[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 20:07

Cubralibre wat een knapperd is Gentle!

Vanavond met Preston grondwerk en schriktraining gedaan, hij deed het super relaxed.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Love - language - leadership

Tucktuck

Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 20:16

Welkom Gaucho en My_little_p.


Cubalibre wat een gave foto's van Gentle!en Preston is ook al een knapperd!

Lui zijn samen is soms ook wel fijn Loody! Vandaag heb ik Lasas enkel even gelongeerd. En met motivaties van een snoepje wat buigen. Ze kan al zoveel verder buigen dan toen ik haar net had *\o/*

Morgen weer les ben benieuwd hoe het gaat.

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 20:19

Preston ziet er knap uit! <3

Succes met je les morgen!!

En ik stop met Special rijden, dat hebben we samen besloten. Het gaat gewoon niet, rijden is zo voor mij niet leuk meer. Ga dus maar om mij heen kijken voor wat anders...

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 20:29

Wat jammer Bellatrix dat het niet gaat lukken met Special. Denk wel dat je een hoop met/van haar had kunnen leren, maar makkelijk is dat dan niet en daar moet je natuurlijk ook wel zin en plezier in hebben.

Love - language - leadership

Tucktuck

Berichten: 1288
Geregistreerd: 28-02-11
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 20:39

Jammer dat je stopt met Special Bellatrix. Maar paardrijden is je hobby en dat moet overal leuk zijn. Dus snap de beslissing. Hopelijk vind je snel een ander leuk paardje.

Zo blij en trots op mijn vriendinnetje :)
[o]

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 20:51

Soms is er gewoon geen klik of match. En doorgaan levert dan alleen maar frustratie op. Maar ik blijf haar nog wel even doen tot ik wat anders heb. Wat extra aandacht verdiend Spec wel.

justkid

Berichten: 11814
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 22:47

O dat is spijtig Marlies. Wat zoek je precies in een bijrijpaard?
Het heeft mij meer dan een jaar gekost om wat met Kid op te bouwen, ik geloof wel in een klik maar niet dat het daarna geen moeite kost om elkaar te gaan begrijpen.

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 23:01

justkid schreef:
O dat is spijtig Marlies. Wat zoek je precies in een bijrijpaard?
Het heeft mij meer dan een jaar gekost om wat met Kid op te bouwen, ik geloof wel in een klik maar niet dat het daarna geen moeite kost om elkaar te gaan begrijpen.

Had ik met Preston ook, hoor!
Het heeft mij heel lang gekost voor ik met hem goed kon galoperen, de eerste jaren dat we hem hadden en hubbie hem reed en ik alleen af en toe, galoppeerde ik zelfs helemaal niet. Hij ging bij mij alleen maar hard. :+ Toen ik hem 2 jaar geleden 'overnam' (hubbie stopte met - toch wel intensief - trainen vanwege de Lyme bij Preston), heb ik echt heel veel moeten oefenen op het galoperen. Dat ging ook helemaal niet vanzelf, ik vond het erg moeilijk, en heb het echt opgebouwd met hele kleine stapjes gedurende weken en maanden. Dus ik geloof ook dat je voor sommige dingen gewoon enorm moet oefenen en volhouden, maar des te leuker is het wel als je je doel dan kunt bereiken. En nu rijd ik gewoon vliegende wissels met hem. :j
Klik had ik wel meteen met hem, vooral ook door veel te grondwerken, wat ik nog steeds vaak doe. Dat vind ik echt super voor de band met je paard en het vertrouwen in elkaar.

Love - language - leadership

gaucho

Berichten: 9493
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 06:19

Jammer Marlies.

Ik denk dat er echt een verschil is tussen een klik voelen, maar dat het nog niet lekker gaat en geen klik voelen. Met dat laatste zit je echt elke keer gefrustreerd op het paard.

Life begins at the end of your comfortzone.

Leo

Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 07:20

CubaLibre schreef:
Ego post....

Vanmorgen na het longeren zelf op Gentle gestapt, wel nog iemand erbij en nog aan de longe maar jeetje, dit paard slaat finaal alles!

Beide kanten stap gedaan en rechtsom wat draf meegenomen. Hij is voor n jong paard (3 jaar en 4 maanden) al zo in balans en geeft n heel fijn en zeer vertrouwt gevoel <3

Vrijdag ga ik er weer op en zal dan kijken of ik iemand kan vinden die n stukje wil filmen of foto's wil maken :D

*\o/* wat een toppaard!!


gaucho schreef:
Voor degenen die me niet kennen even voorstellen dan :-)

Mijn naam is Brenda, rijd al heel wat jaartjes western. Na het overlijden van mijn criollo een jaar of 3 geleden heb ik een jaarling gekocht, Ace. Zijn moeder is een criollo, vader de quarter hengst King of Lynxs. Ace is nu 4 en vorig najaar zadelmak gemaakt door featherlight horsemanship. We doen nog lekker rustig aan (zeker nu, ik heb recent mijn enkel gebroken :-)) we gaan ons richten op lekker in het bos rijden en de ranch onderdelen.

De knappe man, het is echt een knuffel beer:
[ [url=m/9eHSKo.jpg]Afbeelding[/url] ]

En Fuego verdient ook nog wel even een plekje:


[ [url=m/mGbQbA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Verder werk ik in het dagelijks leven op het hoofdkantoor van Makro en houd ik erg van fotografie en reizen.



Wat een prachtige paarden! Wat spijtig dat Fuego er niet meer is.. Ace is ook echt een plaatje!
Ik ken het ras verder niet zo goed, voorheen alleen van naam. Volgende week ga ik bij Trojano kijken (en rijden) om eens kennis te maken met dit bijzondere ras!

@tucktuck wat goed en stoer van jullie!!


My_Little_P schreef:
Ik kom me ook weer eens in een westerntopic melden. Zie aardig wat bekenden hierzo!

Kort voorstellen: ik ben Plonie, oud en heb 2 paarden Sjaak (10 jr) en Quizy (14jr). Sjakie heeft helaas headshaking, dus die is inmiddels al weer zo'n jaar of 4 met pensioen. Quiz is mijn wedstrijdpaard en door zijn ervaring leer ik heel veel, al is hij niet makkelijk :+ .


Welkom!


simodi schreef:
Cubralibre wat een knapperd is Gentle!

Vanavond met Preston grondwerk en schriktraining gedaan, hij deed het super relaxed.
[ [url=m/jZFAt8.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xK8BHj.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/PwONwp.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/EDNyR2.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heerlijk! Zo leuk die afwisseling!


Bellatrix schreef:
En ik stop met Special rijden, dat hebben we samen besloten. Het gaat gewoon niet, rijden is zo voor mij niet leuk meer. Ga dus maar om mij heen kijken voor wat anders...


Ah Marlies wat onwijs jammer zeg!! :(:)
Het moet in de eerste plaats leuk zijn en ontspanning zijn. Al denk ik net als wat al gezegd is dat een combinatie worden ook echt tijd nodig heeft voor beide. Ik reed van de week op het paard van mijn instructrice. Ik heb tot een jaar geleden meerdere keren per week met hem gereden en hij gaf me afgelopen week het gevoel dat ik absoluut niet kon rijden. :+ Maar van zulke paarden leer je uiteindelijk heel erg veel.
De vrouw die nu eens per week op Rock rijdt zegt precies hetzelfde, terwijl ik sta te jubelen langs de kant dat het zo goed gaat en Rock het zo braaf oppakt. Ieder paard is weer compleet verschillend en ieder nieuw paard vult je rugzak weer met andere ervaringen.

Maar ik kan het me ook goed voorstellen, plezier staat ook voorop. Zeker bij een bijrijdpaard. Daarmee wil je toch vooral lekker een paar dagen genieten en ontspannen en lekker rijden.



Rock had even een chill-week. Ik had een vreselijke week op werk en dus hebben we het lekker bij wandelen gehouden en woensdag zelfs lekker een dagje vrij. Gister hebben we therapeutisch gegrondwerkt samen. Niets moest, gewoon verstand op nul, paard en ik zonder tuig, touw, stick of wat dan ook in de roundpen. Gewoon alleen onze lijven en lekker spelen met sturen tussen pionnen door, stoppen of juist aandraven bij een pion etc. Kan ik echt van genieten zo samen. :)
Vandaag gaan we weer rijden na een weekje vrij. Ik heb van af vandaag vakantie dus we kunnen de draad weer lekker op gaan pakken.
Samen lekker wandelen van de week:

Afbeelding

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 07:25

Ik begrijp dat zulke dingen tijd kosten hoor maar van alle keren dat ik erop gereden heb is het misschien 1x best goed gegaan. De andere keren ging het gewoon niet.

Wat ik zoek in een bijrijdpaard? Ik moet het paard iig rond kunnen sturen in alle gangen. :+ Want dat lukt nu al niet. Ik zou het al leuk vinden om 1x per week te lessen in het begin en verder niet te rijden. Met les leer je toch het snelste. Dus eerst een tijdje lessen om daarna zelf te kunnen rijden. Of een keer extra in de week. Naar buiten zou fijn zijn maar niet noodzakelijk. Het moge duidelijk zijn dat ik wel een western gereden paard zoek en dus geen Engels gereden paard. :P


Leo

Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 07:27

Dat levert idd ook alleen maar frustratie op dan, ik snap je helemaal hoor! :(:)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 07:30

Ik zie dit denk ik ook niet als opgeven...soms is de klik of de match er gewoon niet. Misschien als ik het nog ene half jaar zou geven dat het beter zou gaan maar dat moet ik ook willen. :o Ik ben geen top ruiter maar vind dat ik best okee kan rijden. Alleen op Spec heb ik dat gevoel dus niet, dan voel ik mij nog minder dan een beginner en dat gevoel is echt niet leuk.

