Problemen met de buren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 19:18

xSCWx schreef:
En het jammere is, als jullie zometeen in het gelijk worden gesteld zal je je stuk grond waarschijnlijk afgeleefd/omgespit terug krijgen waardoor je weer kosten hebt om het op te knappen. Ze zijn nu alleen maar tijd aan het rekken, zo irritant.

Dat is wel een dingetje! Misschien stampen ze er wel rotzooi in, mij verbaasd niks meer nav. het verhaal :')

tyleysmiley

Berichten: 1895
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 23:52

Inmiddels al weer bijna een maand verder?
Zijn er nog mooie plantjes bijgekomen of niks meer van de buren vernomen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110655
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 06:26

eclair98 schreef:
xSCWx schreef:
En het jammere is, als jullie zometeen in het gelijk worden gesteld zal je je stuk grond waarschijnlijk afgeleefd/omgespit terug krijgen waardoor je weer kosten hebt om het op te knappen. Ze zijn nu alleen maar tijd aan het rekken, zo irritant.

Dat is wel een dingetje! Misschien stampen ze er wel rotzooi in, mij verbaasd niks meer nav. het verhaal :')


Geen mensen recent vermist geraakt in de omgeving? :P

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-19 10:20

Ze tuinieren rustig verder ;). Verder geen nieuws nog. Vanwege vakanties gaat alles langzaam

meggiemeg

Berichten: 12218
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 10:32

Moonfight schreef:
Ze tuinieren rustig verder ;). Verder geen nieuws nog. Vanwege vakanties gaat alles langzaam

Het ging al traag omdat de rechtbanken het zo ontzettend druk hebben en door de vakanties die er aan komen gaat het alleen maar nog langer duren, dat is wel balen! Om dan nog maar niet te spreken over de uitslag, bij ons duurde het bijna 6 weken!

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-19 11:57

Voorlopig nog geen nieuws over de rechtszaak.

Maar gister was er wel iets anders vermakelijks. Een andere schutting (dus niet het befaamde hek) is door hun geplaatst toen wij al getekend hadden en nog niet de sleutel hadden. Deze schutting is een soort houten frame met planken er tegen aan aan hun kant. Onze kant is dus dat frame en de achterkant van de planken aan hun kant. Niet mega mooi maar ach. In dat eerste jaar kwam de buurman infomeren wanneer wij onze kant dicht gingen timmeren. Hij ging nu namelijk aan hun kan doorhangen door het gewicht van de planken aan hun kan. Toen aangegeven dat wij dat momenteel geen prioriteit vond en dat ik er misschien wat planten tegen aan ging laten klimmen. Hij was gefrustreerd omdat hij nu steunpalen moest plaatsen aan hun kant, maar ik gaf aan dat ze dan misschien met ons hadden moeten overleggen toen ze de schutting gingen plaatsen.

Afin, jaren niks gehoord over de schutting. Nu riepen ze wel (nadat de kadasterman was geweest) dat de schutting van hun was en op hun grond stond! Wij hadden er druiven tegen aan en dat mocht niet en die moeten eraf. Na wat onderzoek lijkt het inderdaad dat de schutting op hun grond staat. Ze hebben waarschijnlijk dit eerder verkeerd gerepresenteerd zodat wij toch voor een deel van de kosten op zouden draaien door onze kant het dicht te timmeren.

Wij hebben het plan om deze winter even wat palen de grond in te ramen, daar wat gaas tegen aan en dan na de wintersnoei en druiven hierop te geleiden. Nu kreeg ik gister een appje van mevrouw de buurvrouw dat we zo snel mogelijk die 'takken' er af moeten halen. Dat gaan we dus lekker even negeren :+.

Ze zullen dit vast aandragen tijdens de rechtszaak en hebben nu geappt zodat ze zwart op wit hebben dat ze dit bij ons gemeld hebben. Als ze nu even die 800 vierkante meter grond terug geven dan haal ik mijn druifjes van de schutting :')

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 12:09

Ik blijf me met jou mee verbazen over deze buren...
Het gore lef, om dat even te appen! Mooi dat je de humor ervan blijft inzien. Hou je taai!

BigOne
Berichten: 38210
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 12:22

Vermakelijk en kleinzielig, ze rekken het zo lang mogelijk maar door deze actie laten ze al merken dat ze het onderspit delven. Tip, ondanks dat je de druiven laat staan misschien is het met het oog op een rechtszaak toch handig om ze er zsm weg te halen. Hebben ze geen kruit om mee te schieten.

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 12:25

Hm, aangezien de schutting waar jouw takken tegenaan zitten op hun grond staat, loop je waarschijnlijk grote kans dat je op een dag thuis komt en erachter komt dat jouw takken gesnoeid zijn, of met wortel en tak uitgerukt.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 12:26

Jouw buren slagen er wel in om altijd te blijven verbazen, dat moet je ze meegeven :P.

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 12:27

Wellicht toch verstandig om ze wel weg te halen inderdaad. Een toegewezen tegenvordering (die kans is natuurlijk groot als het op hun grond staat) kan de kans aanmerkelijk vergroten dat je helemaal geen proceskostenvergoeding krijgt en dat partijen ieder hun eigen kosten moeten betalen of dat je veroordeeld wordt in het betalen van elkaars proceskosten. Nu is de PK vergoeding sowieso al geen vetpot maar het is sneu als je dat ook nog kwijtraakt aan een paar druiven.

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-19 12:29

We halen ze weg als er geen blad aan zit. Het is nu geen doen.

Ze snijden zichzelf wel onwijs in de vingers als ze besluiten om onze grond op te stampen en die druiven er uit te trekken.

Koekie73

Berichten: 2655
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 12:29

Whahahaha hoe verzinnen ze het. Deze mensen hebben vast verder geen leven? Mijn hemel, wat een zuurpruimen.

Anoniem

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 12:34

:') soap gaat door , wat een plottwist weer .

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-19 12:35

Rebecca schreef:
:') soap gaat door , wat een plottwist weer .

Nou he :')

Telpeva

Berichten: 14704
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 12:36

Kortom, zij mogen wel plantjes en dingen op jouw grond planten en er zelfs op lopen en er gebruik van maken en alles, en oh wee als er druifjes deels op hun grond komen :D waar hebben we het over, bijna 800m2 vs een paar centimeter? aparte mensen heb je naast je wonen, echt.

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-19 12:40

De druiven zelf staan dus niet geplant op hun grond. Alleen zijn de takken opgebonden aan de schutting die wel op hun grond staat.

Maar een beetje hypocriet is het wel :+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37237
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 12:48

Wat ik zou doen, nu eigen grond een klimframe maken en druif overleiden. Anders kan het best zijn dat dit later nare gevolgen kan krijgen voor jullie
Laatst bijgewerkt door karuna op 11-07-19 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 12:52

karuna schreef:
Wat ik zou doen, nu eigen grond een klimframe maken en druif overleiden. Anders kan net best zijn dat dit later nare gevolgen kan krijgen voor jullie


Zou ik ook doen. Gaashekje neerzetten cm van de schutting af en daar je druiven aan vastmaken. Je wil niet dat ze je ergens op kunnen pakken.

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-19 12:57

Leg mij eens uit hoe ze ons daarop kunnen pakken?

Ik weet niet of jullie druiven hebben, maar die zijn in de zomer niet goed over te hangen. Dus dat komt na de zomer. Trouwens, dit zijn mensen die 3 maal gesommeerd zijn om een stuk grond terug te geven en dat niet doen. Dan moet je niet denken dat ik na 1 appje direct mijn druif van de schutting trek. Wij gaan die druif verplaatsten als dat mogelijk is. Niet eerder. Ze hebben er geen last van en het is een principe kwestie. En als ze er echt zoveel moeite mee hebben dan maken ze er maar een rechtzaak van :o

Ashleytjuhh

Berichten: 6659
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 13:01

Ik lees steeds maar wat een buren zeg :oo

Over het laatst zou ik een appje terug sturen, met wat je net ook hierboven hebt uitgelegd. dat het nu lastig is maar zodra ze bladeren ect. je ze zal overzetten. Mochten ze dit tegen je gebruiken kun je wel aantonen dat je er op hebt gereageerd met dat je het gaat doen maar wel als de planten het toe laten.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37237
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 13:06

Ja ik heb zelf ook druiven en die heb ik juist pas over een ander rek gehangen. :j die had weg moeten zijn, dus klimstuk weggehaald maar druif besloot toch weer te gaan leven. Dus zonder klimrek en een tijdelijke paal. Heeft nu meer klimrek weer. Hoop takken moeten losrollen en overzetten. Beetje een rotklus maar hij groeit goed weer

Niet zozeer pakken maar ze zitten op hun schutting. Zou zo zonde zijn om hierdoor problemen te krijgen, beter zelf je netjes aan de grens houden

tiwi1969

Berichten: 7630
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 13:06

Wat een stelletje zure druiven zijn die buren.

Ik vind die tip van aangeven wanneer je er iets aan gaat doen een goede is maar zou toch pas een reactie geven nadat je met je advocaat overlegd hebt.

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-19 13:09

Dat is echt een slecht idee. Mevrouw de buurvrouw zoekt altijd alleenmaar ruzie via de app. Als ze iets aangeeft en ik reageer terug dat wij het gaan regelen en sorry voor de overlost dan krijg ik daarna toch nog een laag stront over mij heen. Hier heb ik natuurlijk ook zat bewijs van staan in de app. Zelf reageren ze ook niet als ik aan hun iets vraag of meld.

We wachten even de datum van de rechtzaak af en als het mogelijk is dan zorgen we dat het voor die tijd geregeld is.

Maar we gaan het ook nog even bespreken met onze advocaat. Die is nu op vakantie. Dus voor nu krijgen ze even geen reactie :)

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 13:13

Dit blijft zo’n vermakelijk topic, dat ik het straks nog jammer ga vinden als de zaak straks afgedaan is _O-