Paardrijden in las Vegas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
lucie38
Berichten: 30
Geregistreerd: 13-06-08
Woonplaats: Garderen

Paardrijden in las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-19 21:30

Hoi Bokkers,

In december is het zover... ik ga naar Amerika :)
We gaan oa. naar Las Vegas, hier zou ik super graag een keer willen paardrijden. Als ik op Google zoek, kom ik best veel ritten tegen voor beginners, dus alleen stappen. Dit is natuurlijk ook super mooi, maar ik zou ook zo graag door deze geweldige natuur willen galopperen :j

Daarom hier mijn vraag, wie heeft dit al eens eerder gedaan en weet een leuke ranch die ook wat meer uitdagendere ritten hebben. Kosten maken niet zo veel uit, zou het super gaaf vinden als mijn droom kan uitkomen!


pjer
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:43

Ik heb helaas geen ervarings tips voor je maar wij hebben hier ook naar gezocht voor afgelopen mei.

Bij red rocks was Bonnie springs, maar dat schijnt verkocht te zijn en op de website is een en ander niet duidelijk. Ik zou dus sowieso bellen.

Richting primms heb je geloof ik sandy valley ranch waar je ook kunt rijden, zij doen individuele ritten naar jouw kunnen ( soms draven ze).

In Amerika vind je sowieso weinig toeristen ritten sneller dan stap, ivm de verzekering en aansprakelijkheid als er iets gebeurt.

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:54

pjer schreef:
Ik heb helaas geen ervarings tips voor je maar wij hebben hier ook naar gezocht voor afgelopen mei.

Bij red rocks was Bonnie springs, maar dat schijnt verkocht te zijn en op de website is een en ander niet duidelijk. Ik zou dus sowieso bellen.

Richting primms heb je geloof ik sandy valley ranch waar je ook kunt rijden, zij doen individuele ritten naar jouw kunnen ( soms draven ze).

In Amerika vind je sowieso weinig toeristen ritten sneller dan stap, ivm de verzekering en aansprakelijkheid als er iets gebeurt.

In Monument Valley kun je in volle rengalop tijdens een privé rit.
En natuurlijk op dude ranches door het hele land.

In Amerika doet men juist niet moeilijk is mijn ervaring. Geen cap verplicht, gewoon lekker met een cowboyhoed of je haren in de wind.
Maar je moet de zogenaamde disneyrides zien te vermijden waar mensen die nog nooit eerder op een paard zaten in een rijtje achter de leiding aan hobbelen in stap. Tenzij om gewoon van het landschap te genieten natuurlijk.

lucie38
Berichten: 30
Geregistreerd: 13-06-08
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-19 06:34

Oke bedankt, ik ga even kijken naar Monument Valley

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 06:46

lucie38 schreef:
Oke bedankt, ik ga even kijken naar Monument Valley

Ik had mijn rit daar geboekt bij Roy Black. Hij heeft een website en een booth vlakbij The View hotel. Ik deed een privé rit van 2 uur en kreeg een indiaan mee die bareback reed.

lucie38
Berichten: 30
Geregistreerd: 13-06-08
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-19 11:51

Ik heb gekeken bij Roy Black maar dat is ruim 6 uur rijden vanaf ons hotel. Ziet er wel super gaaf uit! Maar liever wat dichterbij ons hotel

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:54

lucie38 schreef:
Ik heb gekeken bij Roy Black maar dat is ruim 6 uur rijden vanaf ons hotel. Ziet er wel super gaaf uit! Maar liever wat dichterbij ons hotel

Je gaat niet roadtrippen dus? Ook voor niet paardrijdenden is Monument Valley wel enorm gaaf om te zien.

