Ik moet ze verkopen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Ik moet ze verkopen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-02 16:19

Ik moet mijn twee lieve pony's, Furie en Beer, van me ouders verkopen. Ze staan dag en nacht in de wei en er is geen grasprietje meer te vinden. De wei is één grote modderpoel en me ouders zeggen van als ze er in blijven staan dat het dan niet meer goed komt. Beer en Furie knagen aan alle palen zodat er niks meer overblijft. Ik heb geen tijd meer voor ze en ze vervelen zich daarom ook dood... Huilen

Ik weet ook wel dat het de beste oplossing is maar wat zal ik ze missen.. Beer is al zo oud en daarom vind ik het ook zo erg. Zo'n schuld gevoel heb ik erbij. Als me ouders er al over beginnen begin ik al te huilen, zo erg vind ik dit.. Huilen

Ik wil ze het liefst bij elkaar houden maar of dat ook gaat lukken..
Me ouders begrijpen er natuurlijk niks van. Die denken dat ik dat zo eventjes 1, 2, 3 doe.. Ze denken dat ik ook zo eventjes een advertentie plaats, nou ik kan je vertellen dat gaat niet zo makkelijk!

Owhh, ik moet er niet aan denken van als ik uit me raam kijk dat er dan geen 2 lieve pony's meer in de wei staan, wat lijkt me dat vreselijk! Maar het MOET, hoe moeilijk het ook is Huilen

Vanavond denk ik dat jullie dus wel een advertentie zien verschijnen op marktplaats van mijn lieve pony's.. Lovers Huilen


Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 16:33

Wat sneu maar bij een meisje die ze helemaal in de watten legt zijn ze beter af dan bij iemand die geen tijd voor ze heeft. dus even door de zure appel heen bijten, een goed tehuis zoeken en dan contact houden kun je ze af en toe nog opzoeken. Sterkte!
Laatst bijgewerkt door Diana_Mabel op 18-11-02 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 16:34

Ah neeeeeee! Eem wat klote zeg!!!
Sterkte ermee ik hoop dat je een leuk baasje voor ze vindt!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 16:49

Ja maar kun je ze dan niet op een andere plek onderbrengen?

De hond is de betere mens

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-02 17:02

Desiree:
Ik heb er geen tijd voor, en als ik dat zou doen dan heb ik er toch verder ook niks aan. Hier in de buurt is er geen plek. Dan blijft er alleen deze oplossing over... verkopen.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 17:02

gewoon echt goed opletten aan wie je ze verkoopt. dat ze echt goed terecht komen. dat zou toch super zijn.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 17:05

Ik las dat je ene pony al heel oud was. het zal je niet meevallen om zo'n beestje onder te brengen op een goede plek. Ik hoop wel dat het je lukt.

De hond is de betere mens

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 17:18

je kunt die miss wel bij opherme kwijt. hoe oud is die?

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 17:23

Ik snap dat je dit met pijn in je hart doet, maar als je je pony's op een goede plek kunt onderbrengen, krijgen ze het vast ook goed. Heel veel sterkte iig!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 17:50

He, wat sh*t voor je! Maar ik kan me de reactie van jouw ouders ook wel voorstellen.... Ik hoop dat je een heel goed tehuis voor ze kunt vinden en misschien kun je met de nieuwe eigenaren afspreken dat je ze nog eens komt opzoeken?

* To Belg, or not to Belg *

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 20:28

het is niet leuk voor jou, maar voor je beesies wel, als je geen tijd voor ze hebt.

kan je ze niet verkopen aan iemand in de buurt? dat je ze altijd nog kan opzoeken?

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 20:41

Eigenlijk vind ik jou niet zielig, maar je paarden wel.
geen tijd is een slap smoesje, tijd hoor je maar te maken als je dieren hebt.
Wil je dat niet vrijmaken is verkopen idd de enigste oplossing.

En hoe zo eten ze palen door, ze zullen toch wel flink wat hooi per dag krijgen?

Succes met het zoeken van een ander tehuis.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-02 20:53

runningkawa schreef:
Eigenlijk vind ik jou niet zielig, maar je paarden wel.
geen tijd is een slap smoesje, tijd hoor je maar te maken als je dieren hebt.
Wil je dat niet vrijmaken is verkopen idd de enigste oplossing.

En hoe zo eten ze palen door, ze zullen toch wel flink wat hooi per dag krijgen?

Succes met het zoeken van een ander tehuis.


Um nou hallo, geen tijd is geen slap smoesje want ik heb het gewoon niet. Als ik tijd over had zal ik die heus wel aan hun besteden, ik wil niks liever, maar ik heb het niet! Ik zou maar al te graag tijd vrijmaken maar het lukt gewoon niet. Nu heb ik het al aardig druk met school en zometeen krijg ik het nog drukker, dan zie ik het nog somber der in dan nu!

Natuurlijk krijgen ze veel hooi per dag maar als ze dat op hebben vervelen ze zich natuurlijk weer en er is geen grassprietje te vinden, dus tja..


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 21:04

Waar een wil is, is een weg.
En je tijd goed inplannen.
En ook keuzes maken.
Minder naar de stad met vriendinnen, minderlang uitslapen, na het stappen enz enz.

Er zijn zoveel mensen met school, of lange werkdagen, en die kunnen het ook Lachen

Bovenstaande reaktie was echt niet l*llig bedoeld, maar ik meen echt dat iedereen tijd kan vrij maken als het moet.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 21:30

Ben het tot op zekere hoogte zeker met Runningkawa eens maar ik zag ook in je profiel dat je in totaal 4 ponies hebt. Kan me voorstellen dat dat wel erg veel tijd kost. Kun je anders dat ouwetje niet houden? Eén van die jongere kun je misschien aan een beter tehuis kwijt? In ieder geval veel sterkte met de verkoop!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 21:35

ik heb je een pb gestuurd...!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 21:39

vrijblijvende vraag waar ik niks mee bedoel. Als je geen tijd hebt, waarom heb je dan 4 pony's? Die zullen toch niet tegelijk gekomen zijn lijkt me.
Waarom gaat de keuze over deze 2? En niet over die ander?

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 21:57

Ik denk dat die twee pony's weg gaan omdat ze er te groot voor is *LOL* (shet en welshje zag ik in het profiel). 23 is trouwens toch nog niet zo heel oud voor een welsh-pony, als hij braaf is met kinderen is Beer best nog wel te verkopen *LOL*

Even off-topic: Wat is melano trouwens nog jong!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-02 21:58

Waarom het over deze 2 gaat is om de volgende rede:
Deze twee staan dag en nacht buiten en nemen en daarom is de wei dus ook zo'n modderpoel. Voor beer ben ik te groot om erop te rijden, ookal is het niet echt nodig om er op te rijden omdat die met pensioen is.
De 2 andere, Early en Melano zit zo:
Early is kreupel, die kan je niet verkopen en naar de slacht gaat die never nooit! Als ik Beer en Furie heb verkocht wil ik wel graag van dat geld (ookal zal dat niet veel zijn maar tis een begin) wil ik graag naar een andere kliniek gaan met hem. Melano is niet van mij en die heb ik 2 jaar. we zijn waarschijnlijk van plan om haar te gaan kopen zodat ik met haar verder kan gaan.

Daarom kies ik toch voor beer en Furie. Ik kan er ook 1 van die 2 kiezen, dat zal dan denk ik Furie worden maar die 2 zijn zo gehecht aan elkaar, en ik zal me er dan heel schuldig bij voelen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 22:05

Citaat:
wil ik wel graag van dat geld (ookal zal dat niet veel zijn maar tis een begin) wil ik graag naar een andere kliniek gaan met hem

dus nu lijd hij onnodig pijn omdat jij geen geld hebt, of begrijp ik je nu verkeerd?

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-02 22:16

Nee je begrijpt het weer verkeerd.
Nu staat die gewoon op rust en stap elke dag met hem.
We zouden zooltjes doen onder ze hoeven maar de hoefsmid zei eerst dat we nog maar is met hem naar een kliniek moesten gaan want hij kon niet zeggen of het wel zou helpen, ja of nee. Dus nu gaan we naar een kliniek en dat geld daarvoor zou dan goed van pas komen, hoe hard ik het ook vind klinken..
Dus maak je maar geen zorgen!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 22:20

uhm ff vraagje sorry dat dit in dit topic moet maar waarom pb je niet terug? :S

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 22:39

Nou, dat tijdgebrek had je van te voren ook kunnen bedenken, een pony of meerdere pony's koop je niet zomaar. Niet banketstaaf bedoeld hoor, maar je hebt er blijkbaar niet al goed over nagedacht toen je de pony's kocht/kreeg. Ik vind je ouders ook een beetje nalatend hierin.

Ik hoop dat ze maar een goed tehuis krijgen...

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-02 22:50

XoNo schreef:
Nou, dat tijdgebrek had je van te voren ook kunnen bedenken, een pony of meerdere pony's koop je niet zomaar. Niet banketstaaflig bedoeld hoor, maar je hebt er blijkbaar niet al goed over nagedacht toen je de pony's kocht/kreeg. Ik vind je ouders ook een beetje nalatend hierin.


Laat ik dat verhaal dan ook maar vertellen:
Early werd kreupel en toen was er een meisje uit me straat die toen beer had. Zij had pas een nieuwe pony gekregen en deed toen niet echt veel meer met Beer. Mijn rij intucteur toen had als tip genomen om toen Early de hele zomer met rust te laten en op de hoop dat het dan over zal gaan, want dat was bij een paard van hun wel het geval. De de vader van dat meisje uit me straat stelde toen voor dat ik beer voor die zomer mocht hebben om te rijden. Iemand had dat blijkbaar gehoord en 2 dagen later had die gene een bod uitgebracht op Beer. Mijn vader had net een stalletje gemaakt en toen hoorde we dus dat het niet door zou gaan. Toen haden we maar besloten om Beer te kopen. Maar na de zomer zouden we beer weer verkopen omdat we dan hoopte dat Early beter zou zijn. Helaas na de zomer liep Early nog steeds kreupel. Toen heb ik nog een tijdje op Beer gereden. Toen kregen we het aanbod van melano. Dat haden we toen gedaan en we zouden beer verkopen. Maar dat kwam er niet van omdat we er toch verder geen problemen mee haden. TOEN had ik er nog tijd voor en was het wei probleem er nog niet...
Nu kom ik mee in de problemen. In de tussentijd zijn Beer en Furie zo gehecht aan elkaar geraakt.. Over twee weken komt me rapport die ik niet eens aan me ouders durft te laten zien...
Daarom is gewoon de beste oplossing om ze te verkopen!!!

PollyJarig
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23407
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 23:17

Ik begrijp je wel denk ik Verward
Ik heb ook verschrikkelijk weinig tijd, school, werk, vriendje (die gelukkig van paarden houd) ik weet wel dat mijn paarden voor mijn school gaan, ik zal niet eerder naar huis gaan om voor mijn pony's te zorgen maar desnoods na mijn werk, blijkbaar staan ze naast je huis dus helemaal makkelijk.

Is het geen idee om een verzorger te nemen, heb ik ook gedaan, die doet Polly nu 2 dagen in de week (thnx Fran Haha! ) en Sharif doe ik alle dagen zelf.
Misschien is dat een idee?

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Cjuan, Isa_Sofie, M1994, pol013 en 149 bezoekers