Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 23:05

Ze zullen er heus vroeger ook zijn geweest Libera.
Maar 3 jaar geleden had ik nog nooit van die beesten gehoord.
2 jaar terug begon het in mijn oude woonplaats een plaag te worden, toen ging ik er op letten en indd zat er 1 nest in de eik aan de overkant van onze straat.
Afgelopen jaar zat het nest er weer op dezelfde plek.
Nooit last van gehad.
Nu zitten er in die boom al 4 nesten en de 3 eiken op mijn terrein vol met nesten.

Rocky begint er ook last van te krijgen.
Die doet niks anders dan met de binnenkant van z'n lip overal langs schuren, echt sneu :(

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 23:30

Toen ik 12 was waren ze er al maar toen niet zo extreem veel als nu en toen alleen in limburg en brabant

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 00:12

Libera, inderdaad. We kijken vooral naar de plek, maar je moet wel kunnen wonen. We zijn heel handig, hebben ons huidge huis ook flink verbouwd, maar er zijn grenzen. We worden ook iets ouder en ik slechter.

Misschien niet realistisch, maar het is gewoon heel moeilijk als je om praktische redenen in een bepaalde regio zoekt, terwijl mijn hart een totaal ander gebied, misschien zelfs land roept.

En als je te lang zoekt, teleurgesteld bent en teveel hebt gezien, is het met de huidige markt lastig. Toen de omstandigheden even niet zo waren dat we wilden verhuizen, stonden er ideale huizen te koop. Nu voor iets minder veel meer moeten betalen, stap ik nog niet zo goed overheen.

De rupsen heb ik ook nog niet gezien. Niet in het dorp en niet in het bos. Maar wel heel veel vogeltjes hier.

Wel die stomme luizenvlieg. Was hier eerder echt niet. Vorige week zagen we hem bij de shet en NF. Toen dagen niet, dus ben nog niet de frontline gaan halen. Vandaag werd de shet gepest. ggrrr

Lynn_Nikita

Berichten: 25458
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 07:14

Misschien kijk je , omdat je niet in de door jou geliefde omgeving zoekt, onbewust negatiever naar de woningen. Ik hoop dat jullie iets geschikts vinden

Hier liep gisteren weer alles mis en wat het voor mij even niet mogelijk om het positief te bekijken. Grondwerk zou gedaan worden, van te voren al 5 kuub met de hand geschept ivm de vrachtwagen die de draai niet kreeg bij de poort, maar ach, "even" doorscheppen en is het van het weekend af.

Hij begon, ik was alleen met de kinderen maar moest hem helpen, ok, niet op gerekend maar ik help wel.
Takken hingen in de weg,, delen kwam hij niet aan en moest ik scheppen enz. Zwaar werk, maar het is voor de paarden en het moet af, nog even doorbijten. Ik bleef op en neer rennen met kinderen douchen, scheppen, afdrogen, meten, enz. Hij werd steeds ongeduldiger want het lukte niet snel genoeg , ja, het is krapper dan hij op een hectare groot land gewend is, +- 100 m2 in een L vorm met ook nog een lantaarnpaal erin maar het was wel te doen leek mij. Toen hij het straatzand ging verdelen vroeg ik hem of hij zeker wist dat hij de juist hoogte/ diepte had aangehouden want ik vond het vrij diep ogen. poedersuiker!!!! Niet dus, voorstel stuk is klinkers, paardendeel worden stoeptegels, dat is ook diverse keren aangegeven.
Hij was al chagrijnig de hele tijd maar nu barste zijn bom. Hij was dr klaar mee, kwam niet meer terug, heel veel gescheld en gegooi met spullen, absoluut niet professioneel hoe hij deed. Ik trok het even niet meer, heb opgeruimd en ben binnen een potje gaan janken. ja, vervelend voor hem dat hij werk voor niks heeft gedaan maar ik mag het betalen en heb ontzettend weinig tijd om het af te krijgen, ik heb nog 9 dagen voor alles klaar moet zijn omdat de paarden dan verhuizen, heb gerend om alles af te krijgen en dan vermeet hij zich en kan alles opnieuw.
Dit weekend moest bestraat worden en de opslag erop komen, was al last minute maar hij kon niet eerder en dan zou het ook bestraat klaar zijn en opschieten, het hooi ligt deels buiten tot ik het kan inruimen omdat het niet allemaal in de loods paste, de trailer en aanhanger liggen vol met stal onderdelen en het is nu dus te diep afgegraven en verder niks. Nu heeft hij erna nog met mijn man gesproken die net thuiskwam en aan hem zijn excuses aangeboden en nu kijken hoe het opgelost gaat worden. Dat het meer geld en tijd gaat kosten buiten mijn schuld om is in elk geval zeker.

-O- |( |( |( |(

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 07:54

LN: -O- :(:)
Wat ontzettend balen....
Ik kan je alleen maar een virtuele knuffel geven.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 08:13

Maar als hij een meetfout maakt, ga jij toch niet betalen voor het extra werk? Kom nou, ze fixen het zelf maar voor hetzelfde bedrag :evaw:

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 08:30

Hilary schreef:
Maar als hij een meetfout maakt, ga jij toch niet betalen voor het extra werk? Kom nou, ze fixen het zelf maar voor hetzelfde bedrag :evaw:


Ja zou je inderdaad zeggen, maar weet uit ervaring inmiddels wel dat het in praktijk soms anders gaat.
Wat ontzettend rot zeg, al die stress zo last minute!

Wel herkenbaar trouwens. Hier verhuisden de paarden midden in de winter. Mijn merrie had nog nooit overdag buiten gestaan maar ze moest wel, want de stal niet op tijd af (nu nog steeds niet trouwens :+ ). Hooi zou "ruim op tijd geleverd worden", dat werd 1 dag van te voren. De rijbak zou op tijd afgegraven worden (ook als paddock bedoeld), is uiteindelijk 1 week van te voren gedaan en toen moesten er nog palen en lint omheen. Uiteindelijk de dag voordat de paarden kwamen het draad gespannen, nog doorgegaan tot het echt pikdonker was (en zelfs nog eventjes met lampjes, want het was al om half 5 donker). Toen deden de mensen bij wie we ons nieuwe paard gingen ophalen ook nog moeilijk - wij konden alleen eind van de middag het paard halen en dat zou betekenen dat we pas weer in het donker terug waren. Oh en ook de stroom moest nog aangesloten worden, hebben mijn vader en schoonvader gedaan terwijl ik de paarden aan het ophalen was (nieuwe paard stond in Friesland dus was wel een paar uurtjes rijden). Als kers op de taart bleek ons stroomapparaat het niet te doen dus de eerste week hebben de paarden op de wei gestaan zonder stroom. Was zeer blij dat de paarden zich zo goed aanpasten en vanaf minuut 1 dikke vriendjes waren :') Dat was mijn schrale troost toen.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 08:36

Potverdorie lynn, wat een k*t zooi.
En wat rot dat die man zo raar deed.
Hopelijk komt er nog een oplossing, maar klinkt allemaal erg naar.
*knuffel*

Karin_deB

Berichten: 8247
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:06

Jemig Lynn wat een pech. Snap dat je er ff klaar mee was.
:(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:22

Jeetje Lyn wat een prutser van een loonwerker!! Ik begrijp er werkelijk niets van. Wist hij van tevoren niet dat het krap is bij jullie? En had hij niet iemand mee die het graafwerk kon doen? Ik lees vaak dergelijke berichten over loonwerkers en dan ben ik echt gezegend met de mijne.

Bij ons is het uiteraard ook een stuk krapper dan op een grote boerderij, maar als ik zie hoe keurig netjes en subtiel bij mij alles wordt gedaan, dan kan ik niets anders dan elk jaar een mooi bedrag in de fooienpot stoppen als de mannen bier gaan drinken.

Ik heb zelfs een keer gehad, dat er nieuw zand in mijn bak was gekomen op vrijdag en dat ik met rijden merkte dat het nog behoorlijk "los" was (wat natuurlijk logisch is), ik even een appje naar de loonwerker om te vragen of ze de week daarop de boel nog wat aan wilde rijden. Kwamen ze op zondag met een kraantje en zijn ze nog een uur of 4 bezig geweest, kosteloos!

Ik zou echt niet betalen hoor. Het is toch zijn fout?

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:51

Wauw wat een service [***]!
Nou zo werd ik gister opeens gebeld door de loonwerker. Was daar half april langsgegaan om te vragen of hij nog hooi had. Ja, dat had hij wel. 3 weken gewacht, om de zoveel dagen gebeld maar als het puntje bij paaltje kwam, was er geen hooi. Uiteindelijk half mei hooi bij een ander besteld. De loonwerker wist dat ik tot ongeveer eind mei hooi had.

Belt hij gister doodleuk op dat hij hooi komt brengen. Ehh wat? Ik heb inmiddels al ander hooi meneer. Volgens mij heeft hij gewoon gewacht tot de eerste snede weer van het land kwam. Wel netjes dat hij belde hoor, maar had niet verwacht dat hij na 2 maanden opeens langs zou komen :P

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:53

Ik zou ook niet betalen Lynn.

Ik ben benieuwd, wij zijn ook bezig met offertes van loonwerkers of zelf een kraantje huren. we gaan het zien.
Gisteren weer heel even op Aurelia gezeten, toppaard!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 10:13

Jeetje LN, wat een nare gebeurtenis... snap wel dat je er ff goed klaar mee was.. :(:)

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 11:23

Zo Lynn.. Wat ontzettend vervelend en inderdaad onprofessioneel. Ik help je hopen dat het allemaal netjes opgelost gaat worden.

Hier kon ik gisteren Jolly wel door de gehaktmolen halen. Ik zette ze op het gras, hij pakte de bocht te krap en bleef met zijn achterbeen haken in het draad wat daar op de grond lag, ging vervolgens vol gas in paniek, sleurde het halve draad met prikpaaltjes achter zich aan, kwam het buitenste draad tegen en bedacht dat als hij maar bleef duwen, hij er wel doorheen zou komen. Dat lukte ook helaas. Potverdikkie. Ik was de hele avond zoet met het repareren van de omheining. En volgens Jolly is het mijn schuld uiteraard.
Het grasland is in kleine stukjes opgedeeld, per stukje staan ze ongeveer 5 dagen. De stukjes zijn afgescheiden door schrikdraad en prikpaaltjes. Om in een stukje achterin te komen, moet ik een aantal stukjes draad loshalen, die ik strak langs de rest van de omheining op de grond leg en weer vastzet zodra de pony's in het gras of van het gras zijn gehaald.
Lomperd is het soms ook.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 11:53

Ohhh man, dat kan ook zo frustrerend zijn.. je ziet het foutgaan en denkt: als je nou ff stil blijft staan, los ik het voor je op en is er niks aan de hand.. maar neeeee... :n ;(

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 11:58

Precies dat ja. Gewoon vol gas doorduwen, dan kom je ook wel los. Wat dat betreft kunnen ze beter echt vastzitten, dat ik ze echt los moet maken. Dan leren ze misschien dat ze niet moeten blijven trekken. Maar ja, dat gebeurt vrijwel nooit.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 13:41

Nee precies... en als het al gebeurd dat ze echt zó vastzitten, dan trekken ze een eigen wervel/been of weet ik wat nog eerder verrot dan dat ze gewoon ff wachten :') Echt... paarden...

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:17

Precies. Waarom hebben we deze hobby ook alweer :D

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:20

Oh wat een verschrikking hè. Zo vierde er laatst een van mijn paarden feest in de moestuin van iemand anders. Schaamde me de ogen uit de kop en denk maar niet dat ik hem te pakken kreeg...

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:25

Leuk hè, paarden :p

Bliksem heb ik ook al eens uit de moestuin van de buren gehaald.

Maarja ik heb zelf ook al eens een kudde koeien in onze moestuin gehad. Wel een super lekker vleespakket aan overgehouden van die boer als excuses haha.
Waren vleeskoeien ;)

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:34

Ohhh da's nog het ergste, dan ook niet te pakken krijgen... en jij erachteraan sjokken, al mompelend "dat doet ie anders nooooit" :Y)

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:37

Haha Chasey, ik zie nu helemaal voor me hoe zo'n boer zo'n koe ter plekke neerknalt, in stukken snijdt en jullie een berg vlees aanbiedt als excuus :')
Maar lekker!

Oh de pony's zijn hier zo regelmatig aan de sjouw geweest... Tip, noem je ponymonster nooit Miracle. Dat is echt vragen om problemen. Toen wij hem op een nieuw plekje brachten en wij nog een keer moesten rijden om nog 2 pony's op te halen, kwamen we terug en liep hij ons al vrolijk op de weg tegemoet. Door 3 lagen prikkeldraad (niet mijn keuze) en 3 lagen schrikdraad heen gekropen. Nergens wat te zien, nog geen haartje in het draad. Ook geen beschadigingen in Miracles manen of vacht. Idioot.
We hebben ze ook wel eens een week bij kennissen op het land gehad omdat ons land onder water stond (uiterwaarden). Toen ging Jolly ook elke dag buurten bij de pony 'van hiernaast'. Je kon draad spannen wat je wilde, elke dag liep hij bij de buren. We schaamden ons echt kapot, want die buren hadden ook echt zo'n heel net erf. Gelukkig is Jolly maar klein en brengt hij niet echt schade toe, maar toch.
Punette heeft ook wel eens zo'n zwaar landbouwhek opengedaan (die moest je optillen om open te krijgen, hij stond op de grond). Verwacht je niet, maar zo'n Shetlander doet dat gewoon even als ze dat nodig vindt. Vervolgens waren ze op avontuur gegaan in de uiterwaarden. De boer kon ze een kilometer verder weer ophalen. Dat kwam de boer ons de dag erna vertellen. Hij vond het altijd wel mooi hoe die beesten zich misdroegen, haha.

Oja. En als je een draadje voor ze omhoog houdt omdat je ze eronderdoor wilt leiden, zijn ze natuurlijk doodsbang en gaan ze er absoluut niet onderdoor :+
Laatst bijgewerkt door JudithO op 21-06-19 14:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:38

xXutopiaXx schreef:
Ohhh da's nog het ergste, dan ook niet te pakken krijgen... en jij erachteraan sjokken, al mompelend "dat doet ie anders nooooit" :Y)


Er was niemand. := Kon daarna uiteraard wel excuses gaan aanbieden en dergelijke.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:46

Hahaha jaaaa dat laatste idd!!! _O- Dan niet hahaha :')

Oh gelukkig Flew, sta je in ieder geval niet ter plekke voor banketstaaf :P

Kevin hier ook wel enkele keren uitgebroken.. we hebben 2 boerderijtjes in de buurt waar ze ook Shetlanders hebben staan, beide een andere kant op en toch wel een flink end lopen... mogen jullie raden waar ik 'm steeds op kan halen _O- Alsof hij ruikt dat z'n vriendjes daar staan :') Andere stallen voorbij lopend, want daar staan alleen grote paarden :')

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:51

Zo heeft mo dus ooit de duim van een stalhouder eraf gerukt :oo
En vlak er na brak ik mijn heup...
toen was het spookverhaal wel compleet :=