[VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 11:00

Ik ben gisteren met migraine op Quick gestapt, zat weeral enkele dagen vast in een aanval. Vandaag ben ik eindelijk aanval vrij. Weet niet of het toeval is, maar ook de rest van mijn lijf voelt losser aan. Heb Quick gekocht, omdat gangenpaarden mensen zoals ik kunnen helpen. Ik hoop echt dat het door Quick komt dat ik me nu beter voel.

Maflinger_S
Berichten: 12151
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:09

Het zou heel fijn zijn als het door Quick komt dat je je beter voelt. Paarden in het algemeen zijn goed voor het welbevinden van een mens. :D

Wat het trainen van Quick betreft, zou het misschien handig zijn als je iemand kunt vinden die jou en Quick zou kunnen begeleiden in het werken met de dubbele longe. Dat is een fijne trainingsmethode.

Je vriend past trouwens netjes op Quick.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 13:38

Maflinger_S schreef:
Het zou heel fijn zijn als het door Quick komt dat je je beter voelt. Paarden in het algemeen zijn goed voor het welbevinden van een mens. :D

Wat het trainen van Quick betreft, zou het misschien handig zijn als je iemand kunt vinden die jou en Quick zou kunnen begeleiden in het werken met de dubbele longe. Dat is een fijne trainingsmethode.

Je vriend past trouwens netjes op Quick.


Ik kom net van mijn fasciatherapeut, zij merkte ook op dat ik losser zit. Quick lijkt me dus echt te helpen. Mijn therapeut is ook een opleiding voor paardenosteopaat aan het volgen en zegt dat ik me geen zorgen moet maken om de scheefheid bij Quick en gewoon verder moet werken aan zijn balans vinden.

Lessen, graag! Helaas haakt de persoon die ik vond, af al zegt ze dat ze wil blijven komen. Er is mij door de buurvrouw iemand aangeraden, maar als mijn buurvrouw me dan zegt op welke manier die persoon traint, dan past dat niet binnen de stijl die Quick en ik hanteren. Maar ik heb in augustus wel een grondwerkles geboekt op verplaatsing. Ik ga daar met een paard van daar werken, maar kan het nadien wel toepassen op Quick. Als de les bevalt, kan ik nog altijd eens een kleine vrachtwagen huren voor een dag en een les met Quick boeken.

Mijn vriend staat echt wel goed op Quick. Ben benieuwd of ik hem er ooit nog op krijg. :-)

Maflinger_S
Berichten: 12151
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 13:53

Quick is nog maar een guppie en heeft nog niet zoveel gedaan dus dat hij balans en kracht mist om lekker te kunnen lopen in alle verschillende gangen is logisch. Komt goed, gewoon (kilo)meters gaan maken.

Qua dubbele longe zou je eens kunnen kijken of Patrick Molenaar bij jou in de buurt les geeft.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 22:10

Wat een leuk verhaal om te volgen, ik ga dit weekend mijn merrie ophalen MVM Toffee <Afbeelding

One horse is never enough!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 14:17

PikaTheRocky schreef:
Wat een leuk verhaal om te volgen, ik ga dit weekend mijn merrie ophalen MVM Toffee <[ [url=m/N0jBih.jpg]Afbeelding[/url] ]


Knappe merrie! Hoe oud is ze en van waar komt ze?
Ben er zeker van dat jullie veel plezier aan mekaar gaan beleven.

SvS88

Berichten: 320
Geregistreerd: 28-03-19

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 14:42

Waar hebben jullie je paardjes vandaan? Een particulier of via een fokker? Ben erg weg van dit ras, maar volgends mij is er lastig aan te komen, zeker een die al geleerd is

Onderschrift

Tears are words from the heart that can't be spoken
*Voor altijd in mijn hart ♡ Rust zacht lieve Amarinske*

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 14:45

Wat grappig om dit topic nu tegen te komen! Ik ben net sinds zondag terug van 6 weken stage lopen bij Mireille in Duitsland :)

Quickstep is echt een leuk paard en volgens mij zijn jullie samen echt al op de goede weg *\o/* Ik blijf jullie volgen :)

SvS88, Mireille in Duitsland heeft er elk jaar een aantal te koop staan, wel voornamelijk veulens en jaarlingen. https://rockymountainhorse.net/welkom/

Rikkie 17-11-2010 ~ 19-09-2018 Y;(
Kalinka 4-5-2014 Dressuur : B + 16 L1 + 22 L2 + 17 M1 + 2 Springen : B + 1
Rachel 19-05-2012 - 13-04-2014
Rise up

SvS88

Berichten: 320
Geregistreerd: 28-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 15:23

Robin_Rikkie schreef:
Wat grappig om dit topic nu tegen te komen! Ik ben net sinds zondag terug van 6 weken stage lopen bij Mireille in Duitsland :)

Quickstep is echt een leuk paard en volgens mij zijn jullie samen echt al op de goede weg *\o/* Ik blijf jullie volgen :)

SvS88, Mireille in Duitsland heeft er elk jaar een aantal te koop staan, wel voornamelijk veulens en jaarlingen. https://rockymountainhorse.net/welkom/


Bedankt, ga eens op de website kijken :D

Onderschrift

Tears are words from the heart that can't be spoken
*Voor altijd in mijn hart ♡ Rust zacht lieve Amarinske*

PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 18:10

SVRL schreef:
PikaTheRocky schreef:
Wat een leuk verhaal om te volgen, ik ga dit weekend mijn merrie ophalen MVM Toffee <[ [url=m/N0jBih.jpg]Afbeelding[/url] ]


Knappe merrie! Hoe oud is ze en van waar komt ze?
Ben er zeker van dat jullie veel plezier aan mekaar gaan beleven.


Ze komt bij Mireille vandaan in Duitsland. We gaan haar aankomend weekend ophalen!

One horse is never enough!

PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 18:13

Robin_Rikkie schreef:
Wat grappig om dit topic nu tegen te komen! Ik ben net sinds zondag terug van 6 weken stage lopen bij Mireille in Duitsland :)

Quickstep is echt een leuk paard en volgens mij zijn jullie samen echt al op de goede weg *\o/* Ik blijf jullie volgen :)

SvS88, Mireille in Duitsland heeft er elk jaar een aantal te koop staan, wel voornamelijk veulens en jaarlingen. https://rockymountainhorse.net/welkom/


Ik was de stagiaire daar voor jou :)

One horse is never enough!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:03

PikaTheRocky schreef:
Robin_Rikkie schreef:
Wat grappig om dit topic nu tegen te komen! Ik ben net sinds zondag terug van 6 weken stage lopen bij Mireille in Duitsland :)

Quickstep is echt een leuk paard en volgens mij zijn jullie samen echt al op de goede weg *\o/* Ik blijf jullie volgen :)

SvS88, Mireille in Duitsland heeft er elk jaar een aantal te koop staan, wel voornamelijk veulens en jaarlingen. https://rockymountainhorse.net/welkom/


Ik was de stagiaire daar voor jou :)


Doe Mireille heel veel groeten van me! Quick komt ook van bij haar.

Leuk dat jullie stage bij Mireille gedaan hebben. Vind haar een super fijne vrouw en haar manier van fokken spreekt me wel aan. Je hebt altijd zoveel keuze bij haar.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:06

SvS88 schreef:
Waar hebben jullie je paardjes vandaan? Een particulier of via een fokker? Ben erg weg van dit ras, maar volgends mij is er lastig aan te komen, zeker een die al geleerd is


Ik heb ook bij Mireille gekocht. De vader van Quick staat nu op een kleinschalige fokkerij in Duitsland. Moest je interesse hebben, geef ik je haar fb door. Heb geen andere gegevens van haar. Als ik goed geteld heb, zijn er dit jaar een 5-tal veulens bij deze persoon geboren.

PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:52

SVRL schreef:
SvS88 schreef:
Waar hebben jullie je paardjes vandaan? Een particulier of via een fokker? Ben erg weg van dit ras, maar volgends mij is er lastig aan te komen, zeker een die al geleerd is


Ik heb ook bij Mireille gekocht. De vader van Quick staat nu op een kleinschalige fokkerij in Duitsland. Moest je interesse hebben, geef ik je haar fb door. Heb geen andere gegevens van haar. Als ik goed geteld heb, zijn er dit jaar een 5-tal veulens bij deze persoon geboren.


In de periode dat ik stage februari tot mei zijn er 9 veulens geboren :) volgens mij bijna allemaal beschikbaar voor verkoop!

One horse is never enough!

Anoniem

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 17:12

Spirit, de vader van Quick, is een paar jaar geleden verkocht aan een kleinschalige fokker, het is bij die persoon dat er een 5-tal veulens geboren zijn. Geloof dat Mireille er ieder jaar meer als 15 heeft.

PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 18:55

SVRL schreef:
Spirit, de vader van Quick, is een paar jaar geleden verkocht aan een kleinschalige fokker, het is bij die persoon dat er een 5-tal veulens geboren zijn. Geloof dat Mireille er ieder jaar meer als 15 heeft.


Je krijgt de groetjes terug :D

One horse is never enough!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:53

PikaTheRocky schreef:
SVRL schreef:
Spirit, de vader van Quick, is een paar jaar geleden verkocht aan een kleinschalige fokker, het is bij die persoon dat er een 5-tal veulens geboren zijn. Geloof dat Mireille er ieder jaar meer als 15 heeft.


Je krijgt de groetjes terug :D



Haha, dankje.
En, kan je paardje wat wennen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:50

Bezoek osteopaat was nodig. Quick zat vast in de nek, rug was op 1 klein puntje na, ok. Ik mag er niet meer met de barebackpad op, omdat het stukje rug dat vast zat, net alle druk krijgt als je er met een pad op gaat. Mijn zadel moet ik wat versmallen, het staat te breed op zijn schoft en geeft daardoor mogelijk een slechte drukverdeling, maar verder past het perfect.

De osteo vond Quick al mooi bespierd. Fijn om dat te horen natuurlijk. En ik heb groen licht gekregen om hem wekelijks te berijden. Ze zegt dat Quick mij makkelijk kan dragen en dat 1 keer per week rijden zeker moet kunnen. Ik moet hem nu, na de behandeling, wel 10 dagen onbelast laten. Wandelen aan de hand en vanaf het weekend aan de longe, mag wel.

Ik heb ook een antwoord gekregen op mijn vraag waarom Quick geen druk op zijn neus verdraagt. Dacht altijd dat Quick gewoon een ramsneus had, maar hij is er heel gevoelig aan. De osteo denkt dat hij ooit een trap op zijn neus heeft gehad en dat er nu wat botwoekering is. Kan geen kwaad en zo lang er geen druk op komt, heeft hij er ook geen last van, maar ze raadt me wel af om met een optoming te rijden die druk op de neus geeft.

De andere 2 zijn ook onder handen genomen. Macho zat vrij los, wel een probleem rechts achter, maar dat was te verwachten na zijn peesblessure. En vooraan wat spierpijn, omdat zijn hoefbenen gekanteld zijn. Bacardi is wat anders, die is stram en stijf en was aan zijn voorbenen niet te behandelen. Osteo raadt aan om hem op magnesium te zetten en om aan de dierenarts pijnstilling te vragen die ik moet geven als de hoefsmid komt. Is toch altijd even slikken wanneer ik merk dat Bacardi weer een beetje achteruit gegaan is.

Maflinger_S
Berichten: 12151
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:56

Mooie update over Quick. Rijden met die hap! Over dat geen druk op de neus verdragen, dat had mijn mafje ook. Met een westernhoofdstel valt dat niet eens op. Mijn mafje tolereerde met grondwerken wel een touwhalster maar dat had ook niet haar voorkeur.

Macho OK en Bacardi toch iets achteruit, dat is inderdaad even slikken. Hoe groter het dier, hoe groter de zorgen.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 15:31

[/quote]


Haha, dankje.
En, kan je paardje wat wennen?[/quote]

Ze stond gisteren heerlijk te grazen met onze tinker maar ze staan nu helaas apart omdat de tinker ruin haar bleef opjagen, bijten en schoppen..

We hebben vanmorgen heerlijk gewandeld en wat is ze toch onwijs braaf :) :)

One horse is never enough!

Anoniem

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 16:40

@ Maflinger_S: moet nu 10 dagen geduld hebben en dan gaan we ervoor. Moet hem na iedere rit wel 4 a 5 dagen rust geven en mag alleen maar stappen en een paar kleine stukjes tölt. Draf mag ik nog niet vragen, dat vindt de osteo te belastend. Maar hé, ik ben al blij dat ik mag tölten.

@ PikaTheRocky: fijn dat ze zich zo snel thuis voelt en dat wandelen goed gaat. Hoe oud is je merrie eigenlijk? Plaats hier zeker een linkje als je een topic over haar aan maakt.

PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 21:16

SVRL schreef:
@ Maflinger_S: moet nu 10 dagen geduld hebben en dan gaan we ervoor. Moet hem na iedere rit wel 4 a 5 dagen rust geven en mag alleen maar stappen en een paar kleine stukjes tölt. Draf mag ik nog niet vragen, dat vindt de osteo te belastend. Maar hé, ik ben al blij dat ik mag tölten.

@ PikaTheRocky: fijn dat ze zich zo snel thuis voelt en dat wandelen goed gaat. Hoe oud is je merrie eigenlijk? Plaats hier zeker een linkje als je een topic over haar aan maakt.


Ja dat heb ik --> PikaTheRocky @ [GP] [VOLG] Pika de Rocky Mountain Horse

En ze is 30 april 1 geworden dus het is echt nog een super puppy :+:

En ik kan me goed voorstellen hoe vervelend het is als je paardje achteruit gaat, ik moet er echt niet aan denken zeg :(

One horse is never enough!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 18:58

Vandaag nog eens op wandel gegaan met Quick. Meneer was echt in een gekke bui en heeft duidelijk zijn töltknop gevonden. Heel frustrerend als je ernaast loopt. Dat ik hem in hield, begon hem ongelooflijk te ergeren, wat dan weer een paar bokken sprongen opleverde. Moest hem even serieus op zijn plaats zetten.

Gelukkig was hij terug iets kalmer toen we terug op de wijk aan kwamen. Ik dacht dat ik het laatste stuk relax naar huis kon, maar dat was buiten de plaatstelijke jeugd gerekend. Jong nozem op een brommertje, begon doelbewust extra kabaal te maken om Quick op te jutten. Die bleef eerst vrij kalm, maar nadat de herrie maar bleef duren, raakte hij toch even over zijn toeren. Tis dat mijn aandacht bij mijn paard zat, anders was ik toch heel luid beginnen vloeken.

PikaTheRocky

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-07-19
Woonplaats: Doornenburg

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 13:33

Jezus wat verveeld van die poedersuiker jeugd. Er kwam bij ons vandaag een auto langs racen die duidelijk harder reed dan de vijftig die hij mag. Mijn moeder gebaarde dat hij rustig moest doen en hij reed luid toeterend langs.

Gelukkig is Pika een hele stoere meid!

One horse is never enough!

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] k wil een goed opgeleide Peruaanse Paso, ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 16:44

Wat een eikels zeg... Waar gaat het toch naartoe met de mensheid. :n Gelukkig zijn er bij beiden geen ongelukken gebeurd.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Hindo2, janna en 91 bezoekers