Wat is een reële stallings prijs?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MHRS
Berichten: 12
Geregistreerd: 04-06-19
Woonplaats: Hollands kroon

Wat is een reële stallings prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 13:33

Al jaren hebben we een pensionstal, maar alles heel basic.
Nu hebben we een hoop faciliteiten en service die uiteraard wel allemaal bekostigt moeten worden.
Maar wat is nu een reële prijs voor een all inclusief prijs.

Wat wij bieden is:

Wij zetten de paarden voor u buiten, door de weeks en in het weekend

Wij zetten de paarden voor u binnen, door de weeks en in het weekend

Grote paddocks met een goede (gedraineerde) bodem en degelijk hekwerk.

Weidegang voor de daarvoor toegestane periode

Keuze uit een hele of halve dag buiten, zowel weiland als paddock.

Hele dagen buiten houd in van 8.30 uur tot tegen het donker (uiterlijk 21.00 uur) halve dagen is dan ook de helft van deze tijden.

Ten alle tijden beschikking over ruwvoer van goede kwaliteit, zowel binnen als buiten

Ten alle tijden beschikking over vers water, zowel in de boxen, land als paddock automatische waterbakken.

Twee maal daags het voeren van krachtvoer, om 08:00 uur en +/- 20:00 uur. (+ eventuele medicijnen/ supplementen )

De keuze uit een binnen of buiten box, welke voldoen aan de gewenste nieuwe normen voor paarden.

Het gebruik van de binnen en buiten rijbaan van 40 x 20 m, beide verlicht en een goede bodem.

Het gebruik van de verwarmde kantine, gelegen aan de binnenbaan, voorzien van een volledige keuken, welke door iedereen gebruikt mag worden. tevens rolstoel vriendelijk toilet.

Een was plaatst voor de paarden met een mat rubber vloer, Warm en Koud water.

Wekelijks een baal vlas.

Een zadel kastje of een plek voor uw eigen zadelkast.

Een plaatst voor uw trailer.

 Uw box word dagelijks (m.u.v. zondag) door ons gemest.

 Het weiland of paddock word door ons gemest.

 Krachtvoer naar keuze door ons gehaald(krachtvoer voor eigen rekening)

 Het laten geven van eigen ruwvoer ipv ons ruwvoer.

 Het wisselen, op of af doen van dekens.

 Het om en af doen van peesbeschermers/springschoenen.

 Het afdoen van de halsters bij binnenkomst in de box.

 Voor revalidatie paarden is het ook mogelijk dat wij 1 of 2 x daags aan de hand stappen, koelen en eventueel wond verzorging doen.

 Voor pensioen paarden is het ook mogelijk om ze met regelmaat een verzorging beurt te geven, waar onder gewoon een poetsbeurt en  op zijn tijd een toiletteer beurt. 

Graag hoor ik jullie mening.
Het is op een stal in Noord-Holland met 35 paarden. Zonder personeel, maar uiteraard willen we zelf wel betaald worden.
Laatst bijgewerkt door MHRS op 04-06-19 14:04, in het totaal 3 keer bewerkt

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wat is een reële stallings prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:36

Klinkt luxe! Ik denk dat de prijs ook heel erg afhankelijk is van in de regio waar je zit. Waar is dit?

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:38

Wellicht ook handig om de regio te vermelden. Als je dit namelijk in het Gooi zou bieden kom je denk ik rond de 400/500 euro uit.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:39

wauw luxe, lijkt me bijna niet haalbaar qua tijd als je bijvoorbeeld 40 pensionpaarden hebt staan.

Maar prijs is heel regio afhankelijk, in Friesland/drenthe zou rond de 250/300 euro redelijk zijn als er ook goede uitrijmogelijkheden zijn.

olijf

Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:40

Zeg dat je in Zuidholland zit en ik kom morgen!!
Maakt me niet uit wat het kost *\o/* :+

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:41

Wat ik nog mis aan puntjes:

- staan de paarden alleen of in groepsverband op de paddock? En hoe lang? hoe lang is een hele/halve dag, en geld dit ook voor paddock of alleen voor wei?
- welke regio?
- zijn er uitrijmogelijkheden?

Verder, klinkt het mij super. En inclusief alle diensten best iets waar je een aardig bedrag voor kan vragen!

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:44

Klinkt erg goed! Maar prijs is ook heel erg afhankelijk van de regio.

Is dit punt: "Krachtvoer naar keuze door ons gehaald (max 2kg p.d.)" serieus een mogelijkheid?
Lijkt mij voor een pensionstal bijna onmogelijk. Of houden jullie dan wel 1 bepaald merk aan?

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:44

Regio is heel belangrijk, zoals andere hierboven ook al noemen.

Hier (noorden) betaal je 185-225E voor een all-in-stal met binnenbak en springweide.

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: Wat is een reële stallings prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:46

Zeg alsjeblieft dat je in Overijssel zit? Dan haal ik vanavond nog mijn paard op :j
Ik zou voor zo'n stal 300-400 euro willen betalen, wel afhankelijk van de regio.

MirandaDvG

Berichten: 758
Geregistreerd: 12-10-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:46

persoonlijk zoe ik hier geen all in prijs kiezen. Veel te veel all-in dingen waar geen gebruik van word gemaakt.
niet iedereen heeft bijv. een trailer, of wilt gebruik maken van deken service
kies een basis prijs, en voeg extra dingen toe als optie, waar dan extra voor betaald kan worden

en inderdaad zoals hier boven word genoemd, de prijs is heel afhankelijk van de regio

Brainless

Berichten: 29721
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:47

xMalibu schreef:
Zeg alsjeblieft dat je in Overijssel zit? Dan haal ik vanavond nog mijn paard op :j
Ik zou voor zo'n stal 300-400 euro willen betalen, wel afhankelijk van de regio.

Ossenzijl... 185E per maand.

prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:51

In noord Holland durf ik het niet te zeggen. Vergelijk prijzen met stallen in de buurt, en wat voor faciliteiten je hebt vergeleken de rest.

Hiee in het noorden zou het met 300 wel een keer ophouden, en dan nog zouden de meeste zeggen 'wat duur'. Vraag je er in de randstad 500 euro voor, heb je waarschijnlijk je stallen vol. Verschilt dus geheel per regio wat je er voor kan vragen.

MHRS
Berichten: 12
Geregistreerd: 04-06-19
Woonplaats: Hollands kroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 13:54

Drico schreef:
Klinkt erg goed! Maar prijs is ook heel erg afhankelijk van de regio.

Is dit punt: "Krachtvoer naar keuze door ons gehaald (max 2kg p.d.)" serieus een mogelijkheid?
Lijkt mij voor een pensionstal bijna onmogelijk. Of houden jullie dan wel 1 bepaald merk aan?


Ik denk dat je gelijk hebt, de prijzen lopen met krachtvoer erg uitéén. Zo betaal je voor het 1 15 euro per 25 kg.
En het ander 25 euro per 15 kg.

Dit verander ik naar de service van het halen (voer voor eigen rekening)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Wat is een reële stallings prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:06

In Midden-Brabant zou je hier zo rond de 340-350 voor kunnen vragen denk ik. Althans, dat betalen vrienden op vergelijkbare stallen. Hoeveel paarden is dan minder relevant. Op een stal van 12 paarden bij de ene en 60 paarden bij de andere stal, liggen die prijzen ongeveer gelijk.
Maar in de Randstad zal die prijs hoger liggen vermoed ik zo... (En in het Oosten en Noorden lager).

Overigens ben ik er zo eentje die vitaminekorrel voert en helemaal niet zit te wachten op all-in voer, want dat is meestal een commercieel bekend groot merk en sluit niet aan bij de behoeftes van alle types paarden :)

denisewinter

Berichten: 305
Geregistreerd: 20-03-13
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:09

Jeetje dat klinkt echt heel luxe. Waar in noord Holland zit je ? Ik woon in Haarlem en voor zoiets Zouden wij hier zeker 450/500 voor moeten betalen. ( wel gebruik dan van alle luxe )

Shenavallie
Berichten: 11555
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:11

Met uitzondering van de binnenbak (in dit geval een buitenbak) betaal je hier ongeveer 150 euro per maand voor op een kleinschalige pensionstal. Bij een grotere stal betaal je algauw 200 euro tot 225 euro per maand.

Nyaleti

Berichten: 6111
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:12

Over de prijs kan ik niks zeggen maar eigen merk brok lijkt me geen doen? Ik zou het houden op 1 of hooguit 2 merken basis/sportbrok. als ze iets anders willen, kunnen ze het zelf halen en dat jullie het dan wel voeren? Bij ons staan er een aantal op Luzerne, die wordt wel door de stal eigenaar ingekocht, maar als iemand daar perse een bepaald merk van wilt dan moet die het zelf kopen.

Deken service is misschien ook handig om eruit te halen. Mensen die veel tijd hebben zullen hier geen gebruik van maken en ik zelf het zou jammer vinden om hier toch elke maand een x bedrag voor te betalen.

Utixo

Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:23

Ik denk te weten om welke stal het gaat ;). In jouw geval zal ik zeker een basis maken inclusief hooi en krachtvoer. Je maakt het anders veel te moeilijk voor jezelf, en mensen willen altijd meer. Maak voor jezelf een lijstje met je vaste kosten, de kosten van je fourage, de btw, en baseer hier je stallingsprijs op. Hiernaast kun je pakketten aanbieden qua dekens wisselen, wandelen oid. Ik ben zelf ook heel duidelijk, medicijnen worden zonder problemen gegeven, supplementen geef je zelf. Ander krachtvoer alleen op medische indicatie, je wordt anders gek van het openen van de bakjes.
Ik heb overigens een vaste fourageleverancier. Alles wat hij kan leveren, kan ik meebestellen. Alles daarbuiten zelf halen. Als ik toevallig eens ergens ben wil ik echt wel wat meenemen, maar ik ga er niet speciaal om rijden.

Als je vragen hebt, app me maar. Inmiddels heb ik 10 jaar ervaring ;).

olijf

Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:25

Utixo schreef:
Als je vragen hebt, app me maar. Inmiddels heb ik 10 jaar ervaring ;).


Zou dit echt bestaan in Regio Westland??
Of zoek ik gewoon niet goed -O-

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:26

Is dit wel haalbaar zonder personeel? Volgens mij ben je 24/7 bezig dan :D Klinkt goed hoor!

In de omgeving waar ik met mijn paard sta zou je denk ik wel over de €400 uitkomen voor deze service. Zeker als de stal zelf ook een 'luxe' uitstraling heeft, in plaats van stoffige oude stalletjes :)

MHRS
Berichten: 12
Geregistreerd: 04-06-19
Woonplaats: Hollands kroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 14:29

Skippy01 schreef:
In Midden-Brabant zou je hier zo rond de 340-350 voor kunnen vragen denk ik. Althans, dat betalen vrienden op vergelijkbare stallen. Hoeveel paarden is dan minder relevant. Op een stal van 12 paarden bij de ene en 60 paarden bij de andere stal, liggen die prijzen ongeveer gelijk.
Maar in de Randstad zal die prijs hoger liggen vermoed ik zo... (En in het Oosten en Noorden lager).

Overigens ben ik er zo eentje die vitaminekorrel voert en helemaal niet zit te wachten op all-in voer, want dat is meestal een commercieel bekend groot merk en sluit niet aan bij de behoeftes van alle types paarden :)


Hoi hoi, het voer mag je helemaal zelf kiezen uiteraard.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:30

Ik zou hier zo 400/500 euro voor neertellen in deze regio..

Utixo

Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:30

olijf schreef:
Utixo schreef:
Als je vragen hebt, app me maar. Inmiddels heb ik 10 jaar ervaring ;).


Zou dit echt bestaan in Regio Westland??
Of zoek ik gewoon niet goed -O-


Nee, ik bied niet die service. Maar ik weet om welke stal het hier gaat. Ik heb 10 jaar ervaring met pensionstalhoudster zijn, en ook met het te veel willen doen en aanbieden ;).

MHRS
Berichten: 12
Geregistreerd: 04-06-19
Woonplaats: Hollands kroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 14:33

casperzazoe schreef:
Over de prijs kan ik niks zeggen maar eigen merk brok lijkt me geen doen? Ik zou het houden op 1 of hooguit 2 merken basis/sportbrok. als ze iets anders willen, kunnen ze het zelf halen en dat jullie het dan wel voeren? Bij ons staan er een aantal op Luzerne, die wordt wel door de stal eigenaar ingekocht, maar als iemand daar perse een bepaald merk van wilt dan moet die het zelf kopen.

Deken service is misschien ook handig om eruit te halen. Mensen die veel tijd hebben zullen hier geen gebruik van maken en ik zelf het zou jammer vinden om hier toch elke maand een x bedrag voor te betalen.


Verschillende soorten voer doen we hier al héél lang en is goed te doen.

De dekenservice kan er uiteraard af, maar ben nu benieuwd naar een all in prijs.

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:34

klinkt als een superstal! Maar ik zou wel een beetje opletten met de extra optie's (zoals krachtvoer naar keuze: ik zou eerder zeggen dat er keuze is uit X soorten krachtvoer (en een maximum kilo's per dag, anders heb je mensen die 7 kilo per dag willen voeren). Andere soorten dienen ze zelf te voorzien en klaar te zetten.
Alsook poetsbeurten voor pensioenpaarden, allemaal super, maar straks sta je iedere dag een halve dag paardjes te borstelen zonder dat je er iets extra voor krijgt.
Dergelijke dingen (poets service, opzadelservice, dekens wisselen, medicijnen geven) zou ik aanbieden voor een kleine meerprijs, dan kan iedereen kiezen of ze er gebruik van maken en hebben jullie een extra inkomen daarvan.

Moest ik maar een paard hebben zou ik voor een dergelijke stal 300-350 euro over hebben.
(de regio hier: 90-110 euro voor een doe het zelf stal, 150 euro voor een stal + weidestukje + hooi + piste, zelf uit te mesten. 220 euro voor een volpensionstal met buitenpiste. 250-300 euro voor volpension met binnenpiste. Zelden komen ze hier een hele dag buiten met ruwvoer.)