[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 15:59

Ips, jaaaaa...lekker he die 18 graden... voelt wel een stuk beter !!

Forever in our hart, you will be missed .......


VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 22:08

Nou heerlijk he dat frisse windje vandaag :-)

Ze loopt er anders nooit in, alleen als het zo heel warm is. Vandaag had ze volgens de boer er niet echt in gestaan alleen aan het randje, maar als het dus heel warm is zeg rond de 40 graden dan gaat ze er dus wel in gek ding :+ tja het is een dier 'uit het wild' misschien dat ze dat daarom zo doet?
Hij was eerst ook bang dat de anderen het ook gingen doen maar ze is tot nu toe de enige.
Vorig jaar zijn er ook nog twee verkeerd in gegaan hoor, die kwamen er niet meer uit, ook trekkerwerk :7 }:0

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 15:35

Ben niet meer zo vaak op Bokt, maar schrik toch ff van VHU'tje ... sterkte meis! :(:)

Wel weer de draad opgepakt met mennen, na een hele tijd intensief longeren. Voerbeleid enigszins veranderd, en nu weer structuur inbouwen :D . Tja, dat krijg je als je er een hobby bij hebt gekregen :x .

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

janouk
Blogger

Berichten: 17851
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 20:08

Verdrietig, Janouk is vandaag afgekeurd als rijpaard.

Vorig jaar werd Janouk geopereerd aan een tumor op haar linker eierstok. De operatie ging top en ze herstelde goed. Alleen ging ze haar achterbeen na de operatie anders belasten, waardoor ze een blessure kreeg aan de aanhechting van haar tussenpees in het linker achterbeen.
10 maanden stappen, een klein stukje paddock of wei in haar eentje om te voorkomen dat ze teveel deed, speciaal hoefijzer en drie shockwave behandelingen verder, volgde vandaag de controle door de veearts.

Helaas geen enkele verbetering op de pees te zien. Oordeel veearts: geen rijpaard meer, met pensioen sturen.

€&#-@&€&€@+)+&

In stap loopt ze goed. Alleen in draf is ze onregelmatig. Ze heeft geen pijn.

We mogen nog wel stappen onder het zadel en dat gaan we lekker samen doen. Maar verder niet meer aan het werk.

Janouk mag ook weer op de wei met Meneer Anton en hoeft niet meer op een klein stukje wei te staan. Ze mag nu zelf haar beweging kiezen. Er is geen gevaar dat de pees door scheurt of zo.

Net mevrouw de wei opgedaan bij Meneer Anton en samen zijn ze zo blij
Dat is een mooi gezicht. 1 jaar na de operatie eindelijk weer samen op de wei. Ze staan heel dicht tegen elkaar aan te grazen. Geen draad er meer tussen. Ze is blij. Ze heeft geen pijn.
En met 21 jaar is ze zeker niet bejaard. Ze blijft lekker bij ons. Samen oud worden. Mijn kleine bolle draakje

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen


Biancacoo
Berichten: 1080
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 20:16

Heel jammer Janouk,.... Zo fijn dat jullie plek hebben om het gouden duo samen te houden.
Maar wel heel erg zonde en zuur :(:)

Forever in our hart, you will be missed .......

marga1
Berichten: 890
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 23:15

VHU sterkte. Wat is Jen dan een aparte, of zit er zeepaard in.

Janouk jammer van HRB maar nu lekker samen met meneer Anton in de wei.

Hier afgelopen zondag onze oefen marathon gereden met Eef en jonge groom voor het eerst mee. Zowaar als kleinste nog derde geworden van de tien.

marga1
Berichten: 890
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 21:51

Zo vandaag eerst een rondje gefietst kijken hoe het nieuwe fietspad langs de dijk geworden is. Je had mooi uitzicht over de Waddenzee en de nieuwe dijkversterking. Zitten we tussen de midddag te doen en hadden plan om de middag lekker onder de boom in de tuin door te brengen, komt het telefoontje dat het het hooi er aan komt, dus de middag anders besteed, met hooi in de schuur te stappelen. Gelukkig was het minder warm dan vorige week.

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 09:21

Nou dat is dan ook wel een ontzettend rotjaar voor jullie Janouk met de haflingers pfff :(:) gelukkig nog wel wat stapritjes ed en hoe dan ook staat ze nu wel blij te zijn met Herr Anton ... maar wat ontzettend jammer.

Marga1 wat goed zeg een 3e plaats *\o/* en wat prachtig zo'n heerlijk uitzicht over de Waddenzee :j

Jenn zeepaard haha. Ze vindt zeewier ook erg lekker. Ik weet niet uit welk stuk van Ierland ze komt, misschien aan zee geboren?

Hier ook erg warm gisteren. En het wordt alweer warm denk ik. Doe niet zoveel dus dan is het op zich geen probleem. Moet vanmiddag wel werken. Hoop dat iedereen gewoon lekker in de tuin zit en verder niets wil ondernemen }:0

Vanavond BBQ bij vrienden, zie er beetje tegenop want is gedeelte van vriendenkring die ik nog niet meer heb gezien sinds scheiding.

Fijne dag allemaal!

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 09:44

Wij hadden gister laatste selectiewedstrijd voor de regiokampioenschappen. Organisatie had het top voor elkaar. Eikenprocessierupsen waren weggezogen, overal stonden waterpunten en ook afspuitplaatsen. Het is in een park, dus trailer stond in de schaduw en ook bij het losrijden was er veel schaduw.

Met Sam in de dressuur 2 winstpunten en een 1e prijs. Met Rocky in de dressuur 194 (2e) en hc 204 (zou ook 2e zijn geweest). Hij is hiermee door naar de kampioenschappen. Super blij mee. Bij het springen Sam in de L foutloze barrage en 4e prijs. In de M uitgebeld (jammer zo'n debuut ;-) ) Rocky in L 1 weigering en in de M foutloze barrage en 2e prijs.

Vandaag is bijrijdster met Rembrand op pad. Gelukkig speelt manlief voor chauffeur zodat ik even rustig aan kan doen. Nou ja, rustig aan. Moet lessen voorbereiden want ik heb een leerling waar ik bijles aan geef, komende dinsdag moet ik invallen bij mijn eigen school en ik wil de stal afdichten, zodat er minder zonlicht en dus warmte inkomt.

Janouk, het zit jullie echt niet mee. Gelukkig is ze wel pijnvrij.
Marga wat goed!!
VHU veel plezier met de BBQ en zal wel raar zijn inderdaad. Sterkte dus ook.



Fijne dag allemaal.

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

marga1
Berichten: 890
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:26

VHU een BBQ gehad?

Tine gefeliciteerd met Patrick super goed zeg.

Vanochtend een lekkere rit gemaakt met de shetten en vanmiddag een best middagdutje gedaan (day after hooi stapelen)

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 07:36

BBQ was gelukkig erg gezellig. Daarna wel slapeloze nacht want er gaat nogal wat door je hoofd nadien.
Super weer van Patrick Tine *\o/*
Nou kan me daar alles bij voorstellen Marga :(:) dat dutje!

Ik zit uiteraard wel met Jenn. Heb nauwelijks tijd voor haar, ben meer aan het werk dan voorheen en mijn hoofd staat er ook niet echt naar. Ze is gelukkig jong, heeft nog geen training en staat braaf in de wei en is blij als ze me ziet. Maar mocht zich een geschikte nieuwe eigenaar melden dan neem ik dat wel serieus in overweging. Aan de andere kant vind ik het ontzettend jammer want het is echt een mooie cob met een waanzinnig goed karakter.

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 16:47

tja VHU dat zijn keuzes maken :(:) maar ze is nog jong en kan toch nog blijven lopen daar? over een jaar kan alles weer anders zijn en heb je wel weer tijd. :j
gisteren een heel mooi cadeau gekregen van janouk via paul…..zo blij mee. <3 (kan alleen nog geen foto ervan plaatsen want heb net nieuwe telefoon en staat nog niet met pc verbonden...gevalletje digabeet) :( )

janouk
Blogger

Berichten: 17851
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 16:59

Afbeelding

Lieve Sun van Happytime

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:05

Prachtig weer Janouk!!
En Vhu ik zou haar ook lekker laten lopen, ze is nog zo jong en het zou zonde zijn als over 1,5 jaar alles op zijn plek is en je weer wat nieuws moet zoeken.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:23

Prachtig Janouk.

En ik sluit me bij de rest aan. Lekker houden. Wegdoen kan altijd nif. Ik denk dat je haar ook erg nodig hebv op sommige momenten :(:)

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:29

Heel mooi weer Janouk <3

Fiesta, freiberger, what else?

baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:33

Mooi gemaakt janouk, en mooi om te krijgen happytime
Als je het geld kan missen elke maand zou ik haar ook laten lopen vhu.

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

marga1
Berichten: 890
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:39

Janouk gefeliciteerd Y)(^) . En mooi gemaakt voor HT.

VHU ik sluit me bij de rest aan.

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 16:44

Heb haar nu op 'Markt' gezet, al reacties, kijk even wat er de komende weken gaat gebeuren. Het is niet eens zozeer financieel alswel qua tijd. De honden kosten ook veel tijd, die moet ik nu ook helemaal alleen doen. Wandel elke dag minstens 1,5 a 2 uur met ze. Dus dat is het ook.

Wat mooi HT <3 wat heeft die pony toch veel voor je gedaan en betekend :(:)

Hoe is het Janouk, ben je al wat aan het idee gewend? Jullie hebben toch ook wel flinke klappen gehad zeg dit jaar :(:)

Baudyh hoe gaat het met je arm?

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

tine10

Berichten: 5075
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 19:57

Vandaag sinds ..... heel lang weer eens een aangespannen buitenrit gemaakt. Mijn bijrijdster mee als groom en Patrick reed met Sam voorop. Wat heeft ook Rembrand ervan genoten. Hij was zo blij en vrolijk. Heerlijk.
Afbeelding

Afbeelding

Amerigo (ruin): Welsh A, schimmel, 30 jr of veel ouder;
Thor (ruin): IJslander, vos, 13 jr M1+1, WE0, TREC0
Phantom (ruin): Zangersheide, schimmel, 8 jr, dressuur L2+1; springen 1.10 +19, sgw B+3, L2+1

marga1
Berichten: 890
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 22:14

Tine ziet er mooi uit daar. En blij paard.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 15:55

Ik kom mij hier ook graag melden. :)

Mijn 3 jarige haflinger merrie heeft nu 3 keer voor de kar gestaan.
En ze doet het super. <3
Stukje film dit was de 2e keer.

En nog een foto van de 3e keer.
Afbeelding

Mijn hulp met beleren is op vakantie dus we gaan nog een paar keer oefenen in de binnenbak, en als mijn hulp terug is gaan we naar buiten. :)

Doel voor straks is gewoon lekker ritjes kunnen maken. :)
Samen met mijn vriend kunnen genieten van mijn paard. :D

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

VanHuisUit

Berichten: 6675
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:52

Welkom Renske wat een prachtige pony heb je <3 heel veel fijne kilometers met haar gewenst _/-\o_

Heb advertentie maar weer verwijderd kreeg echt tig-reacties en had ook tig-keer het idee waar ben ik mee bezig, geen goede basis voor verkopen.
Dus we sukkelen zo maar door. Wat jullie zeggen is zo, ze is nog erg jong, tinkers zijn daarbij laat rijp, dus dat jaartje extra kan er ook wel bij.

**en weer door**

Vind jij ook dat diplomering in zorg en welzijn voor volwassen zij-instromers veel te ingewikkeld is? Onderteken dan mijn petitie: https://mbozijinstroom.petities.nl/

janouk
Blogger

Berichten: 17851
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 20:17

Vhu, toch wel fijn om te lezen dat je meisje mag blijven. Goed voor jou ook. <3

Welkom renske: er gaat niets boven een hafje voor de koets <3

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

marga1
Berichten: 890
Geregistreerd: 11-11-10

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 22:20

Welkom Renske mooie haflinger dame.

Vhu fijn dat Jen mag blijven heb je vast geen spijt van, lekker tutten af en toe.

Hier is de jamfabriek weer open, de inmaak kersen zijn rijp.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers