Is dit bericht goed om een oud-collega 'af te wijzen'?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Is dit bericht goed om een oud-collega 'af te wijzen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:40

Ja, dat vind ik wel een goede, Vjestagirl.

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:43

Nee, gewoon direct zoals ik hierboven al zei.

Ik verbaas me hoe uiterst zwak mensen zijn in hun communicatie. Ook in dit topic weer. En dan nog verbaasd zijn dat anderen hen niet begrijpen.

Waarom zou je überhaupt excuses maken naar een ander die jou lastig valt? :n

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-19 10:44

Ben het met jullie eens. Had in het begin meteen duidelijk moeten zijn, maar toen had ik nog geen groep bokkers die me even aanmoedigden om het juiste te doen.
En rien, ben alleen maar blij met je! Ouder = meestal meer levenservaring, dus precies wat ik nodig had haha!

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-19 10:44

BarbaLala schreef:
Nee, gewoon direct zoals ik hierboven al zei.

Ik verbaas me hoe uiterst zwak mensen zijn in hun communicatie. Ook in dit topic weer. En dan nog verbaasd zijn dat anderen hen niet begrijpen.

Waarom zou je überhaupt excuses maken naar een ander die jou lastig valt? :n


Misschien omdat diegene niet weet dat hij jou lastig valt? Ik heb dat nooit zo hard laten blijken, dus misschien dacht hij wel dat ik het gezellig vond? Hoewel ik natuurlijk al wel een aantal dingen had afgekapt, maar ik weet natuurlijk ook zijn "niveau" niet, dus ik denk dat ik daarvoor gewoon niet duidelijk genoeg was.
Laatst bijgewerkt door Kimmie25501 op 14-06-19 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:45

Kimmie25501 schreef:
Oeps al verstuurd. Ach ja, hij stuurt: 'Geeft niet haha. En daarna: Hoe is het met je?'
Ben ik nu toch niet duidelijk genoeg geweest? Of had ik erin moeten zetten dat appen ook niet meer van mij hoeft?

Rien10, dat zeker. Omdat je echt niet wilt, maar aan de andere kant wel iemand kan kwetsen.


Aangezien er niet in je vorig bericht staat dat je ook geen contact meer wilt hebben zou ik dat nog even sturen. Is het meteen duidelijk. Reageert hij daarna nog dan kun je het negeren / blokkeren.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 10:59

BarbaLala schreef:
Nee, gewoon direct zoals ik hierboven al zei.

Ik verbaas me hoe uiterst zwak mensen zijn in hun communicatie. Ook in dit topic weer. En dan nog verbaasd zijn dat anderen hen niet begrijpen.

Waarom zou je überhaupt excuses maken naar een ander die jou lastig valt? :n


Direct is niet hetzelfde als bot en lomp. Ik verbaas me juist over hoeveel mensen denken dat ze alles er maar uit mogen flappen onder de noemen "maar ik ben tenminste eerlijk" of "lekker direct". Denken over wat je precies wil zeggen tegen de ontvanger en dat netjes en vriendelijk verpakken is een kunst die weinig mensen beheersen.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Is dit bericht goed om een oud-collega 'af te wijzen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:23

Ik heb laatst iets soortgelijks getackeld met "Ik weet niet zeker of het zo is, maar ik heb het idee dat je me leuk vindt - maar sorry, ik vind je een toffe kerel, maar voel niet meer dat".
Duidelijk. Geen valse hoop. En zijn nu gewoon vrienden.

Ik zou open zijn. Antwoorden op zijn vraag, vervolgens zeggen dat je eigenlijk geen behoefte hebt aan veel contact.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Is dit bericht goed om een oud-collega 'af te wijzen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:31

Je kunt gewoon op zijn vraag antwoord geven. Bvb Met mij gaat het uitstekend, veel succes verder.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Is dit bericht goed om een oud-collega 'af te wijzen'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-19 11:36

Ik ben alleen bang dat als ik antwoord op zijn vraag, dat ik weer een gesprek uitlok. Dat is wel exact wat ik nu niet wil hahaha

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Is dit bericht goed om een oud-collega 'af te wijzen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:41

Ik zou op die laatste vraag gewoon "goed hoor." of "goed" antwoorden. En gewoon niet de vraag terug stellen.
Je hebt hem gezonden dat je eigenlijk geen behoefte hebt aan contact. Dus je bent duidelijk geweest. Niet antwoorden zou ik me niet fijn bij voelen maar da's een persoonlijk iets. Je bent hem niets meer verplicht. :) Maar als je je ook niet comfortabel voelt bij niet antwoorden kan je dus ook gewoon "goed" antwoorden en verder geen aanstalten maken/opening geven om het gesprek verder te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:42

Nu niet meer antwoorden hoor, je bent toch duidelijk geweest? En idd, als je nu weer gaat antwoorden, grijpt hij zich weer vast aan dat laatste strohalm :+

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:44

Ik weet niet hoelang het geleden is dat hij je nu het laatste bericht heeft gestuurd, maar je hoeft natuurlijk ook niet perse binnen een uur ofzo te reageren. Ik zou even de tijd nemen om na te denken OF ik hem nog iets wil zeggen en zo ja, dan is vanavond bijvoorbeeld ook goed.
Ik denk dat ik er iets van zou maken als: Met mij gaat alles goed, ik hoop met jou ook. Ik heb vandaag nog even nagedacht en ik voel me er prettiger bij om ons contact te verbreken. Ik wens je alle goeds!

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:44

Ik zou ook niet reageren. Je hebt aardig aangegeven dat het voor jou niet hoeft :) Waarschijnlijk wil hij gewoon alsnog contact houden. Niet antwoorden is duidelijk dat je dat niet ziet zitten. En op die manier hoef je ook niet wéér een berichtje te sturen die misschien te aardig of juist te bot overkomt.

mavantos

Berichten: 3587
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:44

Gewoon zeggen dat het niet mag van je moeder/vader/opa/oma/buurvrouw/goudvis 8-)

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:49

mavantos schreef:
Gewoon zeggen dat het niet mag van je moeder/vader/opa/oma/buurvrouw/goudvis 8-)


Of “goed! Wel wat misselijk maar verder niet zoveel kwaaltjes gelukkig” :')

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:50

mavantos schreef:
Gewoon zeggen dat het niet mag van je moeder/vader/opa/oma/buurvrouw/goudvis 8-)

TS is 18, geen 12.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:50

mavantos schreef:
Gewoon zeggen dat het niet mag van je moeder/vader/opa/oma/buurvrouw/goudvis 8-)
TS is 18, come on :')

TS, geen reactie = ook een reactie. Al is het niet netjes en snap ik ook niet helemaal waarom sommige dames dit hier nu adviseren. Jullie werkten samen, blijkbaar beloofde je iets en daar kom je nu op terug. Wat prima is hoor, maar wees dan wel 'gewoon' duidelijk naar hem toe. Ik zou er, eventueel wat iemand als tip gaf later, nog een bericht sturen waarin je aangeeft dat het goed gaat/hoopt met hem ook en dat je het hier verder bij wil(t) laten.

mavantos

Berichten: 3587
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:51

Ayasha schreef:
mavantos schreef:
Gewoon zeggen dat het niet mag van je moeder/vader/opa/oma/buurvrouw/goudvis 8-)

TS is 18, geen 12.


Al ben je 30+. Wat niet mag, mag niet hè! :+

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Is dit bericht goed om een oud-collega 'af te wijzen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:52

Ja ik doelde meer op dat de tijd van kinderachtige communicatie wel een beetje voorbij zou moeten zijn maar goed. :)

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:52

Ayasha schreef:
mavantos schreef:
Gewoon zeggen dat het niet mag van je moeder/vader/opa/oma/buurvrouw/goudvis 8-)

TS is 18, geen 12.

Dat is de grap :+

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Is dit bericht goed om een oud-collega 'af te wijzen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:53

Uhu, dat vatte ik, daar ging het ook niet om. :(:)
Die jongen doet in wezen (nog) niks verkeerd. :) Het is totaal onnodig om zijn gevoelens te kwetsen omdat ie een beetje traag van begrip is.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:54

BarbaLala schreef:
Nee, gewoon direct zoals ik hierboven al zei.

Ik verbaas me hoe uiterst zwak mensen zijn in hun communicatie. Ook in dit topic weer. En dan nog verbaasd zijn dat anderen hen niet begrijpen.

Waarom zou je überhaupt excuses maken naar een ander die jou lastig valt? :n



Je hoeft toch niet direct ruzie te maken met iedereen? Jouw reactie doet mij denken aan die zinloze facebookruzies, sorry

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-19 11:55

Laten we dat maar gewoon even niet doen :')
Ik denk er idd nog even over na of ik nog ga antwoorden, dan zal het wss iets van 'goed' ofzo zijn. Bedankt allemaal voor jullie suggesties!

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:55

Kimmie25501 schreef:
Ik ben alleen bang dat als ik antwoord op zijn vraag, dat ik weer een gesprek uitlok. Dat is wel exact wat ik nu niet wil hahaha


Kom ik hier aan met mijn 38 jaar levenservaring :') ik zou hem inderdaad nog eens netjes aangeven dat je verder geen contact met hem wil. Blijft hij dan appen inderdaad blokkeren. Sommige mensen hebben een bord voor hun hoofd.....vroeger liet ik ook niks horen en ging negeren maar andersom zou je dat ook niet fijn vinden dus ik stuur altijd braaf netjes een berichtje: Geen interesse blablabla. Als hij dan nog in discussie gaat daar niet meer op reageren.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 14-06-19 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 11:55

Ailill schreef:
mavantos schreef:
Gewoon zeggen dat het niet mag van je moeder/vader/opa/oma/buurvrouw/goudvis 8-)
TS is 18, come on :')

TS, geen reactie = ook een reactie. Al is het niet netjes en snap ik ook niet helemaal waarom sommige dames dit hier nu adviseren. Jullie werkten samen, blijkbaar beloofde je iets en daar kom je nu op terug. Wat prima is hoor, maar wees dan wel 'gewoon' duidelijk naar hem toe. Ik zou er, eventueel wat iemand als tip gaf later, nog een bericht sturen waarin je aangeeft dat het goed gaat/hoopt met hem ook en dat je het hier verder bij wil(t) laten.

Normaal vind ik het ook niet zo netjes om niet te reageren. Maar in dit geval heeft TS net aangegeven dat ze niet meer wil afspreken. Nu staat er natuurlijk niet letterlijk dat ze geen (whatsapp)contact meer wil hebben, maar ik zou zelf bang zijn dat als je nu weer een gesprek aangaat, dat hij weer constant blijft appen en dat je vervolgens weer terug bij af bent. Dan is het misschien beter om er nu een punt achter te zetten, toch? :)