VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
jobamara
Berichten: 3528
Geregistreerd: 23-11-10

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 21:37

<3 top foto's!!!! Proficiat met alle behaalde examens echt super!!
En alvast gefeliciteerd met Lotje Y)(^) . Geniet van je stage in Canada een hele mooie tijd daar alvast. Enne bedankt voor je reactie in het bloemetjes topic, :o als we elkaar een beetje steun kunnen geven op wat voor manier dan ook maakt me dat gewoon blij.


venga

Berichten: 1746
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Veghel

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 22:23

Gefeliciteerd met je bachelor! Super goed gedaan!
En gefeliciteerd met Lotje! Veel plezier in Canada alvast.
Geen last tot nu toe met de rupsenhaartjes? Venga en ik jeuken ons suf!

doing the right thing is never the wrong thing

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 23:36

PROFICIAAAAAT !!!!!! *\%/*
Super goed gedaan meid, geniet ervan !! En uiteraard ook van je reis in Canada, dat wordt puur genieten!! <3

Trouwens prachtige foto's terug, en wat ziet Lotje er toch super uit, en dat op 29 jarige leeftijd :wow: .
En zoals altijd straal je ook op je foto's, ik word er spontaan blij van :D .

Enorm veel plezier in Canada !!! +:)+

:wave:

Carpe diem

Macs

Berichten: 7615
Geregistreerd: 19-06-09

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 10:30

Gefeliciteerd met je Bachelor!! Super fijn zeg! En die 5 weken Canada zijn zo voorbij, vergeet niet te genieten! Lotje vermaakt zich vast wel in de wei :) Al snap helemaal dat je haar gaat missen.

Maks :+:

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 21:56

*\%/* :# *\%/* :# *\%/* PROFICIAT!!! *\%/* :# *\%/* :# *\%/*

Ik wens je een leerrijke en supertoffe vakantie toe! Laad je batterijtjes maar op! Geniet met volle teugen van Canada! *\o/*

Wat is Lotje prachtig! <3 Mooie foto's! Ze krijgt van mij een denkbeeldige worteltaart! Y)(^)

Gigixponys

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 21:09

Goed gedaan en tot volgend jaar! Veel plezier in Canada ook.

./)/). 2012: Wokkels,Xini. 2022: Mokka,Chili,Pesto.
( ';' ) 2015: Flou,Flynn,Prim,Pooh.
(")(") 2018: Willow,Feather,Autumn,Marble.

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-19 21:41

ScarOfWars schreef:
Ahh, gefeliciteerd met het behalf van je bachelor!!
En alvast gefeliciteerd met Lotje, ze ziet er echt super uit!
Mooie foto's ook weer! :)

Dankjewel! :D

Coconut schreef:
Gefeliciteerd met je bachelor en heel erg veel succes in Canada!!!

Leuke foto's weer :))

Dankjewel! :D

jobamara schreef:
<3 top foto's!!!! Proficiat met alle behaalde examens echt super!!
En alvast gefeliciteerd met Lotje Y)(^) . Geniet van je stage in Canada een hele mooie tijd daar alvast. Enne bedankt voor je reactie in het bloemetjes topic, :o als we elkaar een beetje steun kunnen geven op wat voor manier dan ook maakt me dat gewoon blij.

Dankjewel! :D En geen dank! Elk woord die ik zei in het topic was terecht! :j

venga schreef:
Gefeliciteerd met je bachelor! Super goed gedaan!
En gefeliciteerd met Lotje! Veel plezier in Canada alvast.
Geen last tot nu toe met de rupsenhaartjes? Venga en ik jeuken ons suf!

Dankjewel! Tot nu toe nog geen last gehad van de haartjes maar wij zijn maar heel kort bij de bomen geweest voor de foto's en zijn al snel terug omgedraaid! :')

Omany schreef:
PROFICIAAAAAT !!!!!! *\%/*
Super goed gedaan meid, geniet ervan !! En uiteraard ook van je reis in Canada, dat wordt puur genieten!! <3

Trouwens prachtige foto's terug, en wat ziet Lotje er toch super uit, en dat op 29 jarige leeftijd :wow: .
En zoals altijd straal je ook op je foto's, ik word er spontaan blij van :D .

Enorm veel plezier in Canada !!! +:)+

:wave:

Echt heel erg bedankt! <3

Macs schreef:
Gefeliciteerd met je Bachelor!! Super fijn zeg! En die 5 weken Canada zijn zo voorbij, vergeet niet te genieten! Lotje vermaakt zich vast wel in de wei :) Al snap helemaal dat je haar gaat missen.

Dankjewel! Lotje vermaakt zich zeker! Ik heb een heel lief stalgenoot (dat zijn ze allemaal) die haar hier en daar ook even poetst en sowieso elke dag even controleert. Ik heb van de week hele leuke foto's ontvangen! :o :D

Afbeelding

Afbeelding

Riel schreef:
*\%/* :# *\%/* :# *\%/* PROFICIAT!!! *\%/* :# *\%/* :# *\%/*

Ik wens je een leerrijke en supertoffe vakantie toe! Laad je batterijtjes maar op! Geniet met volle teugen van Canada! *\o/*

Wat is Lotje prachtig! <3 Mooie foto's! Ze krijgt van mij een denkbeeldige worteltaart! Y)(^)

Dankjewel!! Normaal krijgt Lotje kwarktaart met haar verjaardag maar door alle drukte is het mij niet gelukt om eentje te maken. Ook de verjaardagsfoto's niet dus die komen zodra ik terug ben samen met taart :o

Gigixponys schreef:
Goed gedaan en tot volgend jaar! Veel plezier in Canada ook.

Dankjewel! Tot september! *\o/*

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 22:07

Ah kijk, dat zijn nou mooie foto's om te krijgen, niet? Ze ziet er heel relaxed uit!

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-19 23:22

Het is vandaag (eigenlijk gisteren aangezien het officieel na middernacht is) 2 jaar geleden dat ik dit bericht met jullie mocht delen *\o/* :

emilyslaluna schreef:
Hoi allemaal!

Allereerst, wauw....... Wat heb ik toch de afgelopen dagen meegemaakt. En wat heb ik toch een fijn nieuws om vanavond met jullie te mogen delen!
Na meer dan 350 PB's te hebben verstuurd, ben ik toch van plan om nu alles even hier te plaatsen. Dit vanwege mijn toch wel goede einde die ik vandaag heb mogen ontvangen.

Hou je vast en geniet mee.

Voor degenen die nu pas meelezen of mij geen PB hebben gestuurd en dus de vorige update niet weten. Ik ben door dit topic te plaatsen, achter de waarheid gekomen van heel dit gebeuren met die vrouw. Alles was zowat gelogen. Waarvan de grootste leugen was dat Lotje niet was ingeslapen, maar verkocht aan het slachthuis... Dit allemaal had een grote impact op mij en ik was ontroostbaar. Maar door die vele PB's van bokkers heb ik toch wel een beetje troost kunnen vinden.

Bovendien kreeg ik van meerdere bokkers de tip om toch even bij het slachthuis te gaan controleren met het chipnummer of Lotje wel echt geslacht is. Want schijnbaar worden er wel vaker paarden daar verder verkocht. Eerst wilde ik dit niet doen maar doordat er toch veel waren met deze tip ben ik er maar achterna gegaan. Ook had ik al een paar dagen terug NRPS gemaild.

Ook kreeg ik van een hele speciale bokker een PB, deze bleek uiteindelijk de beste van ze allemaal te zijn. Want, ze herkende Lotje! Ze leek op een Lotje die ze kende! Dus na wat mailtjes heen en weer te hebben gestuurd, is deze bokker vandaag wezen kijken om te controleren of het wel echt mijn Lotje was.

EN JA HOOR!!!! LOTJE LEEFT!!!!!!!!

Na al die jaren onzekerheid, en al deze dagen te hebben gedacht dat mijn verhaal eindigde in een nachtmerrie, bleek mijn meisje al die tijd toch in leven te zijn!!!

Na het krijgen van het adres en contact te hebben gemaakt met de nieuwe eigenaar, zijn we meteen de auto ingesprongen om te gaan kijken. Het was 1 uur en 20 minuten rijden en het ging echt niet snel genoeg.

Lotje staat op een ongelovelijk mooie locatie. Het is een manege waarvan ik echt kan zeggen dat ze zeer goed voor hun paarden zijn. Ik heb zelf slechte ervaringen met maneges gehad dus ik ging met een vervelend gevoel heen. Maar deze gevoel is zeker weg! Lotje wordt zo goed verzorgd. Ze is tonnetje rond (ze staat naast de hooibalen dus elke keer als de staldeur open gaat dan neemt ze snel een extra hapje!). Ze gaat elke ochtend naar buiten tot in de middag 4 uur. Ze loopt wel een paar keer per week mee in de beginnerslessen. Er rijden dan meisjes tussen de 6 en 9 jaar op die het begin van paardrijden moeten leren. Zodra ze wat kunnen gaan ze meteen door naar een gevorderde pony zodat de oudjes niet hard hoeven te werken. Ze hebben 3 dagen in de week vrij en lopen meestal maar 1 uurtje mee.

Natuurlijk was het nooit de bedoeling dat Lotje in de bak weer zou moeten rijden, maar ik moet zeggen dat deze manege echt top voor Lotje zorgt en die enkele keren niet het einde van de wereld zijn. Ik heb een lesje vandaag mee mogen kijken en ze stappen het grootste gedeelte aangezien die kleintjes weinig conditie hebben om lang te draven en licht te rijden. Er reed een super lief meisje op Lotje en die was er helemaal dol op. Het was haar vaste pony.

We hebben wel aangegeven dat we Lotje natuurlijk graag weer terug zouden willen, zeker als ze Lotje niet meer zouden willen in de toekomst. We hebben de belofte gekregen dat wij de eerste keuze krijgen als Lotje bij hun niet meer in de lessen kon. Dit was erg fijn. Ze schrokken wel van ons verhaal en hadden echt met ons te doen. We hebben lang met de mensen staan praten en het waren echt aardige mensen. Ik kon met een goed gevoel weg. Zelfs met een beetje jaloezie vanwege de super mooie locatie waar ik echt wel zou willen wonen!!!

Achteraf heeft de nieuwe eigenaar Lotje rond dezelfde tijd gekocht dat ze zogenaamd zou zijn ingeslapen. Hij heeft haar van een handelaar die paarden van het slachthuis neemt en eventueel verder verkoopt. Hij zoekt de super brave ponies uit en weet dat ze een geweldig huisje krijgen bij de nieuwe eigenaar van Lotje. Schijnbaar kwam hij dus aan met een grote vrachtwagen bij de manege. De nieuwe eigenaar keek erin en er bleek maar een pony in te staan; Lotje! Na te controleren of ze braaf was is ze meteen gekocht. Dus al die tijd dat ik haar kwijt was, stond ze met goede verzorging op een topmanege.

Ik ben zo dankbaar voor alle bokkers die mij troost hebben gegeven. En zeker de bokkers die mij geholpen hebben met haar te vinden! Zonder jullie was dit nooit gelukt. Ook ben ik ongelovelijk dankbaar dat de nieuwe eigenaar Lotje van de slacht heeft kunnen redden.

Ik kan niet geloven dat mijn gevoel al die tijd gewoon klopte. Ik wist gewoon dat ze niet dood had kunnen zijn. Het kon gewoon niet waar zijn en dus ben ik al die tijd blijven zoeken. Dus geef het nooit op!!!

Als laatste wil ik graag wat foto's delen met mijn beste vriendinnetje. Echt waar, wat ben ik de gelukkigste persoon op deze wereld. En wat een emotionele achtbaan heb ik gehad. Maar toch een happy ending kunnen krijgen!


En met o.a deze foto in het bericht :D
Afbeelding

Het lijkt alsof dat allemaal een nachtmerrie/droom was en dat Lotje al die tijd gewoon thuis is geweest. :o


jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 10:30

Kippenvel

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 10:32

Oh wow twee jaar alweer!
Ze heeft het wel echt met jou getroffen hoor!

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 20:22

Twee jaar alweer!!! Wat boft Lotje toch met jou!

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 14:57

Amai, Lotje is al twee jaar weer thuis! Super leuk om op terug te kijken! *\%/* *\o/* *\%/*

*\%/* *\o/* *\%/* Geniet van Canada! *\%/* *\o/* *\%/*

Punz

Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 19:30

Ohh.. Alsnog gefelictieerd met je Bachelor EN de verjaardag van Lotje EN de 'verjaardag' van de hereniging!


Iedereen een Connemara!!


.

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-19 08:02

jumpyhorse schreef:
Kippenvel

Ik heb toevallig vandaag het filmpje van de penny eens terug gekeken en het is alsof ik het verhaal zelf voor het eerst hoor over iemand anders. En dan gaat het toch over ons :o

ScarOfWars schreef:
Oh wow twee jaar alweer!
Ze heeft het wel echt met jou getroffen hoor!

De tijd gaat erg snel! Aaaah dankjewel! :D

Coconut schreef:
Twee jaar alweer!!! Wat boft Lotje toch met jou!

Dankjewel!!! :D

Riel schreef:
Amai, Lotje is al twee jaar weer thuis! Super leuk om op terug te kijken! *\%/* *\o/* *\%/*

*\%/* *\o/* *\%/* Geniet van Canada! *\%/* *\o/* *\%/*

Dankjewel! Ik weet niet of er mensen intresse hebben in een update over Canada? Ik wil best foto's plus wat verhaal plaatsen hoor :o

Punz schreef:
Ohh.. Alsnog gefelictieerd met je Bachelor EN de verjaardag van Lotje EN de 'verjaardag' van de hereniging!

Dankjewel en dankjewel en dankjewel! _O-

jobamara
Berichten: 3528
Geregistreerd: 23-11-10

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 08:29

Nou als je tijd en zin hebt om over Canada te updaten :) , kom maar op heel benieuwd. Maar vooral geniet daar !!!

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 08:51

Jaa updates over Canada is altijd leuk!

Saluut M2+2
Be Fair M2+10

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 09:54

Kom maar op met een Canada update hoor! :D

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-19 16:38

De update komt eraan! Ik ben sinds maandag ochtend thuis maar de jetlag valt me toch eens zwaar... Ik vind naar het westen vliegen makkelijker en veel fijner dan weer terug oost.

Maar geen zorgen, ik ben jullie niet vergeten!

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 18:09

Neem de tijd, wij wachten wel! :D

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-19 22:26

Nou hier komt het! *\o/*

Canada was leuk! De kliniek waarvoor ik hier was zou dus een gemengd kliniek zijn, gerund door 5 vrouwelijke dierenartsen en 5 vrouwelijke paravetetinairen. Toen ik hier kwam bleken ze in de zomer zeer weinig paarden en koeien te zien omdat die allemaal op het land staan. Dat vond ik wel jammer maar toevallig kwam ik via oude kennisen terecht bij een paardenarts waarmee ik 5 dagen heb meegelopen. Het is zo ontzettend goed geklikt met haar dat ik praktisch een baan heb aangeboden gekregen. Deze DA is zo leuk, ze leert je graag dingen en is super gezellig. Ik heb echt erg genoten van mijn tijd met haar. Ik mocht zelfs weer terug bij haar komen na 1.5 week weer bij de eerste kliniek en heeft ze mij naar het vliegveld gebracht.
Ik heb deze afgelopen maand vanalles mogen doen bij elkaar opgeteld, waarvan het meeste dankzij de paardenarts.
Kliniek: vaccinaties na castratie (dan is er geen eigenaar en slaapt het dier nog, dit vanwege verzekeringskwestie), autopsie en een tripel layer closure geleerd (dit is het sluiten van de verschillende spier en huidlagen), een chip plaatsen en op mijn laatste dag heb ik als leidende DA de vaccinatie afspraak van de kat van de vrienden waar ik bij verbleef mogen doen.
Paardenarts: merries echoen voor dracht (enkel kijken maar echt veel geleerd), vaccineren, mankheidsonderzoeken op twee honden en op de laatste dag voor ik terug kwam heb ik gebitsonderzoeken en behandelingen mogen doen op haar paarden! En ik mocht IV injecties oefenen zoals bloed opnemen en in heb één paard mogen sederen voor de tandbehandeling.

Ik heb niet echt foto's van mijn tijd in de kliniek zelf, dus ik heb vooral vrije tijd foto's. Maar als jullie dat ook leuk vinden dan plaats ik er een aantal. :D

Hier een overzicht van de echte Cold Lake waar wij vroeger aan woonden <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Quadden naar een oude spoorbrug in Cold Lake, deze herinnerde ik mij niet naar het was echt super gaaf! :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb ook twee best wel dure penning paarden mogen trainen. Het was een hele ervaring vergeleken met mijn dressuur kunsten maar het was echt cool! Dit is een van de paarden _/-\o_
Afbeelding

Hier wat foto's van de gebidsbehandeling die ik heb mogen uitvoeren :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog een sfeerfoto van de regio waar die paardenarts elke dag mag werken <3

Afbeelding

Afbeelding

Het was een geslaagde ervaring! Als het aan mijn vriend en mij zou liggen dan zouden we na mijn studie meteen gaan verhuizen, maar natuurlijk zijn er veel dingen te overwegen. Maar het baanaanbod hebben is al een hele eer :o

Binnenkort krijgen jullie eindelijk weer foto's van Lotje! :j

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 22:32

Oh wow een baanaanbod! Wat gaaf zeg!!
Dit is een stage geweest die echt never nooit meer gaat vergeten.
Maar super om te horen dat je het naar je zin hebt gehad! Ik ben nog steeds super jaloers haha!

Zal nu ook wel weer fijn zijn om terug thuis te zijn bij je familie, vriend en natuurlijk Lotje, of niet?

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-19 22:40

ScarOfWars schreef:
Oh wow een baanaanbod! Wat gaaf zeg!!
Dit is een stage geweest die echt never nooit meer gaat vergeten.
Maar super om te horen dat je het naar je zin hebt gehad! Ik ben nog steeds super jaloers haha!

Zal nu ook wel weer fijn zijn om terug thuis te zijn bij je familie, vriend en natuurlijk Lotje, of niet?

Ik zal het inderdaad nooit vergeten! Ik weet nu zeker dat ik optie paard wil gaan doen (al was ik het hiervoor toch al). Ook heb ik ervaren hoe de praktijk in Noord-Amerika is en hoe het verschilt met NL/EU. Dit was een van mijn doelen die ik had en dus is het zeker geslaagd. Die baanaanbod is de kers op de taart *\o/*.

Ik ben erg blij om weer thuis te zijn. Maar dat heeft iedereen denk ik wel die een tijd van huis gaat. Mijn vriend stond me op Schiphol met bloemen op te wachten <3, mijn ouders waren super blij om me weer te zien en Lotje ziet er super uit. Ze is iets afgevallen maar dat is zeker geen probleem. Ze begon echt te dik te worden en nu is het perfect.

Maandag was ik te moe om echt iets te doen dus heb ik enkel Lotje een snoepje en een aai gegeven. Dinsdag wel nog even gepoetst maar elke dag erna had ik steeds stal dienst waarbij Lotje liever eet dan gepoetst wordt. Dus heb ik haar maar gelaten :'). Vanavond ben ik wel nog geweest om lekker te kriebelen en dat kon ze erg waarderen :j

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 22:49

Het is wel mooi dat je die extra bevestiging voor optie paard hebt gekregen, dat is imo altijd fijn!
Ik ga er vanuit dat het verschil wel aardig groot is of niet? Kan er natuurlijk helemaal naast zitten. :')
Ook fijn dat je dat doel ook hebt behaald/gedaan, geeft een voldaan gevoel! :D

Dat is fijn thuis Komen, mooie bos bloemen, happy family, fijn zeg! Oh, als Lotje het kan hebben dan is het al helemaal prima!

Weetje, ik denk dat Lotje het gewoon al fijn vond dat je er weer was, je hoeft dan ook niet per sé iets te doen, al is dat natuurlijk wel leuk, het er gewoon weer zijn is natuurlijk ook gewoon tijd doorbrengen met haar. :)

jobamara
Berichten: 3528
Geregistreerd: 23-11-10

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 09:41

Wat ontzettend mooi om te lezen dat het zo tof en leerzaam was. Gave foto's kan me voorstellen dat je over een.paar jaar zo die kant op zou willen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: b000tje, herous, lotte_dl, marjor, mirriejj, Noblesse_, xPearl en 33 bezoekers