Voor het eerst op jezelf wonen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Marcella

Berichten: 36582
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 11:44

Ben ook op latere leeftijd het huis uit gegaan ook vanwege wrijving. Maar beval mij super en zou niet meer anders willen.

Gisteren afrekening gehad van de stookkosten over 1,5 jaar en wist dat ik geld terug zou krijgen (betaal 120 per maand :') ). Woon daarbij in seniorenflat dus word overal om mij heen flink gestookt. En heb geleerd eerst wat dikkers aan trekken voor je de kachel aan doe. Maar heb een leuke aanvulling erbij op de spaarrekening (ideaal als er een nieuwe vriezer moet komen. En leuke nieuwe vloer voor in kleine kamertje en misschien dat ik stukje hal gelijk mee neem. :D

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus


tinker_sally

Berichten: 1456
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:47

Veel plezier Carlijn in je nieuwe huisje.

Dat is altijd leuk zo'n meevaller Marcella :D

Vind ik ook nog best moeilijk daar iets voor afsluiten, want de prijzen lopen zo uiteen. Scheelt soms bijna 3030 euro bij de ene site of de andere site.

Gypsy's goud rinkelt en glittert niet. Het glanst in de zon en hinnikt in het donker.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:19

Vinden jullie het goed dat ik mee kom kletsen?
Het is niet zo dat ik op korte termijn op mij zelf ga wonen. Maar over één tot anderhalf jaar zou ik toch wel heel graag wat voor mij zelf willen.
Het zal sowieso huren worden, aangezien kopen door mijn studieschuld niet gaat lukken alleen.
Ik ben mij vooral aan het oriënteren waar ik allemaal aan moet denken. Zowel dingen die ik nodig heb, als nieuwe vaste lasten of periodieke kosten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 17:49

Had iemand dit al gezien?



Afbeelding

xPabloBokt

Berichten: 9303
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 17:52

Dat is echt tof! Mijn vriend en ik wilden sowieso al overstappen naar ASN vanwege hun motieven. Dit is wel een extra overhaler :)

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 19:12

Over gehoord ja. Maar ik pas. Wil geen vreemde voor langere tijd in mijn huis.

[/list][/size]

Telpeva

Berichten: 14598
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 09:31

Ik ben nou net blij dat ik de badkamer, de keuken, toilet en afstandsbediening eindelijk voor mijzelf heb :+

Maar ook al zou ik het wel willen dan kan het nog niet, want ik heb een huurwoning, geen koopwoning.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

tinker_sally

Berichten: 1456
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 18:41

23 Mei heb ik de sleutel gehad, een week later 2 weken op vakantie gegaan.
Maar zoals het nu eruit ziet kan ik volgend weekend over :D :D
Vooral het schilderen ging veel tijd inzitten, maar de zolder en bovenverdieping is op wat dingen na monteren helemaal klaar.
Ik kan alvast niet wahten tot het zover is :)

Gypsy's goud rinkelt en glittert niet. Het glanst in de zon en hinnikt in het donker.

Telpeva

Berichten: 14598
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 20:28

Wat leuk zeg! Veel plezier in je nieuwe woning *\o/*

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

tinker_sally

Berichten: 1456
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 13:23

Sinds zondagavond officieel over *\o/* *\o/*
En net klaar met de laatste dingen opruimen. Nog genoeg klusjes die gedaan moeten worden, maar dat kan met de tijd.
Tot nu toe bevalt het met super :D Heerlijk die rust om me heen.
Alleen savonds erg wennen dat de buurkinders erg moeilijk naar bed willen. Gisteren begonnen ze ermee om 22 uur en om 0 uur was het eindelijk stil.
Mijn vorige buren hoorde ik nooit of heel zachtjes praten.

Gypsy's goud rinkelt en glittert niet. Het glanst in de zon en hinnikt in het donker.

jojoleinee

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 18:50

Gefeliciteerd!

Ik ben zondagavond met mijn vriend naar een appartement gaan kijken maar helaas is het te duur voor ons. Misschien als er verder geen gegadigden komen denkt de vrouw erover om de huurprijs naar beneden aan te passen. Nog even duimen dus. Na de vakantie gaan we allebei bijna fulltime aan het werk dus ik heb er alle vertrouwen in dat we dan iets gaan vinden en anders na enige tijd de koopmarkt maar opzoeken!

Reizende poezen: milo.and.lola.catventures
https://www.instagram.com/milo.and.lola.catventures/

jojoleinee

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 18:29

Ik heb advies nodig. Het appartement waar we zijn gaan kijken was €1100 ex. per maand. Voor ons te duur. Nu hebben we het aangeboden gekregen voor €1025 ex. per maand en nu twijfel ik heel hard. Mijn vriend vindt het nog te duur maar in Breda is dit standaard en gaan we echt niet voor minder vinden. Daarnaast is dit appartement al ingericht (niet onze smaak) inc. vaatwasser en wasmachine.
We gaan vanaf half augustus allebei 4-5 dagen werken. Wat is wijsheid?

