Tips tegen tandenknarsen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Tips tegen tandenknarsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-19 09:19

Wie heeft de gouden tip
Ik word er zelf stapelgek van..
Sinds jongs af aan ben ik een fanatieke knarser. Heb sinds een aantal jaar een speciaal knarsbitje om mijn tanden te beschermen. Mis de helft al van mn kiezen (voortanden doe ik het gelukkig niet mee). Paar maand geleden is er zelfs een stuk kies afgebroken.
Inmiddels heb ik zoveel pijn in mn kaak/spier (vooral rechts) dat eten heel pijnlijk is en eigenlijk niet te doen is, ook gapen is erg pijnlijk. Eerst was het alleen sochtends en trok t weg. Nu is t de hele dag. Loop ook rond met een zeurende pijn/gevoel van dikke wang.
Ben gedurende dag ook erg moe en wordt nooit uitgerust wakker. Het belemmerd me echt in t dagelijkse leven..
Mijn bitje slijt ook flink. Daar waar de meeste mensen er heel lang mee doen heb ik m binnen een klein half jaar kapot gebeten. Hij is toen gerepareerd met een soort gaasje, die is goudkleurig, maar er komt steeds meer zilver zichtbaar (slijtage). In het ziekenhuis hebben gezegd hier kom je niet doorheen... nou ik dus wel :')
Maar wie o wie heeft de gouden tip? Ik smeer ook elke dag voltarengel op de pijnlijke plekken en dit haalt net de scherpste randjes van de pijn af..
September (eerder was er helaas geen plek) ga ik weer naar mn tandarts en bespreek ik t daar ook even..
Laatst bijgewerkt door corientjuhh op 14-07-19 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Dilanda D; B+1 *verkocht Duoaparte; B+7 *verkocht
Nistral B+26 (pr 198) L1+28 (pr 199,5) L2+11 (pr 193,5) M1+18 (pr 185) M2+2 (pr 183,5) nu vollop in de western naast BB springen Nobi beleerd


Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 09:29

Botox. Wordt soms ook vergoed uit je verzekering.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Tips tegen tandenknarsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 09:30

Terug naar degene die het bitje heeft gemaakt/voorgeschreven en vanuit daar verder dokteren

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-19 09:31

Suzanne F. schreef:
Botox. Wordt soms ook vergoed uit je verzekering.


Kun je mij dit een beetje meer uitleggen?

Dilanda D; B+1 *verkocht Duoaparte; B+7 *verkocht
Nistral B+26 (pr 198) L1+28 (pr 199,5) L2+11 (pr 193,5) M1+18 (pr 185) M2+2 (pr 183,5) nu vollop in de western naast BB springen Nobi beleerd

corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-19 09:32

Polly schreef:
Terug naar degene die het bitje heeft gemaakt/voorgeschreven en vanuit daar verder dokteren

Ziekenhuis is dat
Heb t met de laatste controle ook aangekaart, maar dit was t laatste wat ze konden doen voor me...
Ik zat zelf nog te denken aan de aktivator (een blokbeugel dat je onderkaak aan je bovenkaak vastzit. Heb deze vroeger gehad om mn onderkaak naar voor te halen, maar dit kon niet..)

Dilanda D; B+1 *verkocht Duoaparte; B+7 *verkocht
Nistral B+26 (pr 198) L1+28 (pr 199,5) L2+11 (pr 193,5) M1+18 (pr 185) M2+2 (pr 183,5) nu vollop in de western naast BB springen Nobi beleerd

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 09:33

corientjuhh schreef:
Suzanne F. schreef:
Botox. Wordt soms ook vergoed uit je verzekering.


Kun je mij dit een beetje meer uitleggen?


De botox wordt lokaal toegediend in de kauwspieren, afhankelijk van je klachten, wat leidt tot gedeeltelijke uitschakeling van de betreffende spieren waardoor het knarsen en klemmen op effectieve wijze wordt aangepakt. De botoxbehandeling duurt een aantal maanden, nu de botox een paar keer met tussenpozen dient te worden geïnjecteerd.

Google maar op Botox tandenknarsen, dan vind je genoeg. Allerlei klinieken die dit aanbieden. En veel informatie over wat het inhoudt.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Re: Tips tegen tandenknarsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-19 09:34

Bedankt! Ik ga t meenemen naar de tandarts!

Dilanda D; B+1 *verkocht Duoaparte; B+7 *verkocht
Nistral B+26 (pr 198) L1+28 (pr 199,5) L2+11 (pr 193,5) M1+18 (pr 185) M2+2 (pr 183,5) nu vollop in de western naast BB springen Nobi beleerd

Flits__

Berichten: 667
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Veendam

Re: Tips tegen tandenknarsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 09:46

Misschien eens kijken naar kaakfysiotherapie. Weet dat ze ook mensen behandelen die tandenknarsen enzo. Heb er zelf verder geen ervaring mee. :)

Flits .. <3

corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-19 09:55

Flits__ schreef:
Misschien eens kijken naar kaakfysiotherapie. Weet dat ze ook mensen behandelen die tandenknarsen enzo. Heb er zelf verder geen ervaring mee. :)

Heeft helaas niks geholpen
Heb ook tijdje zo'n therapie gehad met elektroden in mn nek en op hoofd. Maar hielp ook niet voor langere termijn

Dilanda D; B+1 *verkocht Duoaparte; B+7 *verkocht
Nistral B+26 (pr 198) L1+28 (pr 199,5) L2+11 (pr 193,5) M1+18 (pr 185) M2+2 (pr 183,5) nu vollop in de western naast BB springen Nobi beleerd

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 10:02

Suzanne F. schreef:
Botox. Wordt soms ook vergoed uit je verzekering.


Was ook mijn eerste gedachte

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 18:36

Wellicht aan je ha voorleggen en afspraak bij slaaplabo maken?
Daar monitoren ze je en kan goed zijn dat je niet in een of andere slaap raakt waardoor je zo knarsetand en moe bent...
Suc6 iig!

16 feb21: Gui ... kanjer - wolf in schaapskleren - clown - ubercoole pown; geheel onverwachts..nu ben je weer samen met Un! 30-05-2017: Un, doe de groeten aan Pars!20-06-2006: Pars, I´ll never forget you! 10-4-13: Eefje (mijn alleszie) bedankt !


Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Re: Tips tegen tandenknarsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 18:49

Ik knars niet meer sinds ik schildklierhormoon gebruik. Maar ik gad van heel veel spieren veel last. Vaak een stijve nek, rusteloze benen en ook tandenknarsen.
Misschien een keer je schildklier laten checken?

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 18:50

Ben je wel eens bij een gnatholoog geweest?? Die bekijkt hoe je gebit staat en past je gebit aan ( zover mogelijk) en gaat ook met elektroden aan de gang. Ik heb dat gedaan in combinatie met een knarsspalk ( bitje) en heb niet van die ongelofelijke problemen meer terwijl ik een mega knarsen ben. Knars alle vullingen eruit als ik geen spalk inheb. Maar ook iets gaan doen overdag aan het corrigeren van jezelf. Want overdag zet je vast ook flinke spanning zonder dat je het in de gaten heb.
Aan Botox zou ik zo direct niet aan beginnen. Je moet zoeken naar de oorzaak, pas dan kan je iets aan het gevolg doen.

Xanthippe

Berichten: 1721
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 18:54

Ik volg, heb er zelf ook enorm veel last van... Fysiotherapie werkte bij mij ook niet en bitje stopt het knarsen zelf niet natuurlijk.
Vriend wordt er 's nachts ook niet vrolijk van :n
Klemmen overdag doe ik ook, ik mort echt heel bewust mijn tong tussen mijn tanden steken om het niet te doen.

I'm addicted to the way I feel when I think of you.

Kmbrly

Berichten: 1843
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Tips tegen tandenknarsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:05

Ik heb al 2 gebitjes gehad.
1 harde ... deze is gesneuveld tussen de autodeur :wave:
En nu gebruik ik een zachte ding is niet kapot te krijgen.

I know you'll be a sun in somebody else's sky

Emj_23
Berichten: 1181
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:06

Ik heb (helaas) ervaring. Ik had heel veel slijtage en had alles recht afgeknarst. Bitjes had ik binnen een week doormidden. Uiteindelijk bij een hele fijne tandarts terecht gekomen die in een behandelplan in een paar jaar mijn gebit helemaal heeft aangepakt. Kiezen/tanden zijn opgehoogd op een bepaalde manier dat ik mijn tanden niet als molenstenen langs elkaar kan schuren. Heeft echt super gewerkt. Ik heb nu een aantal kronen en al mijn tanden zijn als het ware ingepakt waardoor mijn gebit er ook weer mooi uitziet. Ik klem nog wel bij stress, maar kan geen dramatische schade meer aanrichten.

ellepel

Berichten: 47327
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:24

cbd olie :j
ik ben een stress knarser.
en cbd olie voor het slapen gaan zorgt dat ik meer ontspannen ben, en bijna niet meer knars.
heb ook al goede berichten gehoord over gebruik van magnesium!

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Re: Tips tegen tandenknarsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:48

Botox kan ik echt aanraden. Ik knars niet zozeer maar klem gigantisch, met name overdag maar ook ‘s nachts.
Bij mij leverde het hele vage maar ongelooflijk irritante klachten op als hoofdpijn, nekpijn en duizeligheid. Werd er ook doodmoe van. Ook klemde ik zo hard dat ik een kies brak en vervolgens ook de kroon die erop gezet was binnen no time sloopte.
Met 3x Botox spuiten (met 3 maanden tussenpozen) heb ik het zo goed als afgeleerd. Je kunt niet mee klemmen waardoor de gewoonte ook verdwijnt. Ik kreeg het overigens niet vergoed, maar het is niet gigantisch duur.

Run free Jordy.... 1997 - 2021


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, CarpeDiem_, Sanniejtjuh, xAlice, xEliesx en 120 bezoekers