Mijn verslag van SGW Barchem met Melano.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Mijn verslag van SGW Barchem met Melano.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-02 17:00

Woow wat was ik gisteren moe, zo vermoeiend! Dromen

Om 10 over 6 ging bij mij de wekker. Snel eventjes onder de douche, kleren aangetrokken en naar melano toe. Moest haar nog helemaal invlechten want madame gaat anders dan altijd liggen rollen zodat de volgende ochtend er geen knotjes meer inzitten..
Zo gezegd zo gedaan, anderhalf uur later (jaa ik doe er heel lang over Tong uitsteken ) zaten er mooie knotjes in (al zeg ik het zelf Tong uitsteken ). Kwartiertje later vertrokken we, om precies te zijn, half 9.

Na een mooie autoroute te hebben gereden kwamen we om 10 uur aan in Barchem. Wat is het daar mooi zeg! Een half uurtje later zat ik erop want om 11 uur moest ik mijn dressuurproef rijden. Ring 7, waar ik in moest rijden, was erg modderig. Melano was onder de proef ook een paar keer gestruikeld. Ik vond het aardig slecht gaan, dus had er een slecht gevoel over. Uitslag: 156 punten, viel nog wel mee.

3 uur later moest ik pas weer springen dus toen hebben ik en mijn vader de cross gelopen. Deze cross was een stuk moeilijker dan Nijeberkoop. Echt een ontzettende mooie omgeving waar je doorheen moest crossen, ik heb ook echt genoten onder het crossen. Bij de waterbak had ik er de twijfels in. Je moest door die waterbak en we bleven er 10 minuutjes kijken en er weigerde heel veel paarden bij de waterbak. Ach ik ging het gewoon proberen en ik zie het allemaal wel..

terug van de cross melano opgezadeld, bodyprotector met startnummer om en gaan! We waren helemaal in het geel, me vader zei dat het heel leuk stond. Melano was bij het inspringen erg vervelend, ze probeerde me er af te bokken maar gelukkig hield het na 10 minuutjes op. Toen moest ik het parcour in. Het ging wel lekker tot dat de dubbel kwam. Ze stopte bij de 1e hindernis van de dubbel en de hele hindernis storte in. Hindernis weer opgebouwd en weer verder gesprongen. Voor de rest was ik foutloos maar helaas buiten de tijd.

Een half uurtje later moest ik crossen. Eerst eventjes met melano gestapt zodat ze op adem kwam van het springparcour. Toen opeens kwam er iemand na me toe lopen en vroeg of ik van Bokt was. Jeps dat was ik en die gene die dat vroeg aan mij was Karin Party!! Nog eventjes met haar gepraat, was erg leuk om haar te meeten! Eventjes naar de dierenarts geweest, Melano had een harstslag van 54 (toch karin? weet het niet meer..).

Toen moest ik starten, Melano weigerde helaas bij de 2e hindernis en heb daarom het alternatief genomen. Twas zo gaaf, echt hele stoere hindernissen. Me vader en Karin stonden bij de waterbak te kijken. Daar aangekomen ging ik rsutig naar beneden. Melano ging eerst twijfelen maar uiteindelijk ging ze wel. Twas dus geen weigering! Woow wat was ik daar blij om, echt super van haar Lovers Melano ging echt heel hard, want als ze eenmaal aan te rennen is wilt ze ook niet meer stoppen. Bij de finisch aangekomen, eraf geklommen, dekentje op en stappen! Ik wou echt nog een keer, zo gaaf vond ik het! Het ging ook zo snel!

Wat ze harstlag na de cros was weet ik niet meer Frusty maar in ieder geval goed Knipoog . Na een lange tijd met haar te hebben gestapt heb ik der afgezadeld, haar later drinken en op de trailer gezet.

We wisten dat ik geen prijs had want met dressuur waren er in ieder geval wel veel hogere punten als die van mij. Ik weet dat dat niks hoeft te betekenen maar er zat een hele kleine kans in. Eventjes gevraagd wat mijn tijd was van de cross en ik was gewoon 6 seconden te snel, grrr! Kan ik niet uistaan, had dat echt nooit verwacht! De optimale tijd was 5.30 (d8 ik zo uit me hoofd) en je mag er 20 seconden eerder binnen zijn. Ik was dus in totaal 26 seconden te snel, hoe krijg ik het voor mekaar. Nou ik niet, Melano.. Frusty

We hebben daarom niet gewacht op de prijsuitreiking want dat duurde toch nog heel lang. De uitslagen komen ook op de site van die vereniging te staan (www. bergruiters.nl). Dara ga ik dus eventjes op kijken, alleen de site doet het niet goed bij mij.. Scheve mond

Een geweldige maar zeer vermoeiende dag was het! Ik heb echt heel erg genoten en melano vond het ook weer geweldig! Helaas moet ik nu weer zo lang wachten tot dat ik weer kan crossen, helaas! Volgend jaar ga ik daarom er ook zeker mee door! ben er helemaal verslaafd aan! Ben erg trots op Melaan, ze is nog maar 4 en doet zo erg haar best Lovers

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 19:28

leuk joh! ik wist de uitslag wel, maar wel lekker dat je zo hebt gereden! volgend seizoen gewoon er mee door gaan!
xxx

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Re: Mijn verslag van SGW Barchem met Melano.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 19:37

Hee, wat een leuke eerste zin van je topic Haha!, ik heb bijna exact dezelfde!
Het was ook een erg vermoeiend, maar superleuk dagje!

New-Forest schreef:
Moest haar nog helemaal invlechten want madame gaat anders dan altijd liggen rollen zodat de volgende ochtend er geen knotjes meer inzitten..


Dit herken ik ook! Ameretto gaat ook altijd meteen zijn knotjes eruit lopen schuren, zodat ik hem 's ochtends in alle vroegte moet invlechten.

Ik heb jou nog wel zien rijden, maar jij zag mij niet. Ik stond even te kijken bij jou vader en mijn zus, toen jij aan het losspringen was voor de cross.
Leuke pony heb jij hoor! Echt een schatje Lachen.
En dat geel stond inderdaad heel erg leuk!

Mooie omgeving daar in Barchem he? Vorig jaar keek ik mijn ogen al uit en dit jaar alweer!
Die beelden die mijn vader met de video heeft gemaakt vanaf de wal, die zijn echt om te kwijlen! Zooooo ontzettend mooi daar!

Wanneer is jou volgende cross?

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-02 22:37

Lautje schreef:
Hee, wat een leuke eerste zin van je topic Haha!, ik heb bijna exact dezelfde!
Het was ook een erg vermoeiend, maar superleuk dagje!

Ik heb jou nog wel zien rijden, maar jij zag mij niet. Ik stond even te kijken bij jou vader en mijn zus, toen jij aan het losspringen was voor de cross.
Leuke pony heb jij hoor! Echt een schatje Lachen.
En dat geel stond inderdaad heel erg leuk!

Mooie omgeving daar in Barchem he? Vorig jaar keek ik mijn ogen al uit en dit jaar alweer!
Die beelden die mijn vader met de video heeft gemaakt vanaf de wal, die zijn echt om te kwijlen! Zooooo ontzettend mooi daar!

Wanneer is jou volgende cross?


Haa, nu je het zegt, maar twas in ieder geval wel zo, want ik was echt doodop!

Hmmz, nee ik zag jou inderdaad niet, had ff geroepen joh Knipoog

Echt een prachtige omgeving! Ik wil volgend jaar zeker weten weer, zo gaaf!

Wanneer mijn volgende cross is weet ik eigenlijk niet precies..
Ik denk die van Ede..

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 23:23

he leuk ga je naar Ede?
daar ben ik dit jaar geweest... vond het een leuke cross! 3 x door het water...wel gaaf maar wat minder voor ons, aangezien tobias watervrees heeft!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-02 17:59

Jaa, ede is nog niet zeker natuurlijk, maar hoop het wel..
Weet jij de datum al?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 21:05

Ik denk dat de cross van Ede wel weer in juni zal zijn, maar de kalender van 2003 is nog niet bekend. Met Hemelvaart (volgend jaar v/a 29 mei) is iig altijd de cross van Ambt-Delden, bij Hengelo, vlak aan de A1. Is vanaf Lelystad niet veel verder dan Barchem, dus misschien ook leuk om daar aan mee te doen? Wij zijn er iig weer bij en Lau heeft me beloofd dat ze daar deze keer GEEN foutieve hindernis springt. Tong uitsteken

Ik vond het heel leuk om jou en Melano in het echie in actie te zien, Amy! En dat geel valt echt heel erg op, jouw vader en ik stonden bij de waterbak en we zagen je van heel ver al aankomen. Melano lijkt me een enthousiast crossertje. Dat ze op het water keek, komt denk ik nog door onervarenheid. Ze is tenslotte nog jong en zo vaak hebben jullie nog niet gecrosst. Maar het feit dat ze er toch zo in dook, wil zeggen dat ze wel vertrouwen in je heeft, zo lang aarzelde ze ook niet! De pony van het meisje dat voor jou startte wilde dus echt NIET door het water, die hebben ze met drie man moeten opjagen...

Jammer hè, dat het seizoen voorbij is. En van de indoor cross heb ik ook nog niets gehoord. Laat het maar weer snel voorjaar worden...

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 21:23

Over de indoorcross: ze kwamen laatst nog 4000 euro tekort. Als ze dat rond krijgen gaat het door...

Over volgend jaar: reken ermaar op dat alles in ongeveer dezelfde weekeinden ligt. De kalender ligt meestal redelijk vast, doordat er ieder jaarbijna dezelfde concoursen zijn.
Ik hoor graag waar jullie starten, ik start in principe zoveel mogelijk volgend jaar. En Karin zie ik waarschijnlijkw el langskomen bij de wagen als we beiden op sgw zijn.. Haha!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 00:05

ja amy, doe je ook nog ffies mee in het dijkgatbos?!
ik vind crossen wel leuk, maar voor mij allemaal erg ver weg. voor zo veel zal dat het geval zijn maarja. mijn ouders hebben geen zin om zo ver te rijden. ik wil misschien de crossen in Friesland rijden. misschien Ede of Gorssel, maar het blijft ver. ja en in Lisse cross ik dan.
maar ik spring toch liever. tobias houd absoluut niet van water. telkens krijg ik een beetje vertrouwen, als de crossen goed gaan wil ik op het kampioenschap M, als afsluiter van mijn ponycariere. niet omdat het het kampioenschap is, maar omdat het zowat mijn achtertuin is, vertrouwd.


ik hoop jullie volgens seizoen ook te zien. naja merel jou heb ik in Lisse en w'werf gezien. van ver weg haha
cu

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 13:49

reddytobias schreef:
ik hoop jullie volgens seizoen ook te zien. naja merel jou heb ik in Lisse en w'werf gezien. van ver weg haha
cu


dat hoor ik zo vaak, en dan denk ik: hoezo kom je niet even buurten?
kijk: meestal heb ik het druk, maar soms heb ik ook effies een half uurtje vrij, en sowiso kun je altijd bij de vrachtwagen langskomen... Zo frustrerend, hoor ik hier op bokt altijd: ik heb je gezien.. Tja, ik jou niet op zo'n manier.. Haha!
En dan karin die op diepenheim effe komt buurten, dat was wel leuk. Of ik haar nog kende.. Haha, goede vraag, vergeet meestal alle namen of gezichten, maar Karin kende ik nog wel Haha! Haha! Haha!
Dus gewoon even langskomen, ben redelijk herkenbaar. Gele vrachtwagen, met bordeaux paarden erop. En ik rij dus rond: int helemaal bordeaux met geel stiksel ) crea he Haha! )

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 14:33

Volgende keer kom ik echt langs als ik tussendoor tijd heb(herken je van ver *LOL* Ook wel zonder paard en veewagen), maar vaak ben ik zelf ook de hele dag aan het rennen!
Maar je hebt mij in Ermelo op kamp wel gezien(als je dat nog weet Haha! ) en met de cross in Wieringerwerf heb ik nog een hele tijd met je moeder zitten praten, maar toen liep jij ergens midden in het bos Tong uitsteken

Goed gereden hoor Amy Haha! Volgend jaar moeten we echt meeten, dit jaar hadden we twee keer pech...Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 16:07

Ik moest wel buurten met Merel daar in Diepenheim, de enige plek waar ik mijn autootje buiten de bagger kon parkeren was naast die grote gele bak op wielen. Haha!

Jammer dat de uitslagen van afgelopen zondag nog steeds niet op de site staan. Heb de Bergruiters daar al voor gemaild, maar ook nog niets teruggehoord.

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 18:50

Karin schreef:
Ik moest wel buurten met Merel daar in Diepenheim, de enige plek waar ik mijn autootje buiten de bagger kon parkeren was naast die grote gele bak op wielen. Haha!

Jammer dat de uitslagen van afgelopen zondag nog steeds niet op de site staan. Heb de Bergruiters daar al voor gemaild, maar ook nog niets teruggehoord.


haha, fijn dat het dus zo vrijwillig en spontaan was... Haha!

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 19:51

Merel Blom schreef:
met bordeaux paarden erop


Is er dan wat fout gegaan met de kleurspoeling joh? Je mag mijn paard dan niet meer wassen! Hij heeft nu een prima kleurtje: gezond bruin Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 10:43


Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 11:37

Merel Blom"]
[quote="reddytobias schreef:
ik hoop jullie volgens seizoen ook te zien. naja merel jou heb ik in Lisse en w'werf gezien. van ver weg haha
cu


dat hoor ik zo vaak, en dan denk ik: hoezo kom je niet even buurten?
kijk: meestal heb ik het druk, maar soms heb ik ook effies een half uurtje vrij, en sowiso kun je altijd bij de vrachtwagen langskomen... Zo frustrerend, hoor ik hier op bokt altijd: ik heb je gezien.. Tja, ik jou niet op zo'n manier.. Haha!
En dan karin die op diepenheim effe komt buurten, dat was wel leuk. Of ik haar nog kende.. Haha, goede vraag, vergeet meestal alle namen of gezichten, maar Karin kende ik nog wel Haha! Haha! Haha!
Dus gewoon even langskomen, ben redelijk herkenbaar. Gele vrachtwagen, met bordeaux paarden erop. En ik rij dus rond: int helemaal bordeaux met geel stiksel ) crea he Haha! )
[/quote]

tja maar moet zelf ook rijden! ik loop meestal met de bordeaux rode trui van jumping amsterdam, achterop staat: geen hindernis te hoog

hihi stel je voor dat ik niet over hindernis 1 kom Clown gelukkig heb ik me bodyprotector nog! Haha!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 14:48


New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-02 21:24

161 B D Amy van Kuler Melano PC Lelyruiters ring 7
156 punten dressuur
83,2 starfpunten dressuur
05:04 tijd cross.
2,4 tijdfouten cross.
30 strafpunten cross???
* Dat klopt dan niet bij mij...*
Bij het water heb ik toch geen strafpunten gekregen Karin???
32,4 totale strafpunen crossen.
6,5 strafpunten springen.
122,10 totaal strafpunten.


[edit]Met dank aan gomir want nu weet ik wat wat is[/edit]
Laatst bijgewerkt door New-Forest op 23-11-02 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 21:59

30 strafpunten cross zou kunnen, misschien heb je op het water nog een stop gekregen omdat hij niet in één keer vloeiend doorliep. Dat hangt namelijk heel erg van de poster af Haha!
Die 6,5 zijn de strafpunten met springen! Dat klopt want je had een stop en wat tijd. Die 32,4 is het totaal van de cross-strafpunten!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-02 22:09

Oke thnx, maare volgens mij heb ik bij het water geen strafpunten gekregen hoor.
Hoop dat Karin eventjes reageerd want die stond bij het water te kijken..

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 10:16

Water was toch hindernis 11? Ik stond daar met jouw vader en we zagen dat Melano eventjes aarzelde, maar dat was maar een fractie van een seconde en ze liep niet achteruit. Vervolgens werd er omgeroepen '161 goed over 11' dus ik neem aan dat je daar geen strafpunten op had... Vreemd dan dat je toch 30 strafpunten had. Misschien kun je nog even bellen met de organisatie, gewoon ter info? Want de postlijsten per hindernis worden altijd nog wel een tijdje bewaard, en dan kunnen ze je precies uitleggen welke strafpunten je op welke hindernis hebt opgelopen.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 14:52

Dan zou ik inderdaad ook even bellen *LOL* Laat het ons ook even weten Haha!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-02 15:24

Jaa, ik ga morgen eventjes bellen en laat het jullie dan wel weten! Want wil wel eventjes weten waar ik volgens hun nog meer een weigering had..