iedere dag heen en weer gegaan. Opzicht wel praktisch veel is nu al thuis en de was machine heeft al die tijd gewoon haar werk al gedaan. scheelt morgen weer een hoop met opruimen.

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 17:57

Heb je dan wel het gevoel dat je echt even weg bent geweest?
Hoe ver was het heen en weer rijden?

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 18:24

Half uur heen en half uur terug dus valt mee.
De kinderen hebben zich super vermaakt gaan er al jaren heen dus dan heb ik ook vakantie. En ben iedere ochtend twee uurtjes weg geweest dus te overzien

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 12:27

@Jolynne, Hopelijk kan je 'm fijn verder naar je hand zetten nu. Je hebt de ervaring ook gewoon.

@Lillian, Weet niet op wat je reactie bedoeld was.

Hier doen de jongens het verder goed Lucky zijn zaakje heeft geen moment gezwollen gestaan, Cookie lichtjes en enkel bij de shet van mijn moeder zou je denken dat de nog ballen heeft. Hopelijk trekt dat ook terug weg volgende week anders eens de da laten nakijken.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 18:50

Linsey, klinkt vervelend, gelukkig voel je je alweer beter.

Mandy dat ziet er heerlijk uit, wat een lekker vooruitzicht! Leuke bestemming ook.

Laura fijn dat Magic zo goed gaat. Hij is weer thuis toch?

StalNollie heeft genoten op de camping. Altijd fijn er even tussen uit.


Dank voor jullie lieve support meiden! Doet me goed.

Wij hebben een paar heerlijke dagen gehad samen met Ayla en haar vriend en Sjors :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 19:47

Wat leuk zo samen gaan mennen!

Hier net voorraad hooi gebracht, niet voor een volledig jaar maar een maand of 5. Weide is volledig op, nog een heel klein stukje voor later in de zomer maar ik laat het nog zo voor de insecten en dergelijke dus ze krijgen hier gewoon terug hooi nu.
Afbeelding

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 20:44

Hier ook geen wei meer over. Lekker alvast hooi op voorraad

Lekker Susanne!

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 10:28

Oh Suus wat ziet dat er heerlijk uit! <3