[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 09:09

Gefeliciteerd Mahitri met het behalen van je opleiding en het sportpredicaat!
Leuke foto's Kimmutjuh, gezellig dat je weer terug bent.
Ohh nee cindy wat balen! Ik zou hem inderdaad even goeed binnenstebuiten keren om te kijken wat er aan de hand is, sterkte!
Fijn dat het zn gangetje gaat Nouvel, beelden zien er ook goed uit :) Hij breekt inderdaad een beetje af in de lengtebuiging achter je zadel.
Balen van je kwalen Laura! Hoeveel weken ben je nu?
Hahaha Noukie, wat een dramaqueen heb jij zeg :+ Heel goed dat je hem niet zn zin hebt gegeven en gewoon lekker door hebt gereden. Aansteller haha ;)

Toevallig heb ik gister een bitfitter laten komen voor mn S&T hoofdstel. Ik rijd er nu bijna alleen op trens en dat gaat eigenlijk super goed, maar doordat ik mn kracht verlies merk ik dat ik bij lange galop stukken haar zonder stang net niet goed genoeg op achter kan zetten. Met stang en trens blijft ze hier zelf lopen zonder dat ik het hoef te vragen. Maar mevrouw doet altijd haar mond open, zowel met trens als met stang en trens. Nu met een inno flex trensje gaat het een stuk beter maar daar blijft ze dan weer een beetje teveel tegenin hangen en dat trek ik in de galop weer niet. Lastig lastig... Nu maar even de nieuwe s&t combi testen of dat wat is :)


SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 09:15

Wat fijn en een bitfitter is altijd fijn en heb ik ook met mijn trensje veel profijt van gehad. Sommige mensen geloven niet in bitfitters maar ik merkte wel degelijk verschil. Welke bitfitter is er bij jou langsgeweest?

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 09:46

Ik had Bianca Lodeweegs. Nou ik liep zelf zo te emmeren en ik merkte gewoon aan mn paard dat ze niet tevreden was dus dan moet je daar wat aan doen vind ik :) Ik merkte ook per bit ontzettend veel verschil echt al in 20 passen dus ze liet wel duidelijk merken wat ze fijner vindt en wat niet.

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 11:33

Dr ik heb Bianca er ook bij gehad wat een fijn en rustig mens is dat.

Ik ben bijna 33 weken en mag echt niet klagen over klachten dit is het 1e waar ik tegen aanloop en mijn normale klachten zijn er bijna niet dus alles is een cadeautje. Mijn bekken klachten komen ook voort uit mijn normale klachten en nu alles een beetje week word is dit logisch gevolg.

Lopen gaat al wat soepeler dan vorige week dus ik ben al weer happy deze laatste weken komen we wel door. Gewoon positief blijven.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:42

hahaha, dramaqueen/king is idd wel het juiste woord ja :+ Overdrijven is best een vak _O-

Lastig idd DR, snap dat je nu door je eigen fysiek mogelijk een andere keus moet maken ik bitten. Heeft ze een klein mondje ook? Heb je nu fijne S&T combinatie gevonden voor jullie?

Ik heb destijds voor mijn S&T ook een bitfitter gehad (Natascha van Eijk). Voor mij zat de waarde vooral in dat ze voorraad mee had en we veel konden proberen. Het zal jullie niet verbazen dat de mijne, net als bij Droversrun, echt binnen no time zijn voorkeur aangaf _O- Grappig genoeg precies de bitten waar je gezien zijn mond aan zou denken, die vond hij absoluut vreselijk. Een iets dikkere stang die eigenlijk niet in zijn mond past vond ie nog t best.
Maar ik vind het wel een heel fijn concept met bitfitter. Het feit dat er iemand meekijkt al, en dat je meerdere opties kan proberen vind ik heel prettig. Er is zoveel keuze, anders zou ik wss snel blijven twijfelen of dit het nu echt is zeg maar.

Toen we t eindelijk eens waren gister vond ik m toch wel tof :)
Afbeelding

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 09:55

Nou ik heb even goed bijgelezen :) Mogelijk reageer ik op iets wat al járen geleden gebeurd is maar ik heb even een paar bladzijdes terug gelezen :D

Noukie: Ben je nog positief over die holistische praktijk waar je geweest bent? En nog gefeliciteerd met je winstpunt *\o/* Die laatste foto is heel gaaf! Jammer dat je er zo lang mee bezig moet zijn voordat hij de S&T accepteert en er fijn op gaat lopen.
Mellomoshan: Jammer dat je debuut met hindernissen ging. Toch knap dat je de tweede proef hebt uitgereden _/-\o_ Jullie zijn beide weer een ervaring rijker en dat neem je gewoon mee naar een volgende wedstrijd.
Merr: Heb je nog iets overgehouden aan je val?
Snowwhite: Gave foto!
Nouvel: Heerlijk dat je met je paard naar het strand gaat. Dat lijkt mij ook zo ontzettend gaaf om te doen. Is er nog iets uit het doormeten gekomen? Mooie foto's!
Droversrun: Ik las dat ze lekker naar Porto geweest bent met je zus en dat je het leuk hebt gehad. En weet je al wat je met Jonne gaat doen nu er uitgesproken is dat hij geen kader paard kan / gaat worden? Ben je inmiddels alweer Z1 gestart? Ben benieuwd of je nieuwe S&T combinatie verschil gaat opleveren. Ik kan met goed voorstellen dat het moeilijker is om een paard op het achterbeen te houden op een trensje als je zelf minder kracht hebt.
Kim: Wat ontzettend balen dat je er een tijdje uit gelegen hebt en wat ontzettend fijn dat het nu weer goed gaat! Mooie foto's!
Cindy: Hoe gaat het nu met jouw paard? Is er al meer duidelijk over waar de kreupelheid vandaan komt? Wat een stress en zorgen zul je nu hebben :(:)
Janine: Gefeliciteerd met je vaste aanstelling en je winstpunt *\o/* Gelukkig had je na je oliebol toch ook weer mooie momenten :)
Laura: Wat vervelend dat je last hebt van bekkeninstabiliteit. Als ik alles zo lees voel je je verder wel goed?

Ik ben gisteren ook weer gestart. Voor het eerst twee proeven gereden en na jaren weer eens op een selectiewedstrijd gereden. Ik dacht dat ik halverwege de tweede proef doodging :o Eerste proef was ik wel redelijk tevreden over. Hij laat het echt liggen in de drafstukken en dan met name in de travers, sb en appuyementen. Hij verliest dan buiging en impuls. Dat compenseert hij weer met goede stukken in de galop dus de eerste proef kwamen we gemiddeld nog op 204 uit. Tweede proef was echt slecht dus de 190,5 punt waren terecht.

cindyy_1993

Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 12:17

Ik lees alles nog wel braaf mee, maar even de zin niet om uitgebreid op iedereen te reageren.. Heeeeeel erg sorry... Ik zit even in zo'n mega grote dip met mijn zwarte pareltje... Zit er echt even helemaal doorheen..

Waar de kreupelheid vandaan komt is nog steeds een raadsel, is geen zweer uitgekomen en zijn hoeven voelen ook niet warm dus ik denk ook niet dat het vanuit een zweer komt. Vond hem wel vanaf het moment dat zijn ijzer er weer onder zit 1000x beter lopen op de harde ondergrond.. Behalve als hij op een randje of hobbeltje stapt; dan heeft ie zichtbaar echt even pijn. Omdat hij nog niet heel lang kreupel is op rechts kijken we het nog heel even aan met wat rust... Begon me wel op te vallen dat hij rond zijn pees wat dikker leek... Maar misschien zie ik nu van alles wat er niet is...

En bovenop de kreupelheid en die zorgen heeft hij ook weer besloten zijn eigen stal niet meer in te willen (sinds vorige week dinsdag al)... Iedere andere stal gaat hij in, behalve die van zichzelf.. Hij heeft sinds vorige week al 4 verschillende boxen gehad voor de nacht, en slaapt sinds zaterdag nu voor tijdelijk elke dag in dezelfde stal. Dit was voor mij tot woensdag nog goed op te vangen, tot hij toen besloot ook dié stal niet meer in te willen |( Heb hem dus op advies van mijn instructrice/stalbaas in de paddock laten staan en zij zou dan na haar lessen hem op stal proberen te zetten... Ik was nog geen 10 min thuis of ik kreeg een appje dat hij alweer in die stal stond... Ik denk dat ik momenteel met alles bij elkaar opgeteld even te veel op hem overbreng, waardoor hij onzeker wordt bij zijn stal. Afgesproken dat ik hem iig voorlopig niet op stal zet, maar dat even aan stalbaas overlaat...

Wat een zorgen |(

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram


Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:24

@Mahitri: so far wel positief, zie nog geen méga verschil, maar heb het idee dat hij iets makkelijk door zn lijf komt en achter wat meer kracht heeft. Dus ik geef t nog wel t voordeel van de twijfel :)
Gefeliciteerd met je punt weer! Prima score, zeker met je eigen reflectie erbij. En twee proeven is ook echt wel even wennen weer, maar je blijft lekker bezig :)

Cindy, ik snap je helemaal :(:) Ik ben altijd wel van dan maar meteen binnenstebuiten keren. Dan weet je t maar..
En dan die stal er nog bij. Wat rot allemaal. Kan goed wat je zegt, dat hij jouw stress oppakt en daardoor ineens weer moeite heeft met openingen, maar alsnog blijft dat wel een heel lastig probleem. Fijn dat je stalbaas je daarbij wil en kan helpen iig! Is niet leuk, maar iig komt ie dan op stal terecht. Sterkte!

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:34

@Noukie: Dank je! We hebben de goede flow weer even te pakken.

@Cindy: Wat ontzettend balen zeg! Jeetje wat een zorgen er weer bij. Ik denk dat jouw energie heel goed op hem zou kunnen overslaan. Sterkte!

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:52

Mahitri goed bezig geweest en goede zelfreflectie. Ja ik voel me verder prima dat is al een groot cadeau.

Cindy wat naar met je paardje dat soort zorgen word niemand blij van en kan maar zo dat die jou stress voelt en denkt nee ik wil niet naar binnen. Laat het los makkelijker gezegd dan gedaan maar als hij bij andere wel gaat dan maar even zo digitale knuffel voor jou.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 15:01

Cindy- wat oliebol zeg -O-
Mahitri- toch helemaal niet slecht! Twee proeven is hier ook niet altijd ideaal, volgende keer beter!
Noukie- gefeliciteerd! Gave foto :D

Wij gaan langzaam ook kijken voor een S&T optoming. Helaas zit hier geen bitfitter, dus moet ik kijken of ik eerst her en der iets kan lenen voordat ik het echt koop.

Hier gaat het best wel lekker op dit moment, 62%. Buiten is het heet, maar in de tweede proef was Roz nog veel heter :')
Wel een grappige foto van het moment waarop ze eigenlijk om wilde springen, maar ik haar nog net tegen kon houden..

Afbeelding

Ivm reuma en wat andere lichamelijke klachten was mijn houding erg lang een probleem, maar ik moet zeggen dat ik heel trots ben op deze foto :j

Afbeelding

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 15:14

Cindy, super rot. Ging je ook meteen verder dokteren?
Even heel stom gedacht, simpele hoefkneuzing? Als hij zo gevoelig is zonder ijzers?
Afgelopen jaar henkie ook, voelde niet onregelmatig, maar gewoon iets minder ondertreden met name in galop.
Tijdje later kwam er een ontzettend blauw paarse kring over hele horizontale lijn van zijn hoef tevoorschijn. Tada, dat was toen zijn probleem.

Ik hoop jn ieder geval voor je dat het iets iets kleins is. Sterkte ermee.

Mahitri, gefeliciteerd met je wp! Toch leuk om winst te rijden na zo'n lange wedstrijdstop.

Noukie, beetje kilometers maken met s&t? Als hij moet leren accepteren en er zo fijn op gaat. Mooie foto!

Laura, bekkeninstabiliteit, vervelend. Fijn dat je wat verlichting hebt na behandeling.

Nouvel, stuk fijner beeld dan vorige keer met je nieuwe zadel. Lekker doortrainen maar weer als Ferro weer helemaal fit is.

Kim, gelukkig is franco weer op de rit. Wat een metamorfose zo. Van puppy maar echt paard. Mooi hoor! Tikkie jaloers op je met je knappe voice hoor ;)

Hoop dat ik niemand vergeten ben. :o
Ik niet echt wat te melden verder. Nu paar dagen vrij want de oppas van onze kleine meid is op vakantie. Dus ik ook verplicht vakantie nu. Beetke thuis aan het rommelen.

Vereniging is een week dicht want komt een ander dak op dus beetje puzzelen met rijden nu.
Wel goed voor henkie om weer even een andere locatie op zijn lijstje te kunnen zetten. Ooit wordt het een braaf paard hoor :Y)

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 23:55

Sorry meiden, ik ben zooooo megadruk...
Of eigenlijk - ik máák me druk... :')

Dus ik doe ff een makkelijke... Voor wat ik nu terug kan lezen onder dit scherm :')

Kim, wat zit jij prettig! Ben ik jaloers op! :D Er zijn wel een aantal clinic pagina's op FB, maar jemig... Altijd ver weg... :+ Of ik woon gewoon te ver weg... :7

Mahitri, dubbel gefeliciteerd! Wat was voor jou de grootste overwinning? :D

Noukie, never change a winning team :') Wel knap irritant, zo'n truthola-ruin :') Wel een lekker fotootje!

Cindy, wat een ellende zeg... Wat ga je nu doen? Gevoelige voeten is inderdaad ook herkenbaar... Ooit een oudere ruin gereden die dit ook had. Maar die liep gewoon op eieren zonder ijzers, niet echt kreupel.

Mella, lastig als je altijd bij je vereniging rijdt! Scheelt wel dat het pleuriswarm gaat worden :D


Ik heb deze week al rustig aan gedaan... Ik moest ECHT een nieuwe garderobe hebben, dus gisteren daarvoor op stap geweest. Dinsdag heb ik gereden en vandaag ook maar weer. Beetje meer de focus op het zitten, mijn lengtebuiging is niet helemaal goed zeg maar :') Bewustwording van het verkeerde begint te komen. Het verbeteren valt helaas nog niet mee met zo vreselijk veel spanning in mijn heup.
Maar we komen er wel :) Maandag ga ik nog een keer rijden en dan is het eerst maar even afwachten wat de warmte doet. Gelukkig nog geen wedstrijden weer opgegeven, dus er staat geen druk op.

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 10:07

Echt he Janine? Toen ze hier 34 voorspelden werd het 37, dus ik houd mn hart vast nu ze 36 voorspellen := Ik heb donderdagavond eigenlijk voetbal, maar hoe mooi die Europa League (voorronde) ook is, ik ga echt niet in de volle zon op de tribune zitten als t daadwerkelijk zo warm wordt.
Met de paarden ook maar even zien wat er kan... Hij gaat dan wel gelukkig vroeg (van 6-10) op wei en daarna uit de zon. Einde dag maar in de schaduw wat 'doen' en lekker veel onder de slang.
Shoppen een beetje gelukt nog?

@Mella, wat dat betreft wel timing van de vereniging, als t zó heet wordt schiet rijden er meestal toch bij in :P

Ik ga vandaag weer met de S&T stoeien :+ Do mn ma gereden, vrijdag bos in, paard is zó mega fit. Loopt een half uur te galopperen en blijft maar enthousiast. Mijn rug de dag erna wat minder _O- Onderweg nog een hoop wildlife gespot, van roofvogels tot herten en een slang :oo
Zag dat er de 17e twee leuke wedstrijden zijn (waarom altijd tegelijk :')) dus denk dat ik dan weer op pad ga.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 14:30

Gefeliciteerd hier weer met de puntjes die ik voorbij zag komen!

Er is weer even snel een hoop geschreven hier zeg!
Mijn laatste drukke werkweek op school zit er op, hoop het nu weer een beetje meer bij te kunnen houden hier...

Noukie, een slang?! :wow:
Bizar zeg!
Verder lekker aan de slag, lekker dat ‘ie zo fit is!

Cindy wat waardeloos zeg... sterkte ermee!

Laura sterkte met je bekken...

Snow white, fijn dat het lekker gaat, mooie foto’s!

En de rest die ik vergeten ben, sorry...

Wat S&T betreft, ik ben het vrij snel gaan proberen op advies van mijn instructeur omdat Ferro het op de trens nooit echt goed heeft kunnen vinden, zoveel bitten geprobeerd, hij wordt op de meeste mega sterk, trekt mij letterlijk uit het zadel, als hij iets lastig vindt of zijn dag niet heeft en dan raakt hij op een ander soort trensje ineens weer in paniek en gaat er op rennen...
Stang erbij was de eerste paar keer even wennen maar daarna leek hij er al snel prima tevreden mee.
Op de trens wordt hij nog steeds snel sterk, maar met de stang er iets bij lijkt hij er zich sneller in te schikken zonder protest en kan dan ineens dingen wel waarvan hij altijd vond dat hij ze niet kon...
Ik vind het zelf nog lastig, zit er nog teveel mee te rommelen, alleen trensje is een stuk eenvoudiger...
Maar goed, we worden er vast vanzelf handiger in!

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 14:38

Noukie, ik heb schandalig veel geld uitgegeven met shoppen... Dus ik kan wel zeggen dat het goed is gelukt :')
Met die warmte doen wij niet heel veel anders qua buiten staan. Voordeel is dat het een stenen stal is die heel lekker koel blijft. En voordeel van de bak waar nu een dak op zit, dat ze lekker in de schaduw kunnen staan als ze dat graag willen. Zand blijft lekker koel zo zonder zon er op!

Hoe reageerde je paard op die slang? :D Hier in de buurt zie je ze ook wel eens, meestal platgereden. Volgens mij totaal onschadelijke beesten.

Nouvel, ik denk dat Ferro zich ook heel erg graag lang maakt, dus ik kan me voorstellen dat je meer hebt aan een stang dan aan een trens! Wietse mag zich ook wel graag lang maken, geen wonder, hij is eigenlijk ook een handbreedte te lang in de rug :+ Maar daar passen we het rijden ook wel een beetje op aan. Hij moet gewoon leren dat hij bij elkaar kan lopen en dat accepteert hij prima op een trensje.
Niet nadenken over die twee teugels en twee bitten en gewoon doen? Werkt dat ook bij je? Hij valt meteen niet neer als je een keer te fel in komt...

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 14:51

Oh lekker een bak met een dak erop en een koele stal, dat is met de komende hete dagen wel heel welkom!
Ik denk dat ze hier toch van de week overdag maar een paar uurtjes naar binnen moeten, geen schaduw buiten en dan wordt het ook dicht bij zee toch ook te heet ben bang...

Heerlijk toch even lekker veel uitgeven met shoppen, Haha!

Ja klopt, Ferro is voor een lusitano al extreem lang in rug en hals, en ook nog eens extreem laag in zijn hals aanzet en houding. Wat het hem dus lekker makkelijk maakt om voorover te gaan hangen en dat te gebruiken om mij uit het zadel te sleuren zodat je niet hoeft te doen wat je lastig vindt... :+
Op de stang vouwt hij zich wat makkelijk in zijn lijf en accepteert hij het werk beter dan op de trens, dus ik denk dat daar inderdaad een heel stuk oplossing voor ons rijden zit.
Ik heb de stang nu onder mijn pink na wat gevogel en zo gaat het voor mij ook beter.
Voorlopig maar even er in houden zo en blijven oefenen...
Nu ik er meer meer rijd merk ik inderdaad zelf ook dat ik er minder over nadenk en er meer gewoon mee ga rijden en dat dat ook werkt.
Hij krijgt er inderdaad niks van als ik een keer iets meer in kom, hij denkt hooguit huh, oh oliebol het moet echt... :D

Apie...
Afbeelding

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 15:01

Kan niet anders zeggen dan dat het hem heel goed staat die s&t!

Lekker wezen shoppen dus janine. Zag je andere topic voorbij komen, maar is dus helemaal goedgekomen. :p

Bedoelde dat de rv deze week dicht was. En daarmee had ik geen goede voorbereiding op de wedstrijd van vandaag. Heb wel her en der kunnen rijden, maar niet op het biljartlaken dat ik gewend ben. Wel is het voor henkie super om zoveel prikkels van buitenaf te hebben gehad, want....
Ons eerste puntje in het z1 is binnen! Met meteen de eerste plaats ook.
We hadden 204 en 201. Heb erg op save gereden en het kan allemaal veel flitsender, netter en zonder paar foutjes. Maar ik was dik tevreden over het algehele rondkomen. Met deze punten en zoveel ruimte voor verbetering, moet het goed komen.
*zelfvertrouwen weer beetje hersteld nu* :Y)

Meer mensen gestart dit weekend?

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 17:02

Yes wat goed, gefeliciteerd!
Super fijn je eerste puntje binnen! *\o/*
Ik hoop dat die van mij dit jaar ook nog ergens gaat komen..

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 17:33

Douwe loopt erg graag op s&t hij wordt dan echt veel fijner. Nu we even wat terug gegaan zijn in de basis, vlugger aan been en meer vanuit schoft liften dit doen we op gewone hoofdstel hoop ik dat hij straks weer net zo fijn is op s&t.
Vriendin kwam vandaag rijden en hij is wat ondeugend. Van de hoefslag af gaan bak kabouters zien en vandaag dacht hij bij de rechtergalop ik kan ook gillen en bokken lees huppeltje. Ik moest echt lachen en zij w as wat verontwaardigd ik zei ja hij krijgt babbels dus je moet beter je best doen hij maakt er een grapje van daarna nog even gestaafd en hij had een partij ondeugende ogen dat ik zei klaar voor vandaag. Maar zitlessen helpen wel ze bleef keurig zitten en wist hem goed terug te nemen. Ondanks dat ik het rijden enorm mis kan ik zo genieten van het boefje.

Mellamoshan gefeliciteerd met je Winstpunt op naar de volgende wedstrijd de kop is eraf met de punten.

Janine lekker gewinkeld heerlijk kleertjes uitkiezen. Noukie die van jou heeft ook kwartjes gevonden dat hij zo lekker door gaat. Succes met s&t. Waar ga je starten 17e kom ik miss even buurten.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 19:33

@Nouvel, mijn vorige isntructeur zei eigenlijk met S&T: gewoon niet te veel denken en aan alle 4 de teugels even hard trekken. Dat is natuurlijk de ongenuanceerde variant van wat hij bedoelde, maar het hiep mij wel in het simpeler denken. Snap ook dat bij jouw paard S&T wel net alles makkelijker kan maken! Zo sprong ik ooit als 'klein' (kleiner) meisje het paard van mijn moeder. Lang paard, veel motor achter en wat neerwaarts gebouwd. Met trens was ik constant aan het worstelen om m te kunnen houden, toen op advies van iemand met pessoabitje gaan rijden en ik kon ineens weer met stille hand en langer teugeltje het parcours door. Beetje hetzelfde idee, dan help je elkaar als combinatie met zo'n optoming.

Heerlijk Janine! Ik heb me laatst ook ergens laten aankleden. Genant veel afgerekend, maar zo mega blij mee! Lekker dat dak voor de koelte ook. Waar ik veel start hebben ze idd ook een overkapte baan, scheelt een hoop in temperatuur!

Janine1990 schreef:
Hij valt meteen niet neer als je een keer te fel in komt...

Mijn dramaking wel _O- die ging een van de eerste keren dus bijna liggen, omdat ik een ophoudinkje omhoog maakte, maar dus vergat dat er een half losse stangteugel aan zat :') Aap :+

Die slang heeft hij niet gezien trouwens, te druk met boos op mij zijn omdat ie moest remmen voor de aankomende kruising :') Ik dacht: wat ligt daar voor gekke tak... Tot ie bewoog. Denk een adder, hij had zo'n gele kraag. Dook ook direct de bosjes in hoor, die hoeven waren m echt te groot, al was ie zelf ook klein metertje.

Gefeliciteerd Mella!! Lekker bezig!

Laura: boefje. Hij zal 'straks' wel blij zijn wss dat ie weer echt aan t werk kan. Wel heerlijk als ze zo blij en boevig zijn.

17e Eemnes of Hagestein. Ik twijfel nog, vind Eemnes zelf leuker, maar kom er met deze nooit echt fijn de baan door. Hagestein is denk ik wel net ietsje dichterbij, al ontloopt t elkaar ook weinig.

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 20:46

Gefeliciteerd Nouvel! Leuke verjaardag gehad?
Komt heus helemaal goed met jou ook!

Laura,wat een aap. Gelukkig blijft het bij een huppeltje en stiert hij niet de baan door. :=

Noukie, zie het helemaal voor me. Haha wat een aparte heb je ook. Overigens heb ik hetzelfde met m'n andere paard. Pelham net martingaal kan ik stukken lange teugel buiten rijden. Trensje en ik kan er met m'n volle gewicht in om hem op de rem te krijgen. En dan mag je ondertussen kruisje slaan...
Niet fijn voor beiden dus als die hefboom zo'n verschil maakt, voor beiden winst toch.

Adder is trouwens niet geheel onschadelijk, ondanks dat het een simpele Nederlandse slang is. Zijn best giftig. Niet dodelijk, maar heb er honden met vieze beten voorbij mee zien komen. Daar knapen ze nooit zo lekker van op... Altijd vieze afstervende huidplekken van gezien...
Gelukkig zijn ze schuw dus zie je ze zelden.

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

cindyy_1993

Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 12:43

MM zag het al op facebook voorbij komen ,super fijn! Gefeliciteerd!

Hier even updateje: Fes loopt weer zo goed als zuiver!! Linksom niks meer te zien van kreupelheid en rechtsom heeeeel af en toe iets ritme verlies, maar dan moet je wel echt heel goed kijken. Hij krijgt voor nu iig nog een week rust (wordt toch mega warm), en dan na t weekend even bespreken wat we gaan doen; rustig opbouwen en kijken of het goed blijft of toch eerst nog even een echo van oa zijn linker voorbeen waar het toch nog steeds dikker blijft.

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 13:00

Wat een goed nieuws dat ze weer zo goed als zuiver loopt! :D Dat moest vast een goed gevoel geven!

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 13:01

mellamoshan schreef:
Kan niet anders zeggen dan dat het hem heel goed staat die s&t!

Lekker wezen shoppen dus janine. Zag je andere topic voorbij komen, maar is dus helemaal goedgekomen. :p

Bedoelde dat de rv deze week dicht was. En daarmee had ik geen goede voorbereiding op de wedstrijd van vandaag. Heb wel her en der kunnen rijden, maar niet op het biljartlaken dat ik gewend ben. Wel is het voor henkie super om zoveel prikkels van buitenaf te hebben gehad, want....
Ons eerste puntje in het z1 is binnen! Met meteen de eerste plaats ook.
We hadden 204 en 201. Heb erg op save gereden en het kan allemaal veel flitsender, netter en zonder paar foutjes. Maar ik was dik tevreden over het algehele rondkomen. Met deze punten en zoveel ruimte voor verbetering, moet het goed komen.
*zelfvertrouwen weer beetje hersteld nu* :Y)

Meer mensen gestart dit weekend?

Wat goed, Gefeliciteerd! *\o/*

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 60 bezoekers