Ik zou gewoon 'ns googlen op dude ranches in de buurt van waar je verblijft. Wellicht is het er wel mogelijk om een rit mee te rijden, al zijn er ook ranches die alleen arrangementen verkopen met verblijf.

lucie38
Berichten: 30
Geregistreerd: 13-06-08
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-19 15:37

Het word wel een rondreis alleen dan met een cruise schip, maarja daar kan ik moeilijk op paardrijden :)

Daarna gaan we nog een week naar las Vegas, dus vandaar de plaats las Vegas. Toch bedankt, ik ga nog even verder speuren.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 15:56

lucie38 schreef:
Het word wel een rondreis alleen dan met een cruise schip, maarja daar kan ik moeilijk op paardrijden :)

Daarna gaan we nog een week naar las Vegas, dus vandaar de plaats las Vegas. Toch bedankt, ik ga nog even verder speuren.

Heb je Vegas al geboekt? Anders kun je ook nog 4 om 3 doen en nog wat natuurpark meepikken.

lucie38
Berichten: 30
Geregistreerd: 13-06-08
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-19 15:12

[/quote]
Heb je Vegas al geboekt? Anders kun je ook nog 4 om 3 doen en nog wat natuurpark meepikken.[/quote]

Ja Vegas is geboekt. En ik ga met mijn ouders mee, die alles voor ons betalen. Dus kan het ook niet maken om dan zelf een ander hotel te pakken.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:35

lucie38 schreef:
Ja Vegas is geboekt. En ik ga met mijn ouders mee, die alles voor ons betalen. Dus kan het ook niet maken om dan zelf een ander hotel te pakken.

Lekker van genieten dan en wellicht je ouders ook aansteken om wat meer van Amerika te willen gaan zien in de toekomst. Misschien mag je nog 'ns mee! :):)

x_spekkie_x

Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Paardrijden in las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 08:33

Ik heb in Zion gereden bij Jacobs Ranch. Niet goedkoop, 40 dollar per uur exclusief tax en fooi. Maar wel alle gangen mogelijk. Ik heb een prachtige rit gehad en de mazzel dat er niemand anders geboekt had dezelfde dag dus echt zelf het tempo kunnen bepalen :)


elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 09:10

x_spekkie_x schreef:
Ik heb in Zion gereden bij Jacobs Ranch. Niet goedkoop, 40 dollar per uur exclusief tax en fooi. Maar wel alle gangen mogelijk. Ik heb een prachtige rit gehad en de mazzel dat er niemand anders geboekt had dezelfde dag dus echt zelf het tempo kunnen bepalen :)

Dat kun je ook naar je hand zetten door een privérit te boeken. Gegarandeerd eigen tempo. Dat had ik bij MV gedaan, want wilde niet tussen zo'n sjokkende disneyride terecht komen.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 09:20

Ik heb in Bryce canyon np gereden. Prachtige rit was dat. Dit was een stap rit met beginners, maar het was zo mooi dat dit niet uitmaakte( vriend ging ook mee zinder ervaring)
Hou er rekening mee dat het heet kan zijn, dus ik zou of heel vroeg gaan of in de avond.

Dallista

Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 10:22

elnienjo schreef:
Ik had mijn rit daar geboekt bij Roy Black. Hij heeft een website en een booth vlakbij The View hotel. Ik deed een privé rit van 2 uur en kreeg een indiaan mee die bareback reed.

Even terzijde, maar wow, doen zij dat nog steeds? Ik heb daar gereden in 2005 en 1999 (voel me nu heel oud, da’s twintig jaar geleden!). Echt fenomenaal. Leukste buitenritten die ik ooit gemaakt heb. <3

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 10:33

Dallista schreef:
elnienjo schreef:
Ik had mijn rit daar geboekt bij Roy Black. Hij heeft een website en een booth vlakbij The View hotel. Ik deed een privé rit van 2 uur en kreeg een indiaan mee die bareback reed.

Even terzijde, maar wow, doen zij dat nog steeds? Ik heb daar gereden in 2005 en 1999 (voel me nu heel oud, da’s twintig jaar geleden!). Echt fenomenaal. Leukste buitenritten die ik ooit gemaakt heb. <3

Ik heb er in 2010 gereden en vond het ook een supergave rit. De website bestaat nog steeds: https://royblacksguidedtours.com/

x_spekkie_x

Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 10:55

Dallista schreef:
elnienjo schreef:
Ik had mijn rit daar geboekt bij Roy Black. Hij heeft een website en een booth vlakbij The View hotel. Ik deed een privé rit van 2 uur en kreeg een indiaan mee die bareback reed.

Even terzijde, maar wow, doen zij dat nog steeds? Ik heb daar gereden in 2005 en 1999 (voel me nu heel oud, da’s twintig jaar geleden!). Echt fenomenaal. Leukste buitenritten die ik ooit gemaakt heb. <3

Ja, ik ben er vorige maand langsgereden en ze doen nog steeds buitenritten! :)


Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 11:03

elnienjo schreef:
.

In Amerika doet men juist niet moeilijk is mijn ervaring. Geen cap verplicht, gewoon lekker met een cowboyhoed of je haren in de wind.


Totdat je van je paard flikkert natuurlijk. Daar gaat je leuke vakantie.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Mikkee

Berichten: 1377
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 11:19

Dallista schreef:
elnienjo schreef:
Ik had mijn rit daar geboekt bij Roy Black. Hij heeft een website en een booth vlakbij The View hotel. Ik deed een privé rit van 2 uur en kreeg een indiaan mee die bareback reed.

Even terzijde, maar wow, doen zij dat nog steeds? Ik heb daar gereden in 2005 en 1999 (voel me nu heel oud, da’s twintig jaar geleden!). Echt fenomenaal. Leukste buitenritten die ik ooit gemaakt heb. <3

Wij hebben 2 weken geleden nog een privérit gedaan bij Roy Black. Zeker een aanrader :j

Afbeelding

So many just plop their butts in the saddle and expect a miracle.
The Tennessee Walking Horse - the horse that can do anything...and do it smoothly!

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 11:42

Mikkee schreef:
Wij hebben 2 weken geleden nog een privérit gedaan bij Roy Black. Zeker een aanrader :j

[ [url=m/98c9HH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gave foto!!

Dallista

Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Re: Paardrijden in las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:11

Wat leuk, ik kan me die ritten nog goed herinneren.
Vooral de eerste, die maakte zo ontzettend veel indruk op me, dat ik bij thuiskomst abrupt gestopt ben met manege lessen en een aantal jaar alleen maar wat buitenritjes heb gemaakt. Want dat dressuur, achter elkaar aan hobbelen in een bak, dat deed me ineens niets meer. (Tegenwoordig hobbel ik lekker weer rond bij een manege, ben wat ouder en wijzer, haha.)


Wolken

Berichten: 765
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:43

Wij hebben vorig jaar ook paard gereden met Roy Black. Nou ja, mijn ouders en ik hadden een tour in een gammel busje met de eigenaar zelf ( ik was 21 weken zwanger dus wilde het er niet op wagen ) en mijn broer ( zonder rijervaring ) en zus hebben een tocht van 2 uur gemaakt. Mijn broer, die toch wel heel wat van de wereld heeft gezien en veel heeft gedaan, vond het paardrijden de hoogtepunt van onze reis. Hij is zelfs geloof ik nog in galop geweest maar de paarden daar zijn zo braaf dat dat prima ging. Leuk om te lezen dat Roy zo populair is!

Tinka

Berichten: 3718
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: Paardrijden in las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 17:01

Ik heb op een ranch gereden die was niet ver van Las Vegas. Dat was wel een all in verblijf. Geen idee meer hoe de ranch heet, misschien vind je het op Google.

DaKo
Berichten: 49
Geregistreerd: 22-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 19:53

Dat wordt een gave reis! Mag ik vragen waar je allemaal heen gaat? Ik heb best wat reiservaring in Amerika. Heb zelf gereden in Cody, Zion en in Monument Valley een prachtige foto te paard gemaakt op het John Ford Point <3

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 21:52

Wat zou ik dat ook graag willen...maar ja slechte rug.
Gezien hier wel wat ervaringen zitten: zijn er ook ranches met specifiek alleen gangen paarden? TWH, Rocky Mountain etc?

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers