[info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 10:34

petitparis schreef:
C_arola schreef:
Ik ben gisteren begonnen aan Ninja Girl, ik zag eerder dat Jooke het had geleden en 4 sterren had gegeven dus ik kon het niet laten om het op mijn lijst te zetten.
Het boek is erg leuk en grappig, kan niet wachten totdat ik het verder kan lezen. Vooral Ash is een erg leuke personage :))


Ik dacht je al te vragen wat jij er van vind. Misschien is het qua schrijfstijl en inhoud niet super bijzonder, maar ik vond het een heel vermakelijk boek.

Ik ga hem op mijn TBR zetten Melissa (Als ik hem vind buiten op Amazon natuurlijk)

Verhaallijn is inderdaad niet super bijzonder maar de humor en de personages vind ik erg leuk, dat maalt of breekt een boek voor mij enorm.


Aprella
Berichten: 643
Geregistreerd: 24-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 10:54

Ik lees voornamelijk mee omdat ik toch nog moeite heb met lezen :(

Ik ben gestopt met boeken in te voeren op Goodreads. Ik kijk te veel naar de hoeveelheid die ik mezelf heb opgelegd en ik merkte echt dat het toch een deeltje van het genot wegnam. Nu moet ik wel op een andere manier gaan bijhouden welke boeken ik in mijn kast heb staan en welke ik al gelezen heb.

Op dit moment ben ik een thriller aan het lezen en die leest wel aardig weg. The Banker's Wife door Cristina Alger.

Ik lees eigenlijk echt heel graag thrillers en af en toe een beetje crime, maar ik vind het super moeilijk om in dit genre leuke boeken te vinden omdat ik er niet super bekend mee ben. Heeft er iemand suggesties?

Ik hoor ook vaak dat mensen specifieke boeken in de winter of in de zomer of rond een bepaalde periode lezen. Zijn er mensen die dit ook hebben?

All was well.


C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 10:59

Welkom Aprella, mijn schoonmoeder houdt de titels en schrijvers bij in een notitieboekje, dit vindt zij erg fijn werken, misschien is dat een idee. Kan natuurlijk ook een notitie app zijn op je telefoon.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 11:07

Gisteren mijn eerste boek (The way of the shadows) uitgelezen sinds maanden *\o/*
Het volgende boek ligt ook al klaar om te gaan lezen; Girls of Riyadh
When Rajaa Alsanea boldly chose to open up the hidden world of Saudi women—their private lives and their conflicts with the traditions of their culture—she caused a sensation across the Arab world.

Now in English, Alsanea’s tale of the personal struggles of four young upper-class women offers Westerners an unprecedented glimpse into a society often veiled from view. Living in restrictive Riyadh but traveling all over the globe, these modern Saudi women literally and figuratively shed traditional garb as they search for love, fulfillment, and their place somewhere in between Western society and their Islamic home.


Heel erg benieuwd naar dit juist omdat het ergens afspeelt waar ik weinig kaas van heb gegeten.

Ik heb nog VVV-bonnen en zit erover te denken om Cruel Beauty of Hunted te halen. Ik ben gek op Beauty and the Beast en een re-telling lijkt me leuk om eens te lezen. Welke raden jullie aan? Of zou ik gewoon beide bestellen? :')

Insta: yl_aerial

Anoniem

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 11:11

Ik lees nu Hashtag Hiernamaals van Vanessa Gerrits.

cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 11:17

xU_Blinghx schreef:
Gisteren mijn eerste boek (The way of the shadows) uitgelezen sinds maanden *\o/*
Het volgende boek ligt ook al klaar om te gaan lezen; Girls of Riyadh
When Rajaa Alsanea boldly chose to open up the hidden world of Saudi women—their private lives and their conflicts with the traditions of their culture—she caused a sensation across the Arab world.

Now in English, Alsanea’s tale of the personal struggles of four young upper-class women offers Westerners an unprecedented glimpse into a society often veiled from view. Living in restrictive Riyadh but traveling all over the globe, these modern Saudi women literally and figuratively shed traditional garb as they search for love, fulfillment, and their place somewhere in between Western society and their Islamic home.


Heel erg benieuwd naar dit juist omdat het ergens afspeelt waar ik weinig kaas van heb gegeten.

Ik heb nog VVV-bonnen en zit erover te denken om Cruel Beauty of Hunted te halen. Ik ben gek op Beauty and the Beast en een re-telling lijkt me leuk om eens te lezen. Welke raden jullie aan? Of zou ik gewoon beide bestellen? :')


Wat BatB retellings betreft is A curse so dark and lonely van brigid kemmerer veruit mijn favoriet en hunted van meagan spooner vind ik ook een van de beste. Cruel beauty was ik niet van onder de indruk, heb het boek verkocht, maar er zijn veel lezers die CB ook geweldig vonden.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 11:21

Aprella schreef:
Ik lees voornamelijk mee omdat ik toch nog moeite heb met lezen :(

Ik ben gestopt met boeken in te voeren op Goodreads. Ik kijk te veel naar de hoeveelheid die ik mezelf heb opgelegd en ik merkte echt dat het toch een deeltje van het genot wegnam. Nu moet ik wel op een andere manier gaan bijhouden welke boeken ik in mijn kast heb staan en welke ik al gelezen heb.

Op dit moment ben ik een thriller aan het lezen en die leest wel aardig weg. The Banker's Wife door Cristina Alger.

Ik lees eigenlijk echt heel graag thrillers en af en toe een beetje crime, maar ik vind het super moeilijk om in dit genre leuke boeken te vinden omdat ik er niet super bekend mee ben. Heeft er iemand suggesties?

Ik hoor ook vaak dat mensen specifieke boeken in de winter of in de zomer of rond een bepaalde periode lezen. Zijn er mensen die dit ook hebben?


Aprella, had je dit topic al gezien? Daar vindt je dan denk ik nog wel leuke titels.
[ENT-HK] Wie leest er nog meer Thrillers?

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 11:21

Aprella schreef:
Ik lees voornamelijk mee omdat ik toch nog moeite heb met lezen :(

Ik ben gestopt met boeken in te voeren op Goodreads. Ik kijk te veel naar de hoeveelheid die ik mezelf heb opgelegd en ik merkte echt dat het toch een deeltje van het genot wegnam. Nu moet ik wel op een andere manier gaan bijhouden welke boeken ik in mijn kast heb staan en welke ik al gelezen heb.

Edit: Ah ja, die link van Djilna is een goede!

Op dit moment ben ik een thriller aan het lezen en die leest wel aardig weg. The Banker's Wife door Cristina Alger.

Ik lees eigenlijk echt heel graag thrillers en af en toe een beetje crime, maar ik vind het super moeilijk om in dit genre leuke boeken te vinden omdat ik er niet super bekend mee ben. Heeft er iemand suggesties?

Ik hoor ook vaak dat mensen specifieke boeken in de winter of in de zomer of rond een bepaalde periode lezen. Zijn er mensen die dit ook hebben?


Welkom! Heel herkenbaar ja haha. Ik val in de zomer bv. Vaak terug op chicklit en romance. Niet bekend met het thriller en crime genre dus daar kan ik niet echt mee helpen maar genoeg hier in het topic wat daar vast aanraders voor hebben.

Gebruikte je de goodreads challenge? Want je hoeft natuurlijk de challenge niet te doen/in te vullen en kunt gewoon boeken invullen wanneer je ze gelezen hebt zonder dat er een doel aan vast zit ofzo wat stress kan geven. In principe is GR opgestart zodat je gelezen boeken kunt bijhouden. De challenge is een extraatje om te doen als je dat leuk vind bv. Maar als het je gestresst maakt werkt dat idd ook niet < Opschrijven in een notitie boekje of bullet journal is idd ook een leuk idee wat Carola zegt. Een bullet journal kun je bv. Ook leuk aankleden met plaatjes en tekeningen enz. Als je graag creatief bent. Ik gebruik zelf een planner die ingericht is voor boek gerelateerde dingen waar ik ze ook in bij houd, maar met tijden vind ik het ook leuk om gelezen boeken enz. In de bullet journal bij te houden.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 19-06-19 11:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 11:22

xU_Blinghx schreef:
Ik heb nog VVV-bonnen en zit erover te denken om Cruel Beauty of Hunted te halen. Ik ben gek op Beauty and the Beast en een re-telling lijkt me leuk om eens te lezen. Welke raden jullie aan? Of zou ik gewoon beide bestellen? :')


Beide! 8-) O:)

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 11:38

Aprella schreef:
Ik lees voornamelijk mee omdat ik toch nog moeite heb met lezen :(

Ik ben gestopt met boeken in te voeren op Goodreads. Ik kijk te veel naar de hoeveelheid die ik mezelf heb opgelegd en ik merkte echt dat het toch een deeltje van het genot wegnam. Nu moet ik wel op een andere manier gaan bijhouden welke boeken ik in mijn kast heb staan en welke ik al gelezen heb.

Op dit moment ben ik een thriller aan het lezen en die leest wel aardig weg. The Banker's Wife door Cristina Alger.

Ik lees eigenlijk echt heel graag thrillers en af en toe een beetje crime, maar ik vind het super moeilijk om in dit genre leuke boeken te vinden omdat ik er niet super bekend mee ben. Heeft er iemand suggesties?

Ik hoor ook vaak dat mensen specifieke boeken in de winter of in de zomer of rond een bepaalde periode lezen. Zijn er mensen die dit ook hebben?

De boeken van Riley Sager vind ik altijd heel spannende thrillers! Final Girls vond ik iets minder dan Last Time I Lied, maar veel mensen vonden Final Girls ook heel goed. Volgende maand geloof ik heeft hij ook weer een nieuw boek.

The Wife Between Us is ook een héél goede thriller met veel plottwists die ik niet zag aankomen. Watching You van Lisa Jewell heb ik net gelezen en heb ik erg van genoten, veel mysterieuze verhaallijnen die uiteindelijk toch samen komen. En The Kind Worth Killing vond ik ook waanzinnig goed :j

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 12:48

Ik kijk echt uit naar Lock Every Door!
Zijn boeken lezen heerlijk weg en zitten gewoon goed in elkaar.

Zelf ben ik halverwege Kings of the Wyld en ik vind hem leuk!
Leest lekker weg, veel actie en subtiele humor, ik hou er van :D

The_Cat

Berichten: 7275
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 13:42

+1 voor the wife between us. Ik ben geen vaste thriller lezer maar die vond ik echt goed!


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Aprella
Berichten: 643
Geregistreerd: 24-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 15:09

xU_Blinghx schreef:
Gisteren mijn eerste boek (The way of the shadows) uitgelezen sinds maanden *\o/*
Het volgende boek ligt ook al klaar om te gaan lezen; Girls of Riyadh
When Rajaa Alsanea boldly chose to open up the hidden world of Saudi women—their private lives and their conflicts with the traditions of their culture—she caused a sensation across the Arab world.

Now in English, Alsanea’s tale of the personal struggles of four young upper-class women offers Westerners an unprecedented glimpse into a society often veiled from view. Living in restrictive Riyadh but traveling all over the globe, these modern Saudi women literally and figuratively shed traditional garb as they search for love, fulfillment, and their place somewhere in between Western society and their Islamic home.


Heel erg benieuwd naar dit juist omdat het ergens afspeelt waar ik weinig kaas van heb gegeten.


Ooh dat boek klinkt leuk!

@cursebreaker Er is gewoon ook te veel voor mij op goodreads.... Ook veel te veel boeken die ik ontdek en die op mijn TBR terecht komen. Goodreads heeft geholpen om mijn TBR helemaal uit de hand te doen lopen.

Bedankt voor alle tips :D Hier heb ik wel wat aan. *\o/*

All was well.

cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 15:17

Daar is goodreads idd goed voor ja: een tbr die ‘out of control’ gaat :=

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 15:20

Leys schreef:
Ik kijk echt uit naar Lock Every Door!
Zijn boeken lezen heerlijk weg en zitten gewoon goed in elkaar.

Zelf ben ik halverwege Kings of the Wyld en ik vind hem leuk!
Leest lekker weg, veel actie en subtiele humor, ik hou er van :D

Jaaa, Kings of the Wyld *\o/*

things get broken, and sometimes they get repaired,
and in most cases, you realize that no matter what gets damaged,
life rearranges itself to compensate for your loss, sometimes wonderfully

petitparis

Berichten: 15976
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 15:26

The_Cat schreef:
+1 voor the wife between us. Ik ben geen vaste thriller lezer maar die vond ik echt goed!

helemaal mee eens.

cursebreaker schreef:
Daar is goodreads idd goed voor ja: een tbr die ‘out of control’ gaat :=

:')

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 15:38

Echt? Daar heb ik nou helemaal geen last van. Met dit topic ook niet trouwens :+ :=

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 15:54

En de boeken van jullie die ik op GR langs zie komen ook niet :n :')

cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 15:57

En bookstagram ook nog :') I BLAME YOU ALL :j

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Anoniem

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:17

Ik hou gewoon geen tbr bij :')

Daarom heb ik een retevolle e-reader _O-

cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:27

Ik vind de boeken aanvinken op de To Read list op Goodreads aan de ene kant ook wel weer handig, zodat ik boeken die ik graag wil lezen terug kan vinden op die manier. Maar als die To Read list ruim over de 1000 boeken bevat, zie je op een gegeven moment door de bomen het bos echt niet meer. :j

Mijn reader was ik begonnen met op te ruimen - gelezen boeken die ik niet meer herlees of al in paperback heb ondertussen, eraf en dan kijken wat ik ook van andere boeken niet meer wil lezen weg. Uiteindelijk zit ik nog op ruim 60 pagina's aan boeken op de Kindle 8)7

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70433
Geregistreerd: 24-05-08

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:30

Worden jullie ereaders daar niet ontzettend traag van? Hier wordt het al traag wanneer ik 8 pagina’s aan boeken op de ereader heb staan. Daarom heb ik alle boeken op de computer staan en kopieer ik de boeken die ik op dat moment wil lezen naar de ereader.

cursebreaker

Berichten: 11370
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:34

Ik merk eerlijk gezegd geen verschil, maar ik heb ook niet Al die boeken op het geheugen van de reader staan. Veel ervan moet ik eerst nog downloaden zeg maar. Ze staan dus wel klaar, maar moeten eerst gedownload worden. En wat ik lees, gooi ik ook weer van het geheugen af erna (als ik eraan denk haha)

Nu is het ook wel al een hele tijd geleden sinds ik voor het laatst echt maar weinig boeken erop had staan dus kan ik me ook niet meer goed herinneren of hij toen bv. een stuk sneller was als nu. Maar ik ben over 't algemeen nooit onder de indruk van de snelheid van readers, of dat nu kobo of kindle of Sony was. Ik hoopte zo hard toen ik die Kindle kocht, dat ik met een nieuwe reader meer snelheid had maar dat viel vies tegen. Met de telefoons van tegenwoordig en iPads e.d. wat we gewend zijn, valt een reader gewoon in het niet omdat ze heel basic in elkaar gezet worden natuurlijk. Dus ik heb me erbij neergelegd dat het sowieso minder snel is als ik zou willen haha.

Ben nu ff op mijn telefoon aan't lezen en die pagina's 'omslaan' gaat zoveel sneller en soepeler haha.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: [info] 'Welk boek lees jij nu?' - deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 17:51

Ik ga volledig mee met A Curse soDark and Lonely :)).

Qua thrillers heb je zo ontzettend veel subgenres. Wat lees je graag of is juist nieuw voor je?

Ik ben blijhijhij :):) . Na 1,5 week onderweg geweest te zijn eindelijk op de mat :D.
Afbeelding

♥ Rewrite the Stars ♥

Goof

Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 17:59

The_Cat schreef:
+1 voor the wife between us. Ik ben geen vaste thriller lezer maar die vond ik echt goed!


Ik heb hem op mijn ereader staan, denk dat ik die op vakantie lekker ga lezen!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Clien_, atilla en 3 bezoekers