Chernobyl serie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Chernobyl serie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-19 23:41

Hi allemaal!

Ik vroeg mij af of er op Bokt meer mensen zijn die de serie Chernobyl op HBO hebben gezien of momenteel kijken? Of het misschien nog van plan zijn.

Ik kon geen ander topic vinden dus denk dat hij nog niet bestaat. Mocht dat wel zo zijn, graag daarnaar verwijzen :D

Samen met mijn vader heb ik gisteren de eerste twee afleveringen gekeken. Eerdaags de rest kijken. Alles rondom deze ramp vind ik onwijs interessant en heftig. Hoe het toen allemaal gegaan is, de slechte communicatie, leugens, doofpot.. Ongelooflijk gewoon.

Wie kijkt nog meer?

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017


Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 23:45

aflevering drie vond ik het heftigste, ik kan heel veel aan maar toen heb ik echt de laptop dicht moeten doen en wat anders gekeken voor ik ging slapen. ik vond het een magnifieke serie, absolute aanrader en ongelooflijk mooi in beeld gebracht maar wat een onnodig pijn en lijden heeft die ramp veroorzaakt en gekost.
voor mij maakte het mij duidelijk, zeker in belgie want hier is het ook stilgehouden geweest, dat je denkt dat je wat weet van chernobyl, net zoals je denkt van wo1 (uitzonderingen daargelaten), hiroshima, nagasaki, fukushima,... maar dat dan toch niet blijft te zijn

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Chernobyl serie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 05:21

Ik heb hem gezien. Het einde vond ik beetje abrupt. Maar bovenal een hele goede serie!

Elitedeux

Berichten: 688
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 06:18

Ik ben van plan om dit weekend ermee te starten :D

Elite Deux - M2 + 6, M + 2 <3
Jacco - L2 + 5 <3

NikkivanOlst

Berichten: 7813
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: Chernobyl serie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 06:37

Super serie... Pakkend, goed gefilmd/gespeeld, heftig, confronterend :j

Anoniem

Re: Chernobyl serie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 07:33

Ik verplaats dit topic van Nieuws en Maatschappij naar Entertainment, daar past het beter. :)

_Covergirl_

Berichten: 723
Geregistreerd: 27-02-07
Woonplaats: Vries

Re: Chernobyl serie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 07:41

Gisteren de laatste aflevering gekeken. Ontzettend goed gespeeld, er zit een goede opbouw in de verhaallijn. Vooral het zien van wat het betekende voor verschillende mensen (werknemers, de eerste brandweermannen ter plaatse, puinruimers, omwonenden...) maakt dat je echt een compleet beeld krijgt van de omvang van de ramp. Zo afschuwelijk! Ik was erg onder de indruk en heb na het afkijken ook echt even tijd nodig gehad om het te laten bezinken.

Sardegna, l'isola piu bella del mondo...
Sei l'orizzonte che mi accoglie quando mi allontano

Feanyth

Berichten: 668
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Brouwershaven

Re: Chernobyl serie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:08

Hoef alleen aflevering 5 nog. Het gebeurde vlak nadat ik was geboren. Mijn ouders vertellen er wel eens over. Dat ze tijdje werden afgeraden groente uit eigen tuin te eten etc.

Erg goed gemaakt, super informatief. Na aftiteling en de "on the next episode" is soms nog een stukje uitleg over de aflevering die je hebt gekeken. Ook interessant.

Vanavond ga ik aflevering 5 kijken.

Fancy Girl (Andretti x Gribaldi) Sport, DO-C, stb-ext en WFFS negatief.
31 jan. 2023: Mijn trots is niet meer....

Een dag niet gelachen, is een dag niet gelachen.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Chernobyl serie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:37

Ik heb een stukje gezien van de eerste aflevering. Ik moet de rest nog gaan bekijken.

Come over to the dark side, we have cookies!

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Chernobyl serie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:41

Ik heb de serie ook gekeken, heftige serie. Typisch USSR praktijken om met alle propaganda oliebol naar buiten te treden. Ook om vervolgens de fouten die ontdekt zijn, in de doofpot te willen stoppen.

Volgens mij hebben we ontzettend veel geluk gehad dat het niet erger is geworden, dat er geen meltdown in de aarde is ontstaan, waardoor grondwater niet werd besmet. Het had ook heel anders kunnen aflopen.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

MarijeR

Berichten: 24927
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:48

Heb speciaal een proef abbo bij Ziggo voor HBO genomen om deze serie te kunnen zien.
Ben daar zelf namelijk in april dit jaar geweest (op de dag af 33 jaar na de ramp) en dan met name de dorpen net over de grens in Wit Rusland bezocht die het zwaarst getroffen waren.
Dan heb je de verhalen gehoord over hoe mensen geëvacueerd werden en de dorpen en steden gezien en ben je in de huizen geweest waar eerst mensen gelukkig waren...

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Chernobyl serie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:55

Ik vond het een super indrukwekkende serie. Heb me een paar keer echt in mijn vriend begraven omdat ik het te heftig vond om naar te kijken.

Door zo'n serie kan ik me wel beter voorstellen waarom mama rusland bv maar een eng land vind. Ze blijft bang dat daar van alles gaande is wat ze voor de rest van de wereld verzwegen houden.

Siamsmeesje

Berichten: 2235
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:25

Ik moet nog gaan kijken, maar ik zat toen het gebeurde op de middelbare school. En wij hebben met Natuurkunde toen het hele proces doorgenomen van wat er allemaal gebeurde en nog kon gebeuren. Was toen al indrukwekkend.

Renee_S, ik kan je moeder volledig begrijpen, in de voormalige USSR werd veel verzwegen want het communisme moest immers als ideaal en perfect uitgedragen worden naar de rest van de wereld.
En zelfs nu durf ik erom te wedden dat er nog een hoop verzwegen wordt, en gaat worden. Want zelfs nu wil Poetin Rusland graag als zeer succesvol en perfect neer zetten in het buitenland.

Lente Alle zaadjes de grond in en hopen dat ze boven de grond willen kijken dit jaar

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27962
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Chernobyl serie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:44

Wij hebben de hele serie in één middag gedaan. Het was zó pakkend, zó aangrijpend en het ging zó in m'n hoofd zitten dat ik er nog dagen over nagedacht heb. Ik vind vooral het inkijkje in de Sovjet-gedachtegangen mooi. En tegelijkertijd ook heel eng. En ook ben ik ervan overtuigd dat er vandaag de dag nog maar bar weinig veranderd is...

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Nadir

Berichten: 12705
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Chernobyl serie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:47

Ik vind het ook erg indrukwekkend. Nog 2 afleveringen te gaan.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:59

Ja fantastische serie! Zo intens.

Ik ben zelf in Pripyat geweest en het Chernobyl museum in Kiev maar dan besef je vooral het leed van de inwoners, ik vind het mooi dat je in de serie ook ziet hoe het was voor alle hulpverleners en wetenschappers en politici.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Chernobyl serie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:20

Ik hoor er ontzettend veel over, meerdere mensen die me al hebben aangeraden om hem te kijken. Vanaf vrijdag is vriendlief twee weken weg, dus dan ga ik er maar eens aan beginnen :=
Maar is de serie ergens te bekijken zonder gelijk een abonnement te moeten nemen?

nicole_floor

Berichten: 3231
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Chernobyl serie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 23:17

Jaa ik heb hem gekeken. Vond het een goeie en heftige serie. Ik heb bij mijn opleiding ook een stukje kernfysica gehad en schrok best wel van de fouten die er gemaakt waren.

Floor V. Silverlea Spiderman: Eindstand M spr, L1 dress & B SGW
Colet V. Hemmingway: B+0 dress, B+13 L startgerechtigd spr. B+0 SGW

'schoentje'

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 23:20

Ik heb hem ook gezien, erg indrukwekkend.
Nayomie schreef:
Ik heb hem gezien. Het einde vond ik beetje abrupt. Maar bovenal een hele goede serie!

Mee eens! Vond de laatste aflevering het minst.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Chernobyl serie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-19 00:09

Ik heb hem net afgekeken. Super interessant en aangrijpend. Inderdaad veel fouten en leugens..

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 00:26

Ik vond het vooral jammer dat er maar 5 afleveringen zijn. Erg goed gemaakt maar wel soms even slikken. Zeker de aflevering waarin de omgevingen geruimd moeten worden van alles wat er leeft.

[/list][/size]

Kaatastrof

Berichten: 6257
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 01:26

Ik heb één episode gekeken en heb besloten om de serie niet af te kijken omdat ik er echt heel erg ongemakkelijk van werd. Begrijp me niet verkeerd, heel interessant en stiekem wil ik weten wat er gebeurt. Maar doordat het o zo goed nagemaakt is, ben ik er doodsbang voor en begin ik over alles na te denken.. Ik voelde mij echt slecht en gestresseerd en dat is juist iets wat ik niet wil bij een avondje bankhangen :o

Maar dit ligt puur aan mij, ik trek mij te veel aan van zaken die gebeurd zijn of kunnen gebeuren.

"A man was standing in a huge field. He spots a woman on horseback galloping wildly towards him. As the horse and rider are passing him he yells out: 'Where are you going?'. The rider responds: 'I don't know. Ask the horse'. We are the rider, the horse is our emotions."
‧͙⁺˚*・༓☾ Check zeker eens mijn kunstwerkjes ☽༓・*˚⁺‧͙

Bernoe

Berichten: 1505
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Chernobyl serie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 07:39

Ik ga m ook kijken als ik tijd heb. Thanx voor de tip!

Dimona Tamboerijn x Hoogheid
Wenslady Sirius x Wilhelmus
Rosaly O2 Mandienio WL x Alexandro P


_Nelleke_

Berichten: 8053
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Chernobyl serie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 07:50

Ik heb 2 afleveringen gekeken en toen ook besloten om te stoppen met kijken. Niet omdat de serie slecht was maar een beetje om dezelfde reden als Jackytje. Ik kreeg er helemaal de kriebels van en was de volgende dag nog misselijk. Voornamelijk omdat ik in mijn achterhoofd heb dat het echt gebeurt is en dat het zo nogmaals kan gebeuren. Brrr...

Undefined
Berichten: 3765
Geregistreerd: 18-01-09

Re: Chernobyl serie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 07:57

Ik heb nu drie afleveringen gezien. Vind het echt heel erg goed gemaakt en erg interessant.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers