Meter vragen voor veulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
pompidou2602Jarig
Berichten: 294
Geregistreerd: 22-03-15

Meter vragen voor veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-19 21:38

Hallo iedereen

Vandaag is mijn veulentje geboren. Ik was niet van plan om een meter/peter te vragen. Nu is een vriendin haar veulentje pas overleden en wil ik haar toch de kans geven om een veulen van dichtbij op te volgen en haar dus als meter te vragen.

Ik zoek originele manieren om dit te vragen, liefst met betrekking van paarden in de uitnodiging
Op pinterest vind ik niet zo veel ...

Shoot!

"Winning means you're willing to go longer, work harder and give more than anyone else."


Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Meter vragen voor veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 05:11

Een peter en een meter voor je veulen? Grapje toch?

Is het al lente?

Jennyj01
Berichten: 5374
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 05:27

Ik wil je niet voor het hoofd stoten maar mijn reactie is wel een beetje hetzelfde.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

little_birdy
Berichten: 12222
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Meter vragen voor veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 05:30

Stomme vraag misschien maar wat is wen meter en een peter ?
En dacht eerst dat je iemand zocht om je veulen op te meten

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 05:33

little_birdy schreef:
Stomme vraag misschien maar wat is wen meter en een peter ?
En dacht eerst dat je iemand zocht om je veulen op te meten


Dat zijn doopouders om je kind te helpen in de geloofsopvoeding. Is een katholieke gewoonte. Ts gaat het veulen katholiek opvoeden blijkbaar en ook dopen :)

Ben benieuwd naar een fotoverslag vd kerkdienst :P

@ts ik vind het een lieve gedachte hoor! Maar misschien kun je haar mede-eigenaar maken? Of zoiets?
Laatst bijgewerkt door troi op 11-07-19 05:36, in het totaal 1 keer bewerkt

little_birdy
Berichten: 12222
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Meter vragen voor veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 05:35

Aha :o daar was ik indd niet mee bekend .
Ts kan je niet gewoon een leuke kaart sturen met als tekst , omdat helaas jouw veulen is overleden zou ik het leuk vinden als je het opgroeien van de mijne van dichtbij mee kan maken . Je bent altijd welkom ?

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Meter vragen voor veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 05:47

Gefeliciteerd met de geboorte van je veulen!
Ik heb je topic verplaatst naar Kraamstal (KS)

...

KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Meter vragen voor veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 05:52

Ik neem aan dat de vriendin in kwestie het veulentje sowieso van kortbij kan / mag meemaken? Of mag ze dat alleen als ze officieel gedoopt is tot peettante?

Wij zeggen ook wel eens 'Ga maar naar tante .....' tegen de hond, voor de grap. Maar dit klinkt toch wel als een absurde en serieuze aangelegenheid, ik weet ook niet of ik dit als vriendin zou waarderen.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Laibadji

Berichten: 1685
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Meter vragen voor veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 05:54

Het veulen dat wij vorig jaar kochten had ook een meter. Ze is er zelfs naar vernoemd. Meter heette Sydnie en veulen heet Sydie. Dat was een mooi gebaar.

Eigenaars en meter worden nog steeds op de hoogte gehouden door mij.


beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Meter vragen voor veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 06:20

Ts is mischien nog wel een kind en die vinden dat soort dingen leuk om te doen.Mijn 13 jarige buurmeisje had een hele trouwpartij georganiseerd voor haar paard,wij zijn braaf naar het feestje geweest inclusief zak wortels.

Je hebt van die mini t'schirt met wil jij mijn Meter zijn,en die aan doen bij een pluche paardje en dat zo geven?

c_alsemgeest

Berichten: 20566
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Meter vragen voor veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 06:23

Volgens het profiel is de TS 22 :')

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 06:47

Grappig om de reacties van de Nederlanders te lezen :-) In Belgie is het namelijk de normaalste zaak van de wereld om een meter te kiezen voor een veulen.

Aan TS: je zou in plaats van een kaartje ook een soort van vacature kunnen maken voor een meter en haar kunnen geven?
Of de tekst "wil jij meter worden van …) op aparte kaartjes zetten (of gebruik scrabble steentjes) en dan moet ze puzzelen om de vraag te lezen?

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 06:52

Jola schreef:
Grappig om de reacties van de Nederlanders te lezen :-) In Belgie is het namelijk de normaalste zaak van de wereld om een meter te kiezen voor een veulen.

Aan TS: je zou in plaats van een kaartje ook een soort van vacature kunnen maken voor een meter en haar kunnen geven?
Of de tekst "wil jij meter worden van …) op aparte kaartjes zetten (of gebruik scrabble steentjes) en dan moet ze puzzelen om de vraag te lezen?


Maar Belgen sporen sowieso niet toch?

Grapje mensen! Grapje!!


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Re: Meter vragen voor veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 06:58

En dat maakt ze juist zo leuk!! ;-) :-)

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

c_alsemgeest

Berichten: 20566
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 07:11

Jola schreef:
Grappig om de reacties van de Nederlanders te lezen :-) In Belgie is het namelijk de normaalste zaak van de wereld om een meter te kiezen voor een veulen.


Echt?
Maar dan ook vanuit geloofsovertuiging? Dus een 'echte' peet-oom en tante?
Of meer als in:
Wanneer er met mij wat gebeurt, krijg jij en verzorg jij het veulen?
Dat doen wij inderdaad meestal gewoon via mondelinge afspraken of een testament.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 07:12

Is dat echt traditie hier? :+
Mijn babypaard heeft toch geen meter hoor _O-

Everything will be alright.

nine1987

Berichten: 8315
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Meter vragen voor veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 07:23

Mja als je er een beetje anders tegenaan kijkt.. Een persoon die als "meter" wordt gevraagd om het paard over te nemen als er iets gebeurt met TS.. Dan begrijp ik 't nog wel.. Geeft toch een gerust gevoel.. Wel vast laten leggen natuurlijk,dat 't paard bij plotseling overlijden oid naar de "meter" gaat.. :)

<3 Sneakers <3

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Meter vragen voor veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 08:16

Maar als je meter bent van een veulen, dan kan het veulen ook niet verkocht worden denk ik? Of heb je dan vetorecht ofzo? Want je bent dan soort van mede eigenaar gok ik?

KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 08:20

troi schreef:
Maar als je meter bent van een veulen, dan kan het veulen ook niet verkocht worden denk ik? Of heb je dan vetorecht ofzo? Want je bent dan soort van mede eigenaar gok ik?


Dat denk ik niet...


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Re: Meter vragen voor veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 08:25

Jullie gaan veel te ver...… Heeft niets met vetorecht, eigendom of geloofsovertuiging etc te maken. Je moet het zien als iets leuks dat je doet voor een ander. In dit geval een vriendin betrekken bij jouw veulen en het plezier er van. Hierover wordt niets op papier gezet.

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Esmee_RS

Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 08:26

Super lief dat je je vriendin de kans wilt geven om een veulentje van dichtbij te zien opgroeien! Maar kan je haar er dan niet beter gewoon bij betrekken in plaats van het zo'n "officiële" naam te geven? Wie weet geef je haar een verkeerde indruk en denkt ze daardoor inderdaad dat ze een soort van mede-eigenaar is en ook zeggenschap heeft over het veulen. En anders in ieder geval heel erg duidelijk zijn dat je haar de kans wilt geven het veulen te volgen, maar dat het verder 100% jouw veulen is en blijft.

Qua vragen, geen idee... Ik snap niet waarom alles tegenwoordig zo bijzonder gevraagd/meegedeeld moet worden. Vraag gewoon of ze het leuk vindt om je te ondersteunen met de verzorging van het veulen. :+

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 08:30

Balenciaga schreef:
Super lief dat je je vriendin de kans wilt geven om een veulentje van dichtbij te zien opgroeien! Maar kan je haar er dan niet beter gewoon bij betrekken in plaats van het zo'n "officiële" naam te geven? Wie weet geef je haar een verkeerde indruk en denkt ze daardoor inderdaad dat ze een soort van mede-eigenaar is en ook zeggenschap heeft over het veulen. En anders in ieder geval heel erg duidelijk zijn dat je haar de kans wilt geven het veulen te volgen, maar dat het verder 100% jouw veulen is en blijft.

Qua vragen, geen idee... Ik snap niet waarom alles tegenwoordig zo bijzonder gevraagd/meegedeeld moet worden. Vraag gewoon of ze het leuk vindt om je te ondersteunen met de verzorging van het veulen. :+


Als het bij TS in de regio de gewoonte is om een meter te vragen bij de geboorte van een veulen dan zal haar vriendin absoluut niet denken dat ze mede-eigenaar is of zo. Die zal dat dan alleen maar als leuk ervaren.
De meesten van jullie tillen er veel te zwaar aan en dat is absoluut niet de bedoeling.

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 08:32

Het is in dit geval meer om de pijn van het verlies van het veulen te verzachten denk ik en dus meer symbolische bedoeld. Ik vind dit een mooi en lief gebaar en ben benieuwd hoe je het uiteindelijk gaat vragen!

Broken crayons still color

Esmee_RS

Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 08:32

Jola schreef:
Balenciaga schreef:
Super lief dat je je vriendin de kans wilt geven om een veulentje van dichtbij te zien opgroeien! Maar kan je haar er dan niet beter gewoon bij betrekken in plaats van het zo'n "officiële" naam te geven? Wie weet geef je haar een verkeerde indruk en denkt ze daardoor inderdaad dat ze een soort van mede-eigenaar is en ook zeggenschap heeft over het veulen. En anders in ieder geval heel erg duidelijk zijn dat je haar de kans wilt geven het veulen te volgen, maar dat het verder 100% jouw veulen is en blijft.

Qua vragen, geen idee... Ik snap niet waarom alles tegenwoordig zo bijzonder gevraagd/meegedeeld moet worden. Vraag gewoon of ze het leuk vindt om je te ondersteunen met de verzorging van het veulen. :+


Als het bij TS in de regio de gewoonte is om een meter te vragen bij de geboorte van een veulen dan zal haar vriendin absoluut niet denken dat ze mede-eigenaar is of zo. Die zal dat dan alleen maar als leuk ervaren.
De meesten van jullie tillen er veel te zwaar aan en dat is absoluut niet de bedoeling.

Ik weet inderdaad niet precies hoe het in zijn werk gaat, maar duidelijkheid is nooit verkeerd toch? ;)

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 08:38

Ook in de mensenwereld krijgen meter en peters niet automatisch wettelijke plichten en rechten. Eventueel voogdij bij overlijden van de ouders moet in een apart testament zijn vermeld. Meters en peters staan echter wel dichtbij de ouders en zullen extra dingen doen voor hun petekind, bijvoorbeeld helpen met huiswerk, een dagje pretpark, cadeaus op speciale dagen maar ook bijvoorbeeld interesses delen op het gebied van cultuur, sport etc. :-)

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, AM_Horses, claucarlien, corinadrenth, Jildouu_97, LaDonna75 en 10 bezoekers