[VOLG] Pika de Rocky Mountain Horse

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

[VOLG] Pika de Rocky Mountain Horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-19 21:51

Hoi allemaal,

Na een lange periode van twijfelen en mezelf afvragen of ik nog een kans verdiende in de paardenwereld heb ik toch gekozen voor het ding dat mijn leven geweldig maakt. Dat ene ding is paarden. Ik heb een geweldige merrie ontmoet op mijn stage en in de laatste week dat ik daar was heb ik besloten haar te kopen. Haar naam is MVM Toffee. Ze is een rocky mountain horse merrie. Aankomend weekend gaan mijn moeder en ik haar ophalen en dan begint ons avontuur.

Afbeelding

Haar naam is MVM Toffee, maar ze heeft in haar eerste weken een oorontsteking gehad en die heeft ervoor gezorgd dat haar oortjes een beetje vergroeid zijn. Daardoor werd ze Pika genoemd en ik vind dat ook eigenlijk beter bij haar passen. Pika is een vriendelijk merrie die onwijs chill in haar koppie is. Ik kan niet wachten om met haar aan de slag te gaan!


Afbeelding

Afbeelding

Ze is Red Chocolate, haar moeder is RRF's Eye Candy en haar vader is Rocky V's Reb. Als jullie het leuk vinden kan ik hier updates plaatsen over onze avonturen!


Afbeelding

One horse is never enough!


cariena1973
Berichten: 510
Geregistreerd: 07-04-09
Woonplaats: Oldenzijl

Re: [VOLG] Pika de Rocky Mountain Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 21:58

leuk gefeliciteerd

Anoniem

Re: [VOLG] Pika de Rocky Mountain Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 20:26

Wauw wat een gaaf paardje! Hoe oud is ze ?

Kimmsel

Berichten: 811
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Re: [VOLG] Pika de Rocky Mountain Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 20:46

Wat een knapperd zeg! Die witte manen. <3

Close Contact Horsemanship | Natural Horsemanship Instructrice.
www.closecontacthorsemanship.nl | Lessen, beleren en trainen.

[VOLG]EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-19 22:16

Humpiedumpie schreef:
Wauw wat een gaaf paardje! Hoe oud is ze ?


30 april is ze 1 geworden :D

One horse is never enough!

emily17
Berichten: 171
Geregistreerd: 17-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 22:18

Super leuk! Ik hoop dat je veel plezier met d’r hebt <3

PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-19 20:15

Zaterdagochtend zijn mijn moeder en ik om 10:00 vertrokken richting Bad Herfseld. Het was een lange rit maar omdat de trailer leeg was hebben we iets harder gereden als met een paard erin. We waren om 15:15 op de fokkerij en het was een feest om terug te zijn op de plek waar ik 13 weken gewoond en geleefd heb. We hebben eerst met de fokker koffie met cake gegeten en zijn toen lekker Hollands goedkoop boodschappen gaan doen bij de Lidl.

Na terug komst hebben we een rondje gemaakt over het terrein en ik was verbaast over hoe hard veulens groeien. De meeste heb ik meegemaakt in hun eerste uren maar ze leken helemaal niet meer op die klein ukkies.

Afbeelding
Secret met haar hengst veulen

Afbeelding
Risky Business een van de dekhengsten.

Afbeelding
Dit hengstveulen heb ik nog ter wereld geholpen! En wat groeien ze snel zeg. Maar het was een nog grotere verassing om Pika weer te zien. Zij was ook weer aardig gegroeid en ik was heel blij haar weer te zien.

Afbeelding
Met haar vriendinnen in de wei.
We zijn op zondag ochtend om 10:00 uur naar de wei gelopen om haar op te halen en ze ging braaf mee aan het halster. We hadden haar om 10:15 in de trailer staan en toen begon de terug reis. We hebben er bijna 6 uur over gedaan omdat we het veilig wilde houden en een paar pauzes hebben ingelast. In de pauzes heeft onze kleine meid ook water gekregen. Om 16:30 water we thuis. Ze was duidelijk blij om uit de trailer te mogen en begon meteen lekker gras te eten in de wei.

Vandaag heb ik haar voor het eerst geborsteld en ze vond het heerlijk, daarna een stukje door de wijk gewandeld en dat was ook geen enkel probleem. Morgen gaan we weer een stukje wandelen!

One horse is never enough!

Marretjuh

Berichten: 156
Geregistreerd: 11-05-06
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 08:35

Hee wat leuk! Ik heb uit hetzelfde groepje jaarlingen Touch of Class gekocht!
Heel veel plezier met Pika, ik ga jullie volgen :)

Anoniem

Re: [VOLG] Pika de Rocky Mountain Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 09:55

Ik volg je zeker ook. Heel veel plezier met je dame. Toen Red verkocht is aan Mireille, stonden er foto's van hem op een Amerikaanse Rocky groep. Hij is echt wel een plaatje om te zien en heeft duidelijk zijn looks aan zijn dochter doorgegeven.

Marretjuh, laat maar weten als er van jou een topic is. Ik probeer alle paarden van Mireille te volgen.

Lagonda

Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 10:07

wat een ontzettend leuke merrie! <3 Ik ben sowieso echt fan van rocky mountains. En ontzettend leuk om een foto van Risky te zien! Die ken ik nog van zijn vorige stal, had ik ook wat buitenritten mee gemaakt (met merries erbij), wat een ontzettend braaf ding was dat.

Ik ben benieuwd hoe ze uitgroeit!

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''

PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-19 10:47

Marretjuh schreef:
Hee wat leuk! Ik heb uit hetzelfde groepje jaarlingen Touch of Class gekocht!
Heel veel plezier met Pika, ik ga jullie volgen :)


Ik heb een hele tijd voor Class gezorgd toen ik er stage liep! Ik heb nog wel foto's van haar als je die wilt!

One horse is never enough!

PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-19 10:48

SVRL schreef:
Ik volg je zeker ook. Heel veel plezier met je dame. Toen Red verkocht is aan Mireille, stonden er foto's van hem op een Amerikaanse Rocky groep. Hij is echt wel een plaatje om te zien en heeft duidelijk zijn looks aan zijn dochter doorgegeven.

Marretjuh, laat maar weten als er van jou een topic is. Ik probeer alle paarden van Mireille te volgen.


Ik ben echt super blij dat ze zo op haar vader lijkt :)

One horse is never enough!


Flitsie86

Berichten: 13
Geregistreerd: 15-09-18
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG] Pika de Rocky Mountain Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 10:56

Ik ga je volgen! Wat leuk zeg zo'n jong ding om mee aan de slag te gaan. Ben benieuwd naar jullie avonturen! Ik heb zelf dit jaar een veulen gekocht en ik ben de dagen aan het aftellen dat we hem gaan ophalen... zo spannend en leuk! *\o/*

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 11:00

Wauw wat leuk!!

Enzo Alano

Volg ons op Instagram! @andalusianenzo

PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

Re: [VOLG] Pika de Rocky Mountain Horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-19 16:05

Vandaag hebben we weer lekker geknuffeld en getut op de poetsplaats en daarna weer gaan wandelen. Vandaag zijn we een stukje verder gegaan dan gisteren en het was wel een beetje spannend. Er stonden veel klikos langs de weg en er was ook redelijk wat verkeer. Pika was onwijs stoer, ze wilde niet vluchten ze kwam alleen dichterbij mij en mijn moeder staan. Ze heeft ook kennis gemaakt met een van onze oude buurtjes met een rollator en die mevrouw vond het prachtig om te zien.

Gisteravond ook nog iets bijzonders mee gemaakt. Ik kom zelf uit een wereld van drukke paarden die bang zijn voor hun eigen schaduw. Papa en ik waren dus bezig met takken zagen met een kettingzaag. Onze tinker ruin moet daar echt niets van hebben en stond aan de andere kant van de wei te eten. Pika daarentegen kwam saai hooi uit de ruif eten pal naast de kettingzaag!

One horse is never enough!

Manadeluca

Berichten: 1121
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 16:12

Ik ga ook volgen, ik vind de kleur die ze heeft, de allermooiste kleur die er bij paarden voorkomt.
Heel veel geluk en nog meer plezier met haar.

PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-19 16:16

Manadeluca schreef:
Ik ga ook volgen, ik vind de kleur die ze heeft, de allermooiste kleur die er bij paarden voorkomt.
Heel veel geluk en nog meer plezier met haar.


Dankje *\o/* *\o/*

Ik wist niet eens dat die kleur bestond voordat ik op dat bedrijf stage ging lopen. Ik was zo verrast dat ik haar mee naar huis MOEST nemen :j

One horse is never enough!

Elisa2

Berichten: 36680
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG] Pika de Rocky Mountain Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 17:20

Die rockies hebben allemaal zulke mooie kleuren vind ik, prachtige paarden zijn het.

Veel plezier met Pika! ik ben benieuwd hoe ze uit zal groeien.
Heb je bewust een gangenpaard aangeschaft?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Anoniem

Re: [VOLG] Pika de Rocky Mountain Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 18:37

Dat coole went heel snel. Geloofde niet in de uitspraak: eens een Rocky, altijd een Rocky, maar ben helemaal into het ras nu ik er al 3 jaar ene heb.
Vind trouwens alle kleuren leuk bij de RMH, het is gewoon een mooi type paard qua bouw.

PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-19 18:44

Elisa2 schreef:
Die rockies hebben allemaal zulke mooie kleuren vind ik, prachtige paarden zijn het.

Veel plezier met Pika! ik ben benieuwd hoe ze uit zal groeien.
Heb je bewust een gangenpaard aangeschaft?


Nee eigenlijk niet. Ik heb gekozen voor dit paardje omdat ze zo chill in der kop is. Ik heb nog nooit echt een gangen paard gereden dus dat moet ik wel gaan leren voordat zij onder het zadel is :)

One horse is never enough!

mysa

Berichten: 10378
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] Pika de Rocky Mountain Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 18:47

Heel leuk paard. Fijn dat ze zo koel is, nu kun je haar al lekker wereldwijs maken. Ik vind Rocky's ook heel erg leuk, ben zelf van de IJslanders maar als ik tegen een leuke aan was gelopen.....

Elisa2

Berichten: 36680
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 07:54

PikaTheRocky schreef:
Elisa2 schreef:
Die rockies hebben allemaal zulke mooie kleuren vind ik, prachtige paarden zijn het.

Veel plezier met Pika! ik ben benieuwd hoe ze uit zal groeien.
Heb je bewust een gangenpaard aangeschaft?


Nee eigenlijk niet. Ik heb gekozen voor dit paardje omdat ze zo chill in der kop is. Ik heb nog nooit echt een gangen paard gereden dus dat moet ik wel gaan leren voordat zij onder het zadel is :)


Nouja gelukkig heb je daar nog twee/ drie jaar de tijd voor :)

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-19 20:28

Gisteren was de kleine muis twee weken thuis. Ze leert snel en is onwijs lief. We zijn elke dag gaan wandelen behalve die twee hele hete dagen. Ze is ook niet bang voor verkeer maar ze vindt de koeien aan het einde van de straat wel heel erg spannend.

Gisteren en vandaag zijn we met haar de dijk op gewandeld dat is ook iets dat ze nog spannend vindt. Op de poetsplaats is ze ook erg lief en hoefjes uitkrabben gaat goed. Het enige waar we tegenaan lopen is dat ze ons hooi niet eet. We hebben nog een halve baal staan en zijn druk opzoek naar beter hooi maar dat is nog niet zo makkelijk...

Afbeelding
Dit was gisteren in de straat, ze zag een groepje met KWPN'ers heen en weer rennen.

Afbeelding
Vanavond op de dijk, speedboten, wielrenners en motorrijders hebben we overleefd. Sorry voor de slechte foto's. Mijn moeder is niet z'n held met een mobiel :P :P

One horse is never enough!

SvS88

Berichten: 320
Geregistreerd: 28-03-19

Re: [VOLG] Pika de Rocky Mountain Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 20:59

Wat leuk!! Ik volg ook!

Onderschrift

Tears are words from the heart that can't be spoken
*Voor altijd in mijn hart ♡ Rust zacht lieve Amarinske*

Anoniem

Re: [VOLG] Pika de Rocky Mountain Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 00:27

Kleur touwhalster staat haar geweldig. <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: karinna en 62 bezoekers