Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sherivey
Berichten: 8591
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 06:06

_mjwb schreef:
Zo mijn wekker is afgegaan haha. Hebben jullie er zin in? :)

Dilan - Als het goed is wel!

Zin heb ik zeker! :D

Succes alvast ;)

:wave:

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 06:33

Veel plezier iedereen

scooby09

Berichten: 2206
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 08:11

Veel plezier iedereen.!

Charlottemv
Berichten: 904
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 09:02

Succes iedereen, misschien kom ik nog iemand tegen bij groompunt B want ik ben vandaag aan het groomen.
Hier kom ik elke keer vandaag dus als je water nodig hebt, vraag het gerust!

OLG Gladiolo mijn Spaanse allemansvriend

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 13:51

Wij zijn nu aan het wachten om nog een keer gekeurd te worden. Alles is goed, alleen ze hoorde zijn darmen pas na 20 seconden, dus nu moet ik een half uur wachten en hem dan opnieuw laten keuren.

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 14:46

Die man heeft hem gekeurd en hij zag geen problemen. Hij snapte ook niet waarom zijn collega aan het zeuren was over de darmgeluiden. Maarja daar hebben we niks aan dus nu zijn we afgekeurd. We reden een snelheid van precies 13 km/uur dus hadden een mooie 1e plek gehad.

Etten Leur start ik niet meer, vorig jaar ging het ook al zo oneerlijk. Erg jammer want het was een erg leuke wedstrijd.

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 15:27

Balen Maxime! Ik heb mij en Ele ingetrokken op de vetgate na 35 km. Schuurplekje onder het zadel was weer open gegaan. Wel jammer want we reden echt lekker, Endomondo gaf 16,5 km/h. Wel later aangeboden want eerste keer te hoog, toen 52 dus heel netjes hersteld.

Sherivey
Berichten: 8591
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 15:33

Wij zijn inmiddels ook gefinished en ggk :)

Titane hebben we in de tussentijd naar huis gebracht en ff terug gereden voor de prijsuitreiking. Is 15 minuten rijden dus kan best.

Ik vond het een mooie route. Enige mindere was een aantal paden met kiezels, maar dat heb je overal.
Lekker gereden, verslagje volgt. :D

:wave:

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 16:43

Ik ben 1e en toch niet afgekeurd? :oo :')

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Marije_jiplover

Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 16:57

Ik had je net willen vragen of je wel echt afgekeurd bent.
Vaak als de darmen wat stiller lijken te liggen na de finish willen ze je nog even terug zien om zeker te weten dat je paard goed herstelt en niet een paar uur later met koliek zit.
Maar dat wil meestal niet zeggen dat ze je er op afkeuren.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 17:04

Marije_jiplover schreef:
Ik had je net willen vragen of je wel echt afgekeurd bent.
Vaak als de darmen wat stiller lijken te liggen na de finish willen ze je nog even terug zien om zeker te weten dat je paard goed herstelt en niet een paar uur later met koliek zit.
Maar dat wil meestal niet zeggen dat ze je er op afkeuren.


Ja dat dacht ik ook! Maar we hebben echt een tijd staan praten met degene die hem gekeurd heeft, maar ze zei echt dat hij afgekeurd is en niet meer in de prijzen viel. Maar de meneer die ook aan het keuren was die hoorde wel zijn darmen, dus misschien is daar nog een discussie over geweest? Ik ben eigenlijk gelijk weggegaan.

Meneer staat nu trouwens lekker gras te eten. Hij rende met volle vaart de wei in en rende nog even een paar rondjes om zijn vrienden heen om vervolgens te gaan eten. Zo moe zou hij wel niet zijn geweest haha!

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Marije_jiplover

Berichten: 25300
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 17:10

Nee moe niet, maar weet niet of die van jou veel mest onderweg?
Dat doet mijn haflinger wel en dat is dus altijd opletten met de darmfunctie. Hij schijt zich letterlijk leeg.
Na de finish en voor de nakeuring laat ik hem dus altijd sowieso een bak natte pulp met slobber oid eten en als er is, zoveel mogelijk vers gras.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 17:38

_mjwb schreef:
Ik ben 1e en toch niet afgekeurd? :oo :')


Is de uitslag al ergens te zien dan?
Ik was verkeerd gereden, paar kilometers extra gereden dus ben wel benieuwd naar mijn snelheid :P

Zijn eerder naar huis gegaan omdat ik er toch veel langer dan verwacht over had gedaan.

Sherivey
Berichten: 8591
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 17:42

Wij zijn derde geworden :D

Ben zo trots op Titane! <3

:wave:


_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 17:50

Marije_jiplover schreef:
Nee moe niet, maar weet niet of die van jou veel mest onderweg?
Dat doet mijn haflinger wel en dat is dus altijd opletten met de darmfunctie. Hij schijt zich letterlijk leeg.
Na de finish en voor de nakeuring laat ik hem dus altijd sowieso een bak natte pulp met slobber oid eten en als er is, zoveel mogelijk vers gras.


