Gewonde tijdens rijles in Kootwijkerbroek

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

Nieuwsredactie

Berichten: 13888
Geregistreerd: 20-04-16

Gewonde tijdens rijles in Kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-19 21:26

AD
Overige

Een mbo-studente is vanmorgen tijdens een praktijkles met paard en al ten val gekomen. Dat gebeurde in de buitenbak van het Aeres Hippisch Centrum aan de Kapweg in Kootwijkerbroek. Het meisje is met vermoedelijk een hersenschudding naar het ziekenhuis vervoerd.

Het ongeluk gebeurde rond half twaalf. Mogelijk is het paard ergens van geschrokken, waardoor het dier opzij sprong en zijn evenwicht verloor, vertelt woordvoerster Alice Goor van Aeres MBO in Barneveld.

Er landde ook een traumahelikopter bij de praktijklocatie. De studente is per ambulance naar het ziekenhuis in Ede vervoerd. Vermoedelijk heeft zij een hersenschudding opgelopen.

Het Hippisch Centrum is een praktijklocatie met 30 paarden voor 500 studenten van Aeres MBO in Barneveld.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Absolem

Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 00:30

Nieuwsredactie schreef:
AD
Overige

Een mbo-studente is vanmorgen tijdens een praktijkles met paard en al ten val gekomen. Dat gebeurde in de buitenbak van het Aeres Hippisch Centrum aan de Kapweg in Kootwijkerbroek. Het meisje is met vermoedelijk een hersenschudding naar het ziekenhuis vervoerd.

Het ongeluk gebeurde rond half twaalf. Mogelijk is het paard ergens van geschrokken, waardoor het dier opzij sprong en zijn evenwicht verloor, vertelt woordvoerster Alice Goor van Aeres MBO in Barneveld.

Er landde ook een traumahelikopter bij de praktijklocatie. De studente is per ambulance naar het ziekenhuis in Ede vervoerd. Vermoedelijk heeft zij een hersenschudding opgelopen.

Het Hippisch Centrum is een praktijklocatie met 30 paarden voor 500 studenten van Aeres MBO in Barneveld.


Jezus is dat tegenwoordig nieuws? Meisje uit mijn jaar donderde ook tijdens de praktijkles van een knol af en die had ook een hersenschudding te pakken en een gebroken sleutelbeen die kreeg ook geen vermelding in het nieuws... Risico van het vak..

Ik bedoel sterkte en sneu voor het meisje hoor. Maar Come on... Komkommertijd begint vroeg.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: Gewonde tijdens rijles in Kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 00:34

Schokkend nieuws zeg :wow:

MiReRe
Berichten: 1237
Geregistreerd: 23-12-11

Re: Gewonde tijdens rijles in Kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 09:02

Oeioei wat een heftig ongeluk... kusje d'r op en over. :(:)

Zangles in Utrecht/ Utrechtse Heuvelrug.
Pb voor info

Jor1988
Berichten: 135
Geregistreerd: 10-05-17

Re: Gewonde tijdens rijles in Kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 09:22

Vallen kan gebeuren. Begrijp niet goed dat dit nieuws moet zijn. Ook niet zo prettig voor de manege die uitgebreid met naam in het artikel genoemd wordt.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Gewonde tijdens rijles in Kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 09:26

Toen ik de titel zag dacht ik dat er iets heel heftigs was gebeurd. Blijkt ze een hersenschudding te hebben. Ja lullig, maar denk dat dat menig bokker is overkomen.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

corine1981

Berichten: 5299
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Gewonde tijdens rijles in Kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 09:51

Wauw, als dit tegenwoordig nieuws is was ik beroemd geweest.

Desalniettemin hoop ik dat de amazone het goed maakt.

Koos paardloos :(

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Gewonde tijdens rijles in Kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 10:07

Als er een ambulance te pas moet komen dan kan ik mij wel voorstellen dat nieuws waardig is.
Zelf heb ik daar nog nooit gebruik van hoeven te maken.

Absolem

Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 10:37

Blussem schreef:
Als er een ambulance te pas moet komen dan kan ik mij wel voorstellen dat nieuws waardig is.
Zelf heb ik daar nog nooit gebruik van hoeven te maken.


Ach wel nee elk jaar vallen er wel een paar waarbij de ambulance die kant op moet. Is niks nieuws hoor daar.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Kaitlyn

Berichten: 9720
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Gewonde tijdens rijles in Kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 10:42

Bij een val plat op je rug moet je eigenlijk al bellen voor een ambulance. Ik heb ooit eens vreselijk op mijn kop gekregen dat ik mezelf omhoog liet heisen door iemand. Dus nee, enkel een hersenschudding is nu niet echt nieuwswaardig...

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 10:51

Kaitlyn schreef:
Bij een val plat op je rug moet je eigenlijk al bellen voor een ambulance. Ik heb ooit eens vreselijk op mijn kop gekregen dat ik mezelf omhoog liet heisen door iemand. Dus nee, enkel een hersenschudding is nu niet echt nieuwswaardig...

Nouja, precies. En dan nog is het maar de vraag of ze je meenemen. Was vrolijk opgestaan, er was inmiddels zonder m'n weten al een ambulance gebeld, ambulanciers vonden me te goed en namen me niet mee... dag later deed 't toch wel een beetje zeer en bleken m'n lendenwervels aan gort. :o Dat was ook geen nieuws toen hoor. :') Overijverige stagiaire op de nieuwsredactie, denk ik. :o

corine1981

Berichten: 5299
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:16

Blussem schreef:
Als er een ambulance te pas moet komen dan kan ik mij wel voorstellen dat nieuws waardig is.
Zelf heb ik daar nog nooit gebruik van hoeven te maken.


2x check, geen nieuws hoor.

Koos paardloos :(

Kaitlyn

Berichten: 9720
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:16

Bunn schreef:
Kaitlyn schreef:
Bij een val plat op je rug moet je eigenlijk al bellen voor een ambulance. Ik heb ooit eens vreselijk op mijn kop gekregen dat ik mezelf omhoog liet heisen door iemand. Dus nee, enkel een hersenschudding is nu niet echt nieuwswaardig...

Nouja, precies. En dan nog is het maar de vraag of ze je meenemen. Was vrolijk opgestaan, er was inmiddels zonder m'n weten al een ambulance gebeld, ambulanciers vonden me te goed en namen me niet mee... dag later deed 't toch wel een beetje zeer en bleken m'n lendenwervels aan gort. :o Dat was ook geen nieuws toen hoor. :') Overijverige stagiaire op de nieuwsredactie, denk ik. :o


Bij mij kwamen ze er 2.5 jaar later achter dat mijn heup toch gebroken is geweest. De EHBO op locatie vond dat mijn been nog netjes recht stond, en ik kon strompelen dus viel wel mee. Later op de huisartsenpost werd hetzelfde tegen mij gezegd, moest maar rust houden en wat pijnstillers slikken.
Nadat ik vorig jaar plat op het asfalt ben beland nadat mijn paard stroom kreeg op een spoorwegovergang (en vrolijk ben opgestaan en nog 3 kwartier naar huis ben gereden), ben ik na 4 dagen toch maar eens naar de huisarts gegaan want het deed toch wel pijn. Werd doorgestuurd voor foto´s, waar ze geen nieuwe breuk vonden maar wel een oude in mijn heup. :=

21-11-2023 [EJL-ITP] Gibbie, mijn allerliefste Gibbie, een decennium aan liefde

VOLG: Revalidatie na koliekoperatie

Gibalia <3
Velvet
Lorna

I like to open the microwave when 1 second is left. Feels like I'm a Bomb Defuser. :')

Renske_W

Berichten: 13840
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:28

Absolem schreef:
Blussem schreef:
Als er een ambulance te pas moet komen dan kan ik mij wel voorstellen dat nieuws waardig is.
Zelf heb ik daar nog nooit gebruik van hoeven te maken.


Ach wel nee elk jaar vallen er wel een paar waarbij de ambulance die kant op moet. Is niks nieuws hoor daar.

Nou idd!
Ik heb 10 jaar geleden ook niet op de voorpagina gestaan toen ik werd afgevoerd door de ambulance. :+

Vind dit ook niet echt nieuwswaardig.
Heel vervelend voor betreffende ruiter, maar er valt zo vaak iemand van een paard

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23367
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Gewonde tijdens rijles in Kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:29

mogelijk is dit nieuws omdat hier niet alleen een ambulance maar ook een trauma heli ter plaatse is geweest

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

CharleyT
Berichten: 3969
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:37

Grappig, klagen waarom is dit nieuwswaardig , en daarna verder kletsen over dit onderwerp en de nieuwswaardigheid. Gewoon kijken en door gaan is ook mogelijk.
Het vaststellen of iets nieuwswaardig is geen optelsom van een aantal punten. Was het maar zo simpel.

CharleyT
Berichten: 3969
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:40

Polly schreef:
mogelijk is dit nieuws omdat hier niet alleen een ambulance maar ook een trauma heli ter plaatse is geweest


Zou zomaar kunnen, en vind je het geen nieuws dan gewoon door naar het volgende onderwerp(denk je dan).
Maar nee, de nieuwswaarde al of niet is een topic op zich geworden. Ook leuk.

Mondy

Berichten: 11787
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Gewonde tijdens rijles in Kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 12:03

Wat komen jullie zuur over zeg :)
Als je t geen nieuwswaarde vind stuur de redactie dan een berichtje met het hoe en waarom ?
Nee met zn alle het bericht en zelfs de dame in kwestie belachelijk maken.
Maar wel ook nog even zelf vertellen hoe je eigen val was (waarom is dat wel de moeite van vermelden waard dan ?)
Of ik t zelf als nieuws had geplaatst .. nee maar of ik r erg vind dat t 'er staat. Ook nee.
Je zal dit maar lezen. Merendeel van de nieuwsberichten gebeuren vaker of zijn niet "bijzonder" alsin super heftig of mooi.

Beterschap aan de amazone iig :(:) zal flink schrikken zijn geweest.

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Christiene
Berichten: 7711
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 12:21

Polly schreef:
mogelijk is dit nieuws omdat hier niet alleen een ambulance maar ook een trauma heli ter plaatse is geweest

Gok hierom. En hoe vaak is een journalist weer eens wat fout.. meisje blijkt volwassenen man ect dus de verwonding kan ook wel erger zijn dan alleen hersenschudding.

The end

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23367
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Gewonde tijdens rijles in Kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:21

ja dat gebeurd heel vaak, nieuws brengen is belangrijker dan checken.

Laatst ook melding dat een meisje was aangereden door een trein, bleek volwassen man kwam de media later achter. Zo heftig voor de (familieleden van) de betrokkenen

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

olijf

Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:30

Polly schreef:
mogelijk is dit nieuws omdat hier niet alleen een ambulance maar ook een trauma heli ter plaatse is geweest


Dat is tegenwoordig standaard lijkt wel....
Als je belt voor een ambulance, staan binnen no time de brandweer, ambulance politie en trauma op je terrein....
Misschien dat ze in deze tijd gewoon zo reageren op alle paard gerelateerde ongelukken.
En als het wel nodig blijkt, misschien maar fijn ook.
Hopelijk valt alle schade mee....

Absolem

Berichten: 2756
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:38

olijf schreef:
Polly schreef:
mogelijk is dit nieuws omdat hier niet alleen een ambulance maar ook een trauma heli ter plaatse is geweest


Dat is tegenwoordig standaard lijkt wel....
Als je belt voor een ambulance, staan binnen no time de brandweer, ambulance politie en trauma op je terrein....
Misschien dat ze in deze tijd gewoon zo reageren op alle paard gerelateerde ongelukken.
En als het wel nodig blijkt, misschien maar fijn ook.
Hopelijk valt alle schade mee....



nee hoor toen ik afgelopen december van titus af lazerde en een gescheurde lever ( wel ingekapseld anders had ik het niet kunnen navertellen wss) en een paar gekneusde ribben had ,kwam er ook alleen een ambulance en verder niks.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23367
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 14:08

olijf schreef:
Polly schreef:
mogelijk is dit nieuws omdat hier niet alleen een ambulance maar ook een trauma heli ter plaatse is geweest


Dat is tegenwoordig standaard lijkt wel....
Als je belt voor een ambulance, staan binnen no time de brandweer, ambulance politie en trauma op je terrein....
Misschien dat ze in deze tijd gewoon zo reageren op alle paard gerelateerde ongelukken.
En als het wel nodig blijkt, misschien maar fijn ook.
Hopelijk valt alle schade mee....


Is maar net wat de melder verteld aan de meldkamer he, eerste ambu kan heel prima een eerste indruk geven naar de meldkamer en die kunnen de heli dan terugsturen. Als de ambu er als eerste is en de trauma komt ook nog zal de ambu vast geconstateerd hebben dat de aanwezigheid van een arts noodzakelijk is.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

inkepink

Berichten: 3164
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: randje van twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 14:50

knap vervelend voor de desbetreffende amazone maar als dit tegenwoordig al nieuws is kon ik voorheen de voorpagina vullen geloof ik... :+

wat vandaag niet lukt, lukt morgen wel :)

CoonArt

Berichten: 23274
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Gewonde tijdens rijles in Kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 18:44

KwamKwammertijd? :)

Have You Hugged Your Horse Today?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, Briiet, Googlebot, maessie, nummie, Toushie, Vagabondo en 28 bezoekers