3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 14:09

stille meelezer kruipt onder dr steen vandaan

Ik heb nog wel een goed New York Cheesecake recept! Heb ‘m al vaak gemaakt en nog nooit mislukt :j. Als iemand ‘m wil kan diegene mij wel een pb’tje sturen :D

Spoiler:
qua kcal wel een échte cheesecake trouwens :=

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 09:59

Maandag:
O- melk, havermout, banaan, 1 blokje chocola, honing, rozijnen
T- 2 volkoren boterhammen avocado met hummus
L- quinoa, sperziebonen, cherrytomaten, jalapeno
T- zelfgemaakte banaanpannenkoekjes, aardbei
T- Twister brood rozijnen
A- macaroni met gehakt
T- kwark, aardbei, blauwe bessen, ananas, honing, cruesli
B- gym 45min

Totaal: 2151 kcal
E- 120 F- 57 C- 279

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 10:06

@aria, welk kookboek is dat? Of heb ik er overheen gelezen :)

Vandaag lunch-werkuitje, dus heb nu dit openstaan:

O: griekse yoghurt 0% (108)
T: douwe egberts skinny latte (78)
L: onbekend, maar hoop rond de 800/900 te gaan zitten ermee
A: iglo veggie bowl + kipfilet (564)
Totaal: 750 + 800/900 = 1550/1650 kcal

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:00

Werk uitjes zijn wel moeilijker om goed rond je calorieën te zitten. Hopelijk lukt het.
Kookboek is deze:
Quick & easy ketogenic cooking. Maria Emmerich.

Vooral recepten zonder 1000 ingrediënten nodig te hebben, kan ik wel heel erg waarderen :')

Gisteren:
O: thee
L: tomatensaus met courgette en paprika, salami, en daarin eitje.
T: fudge, zelfgemaakte koekjes, koffie
A: notenmix, pompoen en pijnboompitten, Griekse yoghurt, blauwe bessen.

Vandaag:
O: thee
L: zalm, broccoli, paprika, ajvar saus.
T: koffie, 2 koekjes, suikervrije slagroom.
A: notenmix, pompoen en pijnboompitten, kokosvlokken, Griekse yoghurt, blauwe bessen. Proteïnenshake.

B: 30min krachttraining. Wandeling.

Maar verdorie wat is het heet! Sporten vroeg in de ochtend gaat gelukkig nog.

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:13

Oh klinkt echt heel goed!

Hoe zit jij qua kcal deze dagen? Opzich tikken noten wel wat aan, maar krijg je met yoghurt als avondeten genoeg binnen? Of verkijk ik me op je lijstje haha

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:43

Beetje te weinig idd, gisteren wel niet erg actief geweest.
De noten etc zijn wel erg calorierijk, vergat dat er ook nog lijnzaad bijzit (zowel gebroken als ongebroken). Dus dat is best stevig en ik maak ook een grote pot.
Maar door de warmte gaat het erg moeilijk. En gister teveel fudge en koekjes gegeten om eerlijk te zijn O:)

Maar nu je het zegt, ik probeer er vandaag nog iets extra's bij te doen, zeker aangezien ik gesport heb. Zal eens in de koelkast snuffelen!

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 12:03

gister

O 1 kiwi gold
L 2 plakken bruin broodje met kaas
A 2 aardappels rauwe witlof en
worstje
Tussendoor alleen maar water zit nu op 2 a 2.5 liter per dag minimaal.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 12:07

SecretLIN schreef:
gister

O 1 kiwi gold
L 2 plakken bruin broodje met kaas
A 2 aardappels rauwe witlof en
worstje
Tussendoor alleen maar water zit nu op 2 a 2.5 liter per dag minimaal.

Dit kan toch nooit voldoende zijn? Hoeveel kcal eet je hiermee op een dag? Kan me niet voorstellen dat je hiermee ook maar in de buurt van je BMR komt.

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 13:50

Aria_zz schreef:
Beetje te weinig idd, gisteren wel niet erg actief geweest.
De noten etc zijn wel erg calorierijk, vergat dat er ook nog lijnzaad bijzit (zowel gebroken als ongebroken). Dus dat is best stevig en ik maak ook een grote pot.
Maar door de warmte gaat het erg moeilijk. En gister teveel fudge en koekjes gegeten om eerlijk te zijn O:)

Maar nu je het zegt, ik probeer er vandaag nog iets extra's bij te doen, zeker aangezien ik gesport heb. Zal eens in de koelkast snuffelen!


Het was geen kritiek haha, als ik naar m'n eigen bakje met yoghurt kijk dan lijkt het zo weinig, maar door de noten zit er natuurlijk wel veel in :)

Wel lekker yoghurt als het zo heet is :j

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:12

linoleum schreef:
SecretLIN schreef:
gister

O 1 kiwi gold
L 2 plakken bruin broodje met kaas
A 2 aardappels rauwe witlof en
worstje
Tussendoor alleen maar water zit nu op 2 a 2.5 liter per dag minimaal.

Dit kan toch nooit voldoende zijn? Hoeveel kcal eet je hiermee op een dag? Kan me niet voorstellen dat je hiermee ook maar in de buurt van je BMR komt.


Voor mijn gevoel meer dan genoeg heb snel last van prikkelbare darmen.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 14:15

SecretLIN schreef:
linoleum schreef:
Dit kan toch nooit voldoende zijn? Hoeveel kcal eet je hiermee op een dag? Kan me niet voorstellen dat je hiermee ook maar in de buurt van je BMR komt.


Voor mijn gevoel meer dan genoeg heb snel last van prikkelbare darmen.


Maar dat heeft toch niks te maken met hoe veel je eet? Sorry als ik het fout heb hoor, maar ik dacht dat prikkelbare darmen juist reageren op wat je eet.

Want als ik dit uitreken (en ruim tel) kom ik op zo'n 850kcal uit en dat is echt veel te weinig... Zie OP, maar daar kan je je lichaam echt de vernieling mee inhelpen :n

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:20

Ze reageren inderdaad op wat je eet. Vind dit ook wel erg weinig, zijn zat producten die je kunt eten die hoger in kcal zitten. Zonde om je lichaam te verzieken, (spreek uit ervaring).

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:22

En als je weet dat er een reden is waarom je weinig eet, kies er dan voor om niet hier je lijstje te posten. We zijn hier voorstander van verantwoord afvallen, daar passen dergelijke lijstjes niet tussen. Hou dan deze voor jezelf, of vraag gericht naar tips en doe hier vervolgens wat mee.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:34

Lin
Heb je al eens naar het fodmap dieet gekeken?
Dat is gericht op prikkelbare darm
Dan kun je misschien uitvogelen waar je exact last van krijgt en zo een gezonder dieet samenstellen ?

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:51

Aight, nee was goed dat je reageerde :j
Ik kon er dan even kritisch naar kijken. Heb enkele crackers met pindakaas toegevoegd en wat extra groenten gemaakt.

Prikkelbare darm is erg lastig, maar idd meer te maken met hoe eten invloed heeft op je lijf i.p.v. hoeveelheid (alhoewel niet continue eten en maar paar tijden per dag ook voor meer rust kan helpen).
Lijstje bevat echt te weinig om gezond te zijn. Is voor je lijf gewoon niet voldoende. Van wat je darm wel verdraagt dan meer eten op zijn minst.

Sherivey
Berichten: 8625
Geregistreerd: 06-11-15

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 18:38

Ik kom even onder mijn meelees steen vandaan :wave:

Ik heb zelf ook snel last van mijn darmen, maar eet echt niet weinig.

Lijstje voor vandaag:

O: alpro yoghurt met bessen
T: 2 pruimen, 1 appel
L: 2 groentenwraps met hummus en quorn
T: banaan
A: krieltjes met nepkipjes en boerenkool, als toetje een bakje alpro go on bosbes smaak
T: twee rijstwafels met pindakaas en banaan.

Totaal kcal: 1545

Probeer momenteel rond de 1500 te zitten qua kcal :)

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 20:38

linoleum schreef:
En als je weet dat er een reden is waarom je weinig eet, kies er dan voor om niet hier je lijstje te posten. We zijn hier voorstander van verantwoord afvallen, daar passen dergelijke lijstjes niet tussen. Hou dan deze voor jezelf, of vraag gericht naar tips en doe hier vervolgens wat mee.


zal wel niets meer erover posten.

fleurtjeuh
Berichten: 10316
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 22:17

Sorry, maar als 'jullie' zo van verantwoord afvallen zijn, wat maakt het dan uit dat secretLIN dan haar 'niet zo heel gezonde' lijstje plaatst?
Veranderd dat iets aan jullie lijstjes? Of aan de calorieën die jullie hebben gegeten?
Of veranderd dat iets aan het imago van dit topic.
Als je geen mooi lijstje heb dan mag je dat niet posten? Mag alleen het correcte gepost worden?
Of is dit wel een steun topic waar je om hulp mag vragen? Omdat je weet dat je niet zo goed eet, maar dit wil verbeteren. Mag je dan pas lijstjes plaatsen als ze 'goed' zijn? Of mag je de stijgende lijn laten zien?

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 22:24

fleurtjeuh schreef:
Sorry, maar als 'jullie' zo van verantwoord afvallen zijn, wat maakt het dan uit dat secretLIN dan haar 'niet zo heel gezonde' lijstje plaatst?
Veranderd dat iets aan jullie lijstjes? Of aan de calorieën die jullie hebben gegeten?
Of veranderd dat iets aan het imago van dit topic.
Als je geen mooi lijstje heb dan mag je dat niet posten? Mag alleen het correcte gepost worden?
Of is dit wel een steun topic waar je om hulp mag vragen? Omdat je weet dat je niet zo goed eet, maar dit wil verbeteren. Mag je dan pas lijstjes plaatsen als ze 'goed' zijn? Of mag je de stijgende lijn laten zien?

Ze plaatst lijstjes zonder context op een forum waar veel beïnvloedbare jonge meiden zijn. We hebben (in overleg met moderators van Bokt) afgesproken dat we lijstjes plaatsen, maar enkel als dit verantwoorde lijstjes zijn.

We willen in dit topic een gezonde levensstijl promoten en hierbij een goed voorbeeld zijn voor een ieder die graag af wil vallen. Het posten van eetlijstjes met te weinig kcal (structureel onder BMR) doen we niet, zodat niet iemand het idee kan hebben dat dit de juiste en gezonde manier is om met eten om te gaan. Als je al een tijd meeleest/meeschrijft in dit topic, of simpelweg de OP hebt gelezen, weet je dit ook.

Er is dus zeker een hele goede reden waarom we dit niet willen. En die heeft niks met ons persoonlijk ego te maken.



Daarnaast is dit een topic waar je commentaar krijgt ja. Je wil gezonder en beter eten? Dan krijg je van ons ook commentaar EN tips als je hier voor openstaat. Ook dit zal je zeker moeten weten als je hier al langere tijd meeleest/meeschrijft. Als dat je niet aanstaat, dan is dit mogelijk niet het juiste topic voor je. Er zijn verschillende afval topics op Bokt, misschien past een van die topics beter bij je.

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 22:41

Dinsdag:
O- 0.5 banaan, 1 cracker halve plak kaas, philadelpia
T- melk, 0.5 scoop whey, havermout, rozijnen, 1 blokje chocola, 0.5 banaan, honing
T- 2 volkoren boterhammen makreel, 1 volkoren boterham hummus
L- zoete aardappel, snijbonen,1 ei
T- mango , cocoa reep
A- snitzel, rijst, brocolli, half bakje HALO ijs peanut butter
T- kwark, aardbei, honing
B- gym 3 kwartier

Totaal: 2148 kcal
E- 119 F- 61 C- 271

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 22:52

linoleum schreef:
fleurtjeuh schreef:
Sorry, maar als 'jullie' zo van verantwoord afvallen zijn, wat maakt het dan uit dat secretLIN dan haar 'niet zo heel gezonde' lijstje plaatst?
Veranderd dat iets aan jullie lijstjes? Of aan de calorieën die jullie hebben gegeten?
Of veranderd dat iets aan het imago van dit topic.
Als je geen mooi lijstje heb dan mag je dat niet posten? Mag alleen het correcte gepost worden?
Of is dit wel een steun topic waar je om hulp mag vragen? Omdat je weet dat je niet zo goed eet, maar dit wil verbeteren. Mag je dan pas lijstjes plaatsen als ze 'goed' zijn? Of mag je de stijgende lijn laten zien?

Ze plaatst lijstjes zonder context op een forum waar veel beïnvloedbare jonge meiden zijn. We hebben (in overleg met moderators van Bokt) afgesproken dat we lijstjes plaatsen, maar enkel als dit verantwoorde lijstjes zijn.

We willen in dit topic een gezonde levensstijl promoten en hierbij een goed voorbeeld zijn voor een ieder die graag af wil vallen. Het posten van eetlijstjes met te weinig kcal (structureel onder BMR) doen we niet, zodat niet iemand het idee kan hebben dat dit de juiste en gezonde manier is om met eten om te gaan. Als je al een tijd meeleest/meeschrijft in dit topic, of simpelweg de OP hebt gelezen, weet je dit ook.

Er is dus zeker een hele goede reden waarom we dit niet willen. En die heeft niks met ons persoonlijk ego te maken.



Daarnaast is dit een topic waar je commentaar krijgt ja. Je wil gezonder en beter eten? Dan krijg je van ons ook commentaar EN tips als je hier voor openstaat. Ook dit zal je zeker moeten weten als je hier al langere tijd meeleest/meeschrijft. Als dat je niet aanstaat, dan is dit mogelijk niet het juiste topic voor je. Er zijn verschillende afval topics op Bokt, misschien past een van die topics beter bij je.


Niks aan toe te voegen! _/-\o_

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 23:02

hoeft geen discussie om hoor ikzeg gewoon wat ik eet zeg niemand het ook zo te moeten doen..als dat niet toegestaan is omdat ik minder of anders eet dan anderen dan prima toch

fleurtjeuh
Berichten: 10316
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 23:08

Ik snap dat jullie goede bedoelingen hebben.
Maar snappen je ook dat door de manier hoe sommige dingen verwoord worden dat het lijkt dat je hier niet welkom bent als je geen goed lijstje hebt?

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 07:25

Je kan toch ook prima meepraten zonder lijstjes te plaatsen bijv? Ik zie nergens dat iemand niet welkom is iig.

Hier vooral druk op het moment, weinig tijd voor bokt. Afvallen gaat op t moment langzaam, heb wat moeite om alle lekkere dingen die bij de zomer horen (ijsjes, bbq, wijntjes etc) te laten staan. Maar al veel betere keuzes dan eerst, maar het vertraagt het proces wel enigzins. En dat is ook prima, het is er ook niet in 3 maanden aangekomen.

fleurtjeuh
Berichten: 10316
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 07:35

Er wordt ook nergens gezegd dat niemand welkom is. Dat zeg ik ook niet.
Maar als er voor mijn gevoel vrij ongenuanceerd gezegd wordt 'hou je lijstjes maar voor je, want ze passen niet in dit topic' voelt het wel een beetje zo, snap je?