Ik ga er eens op letten, dankje! Tot nu toe liggen er elke keer twee hoopjes mest. Hij krijgt voor de nakeuring een grote bak slobber, appels, wortels en hooi/gras (ligt eraan of er gras is) en muesli. Dan mag hij zelf kiezen wat hij eet en het slobber gaat altijd helemaal op, appels en wortels ook, een hapje muesli en veel hooi. En hij drinkt ook goed. Maar elke wedstrijd leren we weer wat!

Kayleigh327 - Een vriendin van mij heeft klasse 2 gestart vandaag en die is wel gebleven voor de prijsuitreiking en die was ook bij de prijsuitreiking voor de lange klasse 1. Hopelijk komen ze vanavond online, ik ben ook heel erg benieuwd!

Gefeliciteerd Dilan! *\o/*

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 19:17

Niet zeuren over kiezels en asfalt. Vandaag de 120 km in Barra des Cevennes in Zuid Frankrijk gegroomd. Alleen maar stenen/kiezels en 7 km non-stop asfalt in 34 graden. Daarnaast nog heel wat hoogtemeters. Pfoeh, wat een wedstrijd. Ook voor grooms best afzien :Y), met al die flessen een berg op draven :')

Endurance 2024: http://endurancesomeren.com
MONGOL DERBY FINISHER 2019 - GAUCHO DERBY FINISHER 2022

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 21:28

Kiezels en asfalt.. is niet leukste om te rijden maar mijn Ele zoekt zelf de bermpjes op dus vind het geen probleem. Voel daarom nog weinig voor om hoefschoenen of ijzers te gaan gebruiken.

Vond het een superleuke rit en trots dat ik gewoon ben gestopt op de vetgate zonder daarvoor mijn dag te laten verpesten. Fijn om de bevestiging te hebben dat ze een hoge snelheid ook aan kan want ze ging vlot weer de wei op en het trailerrijden en gedoe omtrent de wedstrijd wordt ook helemaal vanzelfsprekend.

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 13:35

Goed gedaan Linda _/-\o_, er komen nog heel veel meer wedstrijden. En Ele gaat idd goed zonder bescherming en wat gaaf op die snelheid :j

Endurance 2024: http://endurancesomeren.com
MONGOL DERBY FINISHER 2019 - GAUCHO DERBY FINISHER 2022

Sherivey
Berichten: 8591
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 14:11

Denk dat ik eens ga kijken voor een paar hoefschoenen. Titane liep vanochtend echt niet lekker. Heel gevoelig op zn voorvoeten.

Verder ben ik lekker aan het nagenieten. Maar stiekem ook alweer plannen aan het maken. Ivm de afstand blijf Endurance by the Sea de enige optie voor dit najaar.

Ff denken of ik die wil/kan rijden

:wave:

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 17:42

Uitslag van Etten-leur staat op de website!

Verbaas me dat er nog zo veel mensen onvoldoende snelheid hadden (dus waarschijnlijk verkeerd gereden), of gestopt vanwege verdwaald zijn. Ben dus bij lange na niet de enige geweest :oo

Ondanks de extra kilometers zag pony er wel goed uit vandaag!

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2413
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 20:27

Win zag er ook goed uit na zijn vele galopjes in de berm en flinke discussies over snelheid :') compromissen was ons sleutelwoord, hij mocht galoperen op 18 per uur, zolang ie niet aan Mn armen trok :=

Baal wel van het 2x aanbieden, is mij nog nooit overkomen... gokte dat ie wel zou “droppen” met zijn hartslag, maar omdat hij moest plassen bleef hij hangen op 64, na het plassen en opnieuw meten was ie 48 |o

Best trots 70 km met 15,67 gemiddeld!

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.
Spoiler:
nieuwsgierige, kijk maar eens in mijn profiel

Sherivey
Berichten: 8591
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 21:03

Mag je ook zeker trots op zijn :j

Kwam nog best van pas dat je ons voorbij reed, anders hadden we net een afslag gemist denk ik :))

:wave:

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2413
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 13:12

Heb ik je ingehaald ja? Was dat bij die trekker haha of was t n vrachtwagen?

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.
Spoiler:
nieuwsgierige, kijk maar eens in mijn profiel

Sherivey
Berichten: 8591
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 14:16

billy3105 schreef:
Heb ik je ingehaald ja? Was dat bij die trekker haha of was t n vrachtwagen?

Was eerst een vrachtwagen en daarna een trekken haha. :P we reden met zn 3en, een bruine arabier, een haflinger en ik op mn rooie

:wave:

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2413
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 17:59

Haha niet in de gaten gehad dat jij t was :o was op jacht naar mijn mede klasser :+

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.
Spoiler:
nieuwsgierige, kijk maar eens in mijn profiel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers