[HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

fokfanaat

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2019 deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 17:04

Ik vind een KWPN papier meer waard dan die 110 euro voor 2 veulens dat ik bij zangers heide voordelig uit ben.

One step Beyond Uut Uune: King(ston) x Florida Elite eptm v Belissimo x elite pref NMK v Jazz
On my Mind Uut Uune: In-Style x Elite v Ro-lex x Vilexa Elite pref prest v Hemmingway
Nigirilova Uut Uune D-OC : Just Wimphof x Elite eptm v Belissimo x elite pref NMK v Jazz
Nikkie H D-OC : Franklin x ster ibop ZZ-zwaar v Negro x ster pref prest v Houston

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 17:08

De reden dat ik bij het KWPN zit is ook omdat het in mijn ogen voor meer mensen op de markt meer waard is. Ik denk dat ik dan toch redelijk goed denk.

[KS-ITP] Eerder dan verwacht geboren
As long as we're together, kerstmuts has no end.♥ [o]

Diertjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 17:10

Ik laat Odin bij het kwpn inschrijven omdat moeder en vader beide kwpn zijn. Voor de rest ook niet uitgezocht bij andere stamboeken voor wat het kost

jeannaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 17:19

Ik denk dat er inderdaad meer waarde wordt gehangen aan een kwpn papier dan aan bijv. Nrps.

Fleur d’r tietenfoto;

Afbeelding

Meneer de Wit 1984, schotse woezelReduster Fleur 2006, Welsh NWR v. DGR Now or Never x Wester Aikemas Adios, drachtig van His Royal Badness DKBillie Jean MDW 2018, Welsh WPBR v. Cassanova du Bois x DGR Now or NeverZonnnebloem 2018, Welsh NWR v. Veenstra's Grapjas x Wester Aikema's NorbertFoxy Foxtrot MDW 2019Welsh NWR v. Veenstra's Grapjas x DGR Now or Neververkocht...

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 17:24

Voor alle wakers: Veel succes de komende nacht(en)! Zo te zien maken een aantal merries het spannend.

Isaac heeft goed geluisterd naar mij vandaag en wat leuke actie foto's van hem kunnen maken. Zet ze zo op de pc en hoop ze vanavond al met jullie te kunnen delen :j .

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

Melaniekyano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 17:43

Mijn shetlander merrie, komt niet echt vooruit. Ze word maar dikker en dikker maar haar uier blijft achter... Afbeelding

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 17:46

Ik heb een kwpn voorlopig keurmerrie. Zowel voor de merrie als voor het veulen is kwpn papier dus in de markt meer waard dan nrps. Formidable is wel nrps, maar voldoet aan de eisen van het kwpn en zolang ik vol papier bij het kwpn kan krijgen schrijf ik denk ik daar ook in. Blauw papier of nrps kan je juist weer beter nrps inschrijven, vaak krijgen ze daar als de moeder voldoende percentage volbloed heeft wel volpapier. B register is namelijk bij geen enkel stamboek gunstig en drukt vreselijk de marktwaarde.

Nu fok ik voor mezelf, maar goed heb geen glazen bol en moeten ze wel ooit weg heb ik het liever voor nog geen 100,- extra beter geregeld. Als je naar alle fokkosten kijkt, zijn dat echt je kosten niet meer. :o

Freddy Z1+34, Enchelina Halieda M2+10, Zoran M2+2, Golden Diamond L2+8, Amy's Latina Z1+0, C'est Leva's Fürst B+10, Peter B+9, Kubanito M2+0, Alice M2+2

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 17:48

Hier bwp ingeschreven. Zangersheide lijkt me echtnniet veel minder waard dan een kwpn ingeschreven veulen. En in de springsport heb je interessante voordelen zoals de z veiling en de selectie voor het wk

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 17:52

Ik heb een kwpn merrie en haar vorige nakomeling bij het NRPS ingeschreven. Wat betreft kosten best een verschil bij de paarden. Maar ik schrijf in waar het veulen het beste bij past. Mijn vorige veulen heeft een akhal teke vader dus dat sluit heel mooi aan bij het NRPS. Mijn komende veulen twijfel ik nog gezien vanuit de moeder lijn van de vader wel veel Engels volbloed voorkomt en dat ook mooi bij het NRPS past.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 18:17

Mijn mening zit ik liever bij het Zangersheide dan het KWPN.
Ik vind (mijn mening) KWPN een zo uit de kluiten gewassen stamboek.

Zangersheide daarentegen, worden enkel paarden ingeschreven die ook daadwerkelijk de merrie (Z gefokt is) of hengst ggk ook bij het Zangersheide.
Ook werken ze daar met DNA.

Kwpn werkt weer met registers en waarbij er zo veel paarden zijn met alleen moederskant bekend.

En ik ben zelf meer een springruiter en is tegenwoordig de Z achter een naam al meer waard. Maar bij het Z gaat het dan ook enkel alleen om springgefokte paarden.
Dus als je een springgefokt veulen hebt, waarbij je het in zou kunnen schrijven bij Zangersheide, zou ik het zeker weten doen. Is voor de markt interessanter merk ik zelf.

Kwpn werkt daarentegen wel met keuringen ook voor merrie’s, dat heeft het Zangersheide niet.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 18:43

Veel tietfoto’s dus veel wakers en afwachters, succes allemaal!

Een super schattig ezeltje, wel een droog foto plaatsen! Niet schattigers dan ezelveulentjes! <3
Odin een eigen topic, zal straks eens kijken.
Bij Frosy is de kleur nog een beetje afwachten dus, hoe komt het dat die test niet zou kloppen? Ik zag staan dat je de kleur opnieuw laat testen.
(Voor ons is het nog afwachten of ze valk is of zilver-valk.)

Ik heb Nikki de Kerf laten komen om Lolliepop vast te laten leggen. <3

Afbeelding

Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 19:13

Oh dat ezeltje is lief, die oren ;-)

En er was nog een veulen van eeehhhhh Lau.....nog wat. Sorry maar gefeliciteerd

Wij hebben kwpn dressuur en tuigpaarden. Voor tuigpaarden is dit het enige stamboek.
Ja en ik baal ook wel eens van het kwpn maar denk toch dat we daar het beste bij zijn.

Afbeelding

Droog foto’s ober.

Afbeelding

Afbeelding

Een aparte weer denk ik.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 19:16

Ligt ook aan de persoon denk ik.
de een ziet graag de merrie met mooie predikaten en de ander (meestal bij springpaarden) kijken we puur naar de afstamming (ook verwantschappen naar andere bekende paarden) en nakomelingen naar prestaties.
Liefst zien we natuurlijk een goede moederlijn die zelf goed gepresteerd heeft of goede nakomelingen gebracht heeft.
En brengt een Z achter de naam vaak meer interesse.

Diertjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 19:20

Bijzonder dier Baudyh, knap hoofdje heeft ie erop zitten

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 19:25

Ik moet zeggen dat ik meer bekend ben bij het KWPN en ik loop zelf ook voornamelijk in de springsport en eventingsport, maar hoor weinig van het Zangersheide.
Heb ook dus enkel merries die bij het KWPN zijn ingeschreven dus dan schiet ik niet veel op richting Zangersheide. Maar ik wil wel graag bij blijven, verschillende meningen horen. Ik hoor ook meer zangersheide dan NRPS moet ik zeggen. Heb zelf een AES merrie, veulen ervan heb ik netjes bij het KWPN ingeschrevne, die staat in het VB.

[KS-ITP] Eerder dan verwacht geboren
As long as we're together, kerstmuts has no end.♥ [o]

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 19:26

Och wat leuk en wat maken sommige het spannend zeg, met de gene die een veulentje hebben gefeliciteerd <3

De mijne nog eens opgezadeld, het veulen is ook super lief zeg.

Afbeelding

Afbeelding

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 19:36

Nou Ushi maakt vorderingen. Wij denken dat het morgen avond gaat komen maarja voor het zelfde geld komt het vanavond of pas over een week :O

Ze had vanavond echt mooie kegels, ph tussen 5.5 En 6.0 maar meer richting de 6.0. En nog bijna geen melk gelekt. Als ik naar vorige bevallen kijk is ze altijd de dag na het kegelen melk gaan lekken en dan dus bevallen in de avond. Vandaar morgen.. duimen maar!

Afbeelding

Zo stond ze er gister avond bij :')

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 20:00

Hier alvast een voorproefje. Nog niet de beste foto van de middag, maar wel een hele stoere van Isaac en zijn grote broer Asfaloth.
Asfaloth ziet er inderdaad een beetje gehavend uit bij de billen op de foto, maar meneer is lekker aan het puberen en zoekt aardig de grenzen op in de kudde (en bij mij) wat resulteert in dat Fabulous (hengst) hem nu ook even goed op zijn plek aan het zetten is. Het gaat inmiddels weer de goede kant op en de rust is alweer terug aan het keren tussen de twee mannen :) . Beter nu even goed opgevoed worden en er later profijt van hebben dan helemaal niet opgevoed worden.

Het is ook wat. Een puberende pony en een veulen opvoeden ;) .

De twee broers <3 .

Afbeelding

En okay dan, een actie foto van de papa :j

Afbeelding

Gedachten spelen zich af in beelden, beelden worden woorden, woorden worden een zin, een zin word een paragraaf, een paragraaf een hoofdstuk, een hoofdstuk vormt een boek en zo vormt zich een verhaal♥

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 20:03

Qua kleur ziet het er trouwens uit dat Isaac zo te zien gewoon zwart bont is als ik het goed heb? Is dat eigenlijk wel mogelijk met een vosbonte hengst en een donkerbruin bonte merrie?

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 20:14

Wat een knappe veulentjes komen er allemaal toch weer voorbij zeg! Teveel om bij te houden :) En ook nog een aantal merries die op klappen staan, hopelijk mogen jullie binnenkort ook een gezond knap veulentje verwelkomen! Het is het wachten zeker waard :)

Onze "Appie" is morgen alweer 2 weken oud en wat ben ik trots op dit knappe hengstje! Afgelopen week ben ik getrouwd in zijn wei en heeft hij heel veel dingen gezien. Hijskranen, vrachtwagens, wapperende tentzeilen en waaiende ballonnen, het kon hem allemaal niet boeien, hij stond er met z'n snuffelneus bovenop! Daarom maar weer even een topic gemaakt, dus voor degene die het leuk vinden:
SparkYY_8 @ [KS-ITP] Krachtpatser Appie-spam 2.0 - Twee weken oud!

Afbeelding

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 20:35

Ohh ik vind appie zo gaaf <3 <3
Gefeliciteerd met je huwelijk!! Wat stoer van hem dat hij er met zijn neus bovenop zat :D

Wat betreft KWPN, NRPS, zangersheide kan ik geen mening geven.. Ik ben alleen bekend bij de fjorden en schwarzwalders :')

♡ Maquavinci <3 Megan ♡

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 21:11

Appie is mooi

Ja dat kan xYaartje

Succes aan de wakers zo te zien krijgen we toch veulens deze nacht

Ik kan jullie ook niet helpen. Hier krijgt veulen twee stamboekpapieren, buiten de aqha ook rbp ingeschreven omdat het zelfs goedkoper is dan een gewone equipas zonder afstamming en ik kan dan ook lekker naar de keuring met hem nu of later. Ben natuurlijk al lid dus maakt het daarom ook goedkoper.

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 21:28

Potver baudy wat is hij KNAP :oo <3

Succes voor de wakers zie wat heel goede vooruitzichten kwa uiers :D

Ik blijf lekker bij het Kwpn vind ik zoals vulina ook zegt meer waard dan goedkoper aanmelden. :D

Naambordjes, portretten en meer
Geschilderd met aquarel, olieverf of gebrand met pyrografie
https://mjsartonwood.weebly.com/#

Neonlight
Moderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 21:35

Laurie en Setteli, gefeliciteerd!!! *\o/*
SparkYY, gefeliciteerd met je huwelijk!

Baudy, ik heb gisteren nog de papa van Ober zien schitteren op concours en die wist de rubriek te winnen.

Wat betreft papier, ik denk ook dat KWPN papier waardevoller is en beter voor de verkoop. Zelf heb ik mijn veulen NWPCS geregistreerd, krijgt daar vol papier. Zou ook NRPS kunnen, zou daar ook vol papier krijgen maar dan heb ik een probleem met mijn stalnaam, want dan zou de naam met een W moeten beginnen. :)) Maar eigenlijk fok ik NAS, merrie is een NAS stermerrie, maar voor een effen veulen is een NAS papier heel nietszeggend. Dus NWPCS, en dan een extra registratie bij de NAS, maar dat is voor de merrie, voor eventuele predikaten.

Mijn schoentje is gezet, met wortels voor het paard.
Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:08

SparkYY gefeliciteerd met je huwelijk!! Wat gaaf om dat zo tussen de paarden te doen.

Maar welke taal spreken jullie over al die inschrijvingen/aanmeldingen? Ik kende enkel kwpn.

Chippen doen ze toch via DA? Is inschrijven verplicht aangezien ik een merrie met selle Française papier heb en een veulen met geen papier? Wie kan me in Jip en Janneke taal kort uitleggen hoe of wat?

:)*

Awaiting: baby Spot
[KS-MK] Spot(s) or not