[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 10:18

Wat goed dat Alf weer beter aan het worden is! Weet je al wat hij onder leden had?

Qua trailer: ik zou in ieder geval geen opknapper willen, liever eentje die gelijk goed is. :)

Lori: Ocharme de mannen :P Is je nieuwe ook een kleintje?

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 10:25

Cookie is 1m01/1m02 ongeveer, had een minimum van 1meter en maximum van 1m15 (wat later 1m10 +- werd) in gedachten tussen "nu" en enkele jaren zodat die nog in tweespan ging kunnen. Passeerde sneller dan ik dacht, is een champagne en was goedgekeurd dekhengst (bmp) maar ik vind het veel belangrijker dat ze de groep in kunnen. Ik zag hem zo in de knoop zitten met hem zelf en die had het ook op de pony van mijn zusje gemunt door de hormonen dus dan de boel er maar af zodat die bij de rest kan straks, lekker sociaal :).

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 10:59

Oh Zeeveld's Champagne Partyboy? Mijn oog viel ook op hem in mijn zoektocht, maar vond hem niet ruim genoeg bewegen voor mijn doel. Donnie van Susanne had ik ook in gedachte..maar zoektocht was toen nog niet al te serieus, dus stuurde ik hem door naar haar, als ik dat niet had gedaan stond die hier :+

Ik wil eind dit jaar een nieuwe wagen kopen en vroeg mij af of stuurvertraging en/of molenrem echt een must is bij vaardigheid? Is voornamelijk voor enkelspan en wie weet later, dubbelspan. Maar moet eerst wachten of poownie en ik een goed combi worden, maar eerst zien of het beleren wilt vlotten. Meneer staat nu in span om te leren dat hij enge dingen gewoon voorbij kan lopen en zijn onzekerheid uit zonder omhoog te komen. Verwachting is dat hij eind deze week terug enkelspan gereden word en dan is het enkele keren naar beleeradres gaan om onder begeleiding te rijden, want meneer blijkt een kleine handleiding te hebben.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 11:50

Jeetje wat een gewilde pony's hier zeg :+ Blij met mijn niet zo snel gewilde zwarte beauty, issie in ieder geval van mij :P

Sneu voor de boys Lori maar wel beter! Nu kunnen ze lekker de groep in :)

Sterkte Susanne... :(:)

Jolynne, daar kan ik je niet bij helpen helaas.

Verder zelf ook niet veel te melden, van het weekend een lekke band gehad. Ben tot nu toe minder positief over mijn nieuwe HCA, was een ge*** tot nu toe. Hopelijk nu even geen ongelukjes meer.
Deze lekke band is gekomen doordat de binnenband er niet goed in is gezet en de band zichzelf stuk heeft getrokken daardoor, gewoon zonde tijd en geld.

Ben verder niet erg vrolijk, waarschijnlijk een chronische blaasontsteking en erg veel pijn.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:01

@Jenny, Valt wel mee hoor die grotemaats zwarte gaan anders ook vrij vlot en ze zijn prachtig. Vriendin van mij heeft ook een zwarte en dat beestje heeft zo een mooie uitstraling altijd, je kan niet anders dan daar verliefd op worden.

Klote van je HCA trouwens, lijkt wel alsof de kwaliteit de laatste tijd wat steken laat vallen bij hun. Lees steeds vaker negativiteit ook. De onze nog niet veel gebruikt met dat ik hele dagen met andere zaken bezig ben of ik ben gaan werken.

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:11

Ik heb mijn HCA vorig jaar in juli gekocht en ben er tot op heden eigenlijk nog steeds blij mee. Maar omdat het wedstrijdreglement dit jaar veranderd is, mogen er geen sulky's meer starten en ben ik eigenlijk soort van verplicht een marathonwagen aan te schaffen.

