[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kelan

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 12:16

Iedereen gefeliciteerd met de goede resultaten!

M_Vainqueur, stoer hoor, Emmeloord! Als je gaat, alvast heel veel succes!

Wij hebben heel fijn gecrossed in Renswoude. Van te voren zag ik er wel wat tegen op. Stond een mooie pittige cross, met best wat technische lijntjes.
Lijntje huisje, boom, huisje zag ik vooral wat tegenop. Maar ging super mooi.
2e stijljury zat daar volgens mij. En had ik 9,5 van. Dus die was het er mee eens *D

Springen was helaas niet goed. 2 weigeringen. Dus niet in de prijzen.

Maar vooral heel blij dat hij in de cross toch zo fijn aanpakte.

*****************************************


Moonlight17
Berichten: 2340
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 12:44

Renswoude B
Paard was er echt lekker aan.
Krijg ik met springen een balk, klein beetje meer reactie op de rem gehad en die was niet gevallen.
Cross ging eigenlijk best lekker, alleen een beetje uit de bochtvliegend. Echter midden in het veld tussen 7 en 8 gaat paardlief in de ankers en toen stond ik stil voor 8. Kwam niet door bij het paard. Snap ook nog steeds niet waarom we in de ankers gingen. Na opnieuw aanrijden super lekker weer door kunnen rijden. Buiten de tijd natuurlijk. Potentie in een technisch parcours is er wel in ieder geval.

Overigens vind ik het wel waardeloos dat het parcours gewoon niet volledig klaar stond toen ik vanmorgen liep. Was een van de eerste starters en ik kreeg vlak voor mijn start te horen dat ik tussen 12 en 13 onder de brug door het water moest. Die draad zat er eerder niet.

Moonlight drs: L2+10 spr: L+9 cross: B+5 Met pensioen
Vita drs: B+10 spr: L+2 Naar Italië
Diva drs: B +14 spr B +1 cross B +2

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 13:20

Dat onder het water door was voor mij ook een verrassing haha, maargoed ik ging gisteren al lopen.

Voor ons ontzettend slechte score maar toch overheersend een goed gevoel, dus beetje tegenstrijdig. Brug in ieder geval in 1 keer! Verder 1 weigering in het parcours en een suf balkje. En een weigering in de cross op de greppel (14), en was helaas mijn zweepje onderweg verloren dus had niet genoeg overtuiging op 15 omdat ie nog niet in het ritme zat. Dus dat was een suffe weigering en echt onnodig.

Hij was vandaag heel traag aan mijn been, ben ik echt totaal niet van hem gewend. Dus weet ook niet hoe ik om moet gaan met paarden die zo zijn :o :+

suikermeisje

Berichten: 8340
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 15:48

Stijljury 1 zat bij 10+11+12 en de 2e bij 15 en 16.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

DreamGuide

Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 17:04

Fijn om te horen dat de meesten in ieder geval fijn hebben kunnen rijden! Ik vond persoonlijk het B parcours er ook pittig uit zien (dat stond nog toen ik ging lopen).

Ik vond de oefencross erg leuk, niet te moeilijk, maar wel voldoende uitdaging en wat technische bochten er in.

Horonae vond het in eerste instantie super spannend, wat resulteerde in 3 weigeringen op de eerste hindernis. :') gelukkig ben ik redelijk schaamteloos.
Na een tijdje kwam de vaart er wat beter in.

De tweede ronde was fantastisch, op wat onhandig stuurwerk van mijzelf na, dat neem ik mezelf ook kwalijk en haar zeker niet. Ze liet nu ook echt voor het eerst zien dat ze potentie had om echt aan de slag te gaan met de eventing, en daar was ik enorm blij.

Filmmateriaal zal ik later nog plaatsen. Hebben jullie al enig idee welke fotografen er nog stonden bij de oefencross? Ik kan ze helaas nog niet herkennen.

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

Cioccolato

Berichten: 6548
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 17:23

Esveo en odd stonden er in ieder geval.
Eventingphoto? Heb ik zelf niet gezien


xsensibel

Berichten: 1461
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 17:36

Dreamguide, ik heb je zien rijden haha! Je reed in het blauw toch?


Esprit vond het echt enoooorm spannend vandaag! Kwam al hysterisch de trailer af :n
Voor ons een pittig eerste rondje, alles bijna een weigering oeps. Tweede rondje een stuk beter. Alleen de ophaalbrug was echt heel eng. :’)

❥ Esprit

Cioccolato

Berichten: 6548
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 18:03

Wij hebben wel 'n lekker rondje gereden :j
Ze vind het open veld wel spannend, ze kan natuurlijk ook alles zien. Ze vond de bult spannend voor 5. Maar ging mooi over de sprong, 6 ook en 7 ook. Mooi stuurwerk. De ophaalbrug hebben we in draf gedaan, naar stap terug en ik wou haar echt de tijd geven om te kijken. Dus in mooie voorwaartse beweging eraf. Toen wou zij gelijk rechtsaf _O-
Toen heb ik ipv de B hindernis 11 de rood witte genomem. Die stond voor ons moeilijker. Aan de zijkant zonder aanleuning dus een goede oefening! Daar vloog ze dus een keer voorbij, goede keuze van mezelf.
Het lijntje van 15 hebben we de BB optie gedaan. Ze kent het niet dus wou haar rustig kennis laten maken met zo'n combinatie van sprongen dus die nam ze super.
Toen een bonus hindernis, het witte koord........
Water ging prima, vanuit stilstand dus volte en nog een keer voor het vetrouwen en ook lef krijgen.

Dus dik tevreden. 1 rondje en lekker weer naar huis. Paard heeft er zoveel lol in!


DreamGuide

Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 19:31

Fijn dat je zo fijn hebt kunnen rijden! Het was ook een mooi parcours met voldoende uitdaging er in. Echt leuk.

@xsensibel, inderdaad, blauw dekje, grote donkere vos. :)
Waar stond jij dan? Of hoe zag je er uit? Dan heb je vast ook gezien.


Bij deze nog het filmpje. Op een aantal plekken stuurde ik echt waardeloos wat dan leid tot een stop, maar voor de rest top tevreden. Zeker omdat ze het water in één keer in ging.


Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

xsensibel

Berichten: 1461
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 19:38

DreamGuide schreef:
@xsensibel, inderdaad, blauw dekje, grote donkere vos. :)
Waar stond jij dan? Of hoe zag je er uit? Dan heb je vast ook gezien.


Ik was parcours lopen tijdens jou rondje! Donkerblauwe rijbroek met rood shirt. Zag er goed uit hoor! :D

❥ Esprit

Cioccolato

Berichten: 6548
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 19:40

Vroeg jij naar waar de start was?


xsensibel

Berichten: 1461
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 22:35

Cioccolato schreef:
Vroeg jij naar waar de start was?


Haha dat was ik inderdaad! :j

❥ Esprit


Cioccolato

Berichten: 6548
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 22:52

Dat vroeg je dus aan mij/ons _O-


xsensibel

Berichten: 1461
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 08:15

Cioccolato schreef:
Dat vroeg je dus aan mij/ons _O-


Hahaha wat grappig! Onbewust toch elkaar gezien -O-

❥ Esprit

xsensibel

Berichten: 1461
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 08:18

Afbeelding
Afbeelding

Heel blij met deze foto’s! En tja het is en blijft een dressuurpaard he _O-

Foto’s zijn gemaakt door esveo en odd fotografie :D

❥ Esprit

Cioccolato

Berichten: 6548
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 08:26

Mooi drafje! _O-


ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 08:32

Mooie foto's hierboven!
Ik krijg mijn foto's van Esveo ook nog, maar waren niet súper.
Wel fijn dat ie weer een beetje techniek gaat gebruiken bij hogere hindernissen, lekker vouwen die pootjes!
Afbeelding
Afbeelding

xsensibel

Berichten: 1461
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 08:33

Cioccolato schreef:
Mooi drafje! _O-


+10 voor de middendraf hahaha! Jammer dat ze dressuurmatig niet zo’n draf laat zien :’)

❥ Esprit

DreamGuide

Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 08:43

xsensibel schreef:
Ik was parcours lopen tijdens jou rondje! Donkerblauwe rijbroek met rood shirt. Zag er goed uit hoor! :D


Oh, volgens mij heb je ik je dan wel gezien ja, kan ik me wel herinneren. Leuk!
Ik vind je foto's ook echt leuk, haha, lekker drafje hoor.

@liekec, ben benieuwd naar je foto's!


Mijn foto's waren niet top, dus weet niet zeker of ik ga bestellen.

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

Cioccolato

Berichten: 6548
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 08:56

Ik heb er al weer 1 besteld bij odd. Moet m'n verzameling toch maken van dit paard _O-


M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 09:44

Gefeliciteerd met je 2e prijs Suikermeisje! Hele mooie stijlcijfers!

Kelan, ook al zo een mooie stijlpunt! Fijn he als ze zo heerlijk aanpakken. Jammer van de weigeringen in het springen, vaker problemen in het springen?

Zonde van de weigering Moonlight, snel vergeten en vast houden aan het fijne gevoel! En zeker niet netjes als het parcours nog niet volledig was tijdens het lopen… maar de L en M moesten ook onder de brug door, waren de lijntjes in de tussentijd verplaatst?

Sh*t zeg liekec, leren van de gebeurtenissen en vast houden aan het goede gevoel! Volgende keer zal het vast weer beter gaan!

Goed om te lezen dat degene die de oefencross hebben gereden het echt als een mooi leermoment hebben aangepakt! Zullen de paardjes aan het eind van de dag veel wijzer van zijn geworden! Niets zo belangrijk om ondanks weigeringen (met welke reden dan ook) toch rustig te blijven en opnieuw aan te rijden met dezelfde ontspanning als tijdens de eerste sprong. Als ze het dan uiteindelijk gaan snappen dan krijg je er een die (bijna) nooit meer stopt! Dit soort initiatieven zijn daarom goud waard in de opleiding van een paard.

Vainqueur(Paddox x Zodiak): Dressuur B+10 L1+9 Springen B+37 L+22 Naar Limburg
Conquest(Con air(v. Contender) x Peter Pan): Dres: B+15 L1+15 L2+11 M1+11 M2+1 Spr: B+17 L+16 M+1 SGW: B+13 L+17 M+17 Z+1
Miss Lana(Iglesias D.V. x Metall)

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 10:32

Zag bij de B paarden nog een voor mij onbekende fotograaf in het parcours. Iemand enig idee wie dat geweest kan zijn? De mijne ging mega over de greppel en de brug en dat heeft ie volgens mij allebei op de foto, dus ben wel benieuwd! Odd en Esveo heb ik al besteld en die waren het niet..

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 10:45

Ik heb trouwens een mooi compliment ontvangen van de hindernisjury. Ze zat bij beide weigeringen maar heb een 8,5 gekregen voor wijze van rijden, met als commentaar sympathiek gereden <3 dus zie je gelukkig wel terug in je punten, als je je paard niet verrot schopt als ie stopt. :Y)

Moonlight17
Berichten: 2340
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 10:54

M_Vainqueur schreef:
Gefeliciteerd met je 2e prijs Suikermeisje! Hele mooie stijlcijfers!

Kelan, ook al zo een mooie stijlpunt! Fijn he als ze zo heerlijk aanpakken. Jammer van de weigeringen in het springen, vaker problemen in het springen?

Zonde van de weigering Moonlight, snel vergeten en vast houden aan het fijne gevoel! En zeker niet netjes als het parcours nog niet volledig was tijdens het lopen… maar de L en M moesten ook onder de brug door, waren de lijntjes in de tussentijd verplaatst?

Sh*t zeg liekec, leren van de gebeurtenissen en vast houden aan het goede gevoel! Volgende keer zal het vast weer beter gaan!

Goed om te lezen dat degene die de oefencross hebben gereden het echt als een mooi leermoment hebben aangepakt! Zullen de paardjes aan het eind van de dag veel wijzer van zijn geworden! Niets zo belangrijk om ondanks weigeringen (met welke reden dan ook) toch rustig te blijven en opnieuw aan te rijden met dezelfde ontspanning als tijdens de eerste sprong. Als ze het dan uiteindelijk gaan snappen dan krijg je er een die (bijna) nooit meer stopt! Dit soort initiatieven zijn daarom goud waard in de opleiding van een paard.


Lijntje was er niet om half 7 smorgens en ik snap dan ook niet waarom ze die niet laten hangen als de dag ervoor het lijntje er al hing.

Moonlight drs: L2+10 spr: L+9 cross: B+5 Met pensioen
Vita drs: B+10 spr: L+2 Naar Italië
Diva drs: B +14 spr B +1 cross B +2

kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 11:37

https://nl.mycoursewalk.com/coursewalks ... NsL9ky7l_E

Ik liep zaterdag en toen was ik benieuwd wat de route ging zijn. Onder de brug door was wel een mooie training voor het water, maar niet een hele logische route. Toevallig op my coursewalk gezocht en gezien dat het duidelijk voor de brug langs was. Gelukkig zag ik ‘s ochtends iemand onder de brug doorkomen, daardoor wist ik het..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 1 bezoeker