[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Laylah2002

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 10:18

Jaa ik had hem alleen even voor de foto vast hihi, mijn moeder had hem de rest van de tijd vast, omdat die anders als een gek door de bak heen begint te rennen vind ik een beetje eng.

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 10:18

alicelover schreef:
Siko, inschrijven bij een stamboek is niet verplicht. Je kunt via je da een paspoort aanvragen en je veulen laten chippen. Je krijgt dan een paspoort waarin de ouder dieren als onbekend staan

Kan ik de ouderdieren wel doorgeven? Ze zijn namelijk wel bekend :j

Hoe gaat het nu met jou AL?

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 10:29

siko als dat iets is zoals de equipas in België dan mogen de ouders nog gekend zijn. Ze gaan nooit vermeld worden in boekje. Daarvoor moet je bij een of ander stamboek gaan.

Gefeli Melanie mooie zwarte

Knap veulen courtjuh

Laylah Was het nog niet wat vroeg met je merrie? Ze is veel later dan de mijne bevallen toch? Kon ze het aan, zakte ze niet door haar achterbenen? Zou de mijne ook binnenkort terug willen oppakken daarom dat ik het vraag.

Cl heb je alleen de white genen laten herdoen dan? Want als lab niet betrouwbaar is zou de rest er eventueel ook anders kunnen uitzien.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 10:31

Ik heb gister voor 't eerst weer op m'n merrie gezeten. Veulen is 2 maand oud. Heb al wel enkele weken rustig aan wat gelongeerd om weer wat op te bouwen :j
Voor 'n rustig staprondje kan je vast redelijk snel er al weer op.

[KS-ITP] Eerder dan verwacht geboren
As long as we're together, kerstmuts has no end.♥ [o]

Miekies0710

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 10:44

Hier adviseert de dierenarts om de eerste 6 tot 8 weken helemaal niets te doen, dus ook niet longeren of wat dan ook. Zo’n bevalling is niet niks lijkt mij. Maar goed ieder doet het zoals zij denken dat goed is. Maar ik hou iig het advies aan van mijn dierenarts en wacht zeker 8 weken totdat ik überhaupt iets met haar ga doen. En bouw het dan gewoon rustig weer op.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 10:47

siko schreef:
alicelover schreef:
Siko, inschrijven bij een stamboek is niet verplicht. Je kunt via je da een paspoort aanvragen en je veulen laten chippen. Je krijgt dan een paspoort waarin de ouder dieren als onbekend staan

Kan ik de ouderdieren wel doorgeven? Ze zijn namelijk wel bekend :j

Hoe gaat het nu met jou AL?

Volgens mij kan dat niet. Alleen via een stamboek inschrijving komen de ouders op de daarvoor bestemde pagina's. Maar helemaal 100% zeker weten doe ik het niet.

Gaat wel aardig. Natuurlijk wil ik veel sneller dan dit, maar ga wel dagelijks vooruit. Morgen ga ik een uurtje proberen te werken op mijn werk. En ik hoop vanaf dan lekker verder op te bouwen.

Freddy Z1+34, Enchelina Halieda M2+10, Zoran M2+2, Golden Diamond L2+8, Amy's Latina Z1+0, C'est Leva's Fürst B+10, Peter B+9, Kubanito M2+0, Alice M2+2

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 10:48

Yaartjr, heerlijk stoeien dat is zo leuk om te zien :)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 11:13

Mijn merrie is professioneel gasmaaier & mama dus die hoeft niets meer te doen onder het zadel. Ik heb mijn veulen bij het NRPS ingeschreven. Moeders is Oldenburger maar een kleintje, poepie chique, papa is / was (overleden net 2 weken terug) een GGK NRPS hengst. Dus voor mij was het simpel. Moeders houdt dubbel papier, maar heb wel hets port predicaat aangevraagd bij het NRPS evenals dat van oma. De fokster van mijn merrie en haar moeder is geemigreerd en heeft dus niets gedaan met sportpredicaten. Ik heb in dit geval niet gekeken naar de kosten van het inschrijven.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Diertjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 11:15

Hier is het een maand geleden en heb in de afgelopen weken El een keer of 4 in de longeerbak 2 rondjes laten draven. Zwaar zat voor dr, de hele kont is nog pudding. Echt oppakken ga ik doen als Odin in stal of paddock kan blijven. Ik heb geen haast :)

Fijn dat je herstel wel redelijk gaat AL, en fijn dat je weer wat kan gaan werken :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 11:19

Beter wat teveel tijd geven dan te weinig. Hier is de merrie net een jaar zadelmak dus hoeft ook niet bijzonder veel te doen. Ik longeer 5 of 10 minuten. En gister 2 rondjes linksom gedraag en 2 rechtsom _O-
Opzich kost 't weinig tijd :))

[KS-ITP] Eerder dan verwacht geboren
As long as we're together, kerstmuts has no end.♥ [o]

Neonlight
Moderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 11:29

Melaniekyano gefeliciteerd! *\o/*

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 11:38

Is een maand geleden nu, heb alleen een rondje gestapt op de mijne denk 2 rondjes erna weer eraf gegaan, ik doe wat ik zie dat zij aan kan, is niet dat ik al elke dag aan het rijden ben hoor hihi :)

Melaniekyano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 12:55

Nog een fototje dan !! Hoe klein mijn grote man is haha :’) Afbeelding

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:03

ach wat een droppie Melanie!

ZONDER BOEREN GEEN VOEDSEL!
STEUN ONZE BOEREN!

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:43

alicelover schreef:
Thirzasarah, vervelend dat je nog geen plekje hebt. Hoelang moet ze erbij blijven? Is het anders geen idee om zolang het veulen bij de moeder loopt en je niet kunt blijven staan op de stal waar je nu staat, bij een kraamstal gaat stallen? Kost wel wat meer natuurlijk, maar scheelt je ook een hoop stress. Eenmaal gespeend kan je merrie vast wel weer terecht op een reguliere pensionstalling en kan het veulen in de opfok.

Tot oktober moet het veulen er bij blijven en zelf zou ik iets langer willen. Het mag van iets duurder zijn maar er is hier in de buurt echt helemaal niks.. alle stallen zitten vol zelfs zonder veulen kan ik mijn merrie niet kwijt. Zou misschien kunnen maar ik heb 2 eisen genoeg eten en veel naar buiten en dat lijkt in Zaanstad onmogelijk. Ik ben zo ontzettend gek op mijn merrie en ondertussen veulen ook maar dat toch echr op het punt om ze te verkopen....

Sarah 08'10'10~ 12'09'17
'My favorite hello and hardest goodbye'

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:49

Van dat lijstje blijft maar weinig over :')

courtjuh schreef:
Zijn naam is Casimir.

[ [url=m/G480EK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Moeder doet het goed na afpellen van de nageboorte en spoelen

Wat een prachtig dier zeg! Benieuwd naar zijn verdere droog foto's! Gefeliciteerd ook met je verjaardag!

Melaniekyano schreef:
Nog een fototje dan !! Hoe klein mijn grote man is haha :’) [ [url=m/bnx23n.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een ukkie! Zo lief! Gefeliciteerd!

Jeanna gefeliciteerd met je mooie vos! Fijn dat het zo'n vlotte bevalling was!

Ik hoop dat Ushi vanavond gaat :j lang genoeg gewacht!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 15:21

Je mag wel opschieten Lovelyn, want mijn merrie had zonet ph 5 :P

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie-drachtigheids-veulen- begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
fokadvies voor dressuur paarden

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 15:26

tirzasarah10 schreef:
alicelover schreef:
Thirzasarah, vervelend dat je nog geen plekje hebt. Hoelang moet ze erbij blijven? Is het anders geen idee om zolang het veulen bij de moeder loopt en je niet kunt blijven staan op de stal waar je nu staat, bij een kraamstal gaat stallen? Kost wel wat meer natuurlijk, maar scheelt je ook een hoop stress. Eenmaal gespeend kan je merrie vast wel weer terecht op een reguliere pensionstalling en kan het veulen in de opfok.

Tot oktober moet het veulen er bij blijven en zelf zou ik iets langer willen. Het mag van iets duurder zijn maar er is hier in de buurt echt helemaal niks.. alle stallen zitten vol zelfs zonder veulen kan ik mijn merrie niet kwijt. Zou misschien kunnen maar ik heb 2 eisen genoeg eten en veel naar buiten en dat lijkt in Zaanstad onmogelijk. Ik ben zo ontzettend gek op mijn merrie en ondertussen veulen ook maar dat toch echr op het punt om ze te verkopen....

Jeetje dat is wel heel heftig! En voorlopig elders stallen? Wat verder weg? :(:)

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 17:04

siko schreef:

Jeetje dat is wel heel heftig! En voorlopig elders stallen? Wat verder weg? :(:)[/quote]

Wat naar dat je voor zo'n beslissing komt te staan.. inderdaad misschien iets verder weg kijken?

Vulina schreef:
Je mag wel opschieten Lovelyn, want mijn merrie had zonet ph 5 :P

Jahoor :') Ushi wordt aan alle kanten voorbij gelopen haha. Maar het is jou ook zeker gegund Vulina! Laten ze allebei dan maar vannacht doen :j

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 17:40

Wow wat wordt het lijstje kort!

Leanne, courtjuh en Melanie proficiat met jullie knappe veulens! Wat een dropje Melanie :P

Succes Vulina! Kan toch niet lang meer duren met zo’n ph zou je denken :P

Volg onze knappe hengsten op Facebook en Instagram! GP Mister Dual Jac - EMH Top Dun Chex - Double Dun Gallo Gun
[KS-MK] 3 Paint veulentjes verwacht in 2020

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 17:45

Succes Vulina! En ik duim voor je mee Lovelyn dat je vannacht van de lijst af mag.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 17:55

Jeetje siko wat vervelend dat je niet iets geschikts kan vinden.. hopelijk hoef je niet te verkopen en vind je een fijne stal!

Oeh spannend Vulina!! Succes dat kan niet lang meer duren..

Ik ga zo weer naar stal om te controleren, er word storm verwacht dus wie weet weer een hoop veulens :D

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 18:16

Wat wordt het lijstje kort :oo
Gefeliciteerd allemaal met de prachtige veulens!

Siko. Jeetje dat je op zo'n punt terecht kan komen. Ik zal wat veder weg gaan zoeken voor stalling.

Dat ezel veulentje, zo schattig!

Spannend Vulina :):)

Lovelyn. Hoe staat het bij jouw merrie ervoor?

Afbeelding
Odilia, zo'n knap meisje <3

Formidable is van de week op de foto gezet, samen met mij.

Afbeelding
Afbeelding
Vandaag heeft mijn moeder wat gefilmd tijdens de training. Is nog niet perfect, maar wat aan het knutselen :j
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2322946334438520&id=1034854126581087

Diertjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 18:30

Hѐ wat naar Siko! Ik hoop voor je dat je gauw wat passends vindt. Anders idd wat verder weg kijken :(:)

Formidable en Odilia <3 mooie foto's!
Filmpje ziet er ook goed uit! Lekker aan het lopen

Odin op z'n knapst <3
Afbeelding

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 18:50

Vlgs mij is het Tirza en niet Siko die op zoek is naar een plekje.

Vulina en Lovelyn, kom.maar op, benieuwd wie er eerst gaat, suc6