[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
mellamoshan

Berichten: 4255
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 21:36

Gefeliciteerd janine! Super!

Noukie, met dit weer zal ik nooit het gevoel van zomer krijgen. Zo best is 't niet :')
Mooie foto's!

Laura, heerlijk dat je nog op die manier van elkaar kan genieten! Nog even. Laatste loodjes zijn aa gebroken.

Rijleggings heb ik nog niet aangedurfd. Bang dat het nogal tekent. :=
Dat kan ik niet gebruiken. Moet nog klein beetje van de zwangerschap kwijt. Plus een beetje meer naar m'n zin...

Cindy, fijn dat de omeprazol werkt!

Wij vandaag voor het eerst gestart. Nahja, gestart, gestart.
Eerste proef konden we afgroeten voor we überhaupt de ac lijn bereikt hadden. Zo aan 't staken...

Die tijd wel benut om toch de bak door te zien komen zodat hopelijk de tweede proef nog wat werd.

Tweede was slecht door spanning. Veel vlieg en trekwerk om er überhaupt doorheen te komen. Maar we hebben hem uitgereden hoor. Weliswaar met een volledig terechte 188,5,maargoed. We zijn de baan doorgekomen... Veel spanning en daardoor veel fouten en slordigheden.
Pfff soms zou je er echt een frikadel van maken...

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...


Laura1982

Berichten: 4056
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 06:21

Janine gefeliciteerd met je punt!
Mellamoshan goed dat je door gezet hebt. Knap dat je het positieve eruit haalt en denkt volgende keer beter. Volgende keer HC starten dat je zweep erbij mag houden en even een keer aan kan tikken?
Zo werkweek is weer begonnen...

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 10:55

Knap doorgereden Mella, maar wat zonde dat ie zo ontzettend kan draken!

cindyy_1993

Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 16:33

Super fijn Janine, gefeliciteerd!

Aah wat balen Mella... Echt een draak is het zeg. Wel knap dat je de tweede proef alsnog zo hebt uit kunnen rijden!

Wij hebben gisteren ook weer gestart. Maar meneer had denk ik zijn dag niet. Hij begon met losrijden binnen echt méga fijn. Toen buiten baanverkennen... Meteen weer een brok spanning onder me. Gelukkig had ik dat er redelijk snel weer uit en ben ik heel fijn aan de eerste proef begonnen... Tot er opeens een paard over het terrein liep en dat wel heel eng was? :? Hoppa, na de eerste wissel op X in de volte bij S aan de kletter... Oeps.. Snel gecorrigeerd, maar de spanning bleef... Diagonaal op voor de uitgestrekte galop... Wéér aan de kletter.... _-:( Grrr... Pas tegen het eind van de proef was de spanning eruit, dus mega balen. alsnog vielen de punten me niet tegen; 190,5 voor een proef met het hele galopgedeelte verpest :o Tweede proef begon hij nog even met wat spanning, maar daar uiteindelijk redelijk fijn doorheen gereden; 201,5. Net niet, maar das niet gek met de spanning.

Wel maak ik me een beetje zorgen om hem. Gisteren tijdens de wedstrijd in de travers en appuyementen rechtsom toch niet helemaal regelmatig... Vandaag bij onze eerste zadelcheck ook duidelijk rechtsom in de bochten niet regelmatig... Moeilijk te zien waar t vandaan komt, want over de benen lijkt hij niet kreupel... Maar hij knikt wel met zijn hoofd. Besloten het zekere voor het onzekere te nemen en hem op rust te zetten... Ook gelijk maar afspraak gemaakt met de dierenarts voor as vrijdag om toch zijn iets dikkere voetje te laten checken... Vertrouw het niet :(

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 20:26

Jammer van de spanning Cindy! En snap je zorg. Slim om te laten checken, dan weet je hopelijk meer. En laten we hopen dat t meevalt!

Hier voor t eerst sinds onze offday zaterdag weer zelf gereden en wereld van verschil, nu weer zo mega fijn <3
Rijbroeken jacht blijft nog leuk trouwens, had er een besteld, pasvorm echt top, alleen zo jammer dat je t waslabel door de stof heen kan lezen wanneer je m aan hebt :')

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 08:07

Lekker zo´n dag Janine, soms zit alles gewoon tegen! maar je punt voor wedstrijd is dan wel weer heel lekker, gefeliciteerd!
Balen dat je wedstrijd zo ging Mellamosham, wel fijn en knap dat je in de tweede proef gewoon door bent gegaan.
Jammer van de spanning tijdens je wedstrijd Cindy, toch redelijk goede punten als hij zo vervelend was. Geen opmerkingen op je protocol over onregelmatigheid. Heb je hem al op het harde laten draven?
Haha dat is niet zo best Noukie, welke merken had je besteld dan? Ik heb dat namelijk echt nog nooit gehad haha.

Hier gaat het z'n gangetje. Heb me ingeschreven voor een wedstrijd van volgende week zondag. Leek me wel handig om na 1,5 jaar weer een keer Z1 te starten aangezien we 3 augustus regiokampioenschappen hebben :+

cindyy_1993

Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 11:58

Ben me natuurlijk al allerlei doemscenario's aan het voorstellen... Niet doen, niet doen, niet doen... 8)7
Op de protocol stond alleen bij de travers in de eerste proef "iets onregelmatig" als opmerking erbij, in de andere proef geen opmerkingen over. Inderdaad ook op het harde laten draven. Rechtuit loopt hij zuiver, op de volte rechtsom niet kreupel, maar wel moeite met zijn ritme..

Noukie goed dat ie weer fijn ging! Weer even een boost. Lastig hoor die rijbroeken.. En label eruit halen is geen optie?

DR leuk weer wedstrijd! Als je de regio gaat doen misschien wel goed om weer eens Z1 te starten ja haha. Gaat de training fijn?

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 12:08

Fijn dat hij op het harde redelijk goed loopt cindy. Ik ben ook een keer wedstrijd gaan rijden dat ik halverwege mn proef dacht; volgensm ij loopt die niet goed? Maar door de wedstrijdstress hoopte ik dat de jury mij zou uitbellen, maar ook niet eens een opmerking op mn protocol gehad toen.

Haha ja verstandig he van mij ;) Training gaat wel fijn ja, alleen gaan de vliegende wissels steeds beter en daardoor is de contragalop nu wel weer een uitdaging..

Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 20:23

Een Kingsland, had er meer van verwacht :') Cindy, waslabel kan er wel uit, maar alles schijnt dus mega door, dat wordt m niet :D

DR, slim wel om even kilometers te maken voor de regio ja :P

Cindy, succes morgen met de da!

Mahitri
Berichten: 562
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 13:07

Woehoe!! Ik leef weer want ik ben geslaagd voor mijn opleiding *\o/*
Ik heb alles wel steeds meegelezen en zal vanavond even reageren!
Ben ondanks de drukte toch weer een aantal keren gestart met Beer en we hebben het licht gezien zo lijkt het. We kunnen nu winstpunten rijden ondanks dat alles nog niet perfect is. Vorige week zelfs een 1e prijs met 217,5. Beer is dan ook inmiddels Sport *\o/* We zitten nu op de helft (zonder mijn verliespunt hadden we al over de helft gezeten.... :D ) We gaan maar gewoon zo door.

Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 13:19

Gefeliciteerd!!! En ook met de goede resultaten! Wat fijn dat jullie zo sterk uit die dip gekomen zijn zeg!

Laura1982

Berichten: 4056
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 19:10

Mahitri gefeliciteerd met je opleiding en je sportpredikaat super gaaf!

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 17:31

Hoi allemaal,

Oef, ik heb echt meeeeeeega veel terug te lezen! Maar heb even snel wat gebladerd en zag super gave foto's langskomen! *\o/* Iedereen die alweer wat verder is, super gefeliciteerd! Ik zal nog reageren op bovenstaande!

Hier hebben we er even 4 weken uit gelegen. Precies een week voor de selecties misstapte hij zich in de les |o Dus heb 4 weken alleen maar gestapt. Had een ei op zijn voetje op zijn strekpees precies tussen de gewrichten in. Een "gunstigere" plek kon je bijna niet hebben zei de DA, maar het had wel rust nodig. Daarna rustig weer opgebouwd en het kanonnetje is er weer, hoor! *\o/*
Vorig weekend hebben we even bij La Grande in Beuningen getraind om weer een keer mee geweest te zijn met de trailer en weer een keer ergens anders gereden te hebben zonder de druk van een wedstrijd. Aangezien Pietje het nog wel eens heeeeeel erg spannend kan vinden en dan de handrem aantrekt. Dit deed hij daar ook even, maar zakte snel weg en was verder super braaf! Aankomende zondag weer even ergens anders trainen met hem en dan maar weer eens een wedstrijdje opgeven! Momenteel gaat hij echt ontzettend fijn! <3 <3

Gegevens:
Franco (Frankenstein) KK
v. Glock's Voice, 9 jaar, 1.65m

Foto's voor de blessure (weet niet of ik deze al gedeeld had?) :? :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vorige week zondag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben momenteel ook echt mega trots op hem. Hij gaat zo lekker! Nu er naar streven dat hij ditzelfde gevoel in de ring blijft geven ;) Mijn trainer Piet Tijssen gaat er deze week een keer op om te voelen. Ben ook benieuwd wat hij ervan vindt. We zijn in ieder geval erg vooruit gegaan, ook al zijn we er nog lang niet. Als ik nu op de foto's kijk wat een hals en een body hij heeft gekregen, begin ik acuut te kwijlen. *\%/*

Frankenstein "Franco" KK (Glock's Voice x BMC Relevant) Dressuur B+13, L1+11, L2+20, M1+10, M2+12, Z1+4! <3

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 18:04

Nog wat reacties :+ :

Nouvel: Balen van de insectenallergie! Gaat het ondertussen wel beter? Nog gefeliciteerd met de behaalde punten!
Ultimoo: Wat een gaaf paard! Super gefeliciteerd met alle behaalde punten!!
Merrr: Wat een mooie punten; super knap! Balen van de problemen van d'r mond..
DR: Goed dat je toch je beide paarden aanhoudt. Wie weet hoe alles nog loopt.
Cindy: Fijn dat ie braaf was en super gedaan met de kür. Ik ben ook vaak bang voor prijsuitreikingen :=
Mella: Wat gaaf om al pirouettes te doen! Wil ik ook <3 Ben benieuwd naar de clinic van Jennifer Sekreve!
SW: Super gedaan op je debuut!
Noukie: Gefeliciteerd met de behaalde punten!
Janine1990: Is er ergens een pagina waarop je kan volgen waar overal clinics gehouden worden? Want lijkt mij ook heel goed voor Franco en mij om regelmatig ergens anders te rijden.

Frankenstein "Franco" KK (Glock's Voice x BMC Relevant) Dressuur B+13, L1+11, L2+20, M1+10, M2+12, Z1+4! <3

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 18:59

Mahitri: Nog gefeliciteerd met het behalen van je opleiding!

Frankenstein "Franco" KK (Glock's Voice x BMC Relevant) Dressuur B+13, L1+11, L2+20, M1+10, M2+12, Z1+4! <3

cindyy_1993

Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 13:42

Gefeliciteerd Mahitri! Goed bezig zo!

Kimmutjuh balen dat jullie er even uit lagen, maar fijn dat het meeviel en hij er nu weer helemaal is!

Hier even een updateje over Fes.... Helaas is het raadsel hier alleen maar groter geworden... :(
De dierenarts was er afgelopen vrijdag in principe voor zijn dikkere voetje linksvoor... Maar bij klinisch onderzoek liep hij met het draven op het rechte verharde stuk al stokkreupel op rechtsvoor |( Terwijl hij daar eerder niet kreupel op is geweest en had hem sinds vorige week maandag niet meer laten draven... Klinisch konden we linksvoor dus verder niet onderzoeken... Wel zijn beide benen daarna nog op de foto geweest, maar daaruit is niks gekomen... De hoop voor rechtsvoor was nu gevestigd op een hoefzweer.. Dus zijn hoef is vrijdag ingepakt in nat verband en mocht er gisteren weer vanaf. Vanaf zaterdag loopt hij ook op het harde in stap heel slecht met rechtsvoor, dus mijn hoop op hoefzweer werd steeds groter. Tot vandaag de hoefsmid er was... Van alles bekeken, maar hij kon met 99,99% zekerheid zeggen dat dit geen hoefzweer of vernageling is... Wat het dan wel is... Hij dacht een dunne en daardoor gevoelige zool en heeft zelfs nog gebeld met de dierenarts van afgelopen vrijdag. Maar de da kon daarvan niks zien op de foto's... Toch maar even kijken of we nog een echo kunnen maken van zijn beide benen.. Ik vertrouw het echt niet :(

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

Nouvel

Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 14:22

*kruipt ook weer even onder steen vandaan, bijna vakantie en dan weer meer tijd...*

Cindy jeetje wat balen zeg en vooral die onzekerheid wat het is.
Sterkte, hopelijk snel duidelijkheid!
Echo kan wel meer zeggen.
Wij hebben ook een kreupel paard gehad die op de foto’s goed was, op de echo bleken de peesaanhechtingen bij het hoefbeen compleet stuk...

Kim gave foto’s!
En fijn dat het nu weer goed gaat!

Mahitri, gefeliciteerd met je punten en diploma, super!

Hmm rijbroeken, vind ik ook een toestand, ik wil gewoon katoenen zonder anti slip, bijna niet meer te vinden...

Hier gaat alles zo z’n gangetje.
Morgen dierenarts van Den hoek om Ferro weer eens door te meten.
Even kijken of we nog iets voor ‘m kunnen doen qua weerstand.
Verder gaat ‘ie niet slecht op ‘t moment.
Had met m’n eigen instructeur over wel of niet starten, hij gaf ook aan dat het op zich geen kwaad kan maar dat even wachten tot alles wat stabieler is misschien wijs is.
Het is gewoon een paard dat veel tijd nodig heeft voor alles en hij ziet het ook zeker niet somber in dat we verder kunnen maar ik moet geduld hebben en hem de tijd geven die hij nodig heeft.
We trainen dus rustig door en verder lekker veel strandritjes om sterker te worden en te ontspannen.

Mijn nieuwe zadel is weer terug, het is nog steeds even wennen maar het is beter dan het was, moet alleen even kijken voor andere wrongen, zijn met klittenband, en deze zijn te groot, rijd ik mijn knie op stuk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


SteffiiY

Berichten: 22535
Geregistreerd: 26-04-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 14:40

Dat ziet er netjes uit Nouvel :D Blijft een leuk dier!

@Cindy: Wat balen zeg! Als je het niet vertrouwd moet je inderdaa een echo laten maken. Het kost even wat maar dan weet je wel waar je aan toe bent. Hopelijk gaat hij snel beter lopen :(:)

@Kimmetjuh: Gaaf dier! Loopt netjes :D!

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

Laura1982

Berichten: 4056
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 16:23

Cindy succes hopelijk valt het mee.
Nouvel ik vind je wrongen niet heel groot ogen wel mis ik nog wat lengte buiging in je paard zijn lijf thv zadel als je snapt wat ik bedoel. Ik zie dit ook bij mijn eigen paard terug nu ik langs de kant zit.
Kim ook lekker bezig.

Hier helaas bekken instabiliteit en vandaag bij therapeut geweest. Ze heeft me al wat verlichting kunnen geven met twee simpele handelingen.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:03

Fijn dat jullie weer aan de gang zijn Kim

Cindy, wat vervelend! Hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt, echo is dan idd wel de meest logische stap nu. Snap dat je daar doodzenuwachtig van wordt.. Zal duimen voor jullie!

