Goede onderlegger gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Goede onderlegger gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-19 10:32

Ik ben opzoek naar een goede onderlegger voor mijn zadel.

Eentje die echt fijn schokken absorbeert. Het zadel word aangepast om samen met de onderlegger goed te liggen. De reden is een blessure in de rug die maanden geleden door een glijpartij is veroorzaakt.
Nu zijn we eindelijk weer aan het opbouwen en in samenspraak met fysio, osteo, da en zadelmaker word er voor deze oplossing gekozen om de rug zo goed mogelijk te ontlasten. Mogelijk is het na de opbouw periode niet meer nodig maar voorlopig wil ik er extra bescherming onder hebben.

Momenteel heb ik er een goed schaap onderliggen(van Christ) maar die begint te verharen :') De wol laat helaas los van de huid aan de bovenzijde dus het is tijd voor een goede vervanging.

Maar er zijn zo verschrikkelijk veel onderlegger dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Liefste geen echte gelpad ivm de pieppunten die die pads kunnen veroorzaken.

Voorkeur tot nu toe:
Kentucky pad
Van winderen pad (maar kassa 8)7 )
Toch weer een goed schaap/lam
OGILVY (maar ook bij deze kassa 8)7 )
Acavallo pad

Maar wellicht dat er nog andere zijn die echt een aanrader zijn en ik nog niet ken?

JeaDH

Berichten: 2163
Geregistreerd: 18-09-08

Re: Goede onderlegger gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 10:44


__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: Goede onderlegger gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:13

Hier heel goede ervaringen met de Kingsley pad, 2-laags.

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Goede onderlegger gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:20

Ik heb zelf een Kentucky en C&T. Klanten hebben Ogilvy en LeMieux. Ik heb zelf heel veel verschillende pads in handen gehad en qua drukverdeling vind ik Ogilvy en C&T de beste. Ook wellicht dikker dan de rest. Zeker als je je zadel laat aanpassen om daarna de pad weg te laten zou ik iets dunner zoeken zoals de Kingsley of die van LeMieux. Evt een Prolite pad. :)
Ik denk dat voor jou doel de Kentucky, C&T en Ogilvy (en Acavallo ook denk ik) te dik zullen zijn. Ik heb vaak het gevoel dat ik dan echt nog bovenop mijn zadel zit ipv contact te hebben met mijn paard. Bij mij liggen ze ondertussen ook in de kast en gebruik ik ze enkel nog bij vreemde paarden die ik moet rijden met mijn eigen materiaal.

kusjemariska

Berichten: 293
Geregistreerd: 19-04-12
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:23

__elise__ schreef:
Hier heel goede ervaringen met de Kingsley pad, 2-laags.


Deze bevalt bij mijn paard ook heel goed!

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-19 11:40

Laurievc schreef:
Ik heb zelf een Kentucky en C&T. Klanten hebben Ogilvy en LeMieux. Ik heb zelf heel veel verschillende pads in handen gehad en qua drukverdeling vind ik Ogilvy en C&T de beste. Ook wellicht dikker dan de rest. Zeker als je je zadel laat aanpassen om daarna de pad weg te laten zou ik iets dunner zoeken zoals de Kingsley of die van LeMieux. Evt een Prolite pad. :)
Ik denk dat voor jou doel de Kentucky, C&T en Ogilvy (en Acavallo ook denk ik) te dik zullen zijn. Ik heb vaak het gevoel dat ik dan echt nog bovenop mijn zadel zit ipv contact te hebben met mijn paard. Bij mij liggen ze ondertussen ook in de kast en gebruik ik ze enkel nog bij vreemde paarden die ik moet rijden met mijn eigen materiaal.


Mocht ik dadelijk toch weer teruggaan naar een zadel zonder pad dan word wederom mijn zadel daar weer op aangepast. Mijn springzadel is van kent en master en is daar gelukkig heel flexibel in!

Dus de dikte van de pad is verder dus niet van belang, zolang de pad maar doet wat die moet doen zeg maar! :o
En als de beste oplossing een dikke onderlegger betekend waar ik misschien iets minder gevoel bij heb dan is dat voor de time being niet erg, liever zijn rug goed houden als dat ik 100% alles lekker kan voelen even cru gezegd :j

Maar kingsley dus toch, ik hou die in mijn achterhoofd! Vond ze alleen zo stug voelen in de winkel dat ik ze een soort van naast me neer had gelegd :=
Laatst bijgewerkt door dieseltje09 op 17-06-19 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:41

Ik heb de Kentucky, de dressuurvariant, die is dunner als de springvariant en anatomisch gevormd. Heel tevreden over, merk nu echt het verschil en laatst weer eens mijn mattes bontje eronder gedaan maar na tien minuten afgestapt om te wisselen.

Wij blijven dus hierbij :)

Kingsley heb ik ook gehad maar vond ik echt geen succes. Stug materiaal.

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-19 11:50

meiske1577 schreef:
Ik heb de Kentucky, de dressuurvariant, die is dunner als de springvariant en anatomisch gevormd. Heel tevreden over, merk nu echt het verschil en laatst weer eens mijn mattes bontje eronder gedaan maar na tien minuten afgestapt om te wisselen.

Wij blijven dus hierbij :)

Kingsley heb ik ook gehad maar vond ik echt geen succes. Stug materiaal.


Dat had ik ook toen ik de kinsley voelde in de winkel, vandaar dat die niet op mijn lijstje stond als mogelijke optie. (maar als iedereen er zo enthousiast over is schrijf ik hem toch niet helemaal af)

Kentucky bevalt dus goed?

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:51

Ik begreep dat de Kingsley 1-laags weinig toevoegt en dat de 3-laags vaak te dik is, je zadel moet dan aangepast worden om de pad eronder te kunnen leggen. Vaak wordt de 3-laags op maneges waar pasvorm van zadels sowieso al niet goed is, om toch klappen te kunnen opvangen.

Bij mijn paard merkte je echt wel het verschil tussen het wel en niet dragen van de pad. Zonder pad steigeren en staken, met pad goed te rijden (paard is inmiddels overleden). Mijn instructrice heeft de pad destijds weleens geleend voor één van haar eigen paarden. Ze heeft daarmee een meting gedaan die de afdruk en de grootte van de passen meet. Dat apparaat gaf toen ook een heel duidelijk verschil in de grootte van de pas en de afdruk, dus op die manier ook 'bewezen' dat het werkt. Mijn instructrice heeft daarna ook die pad aangeschaft.

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:53

dieseltje09 schreef:
Laurievc schreef:
Ik heb zelf een Kentucky en C&T. Klanten hebben Ogilvy en LeMieux. Ik heb zelf heel veel verschillende pads in handen gehad en qua drukverdeling vind ik Ogilvy en C&T de beste. Ook wellicht dikker dan de rest. Zeker als je je zadel laat aanpassen om daarna de pad weg te laten zou ik iets dunner zoeken zoals de Kingsley of die van LeMieux. Evt een Prolite pad. :)
Ik denk dat voor jou doel de Kentucky, C&T en Ogilvy (en Acavallo ook denk ik) te dik zullen zijn. Ik heb vaak het gevoel dat ik dan echt nog bovenop mijn zadel zit ipv contact te hebben met mijn paard. Bij mij liggen ze ondertussen ook in de kast en gebruik ik ze enkel nog bij vreemde paarden die ik moet rijden met mijn eigen materiaal.


Mocht ik dadelijk toch weer teruggaan naar een zadel zonder pad dan word wederom mijn zadel daar weer op aangepast. Mijn springzadel is van kent en master en is daar gelukkig heel flexibel in!

Dus de dikte van de pad is verder dus niet van belang, zolang de pad maar doet wat die moet doen zeg maar! :o
En als de beste oplossing een dikke onderlegger betekend waar ik misschien iets minder gevoel bij heb dan is dat voor de time being niet erg, liever zijn rug goed houden als dat ik 100% alles lekker kan voelen even cru gezegd :j

Maar kingsley dus toch, ik hou die in mijn achterhoofd! Vond ze alleen zo stug voelen in de winkel dat ik ze een soort van naast me neer had gelegd :=

Dan zweer ik bij de Ogilvy. Blijft lang mooi, dik en blijft ook de druk goed verdelen :)

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:54

kusjemariska schreef:
__elise__ schreef:
Hier heel goede ervaringen met de Kingsley pad, 2-laags.


Deze bevalt bij mijn paard ook heel goed!


Ik heb ook deze!

ogidni
Berichten: 457
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Goede onderlegger gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 12:14

Het pad van Flexquality is mij altijd goed bevallen

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 12:20

dieseltje09 schreef:
meiske1577 schreef:
Ik heb de Kentucky, de dressuurvariant, die is dunner als de springvariant en anatomisch gevormd. Heel tevreden over, merk nu echt het verschil en laatst weer eens mijn mattes bontje eronder gedaan maar na tien minuten afgestapt om te wisselen.

Wij blijven dus hierbij :)

Kingsley heb ik ook gehad maar vond ik echt geen succes. Stug materiaal.


Dat had ik ook toen ik de kinsley voelde in de winkel, vandaar dat die niet op mijn lijstje stond als mogelijke optie. (maar als iedereen er zo enthousiast over is schrijf ik hem toch niet helemaal af)

Kentucky bevalt dus goed?



Ja, bevalt mij heel goed. De kingsley pad merkte ik echt geen verschil mee. Toen een duur mattes bontje aangeschaft (via de configurator zelf samengesteld, goede service en heel mooi bontje). Hier liep hij al fijn mee, zonder loopt hij minder fijn.
Vier maanden geleden toch met valentijnskorting de kentucky pad besteld en absoluut geen spijt van gehad. Pasvorm is heel mooi, heb de dressuurvariant met bontrandje. Pad blijft heel mooi in gebruik. En, het belangrijkste, ik merk echt verschil, steeds meer een paard wat durft te ontspannen en verbinding te nemen. Nu zal dat niet alleen door de pad komen, maar hij geeft wel aan dat de pad zijn voorkeur heeft :D

Heb ook gekeken naar Ogilvy en Wingerden, maar vind dat wel echt heel prijzig om zomaar even te proberen.

nik3012

Berichten: 2
Geregistreerd: 12-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 13:47

eskadron is echt een fijn merk en dan vooral de big square. mijn merrie heeft ook een gevoelige rug en als ik eskadron er onder leg heeft ze er minder last van. helaas zijn ze wel rond de 70 a 80 euro , maar dan heb je ook wat.

Afbeelding

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-19 14:12

nik3012 schreef:
eskadron is echt een fijn merk en dan vooral de big square. mijn merrie heeft ook een gevoelige rug en als ik eskadron er onder leg heeft ze er minder last van. helaas zijn ze wel rond de 70 a 80 euro , maar dan heb je ook wat.

[ [url=m/NsLl1T.jpg]Afbeelding[/url] ]



Uhh ik bedoel echt extra onderleggers, dus die half pads ala dit soort:

Afbeelding


Mijn dekjes collectie bestaat uit Anky(lekker gebruikt en goed gewassen zodat ze dun zijn :') ) en Le Mieux dus daar zal het niet aan liggen :D Ik wil echt een extra onderlegger om de schokken die je onvermijdelijk krijgt met een zadel extra op te vangen

Equipro
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 14:49

Hoi,

Ik heb inmiddels zelf de Winderen waar ik helemaal weg van ben, daarom mag nu mijn Ogilvy naar iemand anders :o Als iemand uit dit topic interesse heeft mogen jullie me een PB sturen.