[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 18:13

SGWuppie schreef:
Zag bij de B paarden nog een voor mij onbekende fotograaf in het parcours. Iemand enig idee wie dat geweest kan zijn? De mijne ging mega over de greppel en de brug en dat heeft ie volgens mij allebei op de foto, dus ben wel benieuwd! Odd en Esveo heb ik al besteld en die waren het niet..



Zou dat niet de fotograaf van Bavaria zelf zijn geweest? Ik zie op Facebook al een grote fotoserie van het L en M. B wordt morgen geplaatst.



Hier hebben we een fantastisch rondje gehad! Paard had net 4 dagen Almelose ruiterdagen ponykamp achter de rug, dus maar even kijken hoe het zou gaan. Geen grote verwachtingen, want nu al 1.5 jaar crossen zonder winstpunten := (Of bij het springen er uit, of net 2 of 3 weigeringen in de cross), maar Renswoude is waar we lessen, dus wilde het wel graag proberen.
Pacours vond ik niet kinderachtig staan, zowel springen als cross niet. Henrieke (waar we lessen) gaf al aan dat als er een alternatief zou zijn op de ophaalbrug dat we die moesten nemen, want paard slaat altijd 1x stil om te kijken en neemt hem niet uit stilstand. Helaas was die er niet :+
Springen 1 stop op H3, maar goed herpakt en verder goed afgemaakt.
Cross ging als een speer! Zoals verwacht inderdaad een weigering op de brug, maar verder alles goed. Greppel ook geen probleem, kleine twijfeling op het eerste rode huisje maar die ging toch nog, en verder easy uit kunnen rijden.
7.9 en 8.5 voor stijl (met als commentaar "Goed met je been doorgedrukt op H15/17") en maar 9 seconden over tijd! Als ik op het filmpje terug kijk, heeft de weigering ons een seconde of 12 gekost, dus dat zit ook wel goed voordat we foutloos rijden.


En het belangrijkste: Eindelijk weer een winstpunt :D :D

Gerrits Fabrio RW (Krack C x Gribaldi) : B+10 |PR: 197| L1+11 |PR: 210| L2+10 |PR:197| M1+13 |PR:206,5| M2+10 |PR:197,5| Z1+12 |PR:233.5| Z2+10 |PR:220| ZZL+1 |PR:213,5|
SGW: B+17 Springen: B*


Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 18:58

Elise_K schreef:
SGWuppie schreef:
Zag bij de B paarden nog een voor mij onbekende fotograaf in het parcours. Iemand enig idee wie dat geweest kan zijn? De mijne ging mega over de greppel en de brug en dat heeft ie volgens mij allebei op de foto, dus ben wel benieuwd! Odd en Esveo heb ik al besteld en die waren het niet..


Zou dat niet de fotograaf van Bavaria zelf zijn geweest? Ik zie op Facebook al een grote fotoserie van het L en M. B wordt morgen geplaatst.


*Stille meelezer komt onder steen vandaan gekropen*
Dat was mijn vriend die die dag op pad was voor de Bavaria communicatie inderdaad :D
Beelden staan op Facebook die hij voor hen die dag geschoten heeft.:jGrappig dat 'ie toch gespot is door mensen.

nummie

Berichten: 408
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 20:07

Wij hebben ook fijn gereden in Renswoude, wat is het goed geregeld daar en wat een relaxte sfeer. Springen was foutloos en met de snelle tijd goed voor een voorlopige 2e plaats.

In de cross hoge stijlcijfers, maar helaas hadden we enkele meters voor de ‘ophaalbrug’ een stop. Dat witte ding, ineens in het veld vond ze toch wel heel bijzonder. Echt jammer, daardoor een stuk gedaald in het eindklassement.

Wel echt super blij met de progressie die ze elke keer maakt! ze was al een stuk minder slingerig. Onze volgende stop is SGW Norg eind augustus, hopelijk dan volledig foutloos :+

Verbaasde me wel over de hoeveelheid uitvallers in de klasse B :oo
Afbeelding

H'tje: Quidaro (Quidam de Revel x Corrado I) x Quasimodo vd Molendreef x Julio Mariner = M2 dressuur - ZZ springen - CCI 2* eventing
Co'tje: De Niro x Saros XX x Wolfgang = L2 dressuur - B springen - B SGW (augustus 2015 verkocht)

vosje2010
Berichten: 186
Geregistreerd: 26-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 20:39

Mooie foto Nummie. Maar zijn je beugels niet erg lang? Ik krijg daar altijd commentaar op en ik heb ze korter dan jij

Cioccolato

Berichten: 6530
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 20:41

Ah gave foto. Zo zie je ook mooi de greppel!

Ik ben gek op foto's. Hoe meer hoe beter! Hebben jullie nog mensen gezien tijdens de oefencross? Heb odd en esveo


nummie

Berichten: 408
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 20:55

vosje2010 schreef:
Mooie foto Nummie. Maar zijn je beugels niet erg lang? Ik krijg daar altijd commentaar op en ik heb ze korter dan jij


Kweet ni haha, heb er nooit commentaar opgehad.. zou het niet zo lijken doordat ik lange benen heb?