Nog wat uit het meten gekomen Nouvel?
Qua beeld mag het inderdaad nog net wat losser en meer gebogen, maar ik vind hem wel alweer mooier tonen. Wat meer front en rust/berusting lijkt het.

Balen Laura, toch kwaaltjes (of kwaal, wil het niet te klein maken). Fijn dat de therapeut je wat heeft kunnen helpen. Nu hopen dat het een beetje vol te houden blijft voor je.

Ik had vandaag zo'n goed idee: weer eens kijken wat hij op S&T doet. Babystang van mn instructeur geleend.. Leuk joh. Boos, gefrustreerd, níet in verbinding of mega sterk, draven als een shetlander met een slag in t wiel. Het was echt een tóp idee.
Maar ik mocht niet wisselen tijden de les van mn instructeur, dus 45min vol gemaakt :') Aan het eind ging ie er eindelijk op ontspannen en dan vind ik m dus wel net fijner. Maar man, waarom kan er hier nooit iets normaal gaan _O- :+

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 21:58

Dankjewel, SteffiiiY! <3

Cindy, wat een pech! Hopelijk biedt een echo meer antwoorden!

Nouvel, erg leuk dier en oogt heel ontspannen. Maar misschien net wat té ontspannen? Ik mis wat impuls, wat meer actie vanuit achteren. Verder is het beeld super netjes!

Noukie, ik heb zo gelachen met jouw stukje over je babystang. Je had zo over mijn paard kunnen schrijven. Wij rijden ook op een babystang ivm heel klein mondje en weinig ruimte. Eerste keer mee rijden bij aanmeten ging erg goed, maar de eerste keer echt rijden ermee was een ramp. En dat heeft ie ff volgehouden. Nu net zo fijn op trens als op s&t. Dus komt goed! :+

Frankenstein "Franco" KK (Glock's Voice x BMC Relevant) Dressuur B+13, L1+11, L2+20, M1+10, M2+12, Z1+4! <3

SteffiiY

Berichten: 22535
Geregistreerd: 26-04-06

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 06:43

S&T is even wennen inderdaad. Mijne deed er eigenlijk helemaal niet lastig mee en reed er zo mee weg. Rijd haar nu eigenlijk altijd op een trensje omdat ik (nog) geen meerwaarde ondervind van S&T.

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 07:11

Dat even wennen.. hij heeft er al 3/4 jaar op gelopen :')
Toen toch terug op trens omdat ik m daar losser op vond, maar wilde die baby stang proberen omdat ik hoopte dat ie op S&T mooier verbinding kan maken.
Maar zijn frustratie blijft groot dus :+ Misschien is het dan ook echt niks voor hem, kan natuurlijk. Al wordt ie dus, uiteindelijk, wel mooier in de verbinding. Maar het moet niet steeds zoveel strijd geven, dat is het me niet waard

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 07:26

Ik heb de mijne de helft van de week op normaal trensje lopen en andere helft op s&t. En met de laatste heb ik geleerd de stang aardig “los” en ontspannen te houden, dus rijd hem voornamelijk op het onderlegtrensje. En dat is ie gewend want zijn trenshoofdstel heeft ook een onderlegtrens wegens zijn hele kleine mondje :)
De mijne wordt kwaad van meer druk op de stang en dat is super logisch natuurlijk

Frankenstein "Franco" KK (Glock's Voice x BMC Relevant) Dressuur B+13, L1+11, L2+20, M1+10, M2+12, Z1+4! <3


Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 07:40

Ja, dat vind ik idd ook terecht. Snap niet dat sommige paarden het wél oké vinden dat ze vol op stang gereden worden.
Stang hier ook los, maar alleen al t feit dat maakt m gewoon kwaad :') is ook wel zijn dingetje hoor, hij beslist graag zelf hoe dingen gaan en geeft niet zomaar over.
Nouja, even paar dagen volhouden en dan kiezen. Het is niet dat het moet, dus anders blijft ie gewoon op trens


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers