[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
StalNollie

Berichten: 9104
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 15:32

Ik zou als ik in jou schoenen stond hetzelfde hebben gedaan
Tweespan zeker met willem is gewoon top! Willem is ook gewoon ook qua kleur etc geweldig tweespan ervan helemaal.

Snap je keuze volledig en ponys zijn gewoon onwijs duur


Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 16:06

Susanne, niks niet negatief. Helemaal jou keus en als ik jou was had ik die ook gemaakt! Willem is jou topper en met deze beslissing kies je ook voor hem.

Snap dat je het moeilijk hebt met afscheid nemen. Had ik ook met Jill, maar soms lopen dingen anders dan gepland! Jij bepaald niet wat er op je pad komt maar wel wat je er mee doet :*

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 16:27

Als ik in jou schoenen stond zou ik het ook zeker gedaan hebben, want de nieuwe is echt een plaatje en als ik hem zo zou zien zou ik ook gelijk denken 'dit word een prachtig span!', want dat zou het qua zicht ook gewoon zijn. Donny gaat zeker een goede thuis vinden en wie weet iemand met dezelfde doel(en) voor ogen. Had het je al gezegd hé, het is jammer dat ik hem momenteel niet kan overnemen..zou een knap span worden met m'n valkje.

Mijn valkje heb ik vandaag trouwens gemeten op 100cm en 102cm kont..stoute baby :(

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 16:45

Een kopie van Willem, wauw! Kan me je beslissing goed voorstellen en zou hetzelfde hebben gedaan. Maar vind het alleen niet kunnen dat je dit bericht plaatst zonder foto’s :P


Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 17:47

Dat vraagt natuurlijk om een foto! Donny is jong zat die gaat een stralende toekomst tegemoet. Nu niet met jou maar ongetwijfeld met iemand anders. Komt goed!

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Kiekeboefje

Berichten: 1796
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 17:54

Haha ja dit vraagt om een foto <3

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 19:42

@Ingrid, Heb je zeker gelijk in de meeste hengsten staan maar apart te staan in stallen of kleine paddocks. Hier heeft ook altijd alles samen gestaan maar dat is echt eerder uitzondering dan regel, stonden met 5 hengsten samen zonder probleem. Voor mij had Lucky en zijn shet maatje niet gemoeten maar 't is niet dat het kwaad kan ook natuurlijk, Cookie kon ik niet anders die zat zich zelf in de weg.

@Susanne, Heeft zo een langwerkende pijnstiller gekregen dacht ik, is vandaag terug goed gelukkig die staat terug gewoon recht en de boel is nog altijd mooi rustig. Ik heb wel de indruk dat hoe jonger je castreert hoe minder gedoe je hebt achteraf qua zwelling en dergelijke.

Wij kunnen nu wel gaan oordelen maar ik denk dat niemand het je kwalijk neemt dat je zo een kans niet laat staan. Jammer is het aan de ene kant wel maar aan de andere kant die is jong en met een beetje streng zijn zal die wel een topplek vinden.

@Jolynne, Had het wel verwacht dat je valkje nog aardig de lucht in ging gaan, hopelijk blijft die binnen het stamboek maar vrees er wel wat voor eigenlijk als die al op die maat zit als jaarling.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 19:56

Susanne, lekker belangrijk wat anderen denken :-) Ben wel heel benieuwd naar de 2e Willem! :-)

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 20:09

Ingrid: is Alf al weer helemaal opgeknapt?

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 20:24

Ik ga donderdag voor het eerst rijden met mijn pony die momenteel op beleeradres staat :):)

Na bijna 3 weken voor de wagen te staan en enkele keren dubbelspan te rijden heeft hij eindelijk de klik gemaakt dat hij niet omhoog moet gaan en/of proberen draaien bij spannende dingen en/of wanneer hij onzeker is. Vandaag is hij zelf niets meer gedaan en was hij zeer relaxt! Als de rit donderdag goed gaat ga ik normaal gezien nog 1 keer daar rijden en nadien komt hij terug naar huis.

Jaarling mocht gisteren even op puppycurses: wat schriktraining, volgen, stoppen en achteruit gaan etc.
Vandaag ook even onder handen genomen qua sokken, 3e oor en oren bijscheren. :)
Afbeelding

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 20:47

Ik zag ook een advertentie van een 2e Willem voorbij komen.moest toen gelijk aan jou denken.
En ach mensen hebben altijd wel hun mening. Hoe veel ik commentaar heb gehad over de prijs van Faya. Lekker laten gaan wat een ander vind .

ElineGC

Berichten: 966
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 22:19

Ik ben ook erg benieuwd naar de kopie van Willem. Ik vind het een groot voordeel als je dan de mogelijkheid hebt tot tweespan. Als het nu nog niet je ding is kan dat later misschien wel weer je ding zijn. Donny is ook een leuke pony en die gaat zeker een fijn plekje krijgen! Je moet je er niet schuldig om voelen hoor!

~Eddy~
L+21 Dressuur
L+7 Vaardigheid

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 06:46

Jolynne schreef:
Ik ga donderdag voor het eerst rijden met mijn pony die momenteel op beleeradres staat :):)

Na bijna 3 weken voor de wagen te staan en enkele keren dubbelspan te rijden heeft hij eindelijk de klik gemaakt dat hij niet omhoog moet gaan en/of proberen draaien bij spannende dingen en/of wanneer hij onzeker is. Vandaag is hij zelf niets meer gedaan en was hij zeer relaxt! Als de rit donderdag goed gaat ga ik normaal gezien nog 1 keer daar rijden en nadien komt hij terug naar huis.

Jaarling mocht gisteren even op puppycurses: wat schriktraining, volgen, stoppen en achteruit gaan etc.
Vandaag ook even onder handen genomen qua sokken, 3e oor en oren bijscheren. :)
[ Afbeelding ]


Is het een jaarling! Want die mag dan als drie jarige niet groter zijn dan 1.04 dacht ik. Spannend!

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 08:18

Ymor schreef:
Jolynne schreef:
Ik ga donderdag voor het eerst rijden met mijn pony die momenteel op beleeradres staat :):)

Na bijna 3 weken voor de wagen te staan en enkele keren dubbelspan te rijden heeft hij eindelijk de klik gemaakt dat hij niet omhoog moet gaan en/of proberen draaien bij spannende dingen en/of wanneer hij onzeker is. Vandaag is hij zelf niets meer gedaan en was hij zeer relaxt! Als de rit donderdag goed gaat ga ik normaal gezien nog 1 keer daar rijden en nadien komt hij terug naar huis.

Jaarling mocht gisteren even op puppycurses: wat schriktraining, volgen, stoppen en achteruit gaan etc.
Vandaag ook even onder handen genomen qua sokken, 3e oor en oren bijscheren. :)
[ Afbeelding ]


Is het een jaarling! Want die mag dan als drie jarige niet groter zijn dan 1.04 dacht ik. Spannend!


Van april 2018, dus helaas echt een jaarling :P

Sinds dit jaar mogen er ook grotere hengsten gekeurd worden, maar die komen dan in het bijboek.
Maar we hebben nog even hoop qua groei, hopelijk haha.
Laatst bijgewerkt door Jolynne op 17-07-19 08:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 08:42

Bedankt dames voor de fijne reacties :*
Hij gaat alleen naar een top plekje waar ik een goed gevoel bij heb en zal hem dan ook zelf brengen.

Een foto van hem komt als ik ‘m opgehaald heb! Hij staat nu nog daar.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 09:51

Haha ik hoop het voor je jolynne. Is het bijboek er helemaal door? Ben benieuwd wat dat gaat brengen voor het stamboek. Weet de vergadering nog wel dat ze het idee opperden.

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:17

Klopt, de eerste bijboekhengst (Kalou) is zelf al goedgekeurd, gemeten op 109cm. Miniatuurpaard is het niet meer vind ik persoonlijk en indien mijn jaarling zo blijft groeien ook niet meer, maar goedkeuring is puur voor de leuk voor mij en geen prioriteit. Beide ouders van mijn jaarling zijn 102cm gemeten en zijn 1 jaar oudere zus was op 1,5 jarige leeftijd zelf 94cm. Ik dacht dus dat ik zeker goed zou zitten qua maat, zeker omdat hij toen de kleinste was die er liep. :+

Hiernet even bij de poowns geweest voor foto's, Madrileno is fotogeniek..
Brave daarintegen, die wilt liever genieten van de zon. Let niet op de netels, dit weekend worden ze afgedaan met de bosmaaier.
Afbeelding
Afbeelding

Mijn vriendje <3
Afbeelding

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:27

:(:) Mandy, hoop dat wat er gaande is snel beter gaat!

Super leuke foto's Romy! En leuk dat je weer gaat lessen, er is niets zo vervelend als geen lol hebben in wat je doet.

Welkom Jolynne, knappe pony's heb je :)

Succes met afstuderen Linsey!

:(:) Kymberley, Dafne, Jenny en Susanne

Welkom Selda.

Fijn dat het weer beter gaat met Alf Ingrid, altijd spannend zoveel graden koorts.

Ik snap je keuze volledig Suus maar dat wist je al ;)

Leuk idee voor de meeting meiden, als de datum mij schikt ga ik graag mee en dan kan ik eventueel mensen oppikken op treinstation Arnhem Centraal.
Ymor schreef:
Dames!! Jenny en ik hebben een super leuk idee voor de meeting. Even onder voorbehoud van de datum wie wil er allemaal mee? Graag even het lijstje kopiëren.

We gaan zonder eigen pony’s in het midden van het land. Met zijn allen een huifkartocht op een hele bijzondere locatie en dan sluiten we af met wat lekkere hapjes en een drankje.

Voor mensen met vervoersproblemen kunnen we altijd even kijken. Mocht dat je rem zijn schroom dan niet en geef je gewoon op.

Datum zal later besproken worden maar we willen eerst inventariseren hoeveel mensen er mee willen. Kosten liggen tussen de 25-30 euro pp

1. Jenny
2. Romy
3. Eline
4. claudia
5. Lillian
6. Miriam
7. Bianca
8. Ayla

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 12:21

@Jolynne, jij voert ze gewoon veel te goed.. schieten ze zo de lucht in _O- .

Is wel echt een pracht van een beestje vind ik maar ben bevooroordeeld heb een zwak voor valk en hoe lichter qua vachtkleur hoe mooier.

@Susanne, Oh die staat nog daar dat wist ik niet, foto zal wel passeren als die bij jou is dan.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 16:45

Susanne, Jammer dat je Don gaat verkopen, wel begrijpelijk!
Succes met het vinden van een geschikt huisje :*

Fijn dat het beter gaat met Alf ingrid!

Wat een knappe pony's heb je lopen Jolynne <3

Wie heeft voor mij het bestel formulier van HCA *D
Ik ga toch de sulky van Tjeu niet bestellen, vind de lamoenen te zwaar en te groot/grof en ik mis persoonlijk echt de druppel om hem goed te verzetten.

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 17:12

Suus, wat naar dat jullie hebben moeten annuleren en wat een moeilijk beslissing heb je genomen. :(:) ik snap je wel helemaal en Donny komt echt wel goed terecht. Kan niet anders, het is zon leuk dier!
Ben heel benieuwd naar foto’s van kopie Willem. Weet je al wanneer je hem gaat halen?

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 14:43

Vervelend Suus dat jullie hebben moeten annuleren. Hopelijk zijn de problemen niet geheel uitzichtloos en komt er binnenkort een einde aan. Wat betreft Donny snap ik je volledig.

Ik kan niet zo snel het bestelformulier vinden Lillian, maar je kan mailen naar HCA. Hoorde ook dat HCA misschien over genomen gaat worden.

Fijn dat het weer beter gaat met Alf, Ingrid! Altijd naar als ze zo ziekig zijn.

Vorige week een ontsteking gehad aan mijn verstandskies, dus ziek op bed gelegen met koorts, cocktails van pijnstillers en antibiotica. Maar ik ben er weer bovenop gelukkig. :) Dus Toliene is weer lekker aan het werk, wel mijn wedstrijd van gister afgezegd, ging hem niet helemaal worden.

Toliene van de Dwarsweg: Mennen dressuur Z+14 Vaardigheid ZZ+7

Mandyy

Berichten: 30477
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 14:44

Oh wat naar, je hebt ook wel pech met je gezondheid hè? :\

Wij hebben geboekt! <3 Ik ben blij!
Afbeelding
Afbeelding

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 14:50

Lindsey: klinkt naar, gelukkig ben je weer opgeknapt.

Mandy: ziet er mooi uit, dat wordt vast genieten daar voor jullie!

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:12

Gaaf mandy!!!

Hca overgenomen? Hopelijk doen ze iets aan de prijzen.

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Karintich en 21 bezoekers