Ervaring stal van den Hout in Middelbeers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
SMariffa
Berichten: 23
Geregistreerd: 06-05-19

Ervaring stal van den Hout in Middelbeers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-19 19:02

Heeft er iemand een recente ervaring met stal van den Hout uit middelbeers. Ik heb daar een leuk paard gevonden en heb deze proefgereden. Nu ik de prijs wil weten doen ze echter een beetje raar. Het is allemaal bespreekbaar maar een echte prijs komt er niet. Iemand ervaring hiermee?


minouesmee

Berichten: 7416
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: Ervaring stal van den Hout in Middelbeers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 19:04

Gebruik de zoekfunctie eens of google op de naam, er is genoeg over deze stal bekend.
Het was eerst stal jansen en van hout.

Mind, use your power. Spirit, use your wings..
www.donquiequine.nl

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Ervaring stal van den Hout in Middelbeers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:22

Ben ook wel benieuwd, heb daar ook een leuke zien staan! Maar wil nu ook weten of ze betrouwbaar zijn..

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 08:20

k_m schreef:
Ben ook wel benieuwd, heb daar ook een leuke zien staan! Maar wil nu ook weten of ze betrouwbaar zijn..

Je hebt de zoekfunctie van bokt nog niet gebruikt zeker?

koeien op de weg...

mika11

Berichten: 11091
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 08:26

Mijn paard kwam daar ook vandaan, toen het nog jansen-van hout was.
Ik had er een fijn kwpn paard vandaan, 10 jaar gehad, alles mee gedaan van dressuur, springen, 3 x epervierdaagse etc.
Altijd kunnen rijden, was een sterk paard, nooit ziek of kreupel geweest.

Dus het kan wel dat je er een leuk paard vandaan haalt.
Maar er wordt veel ingeruild, paarden staan er niet lang.
Dus er staat ook 'rommel' waar een ander vanaf wil en niet het hele verhaal bij het paard wordt verteld.
Vrijwel elk paard kan er worden ingeruild, dus ook paarden met moeilijke karakters, slecht gereden paarden, paarden met (verborgen) gebreken, afgekeurde paarden.
Goed kijken dus, zelf het paard laten keuren.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 08:33

GDG schreef:
k_m schreef:
Ben ook wel benieuwd, heb daar ook een leuke zien staan! Maar wil nu ook weten of ze betrouwbaar zijn..

Je hebt de zoekfunctie van bokt nog niet gebruikt zeker?


Jawel GDG. Maar daar zijn de verhalen oud en wisselend. Vandaar hier nog eens de vraag.


k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 16:46

Nog iemand ervaringen? Zag net weer een leuke voorbij komen en had al gereageerd voor ik doorhad dat het deze stal weer was.

Wiske2
Berichten: 796
Geregistreerd: 08-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 16:49

Ik denk dat ze zelf ook niet veel weten over de paarden. Je kan geluk hebben.

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Re: Ervaring stal van den Hout in Middelbeers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 17:10

De handel gaat daar enorm snel. Dus ze weten zelf vaak alleen wat ze gekregen hebben van de persoon waar hij vandaan komt. En of die altijd eerlijk alles vertellen. En ze vergeten met de hoeveelheid wissel vaak wat bij welk paard hoorde. Aan verhaal. Of bij groot inkoop opgekocht.

Het is een geregistreerde handelsstal die toch al even bestaat en als particulier daar kopen maakt wel dat je als je goed onderzoek zelf hebt gedaan wat rechten meer hebt dan kopen bij particulieren.

Er zit net als bij iedere stal goed en slecht tussen. En ook bij particulieren kopen.

Prijzen zijn er ook heel wisselend, soms zelfs per paard. De omzet moet snel door en winst maken ze graag snel. Als paard er lang staat eet hij ook enz. Vaak staan ze ook open voor een bod uit jou kant.en kom je vanuit daar verder met wat je betaald uiteindelijk.

En net als elk paard wat je koopt laten keuren. Klinisch röntgenfoto wat je wil. Daar heb je zelf onderzoeksplicht voor . Enige is kosten voor jou.

Ook als er toch nog iets kan zijn wat logisch niet gezien kon zijn. Of het dier past je toch niet kan je ze vaak terug brengen en omruilen. Vond ze daar altijd netjes in.

Het is een enorm snelle handelsstal. Met tja vaak redelijke prijzen. Dan weet je ook dat je meer op moet letten. Ook goede papier check en chip check laten doen. Dat gaat er weleens mis.

Dat is wat ik er van weet. Paarden kopen lijkt voor nu een goed fijn paard vinden een lot uit loterij. Zeker compleet gezond. Kijk vooral wat jou doel is met het paard en of het erbij passen kan.

Chapeauke
Berichten: 5
Geregistreerd: 13-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 13:22

In februari dit jaar besloten dat ik toch voor een ander paard ging,mijn grote vriendelijke reus was na 4 jaar toch geen match. Via onze stal bij Dirk terecht gekomen. Hij plaatste zelfs een aantal merries bij ons zodat ik kon proberen. De merrie die ik gekocht heb heb ik 6 wk op proef gehad en na een keuring van mijn eigen veearts ,ja dat mag allemaal, heeft Dirk een service laten zien die je niet vaak tegenkomt. Voor een goed bedrag mijn paard ingeruild en de manier waarop Dirk hem mee nam was zo lief en vriendelijk.
Na 2 weken was de merrie echter kreupel. Bleek later dat de smid flinke fouten gemaakt heeft. Dirk gaf echter meteen aan dat als zou blijken dat er een verborgen gebrek was ik 6 mnd garantie had en dat we samen zouden kijken voor een oplossing. Hij is gaan zoeken.naar de achtergrond van mijn merrie en heeft echt zijn best gedaan.
Gelukkig was er niets mis en geniet ik nog elke dag van onze Deliza. Mocht ik nog een paard willen kopen dan weer via Dirk. Hij levert al jaren jonge paarden bij ons op stal, en natuurlijk moet je ieder paard laten keuren voor je een aankoop doet maar ik kan een slecht woord verzinnen over de wijze van handelen van Dirk van den Hout.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 14:17

Toevallig stond er laatst weer een hele rant op FB over deze stal waarbij ook een héle hoop mensen zich meldden die er een "kapot" paard vandaan hebben. Inclusief mensen die zeiden achtergronden van een aantal paarden te kennen.

Ik ben er zelf 1x geweest in 2018. Paard waar ik voor kwam had overduidelijk iets aan zijn rug en een tweede had zijn kogels dik en met de korsten er op van het strijken.

Enige advies wat ik je geef, voor welke handelsstal dan ook; laat je eigen DA keuren inclusief foto's van rug/nek en bloed controleren op sedatie/pijnstilling. Doen ze moeilijk over het laten keuren door je eigen DA, dan weet je al genoeg.

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

anjali
Berichten: 14919
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 14:31

Tamaramonse schreef:
In februari dit jaar besloten dat ik toch voor een ander paard ging,mijn grote vriendelijke reus was na 4 jaar toch geen match. Via onze stal bij Dirk terecht gekomen. Hij plaatste zelfs een aantal merries bij ons zodat ik kon proberen. De merrie die ik gekocht heb heb ik 6 wk op proef gehad en na een keuring van mijn eigen veearts ,ja dat mag allemaal, heeft Dirk een service laten zien die je niet vaak tegenkomt. Voor een goed bedrag mijn paard ingeruild en de manier waarop Dirk hem mee nam was zo lief en vriendelijk.
Na 2 weken was de merrie echter kreupel. Bleek later dat de smid flinke fouten gemaakt heeft. Dirk gaf echter meteen aan dat als zou blijken dat er een verborgen gebrek was ik 6 mnd garantie had en dat we samen zouden kijken voor een oplossing. Hij is gaan zoeken.naar de achtergrond van mijn merrie en heeft echt zijn best gedaan.
Gelukkig was er niets mis en geniet ik nog elke dag van onze Deliza. Mocht ik nog een paard willen kopen dan weer via Dirk. Hij levert al jaren jonge paarden bij ons op stal, en natuurlijk moet je ieder paard laten keuren voor je een aankoop doet maar ik kan een slecht woord verzinnen over de wijze van handelen van Dirk van den Hout.

Fijn dat er ook een goede review is.Ze hebben er veel keuze. Ik ben er wel eens gaan kijken maar het paard waar ik voor kwam was al verkocht.Men zegt dat je ze op proef mag. Dan is er toch niet zo veel risico?

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 15:10

anjali schreef:
Fijn dat er ook een goede review is.Ze hebben er veel keuze. Ik ben er wel eens gaan kijken maar het paard waar ik voor kwam was al verkocht.Men zegt dat je ze op proef mag. Dan is er toch niet zo veel risico?

Dit is de eerste post van een nieuw account en dan zó lovend over een stal waar bakken kritiek over komem van links en rechts. Ik zou het met een korreltje zout nemen als ik jou was.

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

Ladygiroc

Berichten: 5063
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 15:16

Ondanks dat ik je wantrouwen snap Dioxide ken ik ook wel succesverhalen van deze stal hoor.

Ken de verhalen van beide zijdes, paard met kronkel ingeruild zien worden waarbij een leuk goedgekeurd paard voor teruggeruild is. Manege paarden die het al een aantal jaar niet onverdienstelijk doen, ken er zelfs 1 die nu GP loopt maar idd ook kapotte, kreupele en knettergekke paarden vandaan zien komen (en weer terug :D).

Onder aan de streep blijft het zelf gewoon opletten en keuren. Eigenlijk net als overal :) .
Laatst bijgewerkt door Ladygiroc op 13-07-19 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

daantjuhhh

Berichten: 26790
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 15:16

anjali schreef:
Tamaramonse schreef:
In februari dit jaar besloten dat ik toch voor een ander paard ging,mijn grote vriendelijke reus was na 4 jaar toch geen match. Via onze stal bij Dirk terecht gekomen. Hij plaatste zelfs een aantal merries bij ons zodat ik kon proberen. De merrie die ik gekocht heb heb ik 6 wk op proef gehad en na een keuring van mijn eigen veearts ,ja dat mag allemaal, heeft Dirk een service laten zien die je niet vaak tegenkomt. Voor een goed bedrag mijn paard ingeruild en de manier waarop Dirk hem mee nam was zo lief en vriendelijk.
Na 2 weken was de merrie echter kreupel. Bleek later dat de smid flinke fouten gemaakt heeft. Dirk gaf echter meteen aan dat als zou blijken dat er een verborgen gebrek was ik 6 mnd garantie had en dat we samen zouden kijken voor een oplossing. Hij is gaan zoeken.naar de achtergrond van mijn merrie en heeft echt zijn best gedaan.
Gelukkig was er niets mis en geniet ik nog elke dag van onze Deliza. Mocht ik nog een paard willen kopen dan weer via Dirk. Hij levert al jaren jonge paarden bij ons op stal, en natuurlijk moet je ieder paard laten keuren voor je een aankoop doet maar ik kan een slecht woord verzinnen over de wijze van handelen van Dirk van den Hout.

Fijn dat er ook een goede review is.Ze hebben er veel keuze. Ik ben er wel eens gaan kijken maar het paard waar ik voor kwam was al verkocht.Men zegt dat je ze op proef mag. Dan is er toch niet zo veel risico?



Maar met proef.
Zit verschil in of je het paard terug mag doen en je geld terug krijgt. Of dat je verplicht daar een ander paard moet kopen.

Verder zou ik persoonlijk de revieuw van tamaramonse niet als uitgangspunt nemen. Inderdaad wat hier boven al gezegd wordt. Eerste post.

En vergeet niet dat je nooit voor een dubbeltje op de eerste rang zit. Bij niemand.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

tita

Berichten: 19746
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Ervaring stal van den Hout in Middelbeers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 15:24

Stalgenoot deed aan handel en haalde daar haar paarden vandaan reed ze een tijdje of bracht ze uit en gingen ze de verkoop in.

Altijd hele leuke paarden om te zien, bijna allemaal verkocht enkel lukte niet maar lag niet aan paard maar aan feit dat ze nog x dubbele moesten opleveren.

Een paard van marktwaarde 3500 verkopen voor 8000is niet voor iedereen weggelegd.

30-11-2015
03-07-2018

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Ervaring stal van den Hout in Middelbeers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 15:50

Toen ik op zoek was naar een paard daar ook iets leuks gezien. Toen ik de vraagprijs vroeg werd er niks over gezegd ook geen indicatie. Moest maar komen kijken (2 uur rijden). Nou dan liever niet.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 17:40

Ladygiroc schreef:
Ondanks dat ik je wantrouwen snap Dioxide ken ik ook wel succesverhalen van deze stal hoor.

Ken de verhalen van beide zijdes, paard met kronkel ingeruild zien worden waarbij een leuk goedgekeurd paard voor teruggeruild is. Manege paarden die het al een aantal jaar niet onverdienstelijk doen, ken er zelfs 1 die nu GP loopt maar idd ook kapotte, kreupele en knettergekke paarden vandaan zien komen (en weer terug :D).

Onder aan de streep blijft het zelf gewoon opletten en keuren. Eigenlijk net als overal :) .

Tuurlijk zullen er ook succesverhalen zijn en die zul je minder vaak horen dan mensen die ontevreden zijn. Ik geloof best dat je daar met verstand en geluk een goed paard vandaan kan halen, net als bij elke andere handelaar. Heb je geen of weinig oog voor mogelijke gezondheidsproblemen, dan gaat het vaak mis door de roze bril die mensen op hebben.

Het is alleen typisch Bokt dat als er een handelsstal aangehaald wordt en ineens magisch binnen no time een super positieve recentie geschreven wordt door een nieuw account :)

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

anjali
Berichten: 14919
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 18:13

N0a schreef:
Toen ik op zoek was naar een paard daar ook iets leuks gezien. Toen ik de vraagprijs vroeg werd er niks over gezegd ook geen indicatie. Moest maar komen kijken (2 uur rijden). Nou dan liever niet.

Echt waar? Je zult toch ongeveer moeten weten of hij binnen jouw budget zou vallen.Misschien wilden ze je daarnaartoe lokken omdat ze nog veel meer paarden hebben staan,denkende dat er wel een bij zou zitten die je zou willen als je hem zag.De paarden op de site waren vroeger,toen ik nog zocht,vaak al weg.Dit was wel in de tijd dat Janssen en v,d. Hout nog samenwerkten. Op de site stond wel altijd een prijs erbij.

Ladygiroc

Berichten: 5063
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Ervaring stal van den Hout in Middelbeers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 19:45

Zo heel veel paarden staan er niet anjali. Haghorst was veel groter.

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

kim_1990

Berichten: 1542
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Ervaring stal van den Hout in Middelbeers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 20:01

Ik ben vorig jaar wezen kijken bij een paard welke eigenlijk helemaal niet voldeed aan wat ze in de advertentie hadden gezegt...grote breedgebouwde comtoismerrie die super braaf was buiten
Kom ik daar vanuit friesland, zonder enige richtprijs gekregen want ook ik kreeg te horen nadat ik mijn budget had aangegeven dat we er wel over uitkwamen en ik gewoon moest komen kijken...3,5 uur rijden en toen kreeg ik een kleine comtoismerrie te zien...amper 160 hoog (advertentie gaf 165/168 aan) die verre van breed gebouwd was (harde eis van mij, groot en breed)
Ook was het paard op buitenrit helemaal niet braaf alleen...lag er bij praktisch ieder struikje, heuveltje, gaatje, bosje of boompje af omdat ze overal van schrok en omdraaide of heel hard weg vloog...
Voor de menwagen alleen en met een ander paard was het dier dan wel weer heel erg braaf, maar ik zocht specifiek een paard die alleen relaxt op buitenrit kon

Ik mocht het dier wel mee op proef hebben als ik wou maar heb hier van af gezien.

Ook qua prijs zijn ze erg vaag, ze zeggen we komen er wel uit, enige wat ze dan dus doen, is dat ze vasthouden aan hun prijs (mijn budget €3500, hun vraagprijs €5950) als ik had geweten dat er zoveel verschil lag in de prijzen was ik uberhaupt dat hele roteind niet gaan rijden vanaf friesland, hij bood aan dat er niks van de prijs af ging, maar dat ik haar wel op afbetaling mocht overnemen...
Heb vriendelijk bedankt en ben helaas nogal teleurgesteld naar huis gegaan weer.

Ik vind wel dat ze erg vaak hele leuke dieren te koop hebben staan, heb wel eens vaker een dier gezien bij hun waarvan ik dacht die wil ik in het echt wel eens zien en proberen, maar door mijn voorgaande ervaring ben ik steeds bang geweest voor weer zo’n tegenvaller en uiteindelijk heb ik nu particulier een paard gekocht.

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Ervaring stal van den Hout in Middelbeers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 20:41

Ik ben er ook wezen kijken deze maand.. inderdaad de vraagprijs wordt niet bekend gemaakt vooraf, dit is erg jammer.
Wel de mogelijkheid om meerdere paarden te rijden.
Paarden zagen er wel goed uit, en stonden lekker buiten op het land toen we kwamen.
Paarden worden wel meermaals per dag gereden voor klanten, maar dat lijkt me gebruikelijk op een handelstal.
Paarden die ik had gereden vielen niet echt in mijn prijscategorie.
Ben wel erg geschrokken door de verhalen die van de week op Facebook kwamen.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

tyleysmiley

Berichten: 1894
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ervaring stal van den Hout in Middelbeers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 20:47

Ik heb ook alleen maar goede ervaringen met deze stal, al van jaren terug zelfs. Ze dachten enorm mee, paard kon mee op proef en werd gratis gebracht, niks was teveel moeite. Ook mocht ik daar zo vaak heen als ik gewild had, maar omdat ik paard op proef nam, heb ik dat niet gedaan.
Ook wel eens een pony verkocht aan hun en ook dat ik ontzettend netjes gegaan.
Ik zou er zo weer een paard vandaan halen

Chapeauke
Berichten: 5
Geregistreerd: 13-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 20:57

tyleysmiley schreef:
Ik heb ook alleen maar goede ervaringen met deze stal, al van jaren terug zelfs. Ze dachten enorm mee, paard kon mee op proef en werd gratis gebracht, niks was teveel moeite. Ook mocht ik daar zo vaak heen als ik gewild had, maar omdat ik paard op proef nam, heb ik dat niet gedaan.
Ook wel eens een pony verkocht aan hun en ook dat ik ontzettend netjes gegaan.
Ik zou er zo weer een paard vandaan halen


Gelukkig nog iemand die wel goede ervaringen heeft met deze stal.

Chapeauke
Berichten: 5
Geregistreerd: 13-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 21:00

Dioxide schreef:
anjali schreef:
Fijn dat er ook een goede review is.Ze hebben er veel keuze. Ik ben er wel eens gaan kijken maar het paard waar ik voor kwam was al verkocht.Men zegt dat je ze op proef mag. Dan is er toch niet zo veel risico?

Dit is de eerste post van een nieuw account en dan zó lovend over een stal waar bakken kritiek over komem van links en rechts. Ik zou het met een korreltje zout nemen als ik jou was.


Nieuw account ja,maar al jaren op bokt. Ander account kan. Ik niet op door inactief emailadres.
Dus niet zo bitchy doen, er word gevraagd naar een ervaring en dat is precies wat ik verteld heb.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Madelief, GrapeshotBot en 3 bezoekers