Wie geen paardje krijgt, blijf hopen!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Wie geen paardje krijgt, blijf hopen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-02 19:57

HOI,

Ik wou eventjes zeggen tegen al diegene die denken dat ze nooit een paardje zullen krijgen,...ik had ook zo'n ouders die vonden dat dat veel te duur was,... maar ik had de hoop al opgegeven,...al zoveel paardjes laten voorbijgaan,... maar op 2 november 2002, was het zover,... dat was een paardje waar ik een zeer speciale band mee heb,... ik had het zelf opgeleerd,... maar na twee jaar gingen de eigenaars van die manege haar verkopen,... en wou haar niet kwijt,...(zonder haar zou ik niet overleven!!) En ja,...wonder boven wonder hebben ze haar voor mij gekocht!!!

Dus blijven hopen!!!

Veel groetjes,
Eske en Blancatje!!

Op de rug van een paard,
is de hemel op aard,...


marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 19:59

zo'n berichtje heb je gisteren ook bij verslag van de dag gezet, 't is lief van je, maar misschien wel een beetje onzinning om steeds hetzelfde berichtje neer te zetten!

Don't love me because i'm easy, love me because i'm me!

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 20:03

Eske toch!!!
Marleentjevb , ze is hier nog maar net en ze kent het systeem nog niet zo goed , neem het haar maar niet kwalijk!
Ja ze Es , ikke blijf hopen , some day ...
Groetjes xxx

Tomorrow I was nothing, yesterday I'll be.

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 20:04

Faustie schreef:
Eske toch!!!
Marleentjevb , ze is hier nog maar net en ze kent het systeem nog niet zo goed , neem het haar maar niet kwalijk!
Ja ze Es , ikke blijf hopen , some day ...
Groetjes xxx


doe ik ook niet, maar mag het toch wel even zeggen, dan weet ze het voor de volgende keer!

Don't love me because i'm easy, love me because i'm me!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 20:10

En anders koop je er later zelf eentje!!! Haha!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 20:10

Leuk hoor.
Nu moet ik ook maar flink hopen, en dan ... heel misschien, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel misschien..........

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 20:20

Dit kun je beter niet zeggen, dan hopen ze erop en dan krijgen ze niks...

It never eats, it never sleeps, it never stops...


Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 16:05

Ik vraag me af waarom iedereen altijd een paard van zn ouders wilt krijgen, als je het ècht wilt, zorg je er wel voor dat je zelf een paard koopt van je eigen spaarcentjes.

Ik heb niets tegen mensen die wel een paard krijgen van zn ouders, maar ik denk dat er veel ouders zijn die een paard (te) duur vinden. En denk eens na, dat is ook gewoon zo. Als je je paard op een manege weg zet, ben je toch veel geld kwijt in de maand! Ik heb het geluk dat ik een oom heb, waar ik Ivanka gratis weg mag zetten, zodat ik haar wel helemaal zelf kan betalen. Anders had ik nu waarschijnlijk ook geen eigen paard gehad.

Las trouwens pasgeleden ergens op bokt iets van
Desiree schreef:
Iemand die ECHT ooit een eigen paard wil, zal het lukken om ooit een paard voor zichzelf te hebben. Je moet er veel voor over hebben, veel voor doen, veel voor laten. Maar dat doe je wel als je het echt wilt.
Kwestie van prioriteiten. En een eigen paard is nu eenmaal goud waard!


Iets wat ik een hele goede uitspraak vind, als jij echt een eigen paard wilt, dan zul je er ook alles voor doen om er een te kopen, op welke manier dan ook...

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 19:03

Mijn ouders waren heel anders, het ging niet om het geld het ging mijn ouders erom dat mijn pony beter zou worden ipv dat hij verkloot zou worden, na 10 jaar heb ik mijn eigen sportpony. Hij is super en loopt super...
Ik vind het een goede zaak van hun! ik betaal btw zelf bijna alles (stalling helpen ze mee zodat ik de mogelijkheid heb om hem dichtbij goed te kunnen stallen)

Verder vind ik de uitspraak van Desiree goed! En een eigen paard is echt goud waard, vor alle tijd die je erin steekt krijg je het 3dubbele aan plezier & liefde terug, je leert verantwoordelijk te zijn voor iets, je leert voor een beest te zorgen...

Ik kan nu ook wel zeggen dat ik nooit meer anders zou willen dan een eigen pony!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 19:35

En toch ben ik het er niet helemaal meeeens.

Als ik zou moeten werken voor een paard, betekend dat (als ik het paard eenmaal heb) zo hard en veel moet werken om het geld voor het paard te krijgen dat ik niet eens tijd heb voor het diertje.

Ik wil dolgraag een paard maar heb gewoon geen geld ervoor, mijn ouders kunnen het ook niet betalen.

Hier in het gooi is de stalling zo asociaal duur (ja, ook bij een boertje) dat kan ik gewoon echt niet betalen ook al werk ik!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 19:46

Ik heb mijn paard ook zelf gekocht, omdat m'n ouders er geen geld voor hadden.
Maar ik wel gewacht tot ik al verschillende jaren werkte, dus genoeg geld voor het paard, stalling en evt. medische kosten had.
Eerder zou ik er niet aan beginnen.
Je kunt dan misschien net het stalgeld betalen, maar wat als je paard ernstig ziek word?

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 21:25

dan blijf ik maar hopen............
Maar volgens mij zijn mijn ouders niet zoals de jouwe
helaas............

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 00:25

Hallo allemaal, ik ben eigenlijk nooit hier hoewel ik het wel lees. Zit meestal op western omdat ik westernpaarden heb. Maar ik heb een vraag aan jullie.
Is het raar dat ik het vreemd vind dat sommige "kinderen" menen dat hun ouders een paard voor ze moeten kopen omdat ze dat nu zo graag willen???
Ik ben het met diverse bok(st)ers eens dat je dat gewoon niet kunt verlangen, of ze nu het geld er voor hebben en zeker niet als ze er geen geld genoeg voor hebben.
Ik heb ook pas mijn eerste paard gekocht toen ik zeker wist dat ik alles goed kon betalen en ook de tijd kon vrij maken om iedere dag te rijden. Voor die tijd heb ik gewoon manege paarden gereden en daar was ik ook wel tevreden mee.
Heb ook nog dingen die ik zo graag zou willen, maar ik heb paardjes en daar moet je inderdaad heel veel voor doen en nog meer voor laten. (Niks op vakantie gaan o.a.) Het is een keuze die je maakt. Maar het is ook leuk als je nog wensen hebt, kun je fijn van dromen. Als je geen wensen meer hebt wordt je ook ontevreden.
Ergens zullen jullie beslist wel ene paard kunnen kopen als je dat ook echt wilt.

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 10:50

Dance schreef:
Hallo allemaal, ik ben eigenlijk nooit hier hoewel ik het wel lees. Zit meestal op western omdat ik westernpaarden heb. Maar ik heb een vraag aan jullie.
Is het raar dat ik het vreemd vind dat sommige "kinderen" menen dat hun ouders een paard voor ze moeten kopen omdat ze dat nu zo graag willen???
Ik ben het met diverse bok(st)ers eens dat je dat gewoon niet kunt verlangen, of ze nu het geld er voor hebben en zeker niet als ze er geen geld genoeg voor hebben.
Ik heb ook pas mijn eerste paard gekocht toen ik zeker wist dat ik alles goed kon betalen en ook de tijd kon vrij maken om iedere dag te rijden. Voor die tijd heb ik gewoon manege paarden gereden en daar was ik ook wel tevreden mee.
Heb ook nog dingen die ik zo graag zou willen, maar ik heb paardjes en daar moet je inderdaad heel veel voor doen en nog meer voor laten. (Niks op vakantie gaan o.a.) Het is een keuze die je maakt. Maar het is ook leuk als je nog wensen hebt, kun je fijn van dromen. Als je geen wensen meer hebt wordt je ook ontevreden.
Ergens zullen jullie beslist wel ene paard kunnen kopen als je dat ook echt wilt.


helemaal mee eens, ik hoef er niks aan toe te voegen!

mijn ouders sponsoren met het paard kopen, maar het meeste gedeelte moet ik echt zelf betalen en daar heb ik alle begrip voor, ik heb er werkelijk alles voor over voor een paard, zelfs mijn vakantie!

Don't love me because i'm easy, love me because i'm me!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 11:12

Ik heb ook mijn droom pas op 31 jarige leeftijd waargemaakt Schijnheilig Sinds 8 maanden heb ik mijn eigen paard Haha!

Als je nog jong bent dan droom je van een eigen paard en denk je dat je er bent als je de aanschaf van een paard en de stalling kunt betalen... helaas is een paard wel wat duurder in onderhoud. Ik heb alles voor mijn paard over maar moet er helaas ook veel andere dingen voor laten omdat ik nu eenmaal ook niet alles kan. Het is kiezen of delen maar spijt heb ik nog niet gehad en Omar is nu gewoon een deel van mijn leven en zal ook niet meer bij mij weggaan, ookal moet ik er krom voor liggen Haha! Schijnheilig

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 14:08

marleentjevb schreef:
mijn ouders sponsoren met het paard kopen, maar het meeste gedeelte moet ik echt zelf betalen en daar heb ik alle begrip voor, ik heb er werkelijk alles voor over voor een paard, zelfs mijn vakantie!


Mijn ouders hebben me ook gesponsord Haha! Ik moest alleen wel alles terug betalen, heb ik ondertussen ook al gedaan, dus nu is Ivanka ècht helemaal van mij Lachen

En dit jaar neem ik Ivanka waarschijnlijk mee op vakantie, ik moet de vakantie van Ivanka betalen, mijn ouders betalen de vakantie van mij *mijn ouders gaan dan ook mee* Lachen Heb er nu al zin in Party!!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 19:54

En zo ben ik ook aan mijn allerliefste pony gekomen Lovers

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-02 20:47

Hoihoi!
Leuk dat jullie erop reageren!!! Maar ik wou even zeggen: mijn paardje, staat in Frankrijk op een buitenritten-manege, wij gaan er ELKE vakantie naartoe, ik werk daar ook ieder vakantie, paardje opleren, paardjes voederen, paardjes verzorgen, paardjes corrigeren,weien poetsen, pony's opzadelen,... echt heel leuk!! En zo dus, moet ik van de eigenaar alleen de hoefsmid en de veearts betalen. (Hoefsmid: 60€ om de twee maanden => ze heeft ijzers) en voor de rest normaalgezien (buiten injecties) geen veearts (hopelijk word ze niet ziek). Maar voor de rest hoef ik niet te betalen, en wanneer ik er niet ben, rijd de mede-eigenares op mijn paardje. En ik heb gezegd tegen mijn ouders dat ik geen cadeaus meer hoef, geen zakgeld,.... dus dat krijg ik niet meer, zo betaal ik mee voor mijn paard. En ik ga vaak babysitten, dat besteed ik ook aan Blancatje, het geld van famillie voor m'n verjaardag,... dus, zo betaal ik ook mee! En al het materiaal heb ik zelf gekocht. Maar ik ben echt heel blij voor haar!
Groetjes
Eske en Blanca!!!

Op de rug van een paard,
is de hemel op aard,...

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-02 20:48

Hoihoi!
Leuk dat jullie erop reageren!!! Maar ik wou even zeggen: mijn paardje, staat in Frankrijk op een buitenritten-manege, wij gaan er ELKE vakantie naartoe, ik werk daar ook ieder vakantie, paardje opleren, paardjes voederen, paardjes verzorgen, paardjes corrigeren,weien poetsen, pony's opzadelen,... echt heel leuk!! En zo dus, moet ik van de eigenaar alleen de hoefsmid en de veearts betalen. (Hoefsmid: 60€ om de twee maanden => ze heeft ijzers) en voor de rest normaalgezien (buiten injecties) geen veearts (hopelijk word ze niet ziek). Maar voor de rest hoef ik niet te betalen, en wanneer ik er niet ben, rijd de mede-eigenares op mijn paardje. En ik heb gezegd tegen mijn ouders dat ik geen cadeaus meer hoef, geen zakgeld,.... dus dat krijg ik niet meer, zo betaal ik mee voor mijn paard. En ik ga vaak babysitten, dat besteed ik ook aan Blancatje, het geld van famillie voor m'n verjaardag,... dus, zo betaal ik ook mee! En al het materiaal heb ik zelf gekocht. Maar ik ben echt heel blij voor haar!
Groetjes
Eske en Blanca!!!

Op de rug van een paard,
is de hemel op aard,...

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 22:10

Je zegt het zelf al: je paardje staat op een buitenritten manege.
Hoe weet jij zo zeker dat die mensen jouw paard niet voor buitenritten gebruiken tijdens dat jij niet aanwezig bent??

Ik weet het niet hoor, maar vind het maar vreemd.
Kun je je paard niet gewoon in je eigen land stallen?
Dichterbij, gewoon bij een boer waar hij een wei en stal heeft en waar je er zelf op kan letten wie er wel/niet op rijdt?

Ik kom regelmatig in Frankrijk (zuiden) en heb er ook familie wonen.
Fransen dus. Die weten maar al te goed dat op zo'n buitenritten manege zoveel mogelijk geld verdiend wordt door buitenritten te organiseren voor toeristen.
Niks mis mee, maar als ze een keer een paardje te kort komen, nemen ze jouw paard mee.
Het lijkt er meer op dat je ouders dat paard gehuurd hebben. Scheve mond
Dus het paard werd niet verkocht, op voorwaarde dat jouw ouders voortaan het onderhoud zouden betalen en dan mocht jij het als 'eigen' beschouwen, maar het bleef wel op die manege staan?
Heel raar Verward

Als dat paardje echt van jou is had het dus bij jou in de buurt gestaan op een boerderij of manege. Tenminste dat lijkt me wel stukken veiliger dan wanneer het in Frankrijk staat bij een buitenritten-boerderij, waar ze geld proberen te verdienen door het verhuren van paarden.
Denk je echt dat Blanca daar nooit voor gebruikt wordt?
Wake up zou ik zeggen. Haha!

Sanny

Berichten: 215
Geregistreerd: 28-09-01
Woonplaats: Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 22:14

Super!!! Nu nog een fototje in je profiel misschien???

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 22:19

Ik sluit me bij Dorine aan. Ik denk niet dat je, ondanks die paar weken in het jaar dat je in Frankrijk bent en van "jouw" paardje kunt genieten, in dit geval van een eigen paard kunt spreken. Ik wil je pret en je vreugde niet bederven, maar een eigen paard, dat is iedere dag er naartoe gaan. Door wind en regen. In tropische temperaturen en vrieskou. Afzien, iedere dag weer. Er offers voor brengen.
Behalve geen kadootjes en geen zakgeld zie ik niet dat je er ook maar iets voor moet doen of iets voor moet laten.
Ik wil je niet teleurstellen, maar dit klinkt niet als een eigen paard....

Je suis Charlie.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 08:49

Tinne"]
Ik vraag me af waarom iedereen altijd een paard van zn ouders wilt krijgen, als je het ècht wilt, zorg je er wel voor dat je zelf een paard koopt van je eigen spaarcentjes.

Ik heb niets tegen mensen die wel een paard krijgen van zn ouders, maar ik denk dat er veel ouders zijn die een paard (te) duur vinden. En denk eens na, dat is ook gewoon zo. Als je je paard op een manege weg zet, ben je toch veel geld kwijt in de maand! Ik heb het geluk dat ik een oom heb, waar ik Ivanka gratis weg mag zetten, zodat ik haar wel helemaal zelf kan betalen. Anders had ik nu waarschijnlijk ook geen eigen paard gehad.

Las trouwens pasgeleden ergens op bokt iets van
[quote="Desiree schreef:
Iemand die ECHT ooit een eigen paard wil, zal het lukken om ooit een paard voor zichzelf te hebben. Je moet er veel voor over hebben, veel voor doen, veel voor laten. Maar dat doe je wel als je het echt wilt.
Kwestie van prioriteiten. En een eigen paard is nu eenmaal goud waard!


Iets wat ik een hele goede uitspraak vind, als jij echt een eigen paard wilt, dan zul je er ook alles voor doen om er een te kopen, op welke manier dan ook...
[/quote]

Als je 15 bent is het toch een beetje moeilijk om zoveel bij elkaar te sparen dat je daar een pony van kunt kopen hoor..... Op zich niet zo gek dat je je ouders de oren van de kop zeurt. Heb ik ook gedaan, daar begon ik mee toen ik 9 was en ik kreeg een pony toen ik 14 was. Ik heb ook moeten bewijzen dat ik het echt wilde en ging iedere dag in weer en wind op de fiets naar mijn verzorgpony. Ik heb wel de mazzel gehad dat wij gewoon in de polder woonden, waar boeren genoeg waren waar je voor niet al te veel geld een pony kon stallen.

Voor iedereen die zijn ouders niet kan overhalen: zorg dat je later een behoorlijke baan krijgt, dan kun je zelf je paard kopen. Daar zul je dan idd alles voor moeten laten misschien, maar het is wel mogelijk!

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 10:58

Ik (samen met hubby natuurlijk) ben een ouder die een paard heeft gekocht voor hun kind. Maar echt niet in de vorm van goh.... wat zullen we hem nu eens geven? Hij heeft alles al behalve een eigen paard. Hier is terdege over nagedacht. Niet alleen de aanschaf, want dat zou in principe voor iedereen wel bij elkaar te sparen zijn. Maar het onderhoud, daar moeten wij een behoorlijke veer voor laten hoor! En ook hij merkt het aan de overige kado's wel, geen zakgeld is ook een bijkomstigheid. En ik weet zeker dat zodra hij het zelf allemaal kan bekostigen dat hij het dan geheel overneemt. Wat er nu betaald word hoeven we niks van terug. Het belangrijkste is dat het erg gewaardeerd wordt, en dat doet hij zeker! En als ik hem dan iedere dag bezig zie met zijn paardje is het ons allemaal dubbel en dwars waard.

En voor alle anderen: Waarschijnlijk gunnen jullie ouders het jullie ook, maar het moet allemaal wel te bekostigen zijn. Niet alleen de aanschaf maar zeker het onderhoud en alle andere bijkomende kosten. Hoefsmid, wormenkuurtjes, inentingen, stalling, en ga zo maar door. Het gaat vaak om enorme bedragen hoor!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 13:48

Pava schreef:
Als je 15 bent is het toch een beetje moeilijk om zoveel bij elkaar te sparen dat je daar een pony van kunt kopen hoor


Toen ik net 16 was, had ik van mijn eigen geld toch wel mijn eigen paard gekocht Knipoog Als je gewoon slim spaart *niet teveel uitgeeft dus Knipoog* kun je als 15/16-jarige toch ècht wel een eigen paard kopen hoor. Heb er zelf ook hard voor gewerkt, vooral nadat ik haar net had gekocht, toen was al mn geld op... Ben toen begonnen met aardbeien plukken om haar goed te kunnen onderhouden, totdat ik weer wat 'geld over' had Knipoog Daarna ben ik in een winkel gaan werken.
Stel dat ik iets nieuws voor Ivanka wil gaan kopen, dan kan ik het altijd lenen bij mijn ouders, maar ik moet alles terugbetalen... Knipoog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: pluisje88 en 32 bezoekers