Enkel schade aan mijn lamoen maar dat komt door een beleerpony vorig jaar, kan hem namelijk niet meer verstellen qua lengte. Pony die ik vorig jaar beleerde is hem vanuit het niets geflipt en met ene been over lamoen heen kunnen komen en lamoenstok is zo verbogen geweest. Zou lamoenstok er eigenlijk moeten laten aflassen en dan een nieuwe lamoenstok lassen..maar is gelukkig niet nodig, hangt op beide pony's goed in evenwicht.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:16

Lori: Bedankt voor je uitgebreide bericht met jou ervaringen/ mening. Beterschap voor de mannen!

Hier ook geen ervaring met vierwielers.

Kiekeboefje: wat balen van de band van de HCA. Jij had hem nieuw gekocht? Dan zou ik toch wel Andries een nieuwe band op laten sturen.

Na het horen van de mening van verschillende mensen, zowel met als zonder ervaring met Hati trailers en nog even praten over de prijs, toch de trailer gekocht. Best interessant dat mensen met ervaring met Hati erg positief zijn over de trailers in tegenstelling tot degene die dat niet hebben. Ik hoorde ook altijd in dat tweede kamp, dus ben benieuwd wat mijn ervaring gaat zijn. Op dit moment is een kleinveetrailertje de enige optie om met onze eigen auto op pad te kunnen met de pony’s en dan is een Hati toch de HCA onder de kleine trailers.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:39

Bianca, weet je wat het is. Dat is zoveel meer moeite voor mij dan even een binnenbandje van 8,50 euro bij de fietsenwinkel halen en vervangen. En.. dat zal dan betekenen dat ik mijn sulky minstens een week niet zou kunnen gebruiken, en we zijn nu zo lekker bezig. :P Dus maar zelf gedaan, en zou er wat stuk gaan aan mijn sulky zou mijn pa het maken. Hij heeft nu mijn stoeltje ook zo gemaakt dat ik hem er binnen 10 sec af kan halen, dat is zo handig als ik hem moet vervoeren! Zal eens een foto voor jullie maken :)

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 15:08

Beterschap voor de jongens Lori! Ik heb Donny ook vrijwel direct laten ruinen toen ik hem kocht. Wilde ‘m eest nog hengst laten maar hij zat zichzelf erg in de weg en ik zag er geen meerwaarde van. Hij is nu zo heerlijk relaxt en sociaal, vrolijke vent is ‘t. Sommige zouden het vast zonde vinden maar je moet gewoon voor je beestje kiezen.

Balen zeg Jenny! Je hebt het wel snel opgelost en nu kan je weer lekker rijden!

Donny vanmorgen weer eens aan de longe gehangen, brave kleuter!! Stukje langs de weg uitgestapt. En daarna Willem nog even getut, die had een dagje werk-vrij. Gelukkig lukt het combineren steeds beter en dat voelt heel goed.

Mandyy

Berichten: 30482
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 15:50

Helemaal met je eens hoor Suus, als ze zichzelf in de weg zitten is het zielig!
Ik zag een filmpje aan de longe voorbij komen, knap dier is het!

Jenny, wat een gedoe! Ontzettend balen!
Beterschap! :(:)

Ik heb vandaag toestemming gekregen een vakantie te boeken voor september. Moet er nu nog niet aan denken maar het duurt natuurlijk nog even en wel fijn idee iets leuks in het vooruitzicht te hebben. :)

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 16:20

Ja zoet hè. Tweede keer met schoftje en broek op. Gewoon braaf aan het ‘werk’ (nog geen 10 minuutjes).

Hè wat heerlijk dat je kunt gaan boeken! Weet je (jullie?) al een beetje waar je heen wil?

Mandyy

Berichten: 30482
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 16:26

Super fijn zo met hem bezig te zijn!

We hadden al een vakantie helemaal uitgezocht maar door de omstandigheden konden we niet boeken. Als het nog beschikbaar is gaan we naar Cyprus.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 17:36

Kiekeboefje: dat begrijp ik, voor €8,50 zou ik ook niet moeilijk doen.
Ben wel benieuwd hoe je dat met het stoeltje hebt gedaan.

Susanne: als het voor jou beter is als hij ruin is, is het toch nooit zonde. Het is een knappe kleuter, zo te horen!

Mandy: leuk, een vakantie boeken.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 22:47

@Susanne, Ook eens gaan kijken naar het filmpje, die doet dat niet slecht precies.

En wat je zegt je gaat er altijd hebben die roepen dat het zonde was om te ruinen maar in het huidig aanbod qua shetlanders en minipaarden zal het nu echt niet komen op een meer of minder met ballen en het mag dan nog een speciaal kleur zijn. :+ . Welzijn gaat altijd voor.

@Mandyy, Leuk zo een vakantie plannen.

Lucky heeft er een beetje moeite mee, kwam rond 16u naar binnen kwam bij ons liggen, ligt nu nog altijd vooral neer en heft af en toe een achterbeen zo wat op en steekt dan zijn neus er half tussen of toch een poging tot. :(:) . Hopelijk voelt die zich morgen wat fitter is ook niet niks natuurlijk. Zijn zaakje zelf is wel heel rustig en kalm, minst gezwollen van hun alle 3.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 03:29

Kan weer eens niet slapen dus maar midden in de nacht op Bokt.

Ik vind persoonlijk het leven van hengsten niet echt heel leuk voor ze. Moeten vaak alleen in een paddock, mogen nooit snuffelen of spelen etc. Vind het vaak erg sneu.
Gelukkig zien we wel dat het ook anders kan, Sacha jij hebt toch hengsten? Die gewoon lekker bij elkaar kunnen en mogen? Dat is heerlijk. Maar vaak staan ze op stal natuurlijk.

Nou ik ga nog eens een poging doen 6 uur gaat de wekker weer.....

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 05:02

Goh het leven van een hengst kan ook gewoon fijn zijn, het is gewoon de lanier waarop ze gehouden worden die vaak niet zo fijn is en hiermee de vooroordelen waarmaakt. Hier ook hengsten die 24/7 samen buiten lopen en het is niet omdat het maar kleintjes zijn dat ik ze samen laat, want toen ik nog grotere paarden had (meer als 3), liet ik ze ook gewoon samen. Als de mensen nu eens niet zo'n vooroordelen zouden hebben en hier naar zouden handelen, zou het houden en hebben van hengsten compleet anders en aangenamer zijn voor hun. :)

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 06:37

Dat er mensen zijn die het goed doen zegt natuurlijk niks over het algemene beeld. Het is gewoon een feit dat veel hengsten alleen worden gehouden met merries in de buurt. Dat is echt niet fijn voor ze.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 06:44

Ik denk (weet) dat hengsten een prima leven kunnen hebben. Gewoon lekker in de groep en aan het werk. Niks mis mee.

Maar op veel stallen kan/mag dat niet en slijten ze hun leven alleen op een weitje of in een box en da’s sneu. Of zitten ze enorm met zichzelf in de knoop, zeker als er wel merries in de buurt zijn maar ze niets mogen en ook nog eens altijd alleen staan.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 07:51

King heeft als hengst ook altijd alleen gestaan, omdat hij zo agressief was (op die stal stonden de hengsten als het kon wel met een maatje samen).
Hij is nu als ruin zo gelukkig met zijn vrienden, zo mooi om te zien.
Fire loopt zijn hele leven al in een groepje en dat gaat hier ook prima, heb ook geen merries in de buurt. Dus dan hoeft castreren van mij niet.

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 08:17

Toch nog een beetje kunnen slapen Ingrid?

Hopelijk herstelt Lucky snel weer, Lori. Krijgt hij pijnstillers? Donny is geen enkel moment gezwollen geweest, het heelde ontzettend mooi. Heeft wel dagelijks een prik in zijn borst gehad + pijnstillers in zijn mond.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 08:32

Jolynne ik zei toch ook dat we gelukkig zien dat het wel kan. Maar hoe ik het over het algemeen zie is het niet zo'n leuk leven voor ze. Dat is voornamelijk op pension stallen.

Susanne, van 5 tot 6 nog onrustig geslapen.
Laatste loodjes op het werk, bijna vakantie.

Gaat het een beetje met Susanne en Mandyy?

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 12:18

Nog even doorzetten dus :) Wel vervelend hoor niet kunnen slapen! Ik heb het de laatste tijd ook best vaak, maar dat komt door de omstandigheden natuurlijk.

Mandyy

Berichten: 30482
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 12:47

Ingrid, heb je een idee hoe het kwam dat je niet kon slapen? Hoe is het nu met Alf?

Suus, gaan jullie er nog even tussenuit dit jaar of kan dat door omstandigheden ook niet? Misschien is even weg wel lekker?

Bij mij lijkt het iets vooruit te gaan, maar vind het enorm frustrerend dat ik weet dat het nog wel een tijdje zal duren voor alles weer normaal is.

Zometeen even stukje met Max wandelen. :)

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 12:53

Eens hoor Ingrid! Het algemene beeld over hengsten houden is gewoon sneu. Leven alleen en in een saaie omgeving. Maar dat maakt het idd des te beter dat Jolynne Sharani en Sascha de hengsten zo goed kunnen houden in groepjes!

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 15:25

Mandy wij zouden afgelopen juni gaan. Alles was geboekt. Maar helaas enkele dagen van te voren toch moeten annuleren :x Met alle gevolgen van dien natuurlijk helaas. Het plan is om het najaar dan nu te gaan.


Daarbij heb ik ook ander nieuws :o Sommige weten het al eventjes, voor de andere bij deze:

Waarschijnlijk zal Donny verkocht worden.
Geheel onverwachts en zonder enige ‘zoektocht’ is er een pony op mijn pad gekomen. Die ik niet kon laten staan. Ik ben helemaal happy met Don en keek daarom ook niet meer op marktplaats etc. Want waarom zou ik? Maar ineens kwam deze pony op m’n pad. Alsof het zo heeft moeten zijn?
Een ‘kopie’ van Willem. Ik kon hem niet laten staan. Zelfde soort gangen en knie actie, zelfde kleurtje, blesje etc. Ik heb nooit nagedacht over tweespan met Willem, maar toen ik hem tegenkwam ging ik nadenken over de toekomst. Hoe leuk zou het zijn om met Willem wellicht in de toekomst ook nog (wedstrijden) te blijven rijden in tweespan. Na het enkelspan ZZ is er niets meer en anders zou dat ‘klaar’ zijn. En eerlijk is eerlijk, een span met Donny zal het nooit worden. Ze zijn te anders en dat geeft niet want dat was m’n doel ook niet.

Had ik hem 4 maanden eerder tegen het lijf gelopen was er niets aan de hand geweest.. Het leven kan soms raar lopen en soms gebeuren er dingen die je niet had voorzien. Donny is absoluut geweldig. Een feestje in de omgang en om mee te werken. Zo lief, zo zachtaardig, zó beleefd. Pakt het zo goed op en werkt zo fijn. Een absoluut schitterend dier om te zien. Want het is gewoon een plaatje. Maar soms lopen dingen anders dan je eigenlijk zou willen. Maar mán wat zie ik er tegenop om afscheid te nemen. Ik ben in korte tijd zo gehecht aan ‘m geraakt.

Drie pony’s was nooit de bedoeling en ook niet haalbaar in de toekomst. Ik sta op een (dure) pensionstal en het is gewoon absoluut geen optie. Ook niet qua tijd.

Ik vind het al vervelend genoeg, dus vervelende reacties hoeven even niet :o