[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 16:37

Zijn er wel eens mensen gestart bij Ronostrand? Is dat een leuke cross? Dit jaar organiseren ze voor het eerst L zag ik?

Baal er zo van dat er dit najaar zoveel crossen samenvallen in 1 weekend, Gelselaar/Heino, Vasse/Hattem, Bathmen/Rekken. Ik snap nooit zo goed waarom ze daar voor kiezen :n

Lijkt mij voor de organiserende verenigingen ook jammer qua starters en opbrengsten. En in November is nu helemaal niets (alleen 1e weekend dan..). Welke cross zou jullie voorkeur naar uit gaan in de samenvallende weekenden?

H'tje: Quidaro (Quidam de Revel x Corrado I) x Quasimodo vd Molendreef x Julio Mariner = M2 dressuur - ZZ springen - CCI 2* eventing
Co'tje: De Niro x Saros XX x Wolfgang = L2 dressuur - B springen - B SGW (augustus 2015 verkocht)


Cioccolato

Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 18:50

Ik vind gelselaar super tof, maar Heino is dichterbij. Dus die kies ik.
Hattem is nk dus lijkt me mooier en uitdagender dit jaar.
Bathmen en rekken vind ik eigenlik beide leuk.. Ik probeer af te wisselen


suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 19:04

Heb nu wel alle foto's geloof ik. Lekker nagenieten :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 19:15

nummie schreef:
Zijn er wel eens mensen gestart bij Ronostrand? Is dat een leuke cross? Dit jaar organiseren ze voor het eerst L zag ik?

Baal er zo van dat er dit najaar zoveel crossen samenvallen in 1 weekend, Gelselaar/Heino, Vasse/Hattem, Bathmen/Rekken. Ik snap nooit zo goed waarom ze daar voor kiezen :n

Lijkt mij voor de organiserende verenigingen ook jammer qua starters en opbrengsten. En in November is nu helemaal niets (alleen 1e weekend dan..). Welke cross zou jullie voorkeur naar uit gaan in de samenvallende weekenden?


In november is (in NL dan in ieder geval) het outdoor seizoen afgelopen.
De sgw’s zijn zo populair, ik denk niet dat de organisaties te klagen hebben over het aantal starters.
Ik zou kiezen voor Gelselaar, Hattem maar Bathmen en Rekken zijn allebei heel erg leuk. Die wissel ik elk jaar af.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 20:51

suikermeisje schreef:
Heb nu wel alle foto's geloof ik. Lekker nagenieten :)
[ [url=m/CAL1eP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ybd13Z.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AAoLWF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IXki7X.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die eerste twee zijn van mijn vriend :D
Ziet er leuk uit! Die oortjes van jouw paard zijn echt geweldig, op alles zo actief meekijkend.
Ik wil echt ook eens op pad als ik hier al die geweldige verhalen lees en zie..
Blijft toch wel echt een droom.. :o

Is er komende maanden rondom Gelderland nog iets om leuk te probeersellen?
(springen doen wij best veel/actief) Is er naast een bodyprotector/crossbeschermers nog iets in acht te houden?
(Als ik dat mag vragen hier hoor! Anders zoek ik even goed) Ik durf nu eindelijk eens mee te praten ergens.. :')

suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 21:10

Canon schreef:
suikermeisje schreef:
Heb nu wel alle foto's geloof ik. Lekker nagenieten :)
[ [url=m/CAL1eP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ybd13Z.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AAoLWF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IXki7X.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die eerste twee zijn van mijn vriend :D
Ziet er leuk uit! Die oortjes van jouw paard zijn echt geweldig, op alles zo actief meekijkend.
Ik wil echt ook eens op pad als ik hier al die geweldige verhalen lees en zie..
Blijft toch wel echt een droom.. :o

Is er komende maanden rondom Gelderland nog iets om leuk te probeersellen?
(springen doen wij best veel/actief) Is er naast een bodyprotector/crossbeschermers nog iets in acht te houden?
(Als ik dat mag vragen hier hoor! Anders zoek ik even goed) Ik durf nu eindelijk eens mee te praten ergens.. :')


Zijn foto's vond ik erg gaaf!

Oefencross in Renswoude half augustus. En je mag het zo vaak proberen als je maar wil. Is echt een oefening en geen wedstrijd. Ze willen daar wel graag dat je een nummer op doet. Dus of duct tape mee of een rugnummerhouder kopen. (€15-€20)

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 21:18

suikermeisje schreef:
Zijn foto's vond ik erg gaaf!

Oefencross in Renswoude half augustus. En je mag het zo vaak proberen als je maar wil. Is echt een oefening en geen wedstrijd. Ze willen daar wel graag dat je een nummer op doet. Dus of duct tape mee of een rugnummerhouder kopen. (€15-€20)


Lief!! Zal ik hem laten weten! Normaal schiet hij totaal andere sporten, en vooral offroad-rallys. Dit was iets nieuws :D
Renswoude klinkt goed! Misschien gaan we daar eens naartoe werken.. Dankjewel! <3
Als er meer zijn, weet ik ze graag! Zou leuk zijn echt iets te kunnen gaan starten!

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 22:53

Canon schreef:
suikermeisje schreef:
Heb nu wel alle foto's geloof ik. Lekker nagenieten :)
[ [url=m/CAL1eP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ybd13Z.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AAoLWF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IXki7X.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die eerste twee zijn van mijn vriend :D
Ziet er leuk uit! Die oortjes van jouw paard zijn echt geweldig, op alles zo actief meekijkend.
Ik wil echt ook eens op pad als ik hier al die geweldige verhalen lees en zie..
Blijft toch wel echt een droom.. :o

Is er komende maanden rondom Gelderland nog iets om leuk te probeersellen?
(springen doen wij best veel/actief) Is er naast een bodyprotector/crossbeschermers nog iets in acht te houden?
(Als ik dat mag vragen hier hoor! Anders zoek ik even goed) Ik durf nu eindelijk eens mee te praten ergens.. :')



In Nijkerk zit stal Jacobs en zij doen vaak in het voorjaar en najaar een oefrncross 40/60/80/100. Niet heel uitdagend voor echte SGW ruiters maar zeker een laagdrempelige eerste keer! Hun indoor blijft wel echt gaaf.

Gerrits Fabrio RW (Krack C x Gribaldi) : B+10 |PR: 197| L1+11 |PR: 210| L2+10 |PR:197| M1+13 |PR:206,5| M2+10 |PR:197,5| Z1+12 |PR:233.5| Z2+10 |PR:220| ZZL+1 |PR:213,5|
SGW: B+17 Springen: B*

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 23:32

Die doen volgens mij best veel aan evenementen, ik hoor ze vaker bij naam.. Klinkt heel erg goed! Leuk!
Zeker voor ons om te beginnen. Ik ga ze eens in de gaten houden, ben ook best benieuwd naar zo'n indoor inderdaad. Dat moet imposant zijn! Dankjewel! :D

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 14:30

Nog mensen ervaring met de cross in Oss/Geffen? Leuke cross voor eerste keer L?

H'tje: Quidaro (Quidam de Revel x Corrado I) x Quasimodo vd Molendreef x Julio Mariner = M2 dressuur - ZZ springen - CCI 2* eventing
Co'tje: De Niro x Saros XX x Wolfgang = L2 dressuur - B springen - B SGW (augustus 2015 verkocht)

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 15:45

Canon, in Vorden is 24/25 augustus een oefencross.
Ik vind de verdeling in het najaar ook een beetje jammer.
Vooralsnog denk ik eerst aan Oss/Geffen Gelselaar en Beesd.
Barchem lijkt me leuk, maar Diepenheim ook, 3 weekenden achter elkaar is me echter te gortig. Aangezien ik Bathmen of Rekken sowieso wil wordt daar nog wat kiezen..

Cioccolato

Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 18:12

Ik zou barchem ipv Diepenheim doen.


nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 23:05

Cioccolato schreef:
Ik zou barchem ipv Diepenheim doen.

Waarom dan?

H'tje: Quidaro (Quidam de Revel x Corrado I) x Quasimodo vd Molendreef x Julio Mariner = M2 dressuur - ZZ springen - CCI 2* eventing
Co'tje: De Niro x Saros XX x Wolfgang = L2 dressuur - B springen - B SGW (augustus 2015 verkocht)

Cioccolato

Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 23:15

Barchem is mooier. De route vind ik mooier, de hindernissen vind ik mooier. Als in onwijs leuk aangekleed. Mooie waterbak, 2 zelfs.

De waterbak in Diepenheim is een echte domper. voor de B en L. Voor de M is die wel erg mooi. Is het slecht weer is de bodem helemaal niks daar.

Ik heb Diepenheim ook vaker gereden dan Barchem, dus ik denk een stuk uitgekeken. Maar als je over een mooie wedstrijd praat, qua niveau (eerlijk en uitdagend) heb je het over Barchem en niet over Diepenheim vind ik.
Had je geen keuze is Diepenheim ook prima. Voor mij aaaaaltijd de regio geweest, dus ik rij 'm ook eigenlijk altijd.. Vorig jaar in de L zelfs een sprogn in het water gepropt, water in sprong, gelijk sprong in het water en je was er alweer uit. Heel unfair. Grote afknapper dus.


Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 23:21

kamsel schreef:
Canon, in Vorden is 24/25 augustus een oefencross.
Ik vind de verdeling in het najaar ook een beetje jammer.
Vooralsnog denk ik eerst aan Oss/Geffen Gelselaar en Beesd.
Barchem lijkt me leuk, maar Diepenheim ook, 3 weekenden achter elkaar is me echter te gortig. Aangezien ik Bathmen of Rekken sowieso wil wordt daar nog wat kiezen..

Dankjewel! :D Ik vind de tips die voorbij komen leuk te lezen!
Ook het verschil met Diepenheim en Barchem, heel interessant! Ik denk vaak dat hoe mooier het parcours, hoe meer je ook extra motivatie meekrijgt. En zeker al het dan een beetje lekker ligt en je in een eerlijke flow zit.
Zijn toch kleine beetjes extra die heel mooi zijn vooraf in een keuze te weten. :)

Cioccolato

Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 23:36

Ach, een niet aangekleed parcour is ook prima. Maar als je kan kiezen.. Kies je toch de mooie. De luxe van veel wedstrijden in het naseizoen. Diepnehiem is prima te rijden, maar ik vind 'm persoonlijk in vergelijking met een barchem, Bathmen en rekken weinig aan. Omdat ik 'm wss ook al 'n x aantal keer heb gereden en we regelmatig unfaire dingen in zitten. Waar de organisatie ook wel wat mee doet hoor, dat is super, maar ja. Keuze he


DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:17

nummie schreef:
Nog mensen ervaring met de cross in Oss/Geffen? Leuke cross voor eerste keer L?


Vorig jaar is deze voor de eerste keer georganiseerd. Was toen mijn allereerste L wedstrijd, omdat het super dichtbij is en ze geen B deden. Mooi parcours, voor mij erg goed te doen. Er was commentaar dat het te makkelijk was voor de L, maar ze hadden ook aangegeven het goed te doen te maken voor overstappers. Dus vorig jaar prima, dit jaar zal het misschien wat anders zijn omdat ze nu alleen nationaal doen. Maar zeker aan te raden!

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:22

@Kamsel, Beesd is dit jaar in Ophemert, SGW West Betuwe. Leuke foto's op Facebook gezien :D

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 15:45


H'tje: Quidaro (Quidam de Revel x Corrado I) x Quasimodo vd Molendreef x Julio Mariner = M2 dressuur - ZZ springen - CCI 2* eventing
Co'tje: De Niro x Saros XX x Wolfgang = L2 dressuur - B springen - B SGW (augustus 2015 verkocht)

R_emkee

Berichten: 3454
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 21:41

Wauw trots Wat pakt hij het toch goed op!
Jaar/anderhalf jaar terug begonnen met wat cross lesjes. Uberhaupt het hele springen pas opgepakt met hem.

Ik zie mijn droom werkelijkheid worden Officieel B SGW. Dat moet gaan lukken met hem!
Vandaag les gehad dus en wat geeft hij een top gevoel helemaal als je instructie op het eind zegt als die bathem goed springt officieels starten! wat doet die het goed,

:D :D

Vandaag bij de Valouwe geweest en zelfs een L water insprong gedaan voor het eerst hij keek niet eens. net zo simpel hups derin.

hier een aantal foto's

Begin drafje
Afbeelding
Greppel
Afbeelding
Water in sprong :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Op sprong met deze op de heuvel weer naar beneden springen.
Afbeelding

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 21:42

Ik heb ook nog een leuke foto gekocht <3

Afbeelding

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 11:25

Super toffe foto's allemaal!!

Ik ben al 5 dagen aan het inpakken en uitzoeken voor ons avontuur in Genk. Straks paard laden en dan klaar voor lange trip. Voor ons ongeveer 3,5 uur rijden.

Heb er mega zin in. Hopelijk kunnen we zondag het rondje springen en met een heel paard weer terug naar huis!

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 12:00

Veel plezier Elke!
Superleuke foto's komen er voorbij!
Dorette, klopt, las het. Als het goed is alleen maar dichterbij voor mij..
Cioccolato, dank je! Voor mij zijn er meer wedstrijden waar ik niet ben geweest dan waar ik wel ben geweest.. Dus ik denk dat ik maar voor Barchem en Rekken ga, allebei nog nooit geweest.


Cioccolato

Berichten: 6598
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 12:42

Klinkt als een leuke keuze kamsel!

Veel plezier elke!


DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 17:17

@kamsel, voor mij idd ook! Al scheelt het niet heel veel. Ben benieuwd!

Succes Elke!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers