kletspraat voor moeders die hun kinderen 'alleen' opvoeden

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
JoyceLa

Berichten: 2123
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

kletspraat voor moeders die hun kinderen 'alleen' opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-19 08:48

Hallo,

Ik ben benieuwd of hier animo voor is. Ik kon zo snel geen ander topic vinden dus ben er zelf maar 1 begonnen :) Het lijkt mij gezellig en fijn om te kletsen met anderen. De leuke dingen en ook de dingen waar we tegenaan lopen. Ik ben namelijk in mijn directe omgeving de enige die mijn kind zonder partner of ex partner opvoedt. En mijn vrienden en vriendinnen die kinderen hebben (zijn er al weinig) doen het met partner. Ze snappen niet waar ik soms tegenaan loop.

Ik zal gelijk aftrappen:


Ik ben Joyce 34 jaar en heb een zoon van 5 Jayden die ik vanaf het begin zonder partner opvoed. Gelukkig helpen mij ouders veel! Zonder hen zou ik niet in de zorg kunnen werken met onregelmatige werktijden. En dat is nu net wat ik heel leuk vind. Jayden logeert 1 nacht in de maand ongeveer bij zijn vader die bij zijn ouders woont. Jayden is gelukkig niet anders gewend. En ik ben blij dat hij in ieder geval weet wie zijn vader is en dat hij kan meepraten over zijn vader met andere kinderen.

Gisteren had ik tien minuten gesprek op school waar ik mijzelf best wel even druk om heb zitten maken. Van school uit hebben ze namelijk geadviseerd dat Jayden op fysiotherapie gaat en logopedie. Er is niks mis met zijn fijne motoriek, hij kan alles pakken etc. Alleen houdt hij zijn pen / potlood niet goed vast. En wat de logopedie betreft; Jayden heeft tot zijn derde jaar met een speen geopen (niet handig). Hierdoor zat de positie van zijn tong niet goed, ook heeft hij vergrootte amandelen waardoor hij lastig door zijn neus kan ademen en zijn mond eigenlijk altijd een beetje open heeft om te ademen. Sinds hij naar school gaat, praat hij super duidelijk en raakt hij niet meer gefrustreer omdat mensen hem niet verstaan. Dit alles heb ik gisteren nog een keer op school vertelt en de boodschap dat ik al die therapien onnodig vind. We oefenen thuis wel met de juiste manier van potlood vasthouden. En wat praten betreft heeft hij nu alleen nog moeite met vervoegingen maar daar kunnen we thuis aan werken. Ik laat hem op zijn eigen tempo en manier ontwikkelen heb ik aangegeven.


Het heeft mij allemaal best een tijdje onzeker gemaakt en het gevoel van falen als moeder zijn. Zullen jullie vast herkennen. Je hebt namelijk niet iemand naast je waarmee je het kan bespreken die je een back up kan geven. Of waar je tegen kan zeggen 'hey ga jij maar eens naar die gesprekken van school'. Of dat je samen gaat, waardoor je je toch wat gesterkt voelt. We doen het alleen en op onze eigen manier in de hoop dat het de juiste manier is... Ik ben er niet vaak mee bezig hoor eigenlijk, maar soms ontkom je er niet aan.... En toen ik vanochtend mijn zoontje de klas inbracht en tot de conclusie kwam dat ik de memo over verkleden had gemist brak er echt even iets. Normaal zeg ik bij zoiets oh sorry drop, volgende keer beter. Maar voor het eerst weer sinds 5 jaar ben ik vanochtend toch in huilen uitgebarsten... Ik brak echt even toen ik thuis kwam. Je ontkomt er soms ook niet aan..


Ik weet dat ik dan verschillende mensen kan bellen, en dat is hartstikke fijn daar gaat het niet om. Alleen ze snappen het niet. Die zeggen dan toch; je doet het hartstikke goed, je bent sterk etc. En dat is hartstikke lief hoor begrijp me niet verkeerd , maar ik wil soms gewoon even kwijt hoe poedersuiker ik het soms vind om het 'alleen' te moeten doen. Al die verdomd moeilijke keuzes alleen te moeten maken. Die schouder om je heen op zo'n dag. Gelukkig heb ik die dagen niet veel, maar als ik die een keer heb is het fijn om gewoon met iemand te kunnen praten die snapt wat ik bedoel en ervaringen uitwisselen...

Ik hoop dat ik niet de enige ben. En alle positieve verhalen en ervaringen zijn natuurlijk ook altijd welkom :D

Voor de wereld maakt één hond niet zoveel verschil, maar voor die ene hond is het wel een wereld van verschil


WowAmigo
Berichten: 4818
Geregistreerd: 22-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 09:02

Ik ben pas sinds kort alleen met mijn kinderen door een scheiding, maar wil je gewoon wel even een hart onder de riem steken. Mijn oudste liep nog langer met een speen en moest daardoor echt een beugel, net zoals tig andere kinderen van haar leeftijd, mijn jongste duimt nog lekker en moet ook flink aan de beugel over een tijdje bijvoorbeeld.

Ik was niet alleen en vergat ook vanalles en nog wat, ik ben soms helemaal niet consequent, heb de neiging om ze veel te veel uit handen te nemen en geef ze koekjes mee met teveel suiker *\%/* het ligt niet aan je alleen zijn dat er dingen net niet helemaal lekker lopen of je dingen vergeet, echt niet, je bent gewoon mens en je doet het vast hartstikke goed *\o/*

Kan me trouwens wel voorstellen dat het lastig is om bepaalde beslissingen echt alleen te moeten nemen zonder klankbord, maar vertrouw op jezelf, een vriendin van me zei altijd "ach ik probeer maar wat en later zie je pas of het gewerkt heeft of niet". Je kan het niet 100% perfect doen, ook niet als je met zn tweeen bent.

Pantykous

Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: kletspraat voor moeders die hun kinderen 'alleen' opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 09:47

Ik ben vanaf aankomend weekend niet meer alleen, maar heb het wel 2 jaar alleen gedaan. Aan mijn ex heb je letterlijk helemaal niks.

Alleen opvoeden vind ik heerlijk, ik mis het klankbord dan ook niet. Probeer nu met mijn vriend juist wel alles samen te doen en dan vind ik het moeilijk om niet dwingend te zijn in mijn mening en overtuiging.

Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 10:36

Hier nog een alleenstaande moeder van 2 kinderen. Een jongen van 7 en een meisje van 5 jaar.
Mijn ex en ik zijn vorig jaar officiëel uit elkaar gegaan maar het ging al veel eerder mis.
Mocht je interesse in het behoorlijk heftige verhaal willen, stuur gerust een pbtje.

Ze gaan nu om het weekend naar hun vader toe maar dat is pas sinds kort. Hij heeft een tijd op straat gewoond en toen ging dat dus niet.

Nu wel, maar het zorgen is voor hem vreselijk moeilijk. Hij doet ze vrijwel nooit onder de douche, poetst nooit hun tanden, kan niet koken, kamt de haren van mijn dochter niet, en hij heeft alleen 1 kleine kamer waar hij woont (3 bij 5 meter).

Maar het heeft mij juist enorm sterk gemaakt. De kinderen zijn wel iedere week een middag na schooltijd bij mijn ex-schoonouders maar verder hoef ik geen aanspraak op ze te maken, de verhouding is teveel verstoord nadat ik ze meerdere keren heb gewezen op de enorme verkeerde keuzes die hun (perfecte ahum) zoon maakt en daardoor in grote financiële problemen is gekomen.
Mijn eigen ouders wonen ver weg maar helpen me zo goed ze kunnen. Ondanks alles gaat het moederschap me prima af. Ik sta stevig in mijn schoenen en geniet van mijn kinderen die gelukkig erg lief en makkelijk zijn. Ze lijken ook weinig over te hebben gehouden aan de scheiding. Ik denk juist dat ze nu meer balans hebben dan vroeger omdat ze weten waar ze aan toe zijn. Ondanks dat is mijn zoon wel regelmatig verdrietig, zeker nu zijn vader aan zijn 7e vriendin bezig is. Ze zien die nieuwe veroveringen van hun vader overigens niet hoor, maar vooral mijn zoon heeft het allemaal wel door.

Is het al lente?

Kimbers

Berichten: 5098
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 14:44

Ach ts, ik kan me de emoties zo goed voorstellen :(:)
Ze mogen er ook gewoon zijn he.. helemaal niet gek dat het je soms allemaal te veel wordt.

Mijn dochters van 1 en 3 gaan ieder weekend naar hun vader en dat ene dagje dat ik mag uitslapen vind ik héérlijk. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik het liever allemaal zelf had gedaan. Mijn ex doet zich online voor als de ideale papa, gooit de meest leuke foto's op fb maar ondertussen hebben we zo vaak gedoe omdat hij afspraken niet nakomt.

Hij is nu zonder overleg 2 weken weg op vakantie (ik werk in de weekenden waardoor ik halsoverkop opvang moest regelen), hij zegt last minute dingen af, vergeet afspraken en eigenlijk moet ik me continu aanpassen aan zijn schema. Het is een enorme narcist die altijd zichzelf bovenaan zal plaatsen.

Ik probeer mijn grenzen zo goed mogelijk aan te geven, maar aangezien ik wel het belang van mijn kinderen bovenaan zet komt hij met een hoop weg. Ik vind het soms vreselijk om te moeten bedenken dat dit altijd zo zal blijven, het vreet energie namelijk.

Verder vind ik het tot nu toe heerlijk om grotendeels zelfs beslissingen over mijn kinderen te kunnen maken, zonder erover te hoeveel kibbelen met een partner. Wij redden ons prima met zijn drietjes :)

Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: kletspraat voor moeders die hun kinderen 'alleen' opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 20:55

Goh Kimbers, wat enorm herkenbaar! Naar de buitenwereld de ideale papa zijn, geen afspraken nakomen, en een narcist. Dat is mijn ex ook. Hij heeft deze stempel zelfs van een psycholoog gekregen.
En er overal mee wegkomen omdat we aan onze kinderen denken, dat klopt zo hard! Hier precies hetzelfde. Alleen maar omdat je wilt dat de kinderen niet doorhebben wat voor eikel het is, en dat je ze wilt beschermen. Dus wij verzetten de afspraken wel weer, wij regelen het dat alles toch nog passend is. En onze exen doen net alsof er niks aan de hand is...

Is het al lente?

poetser

Berichten: 4293
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: kletspraat voor moeders die hun kinderen 'alleen' opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 05:33

Hier ook een alleenstaande moeder. Ik sta er volledig alleen voor, omdat mijn ex niks te maken wilt hebben met ons zoontje. Hij is nu 8 jaar en we zijn nu 5 jaar op elkaar aangewezen. Wel nog een relatie gehad daarna tot april, maar dat is toch anders.

Ik merk wel dat heel mijn leven stil staat eigenlijk. Sociaal leven heb ik niet, geen familie in de buurt en door gebrek aan oppas/tijd heb ik geen vrienden meer ook. Werken is een ramp, want ik zit vast aan de schooluren en in de vakanties is het een hoop gepuzzel om opvang te regelen.

Maar ik zou mijn ventje niet meer kunnen missen. Ik vond (en vind) het alleen heel moeilijk om niet te compenseren. In het begin heb ik het gemis van zijn vader onbewust wel gecompenseerd. Hij veranderde beetje bij beetje in een verwent jong en het heeft best lang geduurd om alles weer op de rails te krijgen.
Nu genieten we gewoon van het hier en nu. Ik pas mij aan en krijg er veel voor terug.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: kletspraat voor moeders die hun kinderen 'alleen' opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 06:03

Ook pittig voor je poetser, maar waarom zit je vast aan de schooltijden met je zoon? Hij kan toch naar de bso? Ik werk ook 3 dagen en mijn kinderen gaan ook naar de bso. Vinden ze nog leuk ook. En ook in de vakantie gaan ze daarheen.

En geen sociaal leven? Heb je geen leuke moeder in zijn klas waar je mee kunt kletsen? Sinds mijn kindjes op school zitten, heb ik er een bubs vriendinnen bij juist. Zeker met wegbrengen en ophalen staan er vaak moeders te kletsen. Sterkte :(:)

Is het al lente?

poetser

Berichten: 4293
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: kletspraat voor moeders die hun kinderen 'alleen' opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 07:35

Bso gaat hij ook. Maar dat is van 7 tot 18u. Heb altijd als verkoopster gewerkt en dat gaat niet meer. Nu gelukkig een leuke baan van 9 tot 17u. Goed te combineren dus.
Helaas zitten er niet veel Nederlandstalige kinderen op zijn school. Een aantal Poolse, veel Turkse en een aantal vluchteling kinderen. De ouders van zijn 2 beste vriendjes zijn Franstalig. 1 probeert wel Nederlands te spreken, maar hele gesprekken gaan ook noet helaas. Op het werk wel een toffe collega. Zij is weduwe met 3 kinderen, jongste is 18. Daar ga ik binnenkort wel eens mee weg en dan passen haar dochters op mijn zoontje. Maar over het algemeen leef ik enkel met en voor mijn zoon. Er is in het verleden veel gebeurd waardoor ik ook veel te terughoudend ben geworden in het leggen van nieuwe contacten. Dus het is ook wel mijn eigen schuld.

Ik wil wel graag binnen dit en een paar jaar terug naar Nederland komen. Weer dichtbij familie en vrienden van vroeger. Sta ook op de lijst voor een woning in het dorp van mijn vader en mijn geboortedorp.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

Pantykous

Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: kletspraat voor moeders die hun kinderen 'alleen' opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 08:03

Ah dat zou wel fijn zijn poetser. It takes a village to raise a child zeggen ze wel eens, en dat is ook zo eigenlijk. Nooit verkeerd om familie en vrienden om je heen te hebben.

Ik kom mijn narcistische ex overigens niet tegemoet bij dat soort ongein. Ik ben van mening dat dat ook niet in het belang is van mijn zoon. Hij moet niet leren dat je maar in 3 kronkels moet gaan liggen om iemand anders tegemoet te komen die duidelijk een eigen agenda heeft. Slecht praten over mijn ex zal ik niet doen maar als hij hem straks een keer vergeet of een paar weken andere dingen te doen heeft wil ik dat gewoon uitleggen. Dan kan hij zijn eigen mening vormen over zijn vader.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 08:11

Ik ben gelukkig geen alleenstaande moeder, maar mijn ex schoonbroer is wel alleenstaande vader. Mijn zus heeft bij 2 mannen een kind gekregen en heeft ze beide na 3 maand achter gelaten. Man en kind 2 hebben een hele goede omgeving die hun opvanht. Man en kind 1 helaas niet. Hij staat er helemaal alleen voor en de financiele inpakt wordt meer en meer duidelijk. Een huis kopen is geen optie. Schoenen van €30 zijn al dure schoenen. Auto kapot zorgt voor maanden rosse centjes tellen. Hij doet het echt super. Ondertussen is ze 6 en echt een leuk kind. Ze komt binnenkort weer een week logeren door de vakantie. Wij zijn 5 uur onderweg om haar hier te krijgen maar dat wordt dubbel en dik gewaardeerd.

Chapeau dat jullie het allemaal alleen doen.

JoyceLa

Berichten: 2123
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Re: kletspraat voor moeders die hun kinderen 'alleen' opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-19 11:39

WoW wat een heftige verhalen zeg! Ik zal later uitgebreider reageren op een laptop haha.

Voor de wereld maakt één hond niet zoveel verschil, maar voor die ene hond is het wel een wereld van verschil

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: kletspraat voor moeders die hun kinderen 'alleen' opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 11:45

Ik ben ook alleenstaand met 2 kinderen van 4 en 7.
Oktober vorig jaar heb ik mijn relatie verbroken en februari dit jaar heb ik mn eigen woning gekregen.
Voorheen zorgde ik altijd al voor de kinderen dus er is eigenlijk niet heel veel veranderd.
Mm ex komt ze om de week op zondag halen. En doordeweeks komt hij af en toe op bezoek.
Als hij zn leven op de rit heeft is het de bedoeling dat ze om het weekend naar hem gaan.

[o]

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 12:01

Hier ook een alleenstaande moeder met een zoontje van 5. Ben nu dik 2,5 jaar alleen. Hij gaat om het weekend naar zijn vader en het andere weekend 1 dag(overdag).

Mars (v. Haarlem) Dressuur Z * Springen L * Sgw M * Viertal M * (RIP 2012)
Zonanta (v.Corland) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B * (verkocht)
Zagal (v. Patijn) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B *

Kimbers

Berichten: 5098
Geregistreerd: 04-02-05

Re: kletspraat voor moeders die hun kinderen 'alleen' opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 20:43

Wat een vervelende overeenkomst hebben we dan Storm.. hoe is hij verder met jullie kinderen?

Pittig poetser. Ik herken het wel een beetje, heb eigenlijk op mijn fwb na :')) geen sociaal leven. Tijdens mijn relatie ben ik erg in het isolement geraakt helaas. Ik hoop dat zodra mijn oudste naar school gaat aan het einde van dit jaar dat ik weer wat sociale contacten op kan doen.
Kan me voorstellen dat je er naar uitkijkt om weer terug te komen.

Pantykous, is mijn geval is het ook niet tegemoet komen maar ik word gewoon voor het blok gezet. Hij zegt er niet te zijn dus ik heb geen andere keuze dan oppas te regelen omdat ik immers de kinderen moeilijk alleen kan laten.

Demolenhoek, wat bizar van je zus, maar wat fijn dat beide kindjes een goede vader hebben.

Sannert, ook herkenbaar dat er niet veel is veranderd. Is in mijn geval net zo. Het enige wat nu anders is, is dat ik 's avonds zelf de vaat in de vaatwasser moet doen :')

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:21

Kimbers bij mij dat ik nu geen vaatwasser meer heb en de afwas zelf moet doen :')

Ik heb ook het gevoel alsof mijn leven stil staat. En mn ex nog altijd mijn leven beheerst. Hij belt heel vaak. Afspraken zijn ook niet goed te maken. Hij haalt ze wel op als hij dat zegt. Maar echt duidelijke afspraken op lange termijn zijn niet te maken. Zelfs nu deze zomervakantie zijn er geen concrete plannen. Ik heb nu 3 weken vrij. Mm ex daarna 2. Maar of ik ze dan smorgens breng en na mn werk weer ophaal of na het eten pas geen idee. En de laatste week vakantie zou hij opvang regelen. Dus ik ben benieuwd.
En hij zegt dat ie zich erbij neer gelegd heeft dat ik hem echt niet meer terug wil. Maar dat idee krijg ik ook nog niet helemaal ..

[o]

Pantykous

Berichten: 10476
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 22:10

Kimbers schreef:
Wat een vervelende overeenkomst hebben we dan Storm.. hoe is hij verder met jullie kinderen?

Pittig poetser. Ik herken het wel een beetje, heb eigenlijk op mijn fwb na :')) geen sociaal leven. Tijdens mijn relatie ben ik erg in het isolement geraakt helaas. Ik hoop dat zodra mijn oudste naar school gaat aan het einde van dit jaar dat ik weer wat sociale contacten op kan doen.
Kan me voorstellen dat je er naar uitkijkt om weer terug te komen.

Pantykous, is mijn geval is het ook niet tegemoet komen maar ik word gewoon voor het blok gezet. Hij zegt er niet te zijn dus ik heb geen andere keuze dan oppas te regelen omdat ik immers de kinderen moeilijk alleen kan laten.

Demolenhoek, wat bizar van je zus, maar wat fijn dat beide kindjes een goede vader hebben.

Sannert, ook herkenbaar dat er niet veel is veranderd. Is in mijn geval net zo. Het enige wat nu anders is, is dat ik 's avonds zelf de vaat in de vaatwasser moet doen :')


Dat is weer een ander verhaal natuurlijk, dat heb ik met mijn ex ook. Bedoel meer naar mijn zoon toe, als ik een afspraak met hem heb en hij komt niet, ga ik me niet in 13 bochten wringen om het alsnog te laten gebeuren.

Vermoeiend zo’n plakkerige ex Sannert!

Kimbers

Berichten: 5098
Geregistreerd: 04-02-05

Re: kletspraat voor moeders die hun kinderen 'alleen' opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 23:13

Maar Sannert, kan je niet gewoon zeggen dikke vinger je zoekt het maar uit met je vage gehannes? Is wel heel makkelijk gezegd zo natuurlijk, maar dit is toch helemaal niet te doen?!

Pantykous, nee gelijk heb je. Laat vaders de verantwoordelijkheid voor gemiste afspraken met je zoon maar dragen. Triest dat sommige vaders maar niet lijken te snappen wat bepaalde acties teweeg kunnen brengen bij hun kinderen.

poetser

Berichten: 4293
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: kletspraat voor moeders die hun kinderen 'alleen' opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 06:09

Poeh, als ik dit lees kan ik alleen maar blij zijn dat ik geen ex heb om rekening mee te houden. Net na se breuk is hij wel nog kort in het leven van zoontje geweest, maar afspraken kwam hij ook niet na. Omdat hij een auto had wilde hij zoontje wel ophalen en weer thuisbrengen. Was geen probleem. 4x heeft zoontje klaar gestaan bij de deur, 4x stuurde ex een berichtje dat hij er toch geen zin in had en liet mij de boodschap over brengen. Na de 4de keer heb ik hem gezegd dat ik ex pas weer wilde horen als hij serieus was en zoontje echt wilde zien. Is nu 5 jaar geleden en heb hem sindsdien niet meer gehoord of gezien.
Of ja, pas geleden op de voetbal. Liep ons gewoon voorbij alsof we vreemde waren. Zoontje had hem gelukkig niet herkend, hij ons wel.

@demolenhoek, wat een vreemde actie van je zusje. Was het een bewuste keuze om de kinderen achter te laten, of kon ze het moederschap niet aan? Gelukkig zijn beide kindjes goed terecht gekomen.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:06

Ze heeft een zware vorm van autisme + heeft borderline. De relaties worden aangegaan en de kinderen verwekt in haar stabiele periodes. Zwangerschapshormonen hebben een positieve invloed op borderline dus tijdens de zwangerschap blijft ze stabiel. Ze ontkent hardnekkig dat ze dit heeft en verteld het dus ook niet aan haar partners. Na de zwangerschap trekken de hormonen weg en krijgt ze weer een dal, waarop ze alles en iedereen achterlaat, behalve haar dieren. Die gaan altijd mee. Kind laat ze achter. Dit gebeurt telkens op de leeftijd van 3 maand.

poetser

Berichten: 4293
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:49

Moet voor haar en zeker jullie als omgeving toch ook niet makkelijk zijn. Als ze nu een stabiele periode heeft, ziet ze haar kinderen dan wel? Als je liever niet antwoord snap ik dat ook hoor. Ik heb zelf ook iemand gekend met borderline en die zag de dood helaas als enige ontsnapping aan haar leven. Liet ook een kind achter (stiefdochter van mijn stiefzus), welke helaas ook borderline blijkt te hebben en kweekt als een konijn. Zij doet het wel redelijk als moeder, maar vind dat iedereen zich aan haar moet aanpassen. Zo vraagt ze het ook noet als ze oppas nodig heeft, ze brengt de kinderen langs met de mededeling dat ze ze morgen wel weer komt ophalen. In november komt baby 3, de oudste word in januari 3.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren


Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: kletspraat voor moeders die hun kinderen 'alleen' opvoeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:56

Wat een schrijnende situatie deMolenhoek. Het is voor mij niet te bevatten dat er zulke moeders zijn. Gelukkig hebben de kinderen fijne vaders, maar voor je oudste nichtje zal het geen makkelijk leven zijn. Fijn dat ze binnenkort naar jou komt, lekker verwennen dan maar!

Is het al lente?

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:54

Zo even tijd om alles te lezen

Joycela: heel goed dat je weet wat je wel wil betreft school ect. Voor de rest herken ik het weinig. Vindt het goed te doen alleen, neem beslissingen en vergeet vaker zijn vader er bij te betrekken dan te overleggen :7

Storm: wat een verhaal en wat sneu voor je zoon.

Kimbers: wat vreselijke vervelend dat hij je eigenlijk gewoon zo laat zitten. Alles op het laatste moment moeten regelen is niet fijn. Ook niet voor de kinderen.
En wat betreft de ideale papa dat herken ik! Pfff vreselijk :x

Poetser knap hoor helemaal alleen, dat is niet niks. Hopelijk kan je snel weer richting je familie!

Demolenhoek: jeetje zeg wat een verhaal.

Sannert: weer 1 die de afspraken niet na komt, vreselijk irritant lijkt me dat.


Ik ben dus sinds dik 2’5 jaar alleen. Qua afspraken over onze zoon komt hij ze gewoon na, en kan ook maanden vooruit plannen daar zijn geen problemen mee, gelukkig!
Mijn ex kan alleen ontzettend goed liegen en dingen beloven en niet na komen. En hoop zo dat hij dat niet doet bij mijn zoon. Hij wordt steeds ouder en gaat echt wel merken als papa dingen beloofd en niet na komt. Dat is mijn grootste zorg.

Mars (v. Haarlem) Dressuur Z * Springen L * Sgw M * Viertal M * (RIP 2012)
Zonanta (v.Corland) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B * (verkocht)
Zagal (v. Patijn) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:42

poetser schreef:
Moet voor haar en zeker jullie als omgeving toch ook niet makkelijk zijn. Als ze nu een stabiele periode heeft, ziet ze haar kinderen dan wel? Als je liever niet antwoord snap ik dat ook hoor. Ik heb zelf ook iemand gekend met borderline en die zag de dood helaas als enige ontsnapping aan haar leven. Liet ook een kind achter (stiefdochter van mijn stiefzus), welke helaas ook borderline blijkt te hebben en kweekt als een konijn. Zij doet het wel redelijk als moeder, maar vind dat iedereen zich aan haar moet aanpassen. Zo vraagt ze het ook noet als ze oppas nodig heeft, ze brengt de kinderen langs met de mededeling dat ze ze morgen wel weer komt ophalen. In november komt baby 3, de oudste word in januari 3.


Nee, ze wil ze ook niet zien. Kind 1 is Belgisch, kind 2 is Nederlands (Vader is ook Nederlands en in Nederland geboren) Toen kind 2 voor de rechtbank kwam ivm verdeling, bezoekregeling etc heeft de rechtbank eerst hulp naar haar gestuurd om haar te helpen, alles op een rij te zetten etc. Die vrouw heeft 7 keer voor een gesloten deur gestaan. 1 x heeft ze open gedaan en gezegd dat het haar niet interesseerd. Dus zowel voor het eerste als 2de is ze al haar rechten kwijt. Ze moet de vaders wel betalen maar doet dat uiteraard ook niet. Kind 2 heeft heel veel geluk dat er achter de vader nog een helpende familie zit. Kind 1 niet. Ondanks dat groeien ze alle 2 stabiel en vol liefde op.

Met kind 2 heb ik eigenlijk geen contact. De familie wil nooit naar hier komen. Als wij contact willen moeten wij telkens naar daar. Ivm de grote afstand is dat niet haalbaar voor ons om dat op regelmatige basis te doen. Ik heb hem op 2.5 jaar tijd 2x gezien. Kind kent mij ook niet. Heel erg spijtig. Ik snap die familie wel. Ze willen het hoofdstuk over mijn zus zo veel mogelijk afsluiten en daar horen wij helaas ook bij.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:51

Wat heftig demolenhoek !

Het is vooral sneu voor de kinderen als papa zegt te komen en het dan niet doet. En als moeder zit jij er dan weer mee om alles geregeld te krijgen en het tegen het kind te moeten vertellen dat papa weer niet komt.

Kimbers; eigenlijk wel. Misschien laat ik het ook gebeuren. Maar als hij belt om langs te komen voor de kinderen dan wil ik niet degene zijn die dat tegenhoud. Hij kan ook goed chanteren en alles naar zijn hand spelen. Maar daar ben ik wel klaar mee. Hoe ik de telefoon op pak dat doe ik zelfs vaak niet goed. :') laatst belde hij hoelaat hij de kinderen kwam halen en toen was ie ook kwaad hoe ik de telefoon oppakte en zei toen als je zo doet kom ik ze wel niet halen. Toen heb ik ook gezegd daar heb je mij niet mee maar de kinderen. Ik zei gewoon 'Hai' :')
Wat ik normaal contact vind en wat hij normaal contact vindt daar zit een wereld van verschil in.
Ik vind dat we gewoon door een deur moeten kunnen voor de kinderen.

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Martine__, Flip, Iris_Casper, Jannie79, kouwene, Laurora, lianne18, manonutjuh, mauw, meniekske, MissBambi, pinto_1, rocky_1995, Tatjanaa, Typhoon, WillemYntJee en 62 bezoekers