Reizende poezen: milo.and.lola.catventures
https://www.instagram.com/milo.and.lola.catventures/

Blacky94

Berichten: 3438
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 19:11

Gefeliciteerd tinker_sally!

Ik denk dat wat wijsheid is ook heel erg afhankelijk is van jullie woonsituatie nu en wat jullie gaan verdienen.
Ik vind het persoonlijk erg duur en zou voor zo'n bedrag misschien wel eerder gaan kijken wat je mogelijkheden zijn mbt kopen...

Telpeva

Berichten: 14598
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 20:33

Komen jullie nog in aanmerking voor sociale huur, daar liggen de prijzen aanzienlijk lager.
Wat ik zelf heb gedaan is van tevoren opzoeken en berekenen wat je vaste lasten zullen zijn, zoals:

huur,
stroom en gas,
internet en tv,
mobiele telefoon kosten,
inboedelverzekering,
boodschappen,
kosten voor huisdieren,
water,
zorgverzekeringen,
autoverzekering(en), wegenbelasting en benzine.

Daarnaast heb je ook belastingen maar die kunnen geloof ik verschillen per gemeente, zoals afvalstoffenheffing, rioolheffing. Misschien vergeet ik er nog een paar :+

Dat heb ik allemaal wat ruim genomen en bij elkaar opgeteld, en vergeleken met wat er per maand binnen komt. Dan weet je hoeveel je ongeveer per maand over houdt, en of je dat genoeg vind.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

stitchlover

Berichten: 2600
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 20:58

jojoleinee schreef:
Ik heb advies nodig. Het appartement waar we zijn gaan kijken was €1100 ex. per maand. Voor ons te duur. Nu hebben we het aangeboden gekregen voor €1025 ex. per maand en nu twijfel ik heel hard. Mijn vriend vindt het nog te duur maar in Breda is dit standaard en gaan we echt niet voor minder vinden. Daarnaast is dit appartement al ingericht (niet onze smaak) inc. vaatwasser en wasmachine.
We gaan vanaf half augustus allebei 4-5 dagen werken. Wat is wijsheid?


Hangt er vanaf hoeveel m2 en waar in de stad (huur ook in breda) en er is wel voor minder wat te krijgen hoor! Kijk eens op Bredawonen bijv. of ken je die al?

Ik huur voor aanzienlijk minder particulier, wel 45 m2 in een van de beste wijken...

Ushi Rust zacht 01-12-2011
Stitch Professioneel grasmaaier
Busted B+13 / L1+14/ L2+12/ M1+20/ M2+10/ Z1+18/ Z2+15/ ZZ-L+13/ ZZ-Z+11/ PSG+5/ InterI+3
Murphy Basis

Wesco

Berichten: 5059
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 21:23

Vrije sector is in Amersfoort net zo duur.

The best secret, is the secret
between a girl and her horse.

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 21:31

jojoleinee schreef:
Ik heb advies nodig. Het appartement waar we zijn gaan kijken was €1100 ex. per maand. Voor ons te duur. Nu hebben we het aangeboden gekregen voor €1025 ex. per maand en nu twijfel ik heel hard. Mijn vriend vindt het nog te duur maar in Breda is dit standaard en gaan we echt niet voor minder vinden. Daarnaast is dit appartement al ingericht (niet onze smaak) inc. vaatwasser en wasmachine.
We gaan vanaf half augustus allebei 4-5 dagen werken. Wat is wijsheid?

Over acht weken is het half augustus , zou samen kijken wat er binnen komt en of je misschien kunt kopen. Kunnen jullie nog eventjes sparen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

jojoleinee

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 21:31

We wonen nu allebei bij onze ouders en willen graag gaan samenwonen. Waarschijnlijk gaat mijn vriend rond 1500 verdienen en ik waarschijnlijk iets meer. Het appartement is 65 m2 en is in de wijk Tuinzicht. Bredawonen kende ik nog niet, die ga ik zeker opzoeken!

Mijn vriend kent iemand in hetzelfde complex die via een huurmakelaar een stuk minder betaalt dus ga nog wel wat onderhandelen. Ze wil waarschijnlijk meer omdat we ook haar inboedel gebruiken dus misschien als we een borg betalen dat het dan nog lager kan.

Reizende poezen: milo.and.lola.catventures
https://www.instagram.com/milo.and.lola.catventures/

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 21:32

Dan gaat het salaris van je vriend dus totaal op aan wonen. Pittig.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


Blacky94

Berichten: 3438
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 21:34

Wesco schreef:
Vrije sector is in Amersfoort net zo duur.

Hier in Ede/Veenendaal net zo, alhoewel je met goed zoeken en geduld hebben ook best particulier iets kan vinden wat onder de huurtoeslag grens is.
Maargoed, ik huur ook sociaal en we zijn beide nog student. Wij betalen fors minder dan hierboven genoemde prijzen voor een nieuwbouw appartement met 2 slaapkamers, en dat vind ik al genoeg. Zou ik richting/over de 1000 per maand gaan dan zou ik eerder kijken naar mogelijkheden mbt koop omdat ik het gewoon zonde vindt om zoveel geldt per maand "weg te gooien".
Laatst bijgewerkt door Blacky94 op 17-07-19 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

stitchlover

Berichten: 2600
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 21:35

jojoleinee schreef:
We wonen nu allebei bij onze ouders en willen graag gaan samenwonen. Waarschijnlijk gaat mijn vriend rond 1500 verdienen en ik waarschijnlijk iets meer. Het appartement is 65 m2 en is in de wijk Tuinzicht. Bredawonen kende ik nog niet, die ga ik zeker opzoeken!

Mijn vriend kent iemand in hetzelfde complex die via een huurmakelaar een stuk minder betaalt dus ga nog wel wat onderhandelen. Ze wil waarschijnlijk meer omdat we ook haar inboedel gebruiken dus misschien als we een borg betalen dat het dan nog lager kan.


Ik vind dat erg veel geld voor tuinzicht (is ook niet een van de beste wijken, weten jullie dat?). En excl he? Reken daar dan maar min 150 pm bij voor gwl en internet. Ik zou doorzoeken...

Ushi Rust zacht 01-12-2011
Stitch Professioneel grasmaaier
Busted B+13 / L1+14/ L2+12/ M1+20/ M2+10/ Z1+18/ Z2+15/ ZZ-L+13/ ZZ-Z+11/ PSG+5/ InterI+3
Murphy Basis

Blacky94

Berichten: 3438
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 21:37

jojoleinee schreef:
We wonen nu allebei bij onze ouders en willen graag gaan samenwonen. Waarschijnlijk gaat mijn vriend rond 1500 verdienen en ik waarschijnlijk iets meer. Het appartement is 65 m2 en is in de wijk Tuinzicht. Bredawonen kende ik nog niet, die ga ik zeker opzoeken!

Mijn vriend kent iemand in hetzelfde complex die via een huurmakelaar een stuk minder betaalt dus ga nog wel wat onderhandelen. Ze wil waarschijnlijk meer omdat we ook haar inboedel gebruiken dus misschien als we een borg betalen dat het dan nog lager kan.

Poeh, ik ken Breda niet kwa wonen maar persoonlijk zou ik het met dit salaris niet doen. Als je ziet wat er dan nog kwa gwl, verzekeringen, belastingen etc. bij komt vraag ik me af of jullie veel over houden om van te kunnen sparen etc..

Edit; staan jullie ingeschreven bij de sociale huur?

robbie88

Berichten: 2077
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 21:38

Vind het ook een pittige huur t.o.v jullie inkomen

Cranio sacraal therapeut
Tante rikie : dressur L1 springen 120 +13 cross L +1
Siem : L1+1
Vinted kast : https://www.vinted.nl/member/37950822-marjon1982518

jojoleinee

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 21:42

stitchlover schreef:
jojoleinee schreef:
We wonen nu allebei bij onze ouders en willen graag gaan samenwonen. Waarschijnlijk gaat mijn vriend rond 1500 verdienen en ik waarschijnlijk iets meer. Het appartement is 65 m2 en is in de wijk Tuinzicht. Bredawonen kende ik nog niet, die ga ik zeker opzoeken!

Mijn vriend kent iemand in hetzelfde complex die via een huurmakelaar een stuk minder betaalt dus ga nog wel wat onderhandelen. Ze wil waarschijnlijk meer omdat we ook haar inboedel gebruiken dus misschien als we een borg betalen dat het dan nog lager kan.


Ik vind dat erg veel geld voor tuinzicht (is ook niet een van de beste wijken, weten jullie dat?). En excl he? Reken daar dan maar min 150 pm bij voor gwl en internet. Ik zou doorzoeken...


Ja dat weten we maar dit deel valt mee, het complex is ook net helemaal opgeknapt. Op Bredawonen.nl staat een appartement in hetzelfde complex voor 995.

Reizende poezen: milo.and.lola.catventures
https://www.instagram.com/milo.and.lola.catventures/

jojoleinee

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 21:43

Bedankt voor jullie tips! We gaan sowieso snel na de vakantie een hypotheek gesprek plannen om te zien wat de mogelijkheden zijn. Dit appartement is waarschijnlijk net te vroeg voor ons gekomen omdat er nog zo veel onduidelijk is voor ons.

Reizende poezen: milo.and.lola.catventures
https://www.instagram.com/milo.and.lola.catventures/


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _kimm, Barb, Britta31, charrr91, Condor, fro, Indy_Mouse_9, Meliaforever, nonosb, S_Figo, Seventeen, sollair310, Wpaard, xSalina, xSCWx, xxxmh en 63 bezoekers