Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 22:21

Gelukkig gaat het al beter zeg, das schrikken!

Balen van koos zeg, zou het beter gaan na de regen die er nu valt?

Hier weer hard gewerkt met resultaat;
Afbeelding

Ik ben ook wel echt blij met de regen nu!

En meteen zo fijn dat ik zelf dekens en alles in de hand heb, heb de vliegendeken van aurelia meteen afgetrokken! Ff luchten die handel haha!

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 22:22

Klinkt goed SSDesign!
Hier vandaag een heerlijke tuindag gehad. Heggen gesnoeid, alle zooi opgeruimd en in de aanhanger gegooid voor een enkeltje stort komende week, kas en moestuin bijgewerkt, kippenren gerepareerd, daarna kuikens bij de volwassen kippen gezet, genoten van de regen die nog even over kwam, dat soort dingen. Heerlijk.

Lynn, hoe is het nu?

Robijn, ben je niet bang dat ze in het hooi gaan staan en zo alles vertrappen? Of kan dat niet?

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 22:28

Prachtige hooiruif Jolijn!
En heerlijk dat ze even kan luchten nu met die regen ja. Ik heb ook even de vliegenkap afgehaald. Paarden hebben al heerlijk in de bak gerold en zijn helemaal gepaneerd :P

Judith, fijn zo'n tuindag :D Zo te horen alles weer netjes bijgewerkt.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 22:30

Thanks, zal de credits doorgeven aan vriendlief.

Ik had een foto laten zien van wat ik wou en meneer bouwt het gewoon zo haha! Fantastisch <3

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 22:52

Judith, hij heeft geen koorts meer en voelt zich al stukken beter, mag alleen nog niet zoveel eten waar die het niet mee eens is

Wat fijn dat ze aan huis staan Robijn, heerlijk
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 06-07-19 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 22:54

Hahaha dat eten is een dingetje soms hè :+

Ik vind het nog steeds onwerkelijk, wil echt iedere 5 minuten kijken of ik niet droom :=

rover_
Berichten: 1357
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 08:23

Fijn dat je hooi hebt kunnen kopen tegen schappelijke prijs SS Design.
Lekker bezig Judith.
Mooi geworden Robijn. Wil je nog met netten gaan werken? Die van mij zouden er gelijk in gaan staan denk ik ;-) en de boel eruit halen de paddock in.
Gelukkig dat beter gaat Lynn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 08:30

Ik laat de netten in de paddock hangen op andere plekken! Ik denk dat Aurelia er vandaag of morgen ook in staat, Modesta durft dat niet :+

Ik vroeg me overigens af of Mo ooit wel lag, nog nooit kunnen ontdekken....


Afbeelding

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 08:31

Ik heb de netten bewust niet in de paddock hangen vanwege de versmering.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 08:33

Hier hangt het hooi boven de verharding of in de stal, gaat wel iets verloren maar niet zo veel.

Geloof dat heel Nederland gisteren regen gehad heeft behalve wij, volgens mij zijn er 3 druppels gevallen -O-

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 10:43

ja, wij ook minimaal wat gedruppel, gelukkig maarr aangezien er nog steeds een dakplaat mist bij de hooiopslag. na volgende week mag het flink regenen van mij.

Paard is weer helemaal zichzelf, gelukkig, zal wel weer een leuke rekening worden
Ik wil vandaag verder aan mijn opslag maar de accuboor is samen met mij van de ladder gevallen en dus overleden.
Ik voer uit IBC vaten, met dat afdak en lage bak zou mijn shet het als stal en wc gaan gebruiken. Netten heb ik ook maar kan ik pas ophangen als het afdak klaar is.
Ik ben alleen nog aan het puzzelen met de mest, ik wil het meteen op mijn aanhanger kwijt zodat ik niet 2 keer hoef te scheppen maar dan moet ik toch eerst weer 30 m2 gaan betegelen. In de losse zand durf ik hem niet te zetten, bang dat ik er niet meer uitkom. Hoe en waar hebben diegene met een aanhanger deze staan en hoe krijg je de mest erop, met een plank omhoog rijden?

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 11:33

Ik heb ook een aanhanger staan, staat op de oude mestplaat die er al was. De mest schep ik er gewoon weer terug op met de mestvork. Wel gedacht aan iets te doen met erop rijden maar de aanhanger is toch best hoog en dit gaat heel makkelijk.

Robijn wat fijn zo bij huis. En wat grappig van het liggen, hier heb ik het omgedraaide, in de winter zie ik mijn grote vaak liggen en in de zomer nooit. Een keer gezien dat hij in stal lag. Terwijl ik hem op de pensionstal vaak zag liggen.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 12:59

Wij hebben een oprijplaat. Ideaal.

Heerlijk he, als je ze ziet relaxen!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 16:29

Bij ons ligt de een wel meer dan de ander, maar zie ze allemaal wel liggen. Maakte me om mijn ene ruin wel zorgen, want die zie ik weinig liggen, maar laatst lag hij gelukkig.

Wij hebben bij de container een oprijplaat. Eigenlijk rechts en links tegen elkaar aan op een balk. Zo ligt ie op de rand en rij ik de container in. Deze is maar laag, maar scheelt toch een hoop. Vorige was hoog en dat was af en toe net een tekenfilm als je mij bezig zag, naar boven en weer terug, steeds net niet :p

Wij hebben een hooihuisje ( van de eigenaar) en 3 ibc vaten met netten erin, maar alsnog veel verlies. Baal er wel van, want ze staan in zand en wil ze juist uit elkaar houden voor beweging, dus daar ontkom ik niet aan. Ze verplaatsen de bakken wel iets, dus iets eronder wordt hem niet.
Maar ze zijn ook laag vanwege de shet. Bij hogere randen hadden we vast minder verlies gehad.

In huisje doen we het nu ook in netten, zodat mn ruin met luchtwegproblemen niet zijn neus in het hooi kan duwen. Maken we wel nat, maar wil alles voorkomen.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 19:55

Hebben je hooibakken gaatjes in de bodem, superpony? De onze ook en wij willen ook geen / zo min mogelijk troep in het zand. We hebben er rubber matjes in liggen, gekocht bij Hornbach. Is rubber op rol van een standaard breedte, maar lengte kun je zelf aangeven.
Eerst hadden we vijverfolie, maar mijn ruin vond het grappig om dat uit de bak te trekken. Dan helpt het natuurlijk niet meer.

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 22:44

Ik wil het stuk van de aanhanger verharder, tot aan de bestaande verharding, +- 2.00/2.50 breed en 9 meter lang. Ik heb even geen tijd om dat met stoeptegels te doen, zou ik geen steenschotten neer kunnen leggen? Hoeft niet 100% recht te zijn maar gaat mij er meer om dat ik tijdelijk een verharding heb

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 00:04

Hilary schreef:
Hebben je hooibakken gaatjes in de bodem, superpony? De onze ook en wij willen ook geen / zo min mogelijk troep in het zand. We hebben er rubber matjes in liggen, gekocht bij Hornbach. Is rubber op rol van een standaard breedte, maar lengte kun je zelf aangeven.
Eerst hadden we vijverfolie, maar mijn ruin vond het grappig om dat uit de bak te trekken. Dan helpt het natuurlijk niet meer.


Ja, hele kleine voor het water/de regen.

Ze trekken het echt uit de netten naast de bak. Het nadeel is denk ik bij ons dat de bakken zo laag zijn en dat ze vrijwel altijd met meerdere, vaak 4 tegelijk uit 1 bak staan te eten, dus wordt er van 4 kanten aan het net getrokken.
Hoe werken de matjes in je bak? Het hooi blijft daar aan kleven??

Ik verplaats de bakken ook weleens en zij zelf ook. Anders had ik er iets onder gelegd. Maar eerlijk; ook op ons bestraatte plein ligt elke dag veel zand wat ze erop lopen. Dus als daar hooi op valt, moet je het vaak ook weggooien.

Lynn, geen idee. Heb weleens van die grote betonplaten gehad op een stal. Maar die moet je echt laten leggen. Waren wel goed ruw ook en lag wel snel.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 08:44

Lynn en gewoon slechts twee sporen leggen met stoeptegels?
Hier in Frankrijk wordt meestal grind gestort daar waar auto's komen.

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 15:22

Wauw wat gaan jullie snel joh! Straks even op mijn gemak bijlezen.
Zag iets voorbij komen over JKK. Hier alles met de hand uitgetrokken.
Was toen een enorme klus maar nu enkel een paar plantjes per jaar.
Voorheen stond het weiland helemaal vol!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 15:48

Maar, misschien weer een stomme vraag :') , als je ze er 'gewoon' uittrekt, neem je dan wel de hele plant mee? Incl. wortel enzo....? Of moet je wel echt hard je best doen?

Trouwens.. gister nog lekker gereden met Jay <3 :+:
En de pup meegenomen <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kevin mocht even poseren haha

Afbeelding

Brego weet 't nog niet zo goed... vindt het wel leuk, maar ook erg spannend :')

Afbeelding

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 16:15

Wij hebben zo een rond tanden ding. Steek je rond de plant, je draait en haalt hem geheel eruit.

Mooie foto's!!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 16:39


Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 17:21

Natasja <3

Ik geef de paarden nu iedere dag rond etenstijd een stengel (van 5 meter) bamboe per dier. Hebben ze toch ff wat anders dan hooi tot we het gras hebben omheind en we hebben genoeg haha.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 17:23

Haha :D

Leuke bezigheidstherapie ook :D

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 22:31

Wat een leuke foto's met Jay en de pup :) hoe oud is Jay nu?

Over JKK, heeft iemand enig idee wat voor plantje dit is? Er staan er een aantal in het weiland die gaan we er met de hand uittrekken ..
Afbeelding

Afbeelding