H'tje: Quidaro (Quidam de Revel x Corrado I) x Quasimodo vd Molendreef x Julio Mariner = M2 dressuur - ZZ springen - CCI 2* eventing
Co'tje: De Niro x Saros XX x Wolfgang = L2 dressuur - B springen - B SGW (augustus 2015 verkocht)

R_emkee

Berichten: 3453
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 20:56

:O komt onder een BERG stenen vandaan _-:(

Stiekem lees ik stilletjes mee ;)
Maar wow die greppel is dat B ?
Toffe foto's komen hier voorbij! vooral die draf *\%/*

Zijn er hier meer mensen die naar de oefencross van bathmen gaan 18 augustus?

nummie

Berichten: 408
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 20:57

Cioccolato schreef:
Ah gave foto. Zo zie je ook mooi de greppel!

Ik ben gek op foto's. Hoe meer hoe beter! Hebben jullie nog mensen gezien tijdens de oefencross? Heb odd en esveo


Heb je ook een foto van jullie? Ben wel heel benieuwd naar jullie als combinatie *D

Nog meer mensen die mee doen in Norg?

H'tje: Quidaro (Quidam de Revel x Corrado I) x Quasimodo vd Molendreef x Julio Mariner = M2 dressuur - ZZ springen - CCI 2* eventing
Co'tje: De Niro x Saros XX x Wolfgang = L2 dressuur - B springen - B SGW (augustus 2015 verkocht)

R_emkee

Berichten: 3453
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 20:58

Van ons ? ;)

DreamGuide

Berichten: 2010
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 21:12

Ik heb me voor nog niks ingeschreven omdat ik nooit weet wat wanneer is. :')

Maar ben wel op zoek naar een leuke oefencross of iets anders waarbij ik twee rondjes kan rijden binnenkort. Bij voorkeur op een zondag, want op zaterdagen werk ik...

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

nummie

Berichten: 408
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 21:15

R_emkee schreef:
Van ons ? ;)

Bedoelde eigenlijk chioccolato, omdat ze ook mee hadden gedaan in Renswoude.

Maar vind sowieso (recente) cross foto's wel leuk van de topicvolgers, anders loop ik ze volgensmij zo voorbij tijdens een cross, dan herken ik meestal aan de outfit wel dat het bokkers zijn :=

H'tje: Quidaro (Quidam de Revel x Corrado I) x Quasimodo vd Molendreef x Julio Mariner = M2 dressuur - ZZ springen - CCI 2* eventing
Co'tje: De Niro x Saros XX x Wolfgang = L2 dressuur - B springen - B SGW (augustus 2015 verkocht)

R_emkee

Berichten: 3453
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 21:17

DreamGuide schreef:
Ik heb me voor nog niks ingeschreven omdat ik nooit weet wat wanneer is. :')

Maar ben wel op zoek naar een leuke oefencross of iets anders waarbij ik twee rondjes kan rijden binnenkort. Bij voorkeur op een zondag, want op zaterdagen werk ik...


Dan is bathmen zeker iets voor je ;) je kan 60 en 80 cm en in de binnenbak staat nog een spring parcour,

R_emkee

Berichten: 3453
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 21:18

:') :P

Nee is ook zeker leuk! ;)
aankomend zaterdag heb ik weer training er zullen dan ook foto's gemaakt worden :D

nummie schreef:
R_emkee schreef:
Van ons ? ;)

Bedoelde eigenlijk chioccolato, omdat ze ook mee hadden gedaan in Renswoude.

Maar vind sowieso (recente) cross foto's wel leuk van de topicvolgers, anders loop ik ze volgensmij zo voorbij tijdens een cross, dan herken ik meestal aan de outfit wel dat het bokkers zijn :=

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 21:37

Canon schreef:
*Stille meelezer komt onder steen vandaan gekropen*
Dat was mijn vriend die die dag op pad was voor de Bavaria communicatie inderdaad :D
Beelden staan op Facebook die hij voor hen die dag geschoten heeft.:jGrappig dat 'ie toch gespot is door mensen.


Dat zal em vast zijn dan, dank!!

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 21:37

Zo ik ook naar Renswoude geweest in de L na tijdje B hebben gecrosst!
Dressuur vrijdag avond al. Coco keek alleen maar naar de cross hindernissen. Beetje jammer want thuis gaat die steeds beter. 175 dus wel terecht gepunt vond ik.
Springen helaas 2 balken. Volgende keer proberen zonder cross bescherming springen dattie misschien voorzichtiger doet.

Cross was ik echt zenuwachtig voor. Maar gelukkig kon mijn trainster me goed helpen relativeren. Dus m'n doel was finishen.

Coco liep de eerste 11 echt top! Kon de lastige lijntjes 5 6 7 goed door rijden en de punt en smalle deed die ook top.
Toen ik langs de springring kwam werd Coco mega afgeleid daardoor. Ik was er niet goed genoeg bij dus stonden we stil voor de brug. Tweede keer er wel over.
Daarna lekker door kunnen rijden, alleen moest die ff kijken bij het eerste water onder de brug. Maar dat was geen hindernis "gelukkig".

Ik was ook echt benauwd voor de greppel in de L. Met die smalle erachter. Maar die deed die super! Tweede water ook zo in. Zonder problemen.

Dit heeft ons echt een boost gegeven voor de rest van het seizoen :D

Op naar Genk over 2 weken! Lekker weekendje van maken!

Dit zijn wij :)
Afbeelding

Super tof trouwens vainquer dat je Emmeloord wilt starten! Mooie wedstrijd.
Carola die van jou heeft veel ervaring op gedaan, mooi om te zien!

Cioccolato

Berichten: 6530
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 21:46

Super elke!
Ja ze heeft echt veel geleerd. Ben er super blij mee!

De greppel zat zelfs in de oefencross in Renswoude.
17 od 18 (?) augustus heeft renswoude oo een oefen cross volgens de kalender. Ik vind die leerzame dan Bathmen :j
Bathmen is wel meer bos en qua niveau lager
Ik wou dus die in renswoude rijden en dan ook Norg.

Dit is mijn jonge dier.
Afbeelding


xsensibel

Berichten: 1460
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 22:37

Ik ben de 17e ook weer in renswoude!

En die greppel was voor ons wel een dingetje. Engggggg ding :o

❥ Esprit

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34444
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 06:54

Vind het zo jammer dat ik er weinig van heb mee gekregen. Zaterdag moeten werken, zondag was ik druk met andere dingen. Normaal help ik altijd mee. Maar nu niet goed opgelet en toen had ik dus ineens een dienst staan op zaterdag. Mijn man zijn de meesten van jullie wel tegen gekomen denk ik, als ringmeester bij dressuur op de vrijdag en bij het springen op de zaterdagochtend tot een uurtje of 13.00. Zondag was hij er ook maar wat hij toen deed geen idee :+

Ik was er alleen vrijdagavond. Heerlijk gereden zelf, lekker in de buitenbak. Hij is zo stoer momenteel. Al dat rond rijdende spul (ze waren parcours aan het bouwen) deed hem niks. Meest maffe vond hij nog dat er zoveel mensen rond liepen. Dat is normaal natuurlijk niet.

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 08:50

Dit waren wij in Renswoude :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

DreamGuide

Berichten: 2010
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 09:53

Ah vet stoer suikermeisje!!!

Renswoude en Bathmen zijn allebei het weekend van de 17e & 18e toch? Ik organiseer zelf een wedstrijd dag weekend, en wordt wel geacht daarbij aanwezig te zijn. :') jammer weer dit.


Moeilijkheidsgraad maakt me overigens niet zoveel uit, ik rij echt puur om paardlief ervaring op te laten doen. Op training springt ze makkelijk M hindernissen, maar ze vind het op wedstrijd gewoon nog erg spannend.

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

DoretteK

Berichten: 843
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 09:55

Ik ga eens kijken of ik Renswoude kan, vond het zo jammer dat ik afgelopen weekend niet kon... -O-

annikavolder

Berichten: 748
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 17:01


Quick: Met pre-pensioen. Dressuur ZZ-licht +2 , Springen B+30, L -3 ,SGW B +36, Endurance BB en jachtpaard.
Gaudi: Allround clown. ZZ-L dressuur, B springen, B SGW en voor de kar beleerd

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 18:11

Canon schreef:
*Stille meelezer komt onder steen vandaan gekropen*
Dat was mijn vriend die die dag op pad was voor de Bavaria communicatie inderdaad :D
Beelden staan op Facebook die hij voor hen die dag geschoten heeft.:jGrappig dat 'ie toch gespot is door mensen.


Volgens mij toch niet; jouw vriend ziet er nog vrij jong uit en dit was een oudere man met kort haar/kaal :)*

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 18:46

Zie goede resultaten en gave foto’s voorbij komen.

Wij starten ook in Norg, en is voor ons noordelijke kampioenschappen.
Nu ff rustig aan, ga zelf ook nog op vakantie.

Mars (v. Haarlem) Dressuur Z * Springen L * Sgw M * Viertal M * (RIP 2012)
Zonanta (v.Corland) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B * (verkocht)
Zagal (v. Patijn) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B *

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 14:26

SGWuppie schreef:
Canon schreef:
*Stille meelezer komt onder steen vandaan gekropen*
Dat was mijn vriend die die dag op pad was voor de Bavaria communicatie inderdaad :D
Beelden staan op Facebook die hij voor hen die dag geschoten heeft.:jGrappig dat 'ie toch gespot is door mensen.


Volgens mij toch niet; jouw vriend ziet er nog vrij jong uit en dit was een oudere man met kort haar/kaal :)*


Hahaha, nee! Dan was die het inderdaad niet nee! := Die van mij is jong, sportief en mét haar. :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 3 bezoekers