Help ik kom er niet uit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
piffgek

Berichten: 425
Geregistreerd: 20-07-06

Help ik kom er niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-19 09:14

Lieve bokkers,

Dan toch nog maar een wanhopige poging hier.. Ik ben op zoek naar een pensionstal in de buurt van Nijmegen, tot 20 autominuten vanaf het centrum. Nou ben ik al een hele tijd op zoek en de grote stallen die je op internet kunt vinden heb ik allemaal wel gezien nu. Alleen zijn die stallen niet wat ik zoek.
Ik zoek namelijk een plek waar mijn paard dag en nacht naar buiten kan (op de wei of een deel paddock) met andere paarden. Ook wil ik graag een bak erbij hebben, dat mag ook een buitenbak zjin.

Deze plekjes moeten er toch zijn? ik kan me niet voorstellen dat hier in de buurt het merendeel van de paarden 21 uur per dag op stal staat..

Is er iemand die een leuk kleinschalig plekje weet waar er nog een lief sociaal paard bij kan?

Liefs,
Fleur

ImkeTarek

Berichten: 2272
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Re: Help ik kom er niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 09:19

In Oosterhout is er HIT-actief stal de Waterhoeve.
Ze laten wel alleen merries in de HIT, ivm fokken met de friezen. Ruinen en evt hengsten hebben ze op stal 's nachts.

Is ook een zorgboerderij trouwens..

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 09:22

Yep, maar wellicht moet je dan toch iets verder weg kijken. In het buitengebied van Malden en Wijchen zijn diverse opties die aan je eisen kunnen voldoen.

Google maps goed bekijken en als het wat lijkt, erheen gaan en vragen. Hebben ze geen plek voor je dan hebben ze vaak wel de tips wie je dan wel zou kunnen vragen. In dat soort gebieden kent men elkaar :j

piffgek

Berichten: 425
Geregistreerd: 20-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-19 10:07

ikke schreef:
Yep, maar wellicht moet je dan toch iets verder weg kijken. In het buitengebied van Malden en Wijchen zijn diverse opties die aan je eisen kunnen voldoen.

Google maps goed bekijken en als het wat lijkt, erheen gaan en vragen. Hebben ze geen plek voor je dan hebben ze vaak wel de tips wie je dan wel zou kunnen vragen. In dat soort gebieden kent men elkaar :j



Weet jij opties in het buitengebied daar? Ik bel en zoek flink rond, maar heb nog niet zo iets gevonden..

De waterhoeve heb ik gebeld, maar die nemen eigenlijk niemand aan nu helaas.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 10:17

piffgek schreef:
ikke schreef:
Yep, maar wellicht moet je dan toch iets verder weg kijken. In het buitengebied van Malden en Wijchen zijn diverse opties die aan je eisen kunnen voldoen.

Google maps goed bekijken en als het wat lijkt, erheen gaan en vragen. Hebben ze geen plek voor je dan hebben ze vaak wel de tips wie je dan wel zou kunnen vragen. In dat soort gebieden kent men elkaar :j



Weet jij opties in het buitengebied daar? Ik bel en zoek flink rond, maar heb nog niet zo iets gevonden..

De waterhoeve heb ik gebeld, maar die nemen eigenlijk niemand aan nu helaas.

Nee; ik rijd soms door dat gebied als sluiproute wanneer de A73 weer eens vergeven is van de zondagsrijders.
Ik heb daar geen adressen, maar er staan daar heel veel paarden en er staat hier en daar ook een bord langs de weg.

Ik heb jaaaaren geleden een paard op de Bullekamp in training gehad: https://dierpraktijk-beest.nl/pensionst ... llekamp-2/

Het paarde-deel was in die tijd verhuurd aan een kennis van me, die me toen geholpen heeft met inrijden. In dat opzicht dus geen referentie meer, maar de stal is nog aktief als pensionstal.

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Help ik kom er niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:55

Stal Brandenburgh in Groesbeek?

piffgek

Berichten: 425
Geregistreerd: 20-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-19 12:26

Britta31 schreef:
Stal Brandenburgh in Groesbeek?


Die heb ik nog niet gebeld,dat zou ik nog kunnen doen. Maar dat lijkt me ook een aardig grote stal..

piffgek

Berichten: 425
Geregistreerd: 20-07-06

Re: Help ik kom er niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-19 12:27

@ikke dankjewel, ik ga denk ik nog maar meer rondjes rijden

MarjanB

Berichten: 16441
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Help ik kom er niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 13:20

Bij lagewald hebben ze buitengroepen. Niet kleinschalig maar wel ok. Brandenburg zit er naast en hebben ze een tijdje geleden nieuwe stallen gebouwd.

Flierenberg is kleiner maar wachtlijst tot Tokio wel heel fijne plek.

Snippervlucht heeft een buitenwei maar die ligt erg afgelegen. Wel hele fijne mensen.

Verder staat er regelmatig wat op marktplaats. (Die in overasselt bij ene Willeke is smeerbende :+ )

Er is een stal in elst gestopt waardoor het nu redelijk drama is om wat te vinden.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 09:21

In Frasselt bij Kranenburg zit een mooi PP, naast de rijvereniging met rijhal en buitenbakken en tegenover het bos. Je zit er met 15 minuten vanuit centrum Nijmegen

piffgek

Berichten: 425
Geregistreerd: 20-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-19 17:08

Delphi2 schreef:
In Frasselt bij Kranenburg zit een mooi PP, naast de rijvereniging met rijhal en buitenbakken en tegenover het bos. Je zit er met 15 minuten vanuit centrum Nijmegen



Weet je hoe die stal heet? Klinkt interessant

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 08:48

In het Reichswald waar Frasselt ligt kan je prachtig rijden.Je bent zo 2 uur weg in het bos.Wij komen er elke week.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 09:15

piffgek schreef:
Delphi2 schreef:
In Frasselt bij Kranenburg zit een mooi PP, naast de rijvereniging met rijhal en buitenbakken en tegenover het bos. Je zit er met 15 minuten vanuit centrum Nijmegen



Weet je hoe die stal heet? Klinkt interessant


Ze hebben niet echt een naam geloof ik, ik zal je in PB wel even gegevens van een van de beheerders sturen.

punkd
Berichten: 55
Geregistreerd: 10-09-08
Woonplaats: ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 14:35

stal formidabel in Overasselt