Leo

Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 07:35

Zeker geen opgeven, maar concluderen dat iets niet werkt en daar is niets mis mee. :)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 07:39

Als het niet werkt, dan werkt het niet. Dan is het alleen maar eerlijk.
Is het voor jou niet een optie om voorlopig bijvoorbeeld 1x per week bij Beau Dandy's op een lespaard te lessen voor je rijden en met Spec lekker het werk op de grond te doen? Of heb je daar de klik ook niet?

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

belletjhee

Berichten: 892
Geregistreerd: 22-10-08
Woonplaats: Ergens in het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 07:50

Hoi allemaal!
Mag ik ook mee kletsen? Ik zal me even voor stellen!
Ik ben Isabelle en trotse eigenaar van drie paints.
Dit is Jamy:
Afbeelding

Moeder van:

Murphy
Afbeelding

En

Millie

Afbeelding

Juist dat wat moeite kost, blijkt achteraf de moeite waard..

[EJL-ITP] "A devil doesn't become an angel in just one day"

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 07:53

Welkom! Knappe dieren <3

Hoe gaat het nu met Rock Leo?

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Leo

Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 07:53

Wat een prachtige paarden!
Welkom!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 07:56

Gezellig Isabelle! <3
En je weet dat ik gek ben op jou paarden! :D

Amanda, dat zou een idee kunnen zijn ja. :j

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 07:57

Al is het alleen maar weer voor je eigen zelfvertrouwen dat je echt wel kunt rijden.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Leo

Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 08:00

Amanda schreef:
Welkom! Knappe dieren <3

Hoe gaat het nu met Rock Leo?


Echt super, kan ik volmondig zeggen :j
Hij staat enorm op zijn plek in de groepshuisvesting, nooit meer anders. Hij is relaxt, los in zijn lijf en blij. Het enige waar ik nog wat mee worstel is gras, de hele dag (= 6 uurtjes bij ons) op het gras is too much merkte ik, dus nu blijft hij met de shetjes in de groep en laat ik hem een of twee uurtjes snacken op de wei als ik er ben.

Qua rijden gaat het ook super. Hij wordt doorgereden door mijn instructrice en gaat echt met sprongen vooruit in de nieuwe dingen. Zo gaaf! Ik rijd ook weer lekker met hem na een dipje en we zitten weer in de lift. Om hem meer ervaring en zelfvertrouwen te geven heb ik ook heel bewust iemand gezocht die hem een keer in de week rijdt onder begeleiding van mijn instructrice. Zo went hij ook weer aan andere ruiters en dat pakt hij ook zo onwijs makkelijk op. Ik ben trots!

Verder doen we veel afwisseling. Grondwerk, wandelen, dubbele lijnen, spelen, etc.


Afbeelding
(Met mijn instructrice hier)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 08:07

Wat fijn! Ook voor jou! Na die enorme lange weg die jullie gehad hebben is dit wel echt super zeg! :+:
Dat gras ken ik. Wat een drama is dat voor sommige paarden. Jim doet het nu ook pas sinds vorig jaar goed in de zomer, met beperkt gras in de HIT. Lastig is dat!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

schumiegirl
Berichten: 309
Geregistreerd: 20-09-06
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 08:31

Welkom Isabelle, wat een ontzettend mooie merrie en nakomelingen!

Marlies, jammer dat het niet loopt zoals je gehoopt had, maar er komt vast wel wat leuks op je pad. En ik maak graag eens gebruik van jouw aanbod paar pagina's terug! Maar wil d'r eerst wat beter in conditie en de spieren hebben. Morgen zadelpassen dus dan hopelijk volgende week eerste stappen onder het zadel.

Wat is rock een stoer beest zeg! Mooi plaatje zo onder het zadel.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 08:34

Je woont in de buurt dus laat maar weten als je zover bent. :D

Marylon, wat fijn dat Rock het zo goed doet! En jij zit er ook weer vol zelfvertrouwen op?

xXutopiaXx

Berichten: 10031
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 10:16

Wat is Gentle al lekker aan het uitzwaren zeg <3 Mooi ding...

De Paints hierboven ook, stuk voor stuk knapperds!!

Wat rot Bellatrix dat het niet werkt met Special.. hopelijk vind je snel iets anders :)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 11 bezoekers