[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 13:43

Gefeliciteerd met de mooie punten! Netjes!


_Marjolein
Berichten: 1388
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: Schoonrewoerd

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 11:49

Hoi! :wave:
Zou ik mij hier ook mogen melden?

Na veel getob en ruim 1,5 jaar niet rijden op 31 mei met mijn nieuwe paard ons B-debuut gemaakt! :)

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:29

Tuurlijk Marjolein!
Hie is je wedstrijd verlopen?

Gisteren is m'n nieuwe neusriem binnen gekomen, vandaag getest, Djuun moest duidelijk wennen, maar liet ook al hele fijne momenten zien, mooi op 2 teugels, soms nog wat te diep, vrnl in galop, maar denk dat het wel goed komt :)
Afbeelding

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 13:06

Mooi hoofdstel Letizia! Staat erg mooi. Welk merk is het als ik vragen mag?

Zijn er verder nog mensen die dit weekend op wedstrijd gaan? Wij gaan zondag nog een keer oefenen voor de laatste selectiewedstrijd, heb er nu al zin in!

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 13:21

Ik heb me helaas moeten afmelden in Eibergen.

Paard liep gisteren nog steeds niet lekker en daarnaast dacht ik dat ik me had opgegeven voor zaterdag en vrij gevraagd voor zaterdag. Nu staat er ook opeens zondag op en dan kan ik niet..

Muronia

Berichten: 19500
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 13:35

L_iek, evelien en veertje gefeliciteerd met jullie mooie punten!

Sterre wat balen, hoop voor je dat het snel weer helemaal goed is.

Marjolein welkom, hoe is je debuut gegaan?

Letizia ziet er goed uit!

Wij zijn gisteravond naar Exloo geweest. Het was onze tweede keer op deze locatie alleen waren de wedstrijdbanen nu op een andere plek. Tijdens het losrijden hadden we onze eerste flinke regenbui bij een wedstrijd, maar gelukkig hield dat niet lang aan. Ik weet niet waar we in de eerste proef mee bezig waren maar hij ging ontzettend rommelig en gehaast. Galop ipv middendraf, halsstrekken in turbotempo, galop aanspringen wel in de goede (jeujj) maar allemaal te snel en ongecontroleerd. Ik ging de ring uit met de gedachte "okey, dit was onze slechtste proef tot nu toe" en dat klopte dan ook _O- . 169.5 punten, helemaal terecht, leek gewoon nergens op.

Toen de tweede proef in, het knopje ging om en ik zat weer op het paard dat ik ken. Nette proef, geen fouten, een 9 op het halsstrekken (yesss) en compliment van de jury dat ik haar netjes had voorgesteld. 191 punten.

Een wereld van verschil dus en het maffe is dat we bij de vorige wedstrijd eigenlijk precies hetzelfde hadden. Nou ja, we kunnen het wel dus, winstpunt nr 9 is binnen +:)+ . En nu.. vind ik het toch best wel stoer dat we voorzichtig al een klein beetje richting de L1 mogen gaan denken. Ik had mezelf een jaar gegeven voor de B maar we zijn nu pas 5 maanden bezig.
Afbeelding

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 13:57

@ginatje, alleen de neusriem is nieuw, die is van barefoot, de planning is om ook het bijpassende hoofdstel te kopen :) Het hoofdstel wat er nu aan zit is een hele oude van stubben, nog van m'n oude pony, denk uit 2004 oid :') Goede kwaliteit zullen we maar zeggen 8-)

Wat balen sterre! Weet je waar het vandaag komt?

Oeps Murosch, soms heb je zo'n proef :+ gelukkig kunnen herstellen in de 2e proef!

Nicje87

Berichten: 9848
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 18:58

Mooie punten komen er voorbij.

Wij starten dit weekend concour hippique hoofddorp.
Gisteren mocht je baan verkennen. Hij was niet te rijden. Zijn mond als beton, de hele tijd zijn hoofd in dd lucht en of te diep, heel erg voorwaarts terwijl hij normaal te lui is, echt drama. Heb er dus ook een hard hoofd in voor morgen en zondag...

Zelfs nog 1 keer steigeren en vervolgens aan de ren. Pffft

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed



Nicje87

Berichten: 9848
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 22:52

Haha ik hoop dat dat nu ook op gaat!

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

_Marjolein
Berichten: 1388
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: Schoonrewoerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 10:59

Gezellig!

@ Letizia: Mooi je nieuwe neusriem! Is ze er inmiddels al wat meer aangewend?

@ Sterre98: Balen dat je paard niet helemaal lekker loopt, hopelijk is hij snel weer de oude!

@ Murosch: Jammer van je eerste proef, maar super dat je 2de zo'n stuk beter ging!

@ Nicje87: Net wat Letizia zegt: Slechte generale.. Zet hem op van het weekend!

Mijn debuut ging niet zo goed.. Losrijden ging fijn, maar bij het 2de onderdeel van mn 1e proef schrok ie zo erg van iets naast de bak (waterbak sloeg aan) dat ik hem er nooit meer langs kreeg en mega veel spanning had, jammer! Nog wel 2x winst (180 & 194), maar woensdag gaan we weer voor een lekker ontspannend rondje!

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 16:20

Welkom Marjolein!

Chique hoofdstel Letizia!

Ginatje succes dit weekend! HOe sta je ervoor in de selecties?

Sterre balen dat hij nog niet helemaal weer goed loopt..
Wat zei de DA ervan?

Murosch jammer van je 1e proef, maar super herpakt in de 2e! Gefeliciteerd :D
Wil je met 10 punten over of rij je de B uit?

Nicje balen zeg.. Iets met slechte generale, goede repetitie? Komt vast goed!

Marjolein ondanks de spanning toch hele nette punten!

Wij hebben volgend weekend clubkampioenschap en de week erop kring. Dat wordt voor het eerst op gras, komende week krijgt ze ijzers onder :)

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 17:38

Het leek volgens de da aan de rug te liggen. Ze leek wat vast te houden. Dus fysio erbij en zadelmaker en dan hopen dat ze weer beter loopt :D

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 19:22

Melissa_93 Ik sta nu op de eerste plek.. er kan nog één iemand boven mij komen met nog 1 selectie te gaan, spannend dus!!

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 19:30

ginatje schreef:
Melissa_93 Ik sta nu op de eerste plek.. er kan nog één iemand boven mij komen met nog 1 selectie te gaan, spannend dus!!


Hoe zit dat met de selecties? Gaat alleen de eerste door en dan nog reserve?

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 19:32

L_iek nee hoor, er gaan er best een aantal door, zeker in de zomer. Hoeveel er precies door zijn wordt op 2 juli bekend gemaakt.

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

Nicje87

Berichten: 9848
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 22:26

Jullie hebben gelijk gehad..1e proef 1e met 195,5 punt. 2e proef 3e met 192 punten. Ik ben echt zoooo verbaasd. Het is echt een groot concour en de veulenkeuring was ook nog ernaast bezig.

Ik ben zoooo blij en trots. Morgen ons L1 debuut op hetzelfde concour.

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

Muronia

Berichten: 19500
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 23:22

Nah wat een superpunten, gefeliciteerd Nicje87! En succes met je L1 debuut.

Melissa ik ga de B niet helemaal uitrijden nee, maar ik weet nog niet of ik meteen met tien punten over ga. Ik wil nu wel heel graag die tiende punt erbij halen, gewoon alleen al om het idee dat we dan door mogen. Ik heb in juli een proefgerichte clinic gepland waarbij we een L1 proefje gaan rijden en daarna een training van de verbeterpunten. Dat lijkt me alvast een mooie oefening om te kijken hoe of wat.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 09:08

Gefeliciteerd Nicje87!

Murosch, dat heb ik precies hetzelfde. Bij de 10 heb je in ieder geval het idee dat je over kan.

Hier volgende week weer wedstrijd. Dat was het plan tenminste. Kwam terug van vakantie en Zorro had echt een flinke scheur in zijn hoef. Hoefsmid meteen ingelicht en deze zei dat het geen kwaad kon en dat ik het losse stuk er zelf af kon halen met een tang. Dat gedaan bleek de schade mee te vallen maar ik ben er toch niet gerust op. Hoefsmid komt morgen meteen langs dus hoop dat het meevalt en anders geen wedstrijd. Wil het niet nog verder de ellende in helpen.

xbkbx

Berichten: 23
Geregistreerd: 01-01-16
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 18:21

Nicje87 nette punten! hoe is het vandaag gegaan?
L_iek hopelijk kan je volgende week starten!

Ik heb vandaag mijn derde wedstrijd gehad. 1e proef was hij helaas heel erg gespannen maar toch 186 punten gereden. Tweede proef ging veel beter, maar bij mijn tweede galop viel er opeens een van de witte hekjes om, precies voor onze neus. Dus toen had ik even een stop, maar daarna weer aan gegaloppeerd en door gereden. Uiteindelijk 190,5 punten gereden. :)

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 18:39

Sterre hopen dat de fysio en zadelmaker wat kunnen betekenen!

Ginatje dat is zeker nog spannend, maar dan zit een regio plek er zeker wel in?

Nicje dat is een mooie afsluiter van de B!

Murosch gewoon even kijken dus hoe het gaat, dan scheelt het wel dat je bij 10 al mag en bij 30 pas moet.
Maar mag jij ook niet direct doorstarten omdat je in het verleden ook wel hoger hebt gereden?
Ik mag bijvoorbeeld tot de M1 versneld promoveren

Liek hopen dat het meevalt!

xbkbx ook nette punten, top!

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Nicje87

Berichten: 9848
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 19:16

Xbkx gefeliciteerd met je punten! Balen van dat hekje!

L_iek is het nog goedgekomen met zijn hoef?

Marouch het komt vast goed.

Heel erg bedankt allemaal.
De eerste l1 proef ging wel lekker, helaas maar 176,5 punt. Had eigenlijk wel een klein winstpuntje verwacht, maar begreep dat het een vrij strenge jury was.
2e Proef was hij echt stout en niet te rijden. Wel voor het eerst op mn protocol dat het impuls vanuit mij ipv uit het paard moet komen hihi
Hier hadden we 165 punten.
Zondag weer wedstrijd en dan gewoon bij de vereniging.

Saskia uit dit topic had nog wel een leuke foto van ons gemaakt:

Afbeelding
Alleen jammer van mijn linkerhand...

Ik ben wel echt trots om te zien hoe we veranderd zijn in de afgelopen 8 maanden. Van slagschip naar dressuurpaard...

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 19:42

@nicje87 , met een strenge jury dus gewoon goed voor de eerste keer! Mooie foto ook.

Afbeelding dit is de status nu. Volgens de hoefsmid geen reden tot paniek maar het zit mij toch niet helemaal lekker. Morgen komt de smid dus hopen dat de schade mee valt.

M_arjolein

Berichten: 1419
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 21:38

Zou me daar niet druk over maken Liek. Die van mij liep er vorige week erger bij. Was door de droogte aan beide kanten een heel stuk af maar ze liep er niet minder om. Hoefsmit zei ook dat het geen kwaad kon. Afgelopen vrijdag bekapt en niks meer van te zien.

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 21:44

Mag ik me hier ook weer melden? Volgens mij helemaal aan t begin ooit gemeld, maar tot nu toe nog niks van gekomen.

Nu komt het steeds dichterbij, mijn 'debuut' staat gepland op ergens in september. Waarschijnlijk 13 september. Maar volgende week zondag, 30 juni, ga ik BB starten om te kijken wat we als commentaar krijgen en gewoon voor de ervaring. En stiekem ook een beetje zodat ik zelf met mijn paard op pad kan, heb net een trailer gekocht namelijk :))

Dit zijn wij trouwens! Heb even geen dressuurfoto, dus dan maar een springfoto _O-
Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SandraWierda en 41 bezoekers