Nieuwe huurder wil laminaat niet overnemen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

Wat zou jij doen?

Akkoord gaan met 300 euro.
523 (70%)
De hele rambam ophalen, tot het laatste plankje aan toe!
149 (20%)
Tegenbod doen van 500 euro en hopen dat hij akkoord gaat (hoewel de verhurende makelaar vreesde van niet)
57 (7%)
Anders, namelijk...
11 (1%)

Totaal aantal stemmen: 740


Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Nieuwe huurder wil laminaat niet overnemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-19 00:06

Mijn zusje heeft een huisje gekocht, en heeft het laminaat in haar oude huurwoning ter overname aangeboden aan de nieuwe huurder. Het gaat om ongeveer 100 vierkante meter, inclusief plinten en ondervloer, voor 600 euro. Er ligt door de hele woning hetzelfde, dus hal, woonkamer/keuken, bijkeuken, 3 slaapkamers, overloop en berging.

Nu heeft de nieuwe huurder aangegeven dat hij maximaal 300 euro wil geven. Mijn zusje wil een tegenbod van 500 euro doen, maar de verhurende makelaar denkt dat de nieuwe huurder niet gaat stijgen. Ze hebben afgesproken bij het opzeggen van d ehuur dat ze 8 dagen krijgen om de vloer er uit te halen, als deze niet wordt overgenomen.

Nou is het prachtig kliklaminaat van max 2 jaar oud, en hebben mijn ouders al aangegeven het over te willen nemen. Zij hebben namelijk een of twee slaapkamer en een overloop die moeten gedaan worden, en in mijn appartementje zou ik ook graag 60 m2 leggen, want mijn laminaat is echt oud en op. Maar ja, dan moeten we het wel ophalen en alles de trap af slepen... het is een bovenwoning namelijk.

Nu denk ik dus dat deze kerel bluft, want je wil niet al die hoekjes gaan zagen in dat hele appartement (het is echt grooooot) en alles nieuw kopen en de trap op slepen. Ik vermoed dat hij hoopt dat mijn zusje akkoord gaat omdat ze niet anders kan (want waar moet je er mee heen?) en dat hij niet weet dat we het laminaat wel kwijt kunnen hier...

Het is mijn zusjes huis, en dus haar keuze, maar het is wel een bak werk om het op te halen en weer elders neer te leggen. Maar ik ben dan best een beetje een kreng, ik zou alles ophalen, tot het laatste plankje aan toe! Ik liet een kale betonnen vloer achter, onder het motto "alles dat de verhuurder moet verwijderen is voor mijn rekening... dus neem ik alles mee.". Maar uiteraard gunde ik zo'n kerel die vloer niet, haha. Laat hem maar lekker werken en er geld in steken om het weer toonbaar te krijgen (**&@$#&^%* hoekjes zagen!) Want afdingen ok, maar niet 50% gaan bieden op een heel redelijke prijs! Want 6 euro de meter inclusief ondervloer en plinten, en geen werk met leggen is een KOOPJE. Dan bied je 500, maar 300 vind ik echt een belachelijk laag bod!

(zo, dat was mijn rant :') ) Dus aan jullie de vraag, wat zouden jullie doen?


Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Nieuwe huurder wil laminaat niet overnemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 00:12

Ik zou gezegd hebben dat ik dan alles er uit haal.. Als hij zelf wil leggen voor 300€ eens ik hem veel succes

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Re: Nieuwe huurder wil laminaat niet overnemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-19 00:14


Hutcherson

Berichten: 7290
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 00:15

Uiteraard is dit bluffen. Je hebt als oud huurder vaak echt geen zin meer om terug te gaan naar die oude woning en alles eruit te halen. Als wij hadden moeten betalen voor onze laminaat vloer, had ik het er ook uit laten halen door de oud huurder. En daarna des noods honderden euros betaald voor het LATEN leggen van een nieuwe vloer.
Ik ben er een van de andere kant als kreng, als iemand zn zooi niet meeneemt en het ziet er nog netjes uit... Dan wil ik er niks voor hoeven betalen.
Bij ons vroegen ze 150€ voor overname van alles en daar hebben we negatief op gereageerd want die vloer was echt niet zo nieuw als bij jouw zus. Dus gezegd 'kom maar halen'. En toen kon het gratis ineens en zelfs 'als de vloer eruit moest, moesten we de factuur naar sturen'. Want zelf hadden ze niet de behoefte nog naar het huis te komen. Waren inmiddels 9maand geleden verhuist.

nuscaniels

Berichten: 1967
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 00:18

Tja, het gaat er niet om wat hij wil, wat vinden jullie het waard. Weegt het werk wat je eraan hebt op tegen die 200 euro verschil.
Ik zou een tegenbod doen van 400 en anders alles eruit.

Het leven is als een kerstmuts

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-19 00:19

@Hutcherson: Sja, maar dat is het punt, we hebben meteen al gezegd dat we hem dus inderdaad ophalen als ze hem niet willen. Want we hebben er hier wel een plek voor. Okay, het is een boel werk, want dan moeten in mijn woonkamer en slaapkamer of bij mijn oudres boven de meubels er uit en moeten we gaan slepen en zagen, maar die vloer voor een prikje wegdoen is ook zonde. Daarom is met de verhurende makelaar ook die 8 dagen afgesproken.

@nuscaniels: Dat werk maakt mij op zich niet zo veel uit, ik heb vakantie en mijn pa is met de vut. Het is meer een principekwestie dan dat we om een nieuwe vloer zitten te springen. Maar het geeft mijn zusje veel stress, die gaat zaterdag over naar hun nieuwe huisje, heeft 2 weken bij mijn ouders gelogeerd zodat ze kunnen klussen, en die zit niet te wachten om tot de laatste cent te gaan onderhandelen met een nieuwe huurder.

Als het mijn vloer was wist ik het wel ~~}>

Animal

Berichten: 8444
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Re: Nieuwe huurder wil laminaat niet overnemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 00:34

Ik snap het wel.. Leg het ook liever zelf in een door mij gekozen kleur (en tweedehands aankopen om kosten te besparen) dan dat ik 600 euro betaal voor laminaat dat er al in ligt en mogelijk niet aan mijn kleurwensen voldoet.

Bij een van mijn vorige woningen heb ik het er ook uitgehaald omdat ik overnemen te duur (ze vroegen 500 euro voor 87 m2) en de kleur eigenlijk niet mooi vond. Heb toen via marktplaats voor 50 euro een partij op kunnen halen in de kleur die ik wilde en dat hebben we zelf gelegd. Inclusief eten en drinken voor helpende mensen waren we nog geen 150 euro kwijt voor de vloer.

Heb toen 350 euro bespaard en had een vloer naar eigen smaak :)

Beat drums, not people!

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 00:38

Sja, ik begrijp niet waarom je er zo'n persoonlijke toestand van maakt. Je zus kan voor zichzelf uitmaken of ze het geld aanneemt (ook al is het minder dan ze hoopte) of dat ze er nog een hoop werk van heeft. En omdat je het een ander niet gunt? Wat een akelig levensmotto is dat. Overigens vind ik het opvallend hoeveel mensen zo denken. Lijkt me vermoeiend om met zoveel negatieve energie te moeten leven. Je vult van alles voor de nieuwe huurder in, maar je weet helemaal niet wat zijn overwegingen zijn. En zelfs al is het bluf en hoopt hij gewoon op een mazzeltje, nou en? Laat het een ander ook eens meezitten. Dat je jezelf nog liever een hoop werk op je hals haalt dan dat je een ander een mazzeltje gunt, daar kan ik met mijn verstand echt niet bij.


Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Re: Nieuwe huurder wil laminaat niet overnemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-19 00:54

@goeroe Fijn dat je dat allemaal uit mijn post kan opmaken. Ik vind het niet netjes om 50% van de vraagprijs te bieden, dat zou ik op MP ook niet doen. Dan bedank ik liever netjes en sla het af. En persoonlijke toestand? Sja, aangezien ik het er uit mag gaan halen en opnieuw ga leggen is het persoonlijk ja. Want op het moment dat mijn ouders het overnemen, is het van hen en heeft mijn zusje er geen werk meer mee. Dat is ook de bedoeling, mijn zusje het werk uit handen nemen. Want met een nieuw huis, verhuizing en twee fulltime banen heeft die werk zat. Daarnaast weet je wellicht zelf hoe duur een huis inrichten is, en kan mijn zusje het bedrag van de vloer goed gebruiken. Ik vind dat je best wel een beetje op de man speelt, maar dat zal mijn negatieve energie wel zijn :')

imaudy
Berichten: 4951
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 01:03

Ik vind de kleur van dat laminaat wat somber. Zou er ook niet heel veel voor over hebben..

[o]

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 01:14

Fout. Zie volgende post.
Laatst bijgewerkt door Boras op 12-07-19 01:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 01:42

Het is die bewoner zijn goed recht om die vloer maar 300 euro waard te vinden.
Ik vind jouw denkwijze niet reëel, ts. Teveel vanuit jezelf geredeneerd en ja best wel negatief. Je projecteert dat op die jouw onbekende nieuwe huurder.

Die vloer is mogelijk niet de perfecte vloer voor de nieuwe huurder.
Hij heeft het niet zelf uitgezocht. Hij wil de vloer daarom misschien voortijdig gaan vervangen. De vloer heeft voor hem minder waarde dan voor je zus. Daarom kun je niet zeggen nieuwprijs min een bedrag voor 2 jaar gebruik. Zo werkt het niet. De enige die kan bepalen wat de vloer hem waard is, is de huurder. Over smaak valt niet te twisten.

Daarnaast: het is een "maar" een Ikea vloer. Uit het lagere prijssegment.. Die hoeft niet iedereen in zijn huis. Mensen willen gewoon geen Ikea of vinden het niet mooi of hebben twijfels over de duurzaamheid. Het is geen gewilde, waardevaste vloer. 50% is best aardig, 500 euro is te duur.

Los daarvan... overname is altijd een beetje gunstig en ongunstig voor beide partijen. Verkoper ontvangt een relatief klein bedrag, maar het bespaart werk en tijd. Koper betaalt een relatief klein bedrag, maar het is niet zijn eerste keus en tweedehands.

Dat alles in aanmerking genomen, zou ik 300 euro voor een vloer van 600 euro heel acceptabel vinden. Helemaal als me dat een bult werk zou besparen waar ik eigenlijk geen tijd voor heb. Een centje verdienen, altijd fijn als je net een huis hebt gekocht. En je heb ook geen gedoe met je familie.

Zouden jij en je ouders je zus eigenlijk voor de vloer betalen als jullie de vloer overnemen? En zo ja, hoeveel?
Laatst bijgewerkt door Boras op 12-07-19 01:50, in het totaal 3 keer bewerkt

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 01:45

Ikea laminaat is wel het meest vervelende laminaat, daar zou ik tweedehands echt niet aan beginnen en een nieuwe vloer gaan leggen, dus heb liever dat de vorige huurder het eruit haalt.
Maar je kan die 500€ nog proberen en anders gewoon eruit halen, of toch akkoord gaan met €300 als je dat het werk niet waard vindt.

[o]

Gwenvd

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Nieuwe huurder wil laminaat niet overnemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 02:07

Wij hebben precies t zelfde gehad.
De nieuwe huurder wilde ook bijna niks
Geven voor de vloer. Mijn man heeft gezegd “prima halen we alles er uit”. Ineens wilde ze wel betalen.

Zeker als jet laminaat nog ergens anders gelegd kan worden zou ik gewooon zeggen dat jullie het er uit halen. Kijken wat hij dan zegt en anders gewoon tot wat jullie betaald hebben er uit halen.

Strooigoed

tita

Berichten: 19746
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 04:20

Tja.

Win-win situatie.
Dan haal je lekker alles eruit, kost je veel tijd en energie en je krijgt er niks voor.
Ik persoonlijk zou niet voor over hebben en financieel zit ik er ook niet mee en ook niet dat je het opnieuw moet laten leggen....tegenwoordig bieden alle winkels leg-service aan

Ik zou wel tegenbod doen maar dan de helft ...... sterker nog ik vind 600€ vragen voor Ikea vloer helemaal veel zou niet in mij opgekomen zijn.

Bij mijn vorig huis zat een beneden vloer in van ruim 1500€ ( boven was goedkoper 1000€) ik heb eerst gevraagd of ze het wilde hebben en wat ze ervan vond.
Iemand die niet laaiend enthousiast is gaat geen 700€ betalen voor een mwahhh vloer.
Daarna hebben we samen “overlegd “ over de waarde

30-11-2015
03-07-2018

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 04:34

Haarbal schreef:
Mijn zusje heeft een huisje gekocht, en heeft het laminaat in haar oude huurwoning ter overname aangeboden aan de nieuwe huurder. Het gaat om ongeveer 100 vierkante meter, inclusief plinten en ondervloer, voor 600 euro. Er ligt door de hele woning hetzelfde, dus hal, woonkamer/keuken, bijkeuken, 3 slaapkamers, overloop en berging.

Nu heeft de nieuwe huurder aangegeven dat hij maximaal 300 euro wil geven. Mijn zusje wil een tegenbod van 500 euro doen, maar de verhurende makelaar denkt dat de nieuwe huurder niet gaat stijgen. Ze hebben afgesproken bij het opzeggen van d ehuur dat ze 8 dagen krijgen om de vloer er uit te halen, als deze niet wordt overgenomen.

Nou is het prachtig kliklaminaat van max 2 jaar oud, en hebben mijn ouders al aangegeven het over te willen nemen. Zij hebben namelijk een of twee slaapkamer en een overloop die moeten gedaan worden, en in mijn appartementje zou ik ook graag 60 m2 leggen, want mijn laminaat is echt oud en op. Maar ja, dan moeten we het wel ophalen en alles de trap af slepen... het is een bovenwoning namelijk.

Nu denk ik dus dat deze kerel bluft, want je wil niet al die hoekjes gaan zagen in dat hele appartement (het is echt grooooot) en alles nieuw kopen en de trap op slepen. Ik vermoed dat hij hoopt dat mijn zusje akkoord gaat omdat ze niet anders kan (want waar moet je er mee heen?) en dat hij niet weet dat we het laminaat wel kwijt kunnen hier...

Het is mijn zusjes huis, en dus haar keuze, maar het is wel een bak werk om het op te halen en weer elders neer te leggen. Maar ik ben dan best een beetje een kreng, ik zou alles ophalen, tot het laatste plankje aan toe! Ik liet een kale betonnen vloer achter, onder het motto "alles dat de verhuurder moet verwijderen is voor mijn rekening... dus neem ik alles mee.". Maar uiteraard gunde ik zo'n kerel die vloer niet, haha. Laat hem maar lekker werken en er geld in steken om het weer toonbaar te krijgen (**&@$#&^%* hoekjes zagen!) Want afdingen ok, maar niet 50% gaan bieden op een heel redelijke prijs! Want 6 euro de meter inclusief ondervloer en plinten, en geen werk met leggen is een KOOPJE. Dan bied je 500, maar 300 vind ik echt een belachelijk laag bod!

(zo, dat was mijn rant :') ) Dus aan jullie de vraag, wat zouden jullie doen?

Wat ik denk, is dat jij niet in de zakenwereld moet gaan zitten. :D

Nee serieus ts, dit gaat echt nergens over.
Zie het even zakelijk, je zus wilt het liefst natuurlijk zo veel mogelijk en de nieuwe huurder denkt,zo weinig mogelijk want anders doe ik het liever zelf en meteen 100% mijn smaak. Beiden is het een voordeel en schatten jullie de prijs anders in op basis van die gedachten.

Ik snap ook niet waarom je het zo persoonlijk opneemt en praat over 'gunnen' e.d. relax!

maaikemuis
Berichten: 5248
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Nieuwe huurder wil laminaat niet overnemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 05:06

ik denk, met de ervaring die ik heb met huurhuizen achterlaten, dat die 300 euro nog wel eens een bedrag kan zijn wat best reëel is. Het is misschien niet wat jij ervoor zou willen hebben, maar het is klaarblijkelijk wat de ander ervoor over heeft. Een ikeavloer van 9 euro de strekkende meter is nu eenmaal niet de beste en mooiste vloer die er is, ligt er al even in en zal nooit die vloer zijn die de ander er in wil hebben. Mogelijk dat de nieuwe bewoner de vloer ziet als tussenoplossing voor nu, terwijl jouw zus het de mooiste vloer van de wereld vond. Dan ga je er niet uitkomen.

Ik zou het aanbod zelf aannemen (maar ik heb een hekel aan al dat sloopwerk en goedkoop laminaat komt zelden goed uit de vloer). De andere optie is alles er uit slopen. Beide opties zijn goed, maar je kan niet van een ander verwachten extra te willen betalen voor je eigen smaak.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Nieuwe huurder wil laminaat niet overnemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 05:21

Die 300 euro aanpakken en de deur achter je dicht trekken. Ik had het wel geweten!

rien10
Berichten: 14403
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Nieuwe huurder wil laminaat niet overnemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 05:24

De nieuwe huurder hoeft helemaal niks! Als hij t nou lelijk vind? Dan kan her nog zo “nieuw” zijn (maar dat is t niet).
Pick your battles.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 05:31

Sunnda schreef:
Haarbal schreef:
Mijn zusje heeft een huisje gekocht, en heeft het laminaat in haar oude huurwoning ter overname aangeboden aan de nieuwe huurder. Het gaat om ongeveer 100 vierkante meter, inclusief plinten en ondervloer, voor 600 euro. Er ligt door de hele woning hetzelfde, dus hal, woonkamer/keuken, bijkeuken, 3 slaapkamers, overloop en berging.

Nu heeft de nieuwe huurder aangegeven dat hij maximaal 300 euro wil geven. Mijn zusje wil een tegenbod van 500 euro doen, maar de verhurende makelaar denkt dat de nieuwe huurder niet gaat stijgen. Ze hebben afgesproken bij het opzeggen van d ehuur dat ze 8 dagen krijgen om de vloer er uit te halen, als deze niet wordt overgenomen.

Nou is het prachtig kliklaminaat van max 2 jaar oud, en hebben mijn ouders al aangegeven het over te willen nemen. Zij hebben namelijk een of twee slaapkamer en een overloop die moeten gedaan worden, en in mijn appartementje zou ik ook graag 60 m2 leggen, want mijn laminaat is echt oud en op. Maar ja, dan moeten we het wel ophalen en alles de trap af slepen... het is een bovenwoning namelijk.

Nu denk ik dus dat deze kerel bluft, want je wil niet al die hoekjes gaan zagen in dat hele appartement (het is echt grooooot) en alles nieuw kopen en de trap op slepen. Ik vermoed dat hij hoopt dat mijn zusje akkoord gaat omdat ze niet anders kan (want waar moet je er mee heen?) en dat hij niet weet dat we het laminaat wel kwijt kunnen hier...

Het is mijn zusjes huis, en dus haar keuze, maar het is wel een bak werk om het op te halen en weer elders neer te leggen. Maar ik ben dan best een beetje een kreng, ik zou alles ophalen, tot het laatste plankje aan toe! Ik liet een kale betonnen vloer achter, onder het motto "alles dat de verhuurder moet verwijderen is voor mijn rekening... dus neem ik alles mee.". Maar uiteraard gunde ik zo'n kerel die vloer niet, haha. Laat hem maar lekker werken en er geld in steken om het weer toonbaar te krijgen (**&@$#&^%* hoekjes zagen!) Want afdingen ok, maar niet 50% gaan bieden op een heel redelijke prijs! Want 6 euro de meter inclusief ondervloer en plinten, en geen werk met leggen is een KOOPJE. Dan bied je 500, maar 300 vind ik echt een belachelijk laag bod!

(zo, dat was mijn rant :') ) Dus aan jullie de vraag, wat zouden jullie doen?

Wat ik denk, is dat jij niet in de zakenwereld moet gaan zitten. :D

Nee serieus ts, dit gaat echt nergens over.
Zie het even zakelijk, je zus wilt het liefst natuurlijk zo veel mogelijk en de nieuwe huurder denkt,zo weinig mogelijk want anders doe ik het liever zelf en meteen 100% mijn smaak. Beiden is het een voordeel en schatten jullie de prijs anders in op basis van die gedachten.

Ik snap ook niet waarom je het zo persoonlijk opneemt en praat over 'gunnen' e.d. relax!


Dat ja :')

En Ikea laminaat kun je trouwens helemaal geen tweede keer leggen bij je ouders of bij jou. Het is echt rotlaminaat, als je het eruit haalt is het kapot.

[o]

capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 05:32

Ik snap niet waarom je hier boos om wordt. Ik zou zelf ook niet veel over hebben voor een vloer van ikea. Het moet ook maar net je smaak zijn. Voor 500 euro koop ik dan liever een vloer die ik 100 procent mooi vind.

Als je perse alles leeg wil halen omdat iemand 200 euro te weinig bied in jouw ogen dan zou ik als nieuwe huurder zeggen, be my guest. Zelf zou ik voor 200 euro niet een dag werk op de hals halen. Het is nog maar de vraag of je dat bij losse verkoop er nog voor krijgt. Ik ken eigenlijk geen mensen die 2e hands laminaat kopen. Dat gebeurt in mijn omgeving alleen met dure houten vloeren. Maar voor laminaat kun je ook naar diverse prijsstunters. Mijn hele appartement heeft nog geen 500 gekost nieuw. Geen super top kwaliteit maar het ligt er toch al 2 jaar mooi bij. Prima voor een huurhuis waar ik hopelijk geen jaren meer blijf wonen

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 05:48

Het klinkt allemaal nogal dubbel, het kost geen moeite om het Bij jou en je ouders te leggen, het kost wel moeite, jullie kunnen het goed gebruiken, maar je probeert het te verkopen. Het komt me over dat je eigenlijk gewoon wilt dat de nieuwe huurder het betaald zodat jullie er geen werk aan hebben.

Misschien vindt de nieuwe huurder het helemaal niet mooi, en is hij hartstikke blij als alles er al uit is, dat is makkelijker om een nieuwe vloer te leggen.

Ik heb overigens ook ikea laminaat, ligt er nu 4 jaar en hoewel wij altijd alles tillen en zonder schoenen lopen beschadigt het echt heel snel.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Nieuwe huurder wil laminaat niet overnemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 05:58

Volgens mij is €300 voor overname van een tweedehands ikea laminaatvloer een prima bedrag om te krijgen.


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 05:59

Die vloer is echt geen 600 euro waard hoor, het is een gebruikte vloer van oorspronkelijk 900. Ik zou het er niet voor over hebben en het je er lekker allemaal uit laten halen, veel plezier ermee, zoek ik lekker een vloer naar mijn eigen smaak uit. Die 300 euro is een meer dan redelijk bod.

koeien op de weg...

lies_sparkle

Berichten: 6113
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 06:01

Ik vind dat laminaat ook niet mooi. Als het mijn appartement zou zijn, dan zou ik t liefst ook iets anders er neerleggen.
Bedoel dat is nogal een persoonlijke smaak.
Kijk dat laminaat is waard wat de nieuwe huurder t waard vindt en als jullie t meer waard vinden, dan moet je het er uit trekken :)
Voor 600€ kom je wel een heel eind met laminaat als je een beetje goed shopt. Voor €600 heb ik hier 55 vierkante meter gelegd en dat is precies naar mijn zin


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, Avany, Charaz, LuCa88, Nalonyda, Runa, shanna_dw, Sjokki, Whizz en 31 bezoekers