dikke benen achter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-01 16:02

Mijn KWPN merrie heeft sinds een dag of drie dikke benen achter. Nu heeft ze 's winters wel eens last van stalbenen, maar ze staat nu al tijden dag en nacht buiten. Ze is niet te dik, beweegt veel (uit zichzelf) en haar veulen is nu al een maand gespeend. Ze loopt ook niet kreupel, en haar benen zijn niet erg warm, wel een beetje, maar niet extreem.
Wel krijgt ze sinds kort weer kuilvoer, omdat de wei waar ze overdag op staat te weinig gras voor haar heeft. Denken jullie dat de dikke benen komen door het kuilvoer (ondertussen staat ze op en ander stuk gras, sinds gisteren, zonder kuil)? Wie heeft dit vaker meegemaakt? De dikheid verdwijnt ook niet door afspuiten en/of beweging, wat bij stalbeben bij haar wel gebeurt.

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 20:56

misschien teveel eiwitten?? ik weet niet precies hoor, maar er schijnen wel veel eiwitten in kuil te zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 21:52

dat kan heel goed van de kuil komen, dat is mogal eiwitrijk. Even terugnemen in het voer en kijken hoe dat gaat.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-01 22:30

Voor alle zekerheid temp opnemen. Ik weet het ik ben een Rhino neuroot, maar dat wordt je als je het een keer op stal gehad hebt en er 2 paarden aan zijn overleden.
Bij Rhino krijgen ze ook dikke achterbenen, dus rennen wij meteen met de thermometer rond bij dikke benen.