[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 00:19

@melissa_93 Ja, het is op 1 dag. Er zijn twee ringen van elk 20 deelnemers. 's Ochtends rijden we proef 5 en de beste 5 van elke ring mogen door naar de finaleproef 's middags. De plaatsing van beide proeven worden opgeteld en diegene met het laagste totaal aantal punten is kampioen.

Voorheen was het altijd op zaterdag de eerste proef en op zondag de finale, maar dat is nu sinds een paar jaar veranderd. Opzich wel fijn want dan hoef je niet 2 dagen op pad, maar het is wel een hele lange dag. De eerste proef begint om 9 uur, de tweede proef om 3 uur en de prijsuitreiking is om 5 uur..

Hoe zien de regiokampioenschappen er bij jullie uit?

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 08:52

Bij ons (toevallig) morgen de 1e ronde en de beste 25% mogen zaterdag overkampen :)
Ik vind dat wel een fijn systeem, niet dat ik verwacht zaterdag weer aan de bak te moeten, maar stel... dan is het morgen even "snel" op en neer, de manege zit 2.5km van stal, dus ga er rijdend heen en na de proef gelijk weer huiswaarts, dus ik ben vermoedelijk na 'n goed uurtje weer terug :)
En zo nodig zaterdag weer, maar dat betwijfel ik :')

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 09:40

Succes alvast Letizia! En fijn dat het zo dicht bij is.. dat is ideaal. Wij moeten zaterdag een uur rijden naar de locatie.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 14:11

Thanks! Tis ook nog eens luxe accommodatie (de Kroo) dus fijn wedstrijden rijden daar :D

Jij zaterdag ook succes ginatje! :)

Imaginaerum
Berichten: 3694
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 14:21

Wij zijn gisteravond weer gestart, man, wat was het ineens warm gisteren.. En dat dacht mijn paard ook. :P Ik moest er echt heel hard voor werken en alsnog waren mijn proefjes echt te mat, maar met 191 en 192 punten mogen we niet klagen. Ik heb liever dat ze heel relaxed is dan dat ze loopt te stuiteren, dus ik was blij met mijn paard. Nu nog wat meer dooroefenen op scherp(er) houden en over 1,5 week gaan we weer de baan in.

Gefeliciteerd met de winstpunten en succes op de regiokampioenschappen voor degenen die daar gaan starten!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 13:16

Netjes @ Imaginaerum!!

Vandaag Zeeuws kampuoenschap gereden, ik had gehoopt bij de 1e 10 te zitten en we zijn 9e geworden, dus heel blij mee :D
Rij toch met m'n AV tussen vrnl dressuurpaarden :)
Had 190.5 en 198.5 :D

Imaginaerum
Berichten: 3694
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:57

Van harte gefeliciteerd, knap gedaan!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 15:07

Super knap joh!

Wij gaan vandaag op herhaling in Hagestein, tweede wedstrijd sinds een jaar en woensdag voor de eerste keer in twee jaar weer eens privé les gehad ipv alleen maar verenigingsles. Andere juf en meer geleerd dan in de afgelopen twee jaar. :=

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 16:18

Knap Letizia! Ben je nu door naar morgen?

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 16:42

Nee, dat niet, de eerste 6 wel :)

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 18:11

Nou dan zat je er toch dicht bij! En je hebt je persoonlijke doel gehaald, super knap. Gefeliciteerd!! Nu op naar de L1?

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 18:51

Thanks :D
Ja, tis de bedoeling nu over te gaan naar de L1 :)

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 15:06

Knap gedaan, Letizia en Imaginaerum!
Hoe het bij jou, Caritas?

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 20:25

Roulette_ schreef:
Knap gedaan, Letizia en Imaginaerum!
Hoe het bij jou, Caritas?

Beide proeven voelden heel fijn maar de eerste jury is niet mijn jury zeg maar, dus heel veel 5-en (maar wel een 8 voor verzorging) en 173,5 punten. Bij de 2e verkeerd gereden
, ook veel 5-en en een 6 voor verzorging. Als dat de standaard 8 was geweest hadden we wel net winst.
Jammer, volgende keer beter.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 22:40

Sterre wel een met een beetje karkater dus, maaakt het ook wel weer leuk :)

Ginatje dat is idd een lange dag! Bij ons het is precies andersom omgedraaid. Wij hebben nu vrijdag de eerste proef, is ook verdeeld over 2 ringen en de beste 7 combinaties van beide ringen starten zaterdag finale.
Eerder was bij ons beide onderdelen op zaterdag maar dat is nu sinds een jaar of 2/3 naar 2 dagen gegaan

Letizia succes! Ideaal zo dichtbij!

Imaginerum nette punten!

Letzia mooie scores! Mocht je nog finale?

Caritas jammer dat de score wat tegenviel! Volgende keer weer beter :)

Ik heb vandaag gestart, wat een weer.Was tot op het bot nat :') Heel bij met Ken, ondanks de harde regen en hagelbuien bleef ze braaf doorlopen. Langs de paraplu naar de ring vond ze even heel eng maar daarna was het ook goed. 1e proef was ze ietsje loperig en 2x kleine foutjes. 2e proef heel fijn kunnen rijden :) 197 en 206 en 2x 2e :)
Op naar de kampioenschappen :D

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 23:34

Melissa knap gedaan hoor met je jonkie zeker met het weer van vandaag! Mooie punten. Komt vast goed op de kampioenschappen *\o/*

Caritas jammer dat de punten tegenvielen, op naar de volgende keer!

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 23:15

Wij hebben een super gave dag gehad!! Vanochtend om 11 uur onze eerste proef gereden op de Brabantse kampioenschappen. Echt heel fijn gereden, geen fouten gemaakt en de dingen waar ik hard op geoefend had gingen super. We behaalden de 4e prijs met 66.75% (201 & 199.5). Dit was genoeg voor een plek in de finale! De tweede proef pas om half 4.. dus erg lang moeten wachten. Helaas was Jillz een beetje moe, maar verder en fijn proefje gereden zonder fouten. We werden 5e met 67.56% (200.5, 207.5 & 200) in de finale met de 10 beste combinaties van Brabant.

Overall zijn we 5e van Brabant geworden en hierdoor zijn we afgevaardigd naar de Nederlandse Kampioenschappen in Ermelo. *\o/*

Echt heel knap op Jillz, pas net 5 jaar en dan een hele dag mee en zich zo goed gedragen, echt top! Een geslaagde dag dus. Nu heeft ze lekker een paar dagen vakantie!



Afbeelding

EllyC

Berichten: 8123
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 23:42

Wat goed ginatje

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 07:21

Gefeliciteerd Ginatje! Gaaf is dat hè. Alvast succes in Ermelo.

Wij hadden vandaag pech op de Brabantse. Ik heb mijn instructrice gegroomt met 2 paarden. De concurrentie was moordend en met 2 kleine hakkeltjes in de proef vielen we net buiten de boot (8e en 6e). Wel goede punten gereden en mooi commentaar op de protocollen maar we gingen wel wat teleurgesteld weer naar huis. Vooral de merrie die ze in het M reed is ontzettend talentvol maar ze vond de bomen achter de ring eng en sprong over tijdens de contra. Dat is gewoon dikke pech hebben. Ze heeft al veel gezien maar stiekem is het ook gewoon nog een puppy van 5 jaar. Nu idd even lekker een paar dagen vrij.

Zelf hoop ik komende maand weer te starten met mn merrie. Die begint eindelijk weer wat in vorm te raken.

Imaginaerum
Berichten: 3694
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 20:52

Gefeliciteerd, Ginatje!

Succes, Dee_Es. :)

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 22:19

Gefeliciteerd ginatje. Betekend dat dat je nog steeds niet over mag naar het L?

Balen dees es. Snap de teleurstelling wel inderdaad. Vind het toch nog wel knap hoor van zoveel mensen en dan 6de eindigen *\o/*

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 01:22

Succes Dee_Es. Hoelang heeft ze er in totaal uitgelegen?

Lootje1991 Jawel gelukkig wel! Tussen de regiokampioenschappen en de hippiade mag je promoveren.

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:20

Lootje1991 schreef:
Gefeliciteerd ginatje. Betekend dat dat je nog steeds niet over mag naar het L?

Balen dees es. Snap de teleurstelling wel inderdaad. Vind het toch nog wel knap hoor van zoveel mensen en dan 6de eindigen *\o/*


We wilden zo graag naar de hippiade -O- Maar er komen nog genoeg wedstrijden natuurlijk :D.


ginatje schreef:
Succes Dee_Es. Hoelang heeft ze er in totaal uitgelegen?

Lootje1991 Jawel gelukkig wel! Tussen de regiokampioenschappen en de hippiade mag je promoveren.


Ginatje gefeliciteerd! Wat een heerlijk seizoen heb jij achter de rug! In welke ring moest je starten (1e proef)?

M'n merrie heeft er sinds februari uit gelegen. Eigenlijk na de BK indoor niet veel meer gedaan want haar buik begon toch wel serieus in de weg te zitten. Haar weer oppakken is nog niet zo simpel want ze heeft wel wat lichamelijke dingetjes. Maar een beetje fit houden tussen de veulentjes door is alleen maar goed voor d'r en ze is ZZL dus wat ik van haar vraag kan ze met 2 hoefjes in haar neus.

Hebben jullie paarden allemaal vrij met deze warmte of trainen jullie gewoon door? Ik heb er vanochtend voor mijn werk (en voor de hitte) alvast 2 gereden. De bak lag nog in de schaduw dus dat was prima te doen.

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:37

Dee_Es dat komt dan vast helemaal goed! Fijn dat je weer lekker aan de slag kan.

Inderdaad een seizoen gehad waar ik alleen maar van had kunnen dromen toen we haar kochten in januari. Het is zo'n lieve fijne merrie! De eerste proef hebben we gereden in ring 15, om 11.16.

Normaal train ik met de warmte gewoon door, wel wat aangepast natuurlijk en ik wil dan wel voor 10 uur klaar zijn. Alleen heb ik nu besloten om Jillz een paar daagjes vakantie te geven, dus dat komt wel mooi uit zo met de hitte.

Imaginaerum
Berichten: 3694
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:30

Wij trainen nu iets rustiger en alleen 's morgens vroeg. We zouden zaterdag wedstrijd hebben, maar die is helaas afgelast. Wel begrijpelijk, dierenwelzijn staat voorop.