Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Sheran

Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 17:41

'Aangezien...' :P

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!


cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 17:46

Sheran schreef:
Dank je Gizeppie!

Ja, dat niet met 'ik' beginnen....zit er gewoon ingebakken. Stukje formaliteit :P

Hier er ook in “geslagen”. :+

Ipv “ik ben”, “mijn naam is”. :Y)

[o]

darkadia

Berichten: 5229
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 18:01

En als je nou niet met ‘ik’ wil beginnen... draai het om: ‘Bent/ben u/je op zoek naar een fijne Bijrijdster? Dan kan ik u/je helpen!’ En dan aangeven wat je zoekt en te bieden hebt?

En zo zijn er nog genoeg manieren om niet met ik te beginnen hoor.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 18:03

Sheran schreef:
'Aangezien...' :P


O ja dat kan ook nog!

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 18:12

ik zou het bericht in ieder geval wel lekker schrijven hoe je zelf bent. ik zou als paardeneigenaar echt afknappen op iemand als ik een 'perfect' bericht tegen kom, maar als ik hem/haar dan ontmoet dat er dan ineens niet fatsoenlijk gesproken kan worden bijv.

Sheran

Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 18:21

Dat eerste bericht van mij, zo ben ik zelf ongeveer. Ik geef klassieke talen op een middelbare school dus ben vrij serieus en correct in mijn taalgebruik _O-

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 18:23

Sheran schreef:
Dat eerste bericht van mij, zo ben ik zelf ongeveer. Ik geef klassieke talen op een middelbare school dus ben vrij serieus en correct in mijn taalgebruik _O-


jaa dan past het bericht goed. dan voldoet dat bericht ook aan de verwachtingen als er een kennismaking is :)


Sheran

Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 18:27

EgHt sUp3r b3d4nkt 4 hEt m3edEnken tr0uweNs JonGens

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

goldenarrow

Berichten: 8650
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 18:37

Ik tem wel, Br33z3r-taal mag niet op Bokt _O- :')

Volg je mee? Veulens in 2024 <3
[KS-MK] Arabierveulentjes verwacht

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 18:50

BlackBeautyZ schreef:
ik zou het bericht in ieder geval wel lekker schrijven hoe je zelf bent. ik zou als paardeneigenaar echt afknappen op iemand als ik een 'perfect' bericht tegen kom, maar als ik hem/haar dan ontmoet dat er dan ineens niet fatsoenlijk gesproken kan worden bijv.


Ik vind een slecht bericht met veel typ of spelling of grammatica fouten onprofessioneel overkomen. Dat is echt iets waar ik op let..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 18:51

Sheran schreef:
Dat eerste bericht van mij, zo ben ik zelf ongeveer. Ik geef klassieke talen op een middelbare school dus ben vrij serieus en correct in mijn taalgebruik _O-


Ja hier ook eentje die in het onderwijs heeft gewerkt. En ja je begint eigenlijk je bericht niet met ik.. Aangezien is dan beter!

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 19:22

Nou ik ben na ruim een half jaar weer terug in dit topic. Ik had de perfecte bijrijder gevonden. Voorzichtig, verantwoordelijk, goede afspraken mee te maken en ook nog een heel leuk mens.

Nu heeft ze helaas een eigen paard gekocht. Ik moet dus weer opnieuw op zoek -O-

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:43

Nooit problemen gehad om leuke meiden te vinden voor ons paard. Maar nu stoppen 2 vaste verzorgster en heb ik nog niet veel reacties gehad op FB.

Ondertussen is ons paard al 28, wat de meeste 'saai' vinden. Er moet nog mee gereden of gewandeld worden, in stap, maar de meeste willen toch graag meer.

Iemand nog advies waar ik nog meer kan zoeken? Ik heb een advertentie op de bokmarkt en de lokale FB groep. Er staan hier ook meiden op die zoeken naar een paard. Benaderen jullie die ook zelf?

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 13:30

Ik merk dat facebook nog het best werkt.
Maar ze haken vaak af op niet alleen naar buiten mogen of een vergoeding.
Je ziet heel veel reacties bij warmbloedpaarden, maar oudere paarden of kleinere zoals fjorden en ijslanders zijn een stuk minder populair helaas.

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 13:33

Marsu schreef:
Ik merk dat facebook nog het best werkt.
Maar ze haken vaak af op niet alleen naar buiten mogen of een vergoeding.
Je ziet heel veel reacties bij warmbloedpaarden, maar oudere paarden of kleinere zoals fjorden en ijslanders zijn een stuk minder populair helaas.

Ze moeten met mijn paard juist alleen naar buiten, we hebben verder geen rijbak. Vergoeding vragen we ook niet.

Lijkt mij heerlijk, naar buiten en samen met een paard relaxen, maar tegenwoordig willen de meeste meiden 'wilde, jonge' paarden of hoge dressuur rijden.

goldenarrow

Berichten: 8650
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:31

Ik ben ook op zoek, voor onze arabische merrie. Ik vraag wel een bijdrage voor het rijden, maar ze hoeven geen klusjes te doen en daarnaast hebben we nog een hele stal vol paarden waar ze ook mee mogen werken aan de hand, indien ze dat leuk vinden (en veulens knuffelen is altijd goed :)) ). Maar hier ook nog 0.0 aan reactie helaas. Terwijl er écht veel mogelijk is, ook wedstrijden bijvoorbeeld, maar dan wil ik wel eerst dat iemand een beetje een band opbouwt. En er valt ook veel te leren, want we zijn met diverse dieren bezig om ze zadelmak te maken, onze huidige verzorgster helpt ons nu daarbij (die vindt dat hartstikke tof, zolang zij maar met haar beide benen op de grond mag blijven _O- ), maar dat zou voor een nieuw iemand misschien ook wel heel interessant kunnen zijn. Een beetje niks moet en heel veel mag idee. Maarja, geen reacties, dus dat is wel jammer.

Volg je mee? Veulens in 2024 <3
[KS-MK] Arabierveulentjes verwacht

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:58

Marsu schreef:
Ik merk dat facebook nog het best werkt.
Maar ze haken vaak af op niet alleen naar buiten mogen of een vergoeding.
Je ziet heel veel reacties bij warmbloedpaarden, maar oudere paarden of kleinere zoals fjorden en ijslanders zijn een stuk minder populair helaas.


Bijrijders hebben tegenwoordig een groot eisenlijstje.. Ik merk dit ook op stal hoor. We hebben een aantal leuke bijrijders rondlopen. Die ook echt wel goed voor je paard zorgen. Een daarvan had meerdere koudbloeden aangeboden gekregen en een wat ouder paard, maar dit wilde hij niet, want hij wilde een paard op niveau..

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:02

goldenarrow schreef:
Ik ben ook op zoek, voor onze arabische merrie. Ik vraag wel een bijdrage voor het rijden, maar ze hoeven geen klusjes te doen en daarnaast hebben we nog een hele stal vol paarden waar ze ook mee mogen werken aan de hand, indien ze dat leuk vinden (en veulens knuffelen is altijd goed :)) ). Maar hier ook nog 0.0 aan reactie helaas. Terwijl er écht veel mogelijk is, ook wedstrijden bijvoorbeeld, maar dan wil ik wel eerst dat iemand een beetje een band opbouwt. En er valt ook veel te leren, want we zijn met diverse dieren bezig om ze zadelmak te maken, onze huidige verzorgster helpt ons nu daarbij (die vindt dat hartstikke tof, zolang zij maar met haar beide benen op de grond mag blijven _O- ), maar dat zou voor een nieuw iemand misschien ook wel heel interessant kunnen zijn. Een beetje niks moet en heel veel mag idee. Maarja, geen reacties, dus dat is wel jammer.


Is de arabische merrie groot? Veel mensen zijn wel lang en zwaar.. Toen ik opzoek was naar een professionele ruiter die mijn E pony wel wilde doorrijden, was ook erg lastig te vinden. Veel waren te zwaar en te lang.

Ik zou wel eerlijk zijn. Ik zou ook niet graag me nek breken voor andermans paard haha.. Ik stap ook niet meer zo maar overal op, zeker niet zadeldak maken. Heb ik wel gedaan in Engeland, maar toen werkte ik voor die stal. Dat vind ik wat anders.

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! ~ <3

Amber_anne

Berichten: 6859
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:44

Marktplaats werkt ook nog wel, misschien dat proberen

YoniB

Berichten: 121
Geregistreerd: 12-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:56

Misschien moet ik hier ook maar eens gaan meepraten :) ik heb nu een fijne bijrijdster, maar eind 2019 gaat ze verhuizen en dus stoppen. Nu twijfel ik of ik op zoek ga naar een nieuwe. De zoektocht is zo'n gedoe en heb nu al een aantal keer meegemaakt dat er na veel tijdsinvestering toch niet echt wat uit komt. Maar aan de andere kant nu tweemaal een super fijne bijrijder kunnen vinden, en dan is het wel super fijn...

Mooblie

Berichten: 825
Geregistreerd: 24-12-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 16:58

goldenarrow schreef:
Ik ben ook op zoek, voor onze arabische merrie. Ik vraag wel een bijdrage voor het rijden, maar ze hoeven geen klusjes te doen en daarnaast hebben we nog een hele stal vol paarden waar ze ook mee mogen werken aan de hand, indien ze dat leuk vinden (en veulens knuffelen is altijd goed :)) ). Maar hier ook nog 0.0 aan reactie helaas. Terwijl er écht veel mogelijk is, ook wedstrijden bijvoorbeeld, maar dan wil ik wel eerst dat iemand een beetje een band opbouwt. En er valt ook veel te leren, want we zijn met diverse dieren bezig om ze zadelmak te maken, onze huidige verzorgster helpt ons nu daarbij (die vindt dat hartstikke tof, zolang zij maar met haar beide benen op de grond mag blijven _O- ), maar dat zou voor een nieuw iemand misschien ook wel heel interessant kunnen zijn. Een beetje niks moet en heel veel mag idee. Maarja, geen reacties, dus dat is wel jammer.


Ik heb inmiddels mijn handen vol aan mijn eigen paard maar ik vind het wel heel tof klinken!

Ik vind Facebook ook het fijnste werken, dan kun je ook vrij gemakkelijk een beeld krijgen van de mensen die reageren door even op het profiel te kijken :o

Atra esterní ono thelduin
Mor'ranr lífa unin hjarta onr
Un du evarínya ona varda

goldenarrow

Berichten: 8650
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 17:49

Gizeppie schreef:
goldenarrow schreef:
Ik ben ook op zoek, voor onze arabische merrie. Ik vraag wel een bijdrage voor het rijden, maar ze hoeven geen klusjes te doen en daarnaast hebben we nog een hele stal vol paarden waar ze ook mee mogen werken aan de hand, indien ze dat leuk vinden (en veulens knuffelen is altijd goed :)) ). Maar hier ook nog 0.0 aan reactie helaas. Terwijl er écht veel mogelijk is, ook wedstrijden bijvoorbeeld, maar dan wil ik wel eerst dat iemand een beetje een band opbouwt. En er valt ook veel te leren, want we zijn met diverse dieren bezig om ze zadelmak te maken, onze huidige verzorgster helpt ons nu daarbij (die vindt dat hartstikke tof, zolang zij maar met haar beide benen op de grond mag blijven _O- ), maar dat zou voor een nieuw iemand misschien ook wel heel interessant kunnen zijn. Een beetje niks moet en heel veel mag idee. Maarja, geen reacties, dus dat is wel jammer.


Is de arabische merrie groot? Veel mensen zijn wel lang en zwaar.. Toen ik opzoek was naar een professionele ruiter die mijn E pony wel wilde doorrijden, was ook erg lastig te vinden. Veel waren te zwaar en te lang.

Ik zou wel eerlijk zijn. Ik zou ook niet graag me nek breken voor andermans paard haha.. Ik stap ook niet meer zo maar overal op, zeker niet zadeldak maken. Heb ik wel gedaan in Engeland, maar toen werkte ik voor die stal. Dat vind ik wat anders.

Ze is vrij groot voor een arabier, rond de 1.55m. Ik ben zelf 1.63 en 70kg en dat past prima, dus de gemiddelde volwassene zal er zeker op passen. De merrie zelf is verder trouwens gewoon braaf, maar wel sensibel. Maar als je haar gewoon bij de les houdt dan merk je daar vrij weinig van.

Wat betreft het zadelmak maken, het is zeker niet de bedoeling dat de bijrijder als eerste op het paard stapt hoor! Ik ben nogal van de veiligheid en breek liever dan eerst zelf mijn nek voor ik een ander erop laat (of het moet een professionele ruiter zijn die ik ervoor betaal oid). Maar ik heb wel iemand nodig op de grond. Dat doet nu onze huidige verzorgster, maar we zoeken dus nog iemand erbij (momenteel 9 paarden en dat worden er meer _O- ) en dan is het misschien voor diegene ook hartstikke leuk om mee te maken hoe wij nou het beleerproces aanpakken. We zijn nu rustig aan met de 3e bezig van dit jaar zadelmak te maken, dus het komt vrij vaak voor :+

Volg je mee? Veulens in 2024 <3
[KS-MK] Arabierveulentjes verwacht

hiphorse

Berichten: 1031
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Hoogeveen (drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 07:32

Als geen eigen had was ik al blij met een braaf paard of pony waar je rustig mee kan stappen :o

Ik snap al die eisen niet echt, tuurlijk een paar eisen zijn niet verkeerd maar hele lijsten?

Soms denk ik ook wel eens, pony de deur uit en weer verzorgpaard ofzo. :P
Maar goed mijn puppy pony is te lief en leuk dus gaat nog lang niet weg

ik verstop mijn pony onder een deken zodat jij het mooie er niet van af kan kijken

BarbaraNova

Berichten: 4168
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:54

Ik kom ook weer even aanwaaien, t is wel een flinke uitdaging een passend iemand te vinden zeg pfff.

Sommige zeggen dat ze behoorlijke ervaren zijn enz maar als ze dan met een iets drukkere pony mee gaan rondje wandelen dan lukt dat zelfs al niet....

Ik krijg beetje het idee dat paarden met karakter toch wel heel spannend zijn voor de meeste mensen?

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 13:03

Ik betaal mijn huidige bijrijder gewoon! Scheelt een bende ergernis, penny's en rompslomp en er gebeurt precies wat we afspreken. Daarnaast vindt ze het ook leuk om Duke te verzorgen en dat doet ze vrijwillig, dus poetsen, wassen, vlechten en de tijd die ze daarin steekt betaal ik niet voor, maar geven me wel een goed gevoel bij haar.

Maar goed, zij heeft van paarden trainen, verzorgen en lesgeven haar werk gemaakt (of hier is ze mee bezig, ze is net 20 jaar) en zij traint mijn paard dus ook echt. Vanwege wat lichamelijke problemen kon ik het zelf tijdelijk niet en het is dan echt een uitkomst om een goede bijrijder te hebben die hem tenminste 3x per week oppakt. Gisteren zat ik er voor het eerst weer op sinds zij 4 weken terug begonnen is, wat een heerlijkheid zeg om zo je paard weer op te kunnen pakken! Dat is mij elke cent waard!

Ik heb soms het idee dat men hier eigenlijk zoekt in een bijrijder, dat wat ik gevonden heb in de bijrijder van Duke, en dan nog het liefst zou hebben dat die bijrijder hen ook nog betaald voor het "voorrecht" op hun paard te mogen rijden.

Ik ben daarin wat simpeler, mijn paard heeft er voordeel van om door deze bijrijder gereden te worden, dus ik ben diegene die betaalt. Ik betaal echt geen mega hoor bedrag, maar zeker genoeg om het voor alle partijen leuk te houden.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers