[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:07

vosje2010 schreef:
Gaat er iemand de B cross as zaterdag lopen of de oefencross rijden? Zou het mogelijk zijn foto's van de hindernissen hier te plaatsen? De organisatie geeft aan - ondanks dat er op de website een pagina: "cross parcours en foto's van de hindernissen" is - geen foto's online te gaan zetten. Alvast hartelijk bedankt!

Ik ga zaterdag waarschijnlijk de L cross alvast lopen, kan dan wel wat foto's van de B maken als ik het niet vergeet :D

suikermeisje

Berichten: 8345
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:39

Ik moet om 16:40 springen en 17u cross. Prima tijden. Vind het wel lekker, kan ik smorgens de andere paarden nog rijden.

Ben 2e pinksterdag er nog wel geweest om wat te trainen. Stond toen al wel heleboel. Zit een flinke greppel in en meerdere waterbakken als het goed is (heb het over de B). Verder een boomstam bovenaan heuveltje waar je dus wat naar beneden springt. Maar vond het een mooi parcours wat er tot dat punt al stond.

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:44

DoretteK schreef:
Volgensmij worden er altijd wel aparte groepen van gemaakt. Ik heb door de 2 dagen ook niet opgegeven, nog getwijfeld om B te starten maar met deze tijden vind ik het toch niet zo erg dat ik oversla :Y)


Haha ja dat hoop ik eigenlijk wel! Ben benieuwd, de officiele startlijst komt morgen online dus we zullen zien.

En nee snap ik wel! Ik vind het eigenlijk ook wel een keer fijn dat het niet zo vroeg in de ochtend is, zoals normaal altijd in de B!


suikermeisje schreef:
Ik moet om 16:40 springen en 17u cross. Prima tijden. Vind het wel lekker, kan ik smorgens de andere paarden nog rijden.

Ben 2e pinksterdag er nog wel geweest om wat te trainen. Stond toen al wel heleboel. Zit een flinke greppel in en meerdere waterbakken als het goed is (heb het over de B). Verder een boomstam bovenaan heuveltje waar je dus wat naar beneden springt. Maar vond het een mooi parcours wat er tot dat punt al stond.


Ben benieuwd naar dat greppeltje dan idd. Denk dat mensen er vaak te erg over nadenken, paarden springen normaal ook wel is over een lege sloot of een gat in de grond, gewoon niet te veel over nadenken.

ellentje0

Berichten: 618
Geregistreerd: 01-04-06
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:45

Die waterbakken, greppel en boompje zitten er eigenlijk altijd wel in volgens mij

vosje2010
Berichten: 186
Geregistreerd: 26-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 17:14

Graag Liekec!
Het is voor mij te ver om zaterdag te gaan lopen, ik woon in Limburg...

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:02

De greppel had vorig jaar een alternatief.
Toen waren er ook enorm veel B combinaties en waren er 2 groepen gemaakt. Hoewel dat op de startlijsten niet te zien was.
Het springen van de B liep vorig jaar enorm uit. Ik kon toen niet op mijn officiƫle cross starttijd starten... Volgens mij kwam ik toen de springring uit..

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:22

kamsel schreef:
De greppel had vorig jaar een alternatief.
Toen waren er ook enorm veel B combinaties en waren er 2 groepen gemaakt. Hoewel dat op de startlijsten niet te zien was.
Het springen van de B liep vorig jaar enorm uit. Ik kon toen niet op mijn officiƫle cross starttijd starten... Volgens mij kwam ik toen de springring uit..


He shlt, alleen 2?! Ik ben voorbij het midden dus dan moet ik tot het eind wachten voor de resultaten.... Hopen dat het er dit keer 3 zijn dan maar. :+

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:23

Mijn jonge paard liep haar eerste BB cross gelij al over ene greppel heen. Meestal doen ze greppels wel, als ze in training 'm ooit gezien en gesnapt hebbem :j

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:23

Cioccolato schreef:
Mijn jonge paard liep haar eerste BB cross gelij al over ene greppel heen. Meestal doen ze greppels wel, als ze in training 'm ooit gezien en gesnapt hebbem :j


Zeker waar! Inderdaad met mijn paard vorig jaar (toen ook nog groen) ook een greppel gedaan in een training in Lelystad en die snapte hij ook gelijk! Ben er nu inderdaad niet zo bang voor, maar snap wel dat anderen misschien denken 'oeh wat zal die doen' haha.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:27

Als je dat op wedstrijd denkt, mis je dan niet een stukje voorbereiding?

Hocus heeft de eerste sprongetjes weer gemaakt. Nog geen crosshindernissen, maar gewoon wat sprongetjes in de bak. Mijn man genoot en Hocus volgens mij ook, die werd lekker voorwaarts er van. Hoef houdt zich prima dus we gaan lekker verder.

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 20:06

Ik begin niet gelijk de eerste training met een greppel, maar voordat we op wedstrijd gaan hebben we wel een greppel gedaan. Met elk jong paard :j Is het in eeen training, of oefencross :j
Vind het een belangrijk onderdeel. Ook omdat ze er toch soms een pasje in maken omdat ze het niet snappen. Met wat spanning van concour, veel spanning bij een jong paard, vertrouw ik dat niet snel.

suikermeisje

Berichten: 8345
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 23:11

Mijne doet ze nu ook, voorheen maakte ik me er nooit druk om maar deze heeft gigantisch lopen steigeren voordat ie erover ging... Maar sindsdien doet ie het altijd en snapt ie het spelletje toch wel aardig.

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:35

Veel succes allemaal in Ede! Ik had ook wel gewild, maar het leek me niet het juiste moment. :)

vosje2010
Berichten: 186
Geregistreerd: 26-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 19:47

Heeft er al iemand foto's gemaakt?

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 19:50

Ik ben niet meer gaan lopen doordat ik wat later thuis was dan verwacht, sorry!

Wel 192 in de dressuur gehaald, hoger dan onze B wedstrijden :+ dus hoop dat deze lijn zich doorzet. Parcours een slordig balkje en een domme rijfout dus eigen lijn gekruist. Maar we mogen in ieder geval aan start komen in onze eerste L cross!

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 20:47

Even twee vraagjes (normaal start ik altijd in de buurt dus loop ik de cross al eerder en het parcours ook)..

hoelang trekken jullie uit voor de cross lopen en ligt het in ede allemaal een beetje bij elkaar voor de klasse b?

En hoe doen jullie het met het parcours? Ik start ergens op het einde en lijkt me dat er geen tussentijds parcours lopen is? Kijken jullie gewoon bij jullie voorgangers? Of zorgen jullie dan dat je er bent voor de klasse start? Wat in dit geval een aantal uur wachten betekent voor ons en met de temperatuur die voorspeld is lijkt me dat niet prettig..

vosje2010
Berichten: 186
Geregistreerd: 26-03-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 21:05

Ik ga een aantal voorgangers bekijken en doe dit zonder te lopen. Anders moet ik veel te lang van tevoren daar zijn!

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 21:30

Een springparcours in de B hoef je niet te lopen, gewoon een paar kijken. (Ik loop ook in het M nog geen parcours, vanmiddag zelfs te paard even 2 combinaties gekeken voor het losspringen)

En in Ede ligt het allemaal wel dicht bij elkaar ja. Afhankelijk van waar ze de trailers parkeren zal je ongeveer 5 minuten lopen van de trailers naar de start van de cross.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 21:31

Ik trek een uur uit voor cross lopen, dat is echt zat. Verder kijk ik altijd het parcours bij anderen, loop het eigenlijk nooit :o

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 21:52

Ik trek ooo 'n uur uit voor lopen. Vaak is dat teveel maar ik hou niet van krap plannen.

Spring parcour loop ik ook nooit.. Kijk even 'n combinatie mee

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 10:55

Ik loop bijna altijd. Ben met lopen al bang dat ik de volgorde vergeet..

Heb me opgegeven voor Leende, voorspellen ze 38 graden {:} ;(
Even afwachten of dat nog veranderd deze week, maar dat zie ik echt niet zitten..
dinsdag les vind ik al een grote uitdaging..

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 11:52

Veel succes vandaag!

Ik zat te kijken voor een oefencross (of eventueel BB) de komende twee maanden, maar ik kan helemaal niks vinden?

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 12:44

Ik heb volgende week zondag dijkgatbos. Volgens mij was daar op zaterdag iets met oefen of BB. Dus ik denk dat je beter moet zoeken.
Lisse heeft oefencross. Schaijk. Renswoude heedt BB. Vrouwenpolder BB. Oudkarapel BB. Lisse Renswoude en Bathmen tegelijk oefencross,Arensgehout BB. Norg, Laren..

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 13:03

Weet in ieder geval Norg in aug, Ronostrand in sep dat ze oefencross hebben.

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 16:44

Tegen beter weten in toch naar Ede gegaan vanochtend. Zo immens warm... Maar moest en zou over die greppel gaan (waar we in zijn gevallen in maart) om de greppel-zenuwen wat in toom te brengen. Hij deed super zijn best, sprong wel meer omhoog dan vooruit dus daar gaan we weer even aan werken maar met een flinke slinger voor de greppel toch een foutloos rondje.

Zijn er hier nog een aantal gestart?