Problemen met de buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 13:20

Oh oh oh, er zijn mensen en fietsbellen. Wat een sneu stel zeg.


meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 13:27

Ze konden mij ook mijn rug op. Ze wachten maar even, het is toch zeker niet zo bij zulke mensen dat als zij roepen links dat je links gaat enzovoorts. Ze mogen dat prima verwachten maar of er aan voldaan wordt is wat anders.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Mondy

Berichten: 11820
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 16:24

Ook ik zou er niet mee wachten. Het jij doet dat niet dus ik doe dit niet principe moet je niet willen.
Jouw druiven hangen op hun schutting. Als ze die eraf willen is dat hun goed recht en aan jou om dat op te lossen.
Vergelijk het dat zij ineens aankomen dat ze dat stukje tuin niet terug willen geven vanwege de planten.... Dat kan ook niet.
Heel simpel gezegd is het hun probleem niet dat de druiven moeilijker om te zetten zijn.
Jij kan dan wel met droge ogen aantonen wel te doen wat je moet doen.
Niet verlagen tot hun niveau ;)

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 16:39

omdat je niet direct reageert wil nog niet zeggen dat het laterop niet alsnog wordt gedaan

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 17:39

Mondy
Maar ergens netjes aan meewerken is wat anders als aan komen rennen als de buren een commando blaffen ;)

Geloof best dat TS netjes aan zaken mee wil werken als die zaken kloppen
Maar dat betekend niet dat je bij iedere zucht aan hoeft te komen rennen
En de buren best even geduld mogen hebben

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Kmbrly

Berichten: 1843
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 18:13

Ach ze moesten maar es aan je druiven komen. Trek je hun planten ook maar uit. }:0

I know you'll be a sun in somebody else's sky

Mondy

Berichten: 11820
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 18:48

Het meteen a la minute doen is natuurlijk iets anders als komende week ipv wanneer de blaadjes zijn gevallen. :roll:

Nam aan dat dat geen uitleg nodig had gehoeven....

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 18:58

Jij zei “ik zou er ook niet mee wachten” dat impliceert “ nu “
Ik bedoelde het ook echt niet vervelend hoor :?

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:


candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 19:36

Ik zou het eer aan jezelf houden en juist zsm regelen want nu ben je met hetzelfde bezig. Als je ze weghaalt of althans op een rek verlegd kan je wel aantonen dat jij je we netjes aan de wet houdt anders krijg je zn ja maar jij doet het net zo goed verhaal ...

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

Avalanche

Berichten: 15919
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:18

candalisa schreef:
Ik zou het eer aan jezelf houden en juist zsm regelen want nu ben je met hetzelfde bezig. Als je ze weghaalt of althans op een rek verlegd kan je wel aantonen dat jij je we netjes aan de wet houdt anders krijg je zn ja maar jij doet het net zo goed verhaal ...

Mee eens :j

Overigens, wat een wending weer, never a dull moment :')

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:20

Ook ik zou er in dit geval voor kiezen om de meest wijze te zijn in deze situatie. De druivenplant vergeeft het je wel. Groeit toch als een malle deze periode, dus daarom alleen al liever morgen dan over een week.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:29

Ik zou ook de eer aan mezelf houden en het even regelen. Dan kunnen ze jou straks nergens op aan kijken en sta je nog sterker als dat je al stond.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Mondy

Berichten: 11820
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:33

Sonja_vR schreef:
Jij zei “ik zou er ook niet mee wachten” dat impliceert “ nu “
Ik bedoelde het ook echt niet vervelend hoor :?


Er niet mee wachten is altijd nog wat anders dan nu meteen.
Maar no hard feelings :(:)

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:42

candalisa schreef:
Ik zou het eer aan jezelf houden en juist zsm regelen want nu ben je met hetzelfde bezig. Als je ze weghaalt of althans op een rek verlegd kan je wel aantonen dat jij je we netjes aan de wet houdt anders krijg je zn ja maar jij doet het net zo goed verhaal ...

Ik zou ook de eer aan mezelf houden, lekker de wijste zijn. Kan niemand het jullie ooit nadragen.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 22:26

Ik zou een berichtje terug sturen dat je dit zsm doet als jullie er tijd voor hebben.
Dit kan morgen of volgende week zijn ;)

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 06:49

Ceetje_bokt schreef:
candalisa schreef:
Ik zou het eer aan jezelf houden en juist zsm regelen want nu ben je met hetzelfde bezig. Als je ze weghaalt of althans op een rek verlegd kan je wel aantonen dat jij je we netjes aan de wet houdt anders krijg je zn ja maar jij doet het net zo goed verhaal ...

Ik zou ook de eer aan mezelf houden, lekker de wijste zijn. Kan niemand het jullie ooit nadragen.

Idem dito.

Dan kunnen zij jou geen verwijten maken bij een rechtzaak.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:27

Het is heel kinderachtig van ze om het zo te spelen (en heel goed van jullie dat jullie je een paar jaar geleden niet voor hun karretje hebben laten spannen) maar ik ben het eens met een hoop mensen hier: ga je niet verlagen tot oog om oog, tand om tand. Wachten tot de winter is niet reëel, gewoon binnen twee weken die druiven overleggen. Kan prima in deze tijd dus dat moet je niet als smoes gebruiken.

koeien op de weg...

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-19 07:54

Ik ben me niet aan het verlagen he jongens ;)

Als ze ons via de advocaat hadden gesommeerd dan stonden we direct die druif om te hangen. Maar ze sturen alleen even een appje. Dus we gaan het doen, maar niet direct. We hebben hun zoveel mogelijkheden gegeven om dingen te overleggen (uitnodigenen op de koffie, buurtbemiddeling ect) en alles wijzen ze af.

Hadden ze ons trouwens ook maar niet moeten misleiden. Ik zou zelfs kunnen eisen dat het kadaster eerst moet komen. Doe ik ook niet.

Ik was me tot hun niveau aan het verlagen als ik hun zou dwingen om een berg geld te spenderen aan een advocaat om die druif er af te krijgen. Mevrouw de buurvrouw heeft nooit netjes via de app gereageerd ookal gingen we mee in al hun eisen. Daarom vind ik dat we hun geen reactie zijn verschuldigd via de app.

Hun heg in de voortuin is momenteel meters te hoog. Toen ik vroeg of ze die wilde snoeien omdat we 1.80 meter hadden afgesproken toen gaf ze ook aan dat ze ging wachten tot het het goede seizoen was. Dat seizoen is al gekomen en gegaan en heg niet gesnoeid. Dan hoeven wij echt niet al onze plannen en activiteit om te gooien om die druif direct van de schutting te trekken.

Die rechtszaak is nog maanden weg dus tegen die tijd is waarschijnlijk de druif al over. Dan kunnen ze daar moeilijk wat nog mee. En zelfs als hij niet over is, en ze zouden in de rechtbank eisen dat die druif van de schutting moet. Dan kan onze advocaat aangeven dat dit nooit in hun sommeringen heeft gestaan maar dat wij dat geen probleem vinden om te doen. En dan?

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:22

Tja je moet het zelf weten zeg niet dat je je verlaagt tot hun niveau alleen zou ik het dan meteen doen omdat het dan “goed” staat als je de rechtszaak heb. Want anders komen hun van ja wij vragen iets en het moet ook weken duren voor het gedaan wordt. Terwijl als jullie het nu meteen zouden doen kan je zeggen als ons iets gevraagd wordt doen wij dat ook meteen dus we vragen ook medewerking van de buren. Het staat gewoon beter en je staat er door sterker. Maar ja zoals ik zei je moet het zelf weten kont bij mij nu gewoon beetje kinderachtig over

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-19 08:34

Dat mag je natuurlijk vinden :)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:36

Ik snap het wel
Ik zou ook niet als een zotje op ieder commando afkomen

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:59

1.80 voor een heg voor de voorgevel van het huis is zeer schappelijk, ik heb altijd begrepen dat dat 1 m max mag zijn. Of is dat weer per gemeente verschillend?
Gezien het verleden is het heel logisch dat het zo gaat. Zij zeggen dingen toe te doen maar laten dat verstek gaan, is niet erg netjes. TS reageert alleen niet zo snel terug, maar is niet te beroerd om het te doen. Maar dat weten de buren dan nog niet omdat ze niet a la minute terug reageert op een app.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

speurneusc

Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:02

dan zou ik appje terug sturen, prima we gaan de druif weghalen op moment dat jullie de heg snoeien.

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

MarjanB

Berichten: 16414
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:05

Ik zou terugsturen dat je even wacht op het goede seizoen ~~}>

Het is wel een bijzonder stel als ik dit zo lees of niet? Ben benieuwd hoe het gaat als jullie in gelijk gesteld zijn.

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:50

MarjanB schreef:
Ik zou terugsturen dat je even wacht op het goede seizoen ~~}>

Het is wel een bijzonder stel als ik dit zo lees of niet? Ben benieuwd hoe het gaat als jullie in gelijk gesteld zijn.


Whahaha ja zoiets zou ik ook sturen. Hetzelfde als ze jou stuurden met de haag.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bridleless, Cerosa, GrapeshotBot, JackieT, Lalidan, LiannePuthzy, StonedRomy, Wistaire en 178 bezoekers